Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Nee, wat zij hebben is goed hoor.

    Maar persoonlijk zou ik het anders aanpakken
    Zeg maar, dit is het vragen topic als jij me antwoorden/tips/... kan geven, shoot!

    Kwil gewoon eindelijk es iets of wa deftig materiaal om een auto wat te onderhouden ^^
    Honda Civic Type R EP3 - 200pk
    Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
    Honda Civic Type R EP3 - 250pk
    Honda Del Sol - 120pk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
      Zeg maar, dit is het vragen topic als jij me antwoorden/tips/... kan geven, shoot!

      Kwil gewoon eindelijk es iets of wa deftig materiaal om een auto wat te onderhouden ^^
      Ik zou zeggen vergelijk zelf even de kost van het materiaal. (bvb onze basic washkit ...)

      Als je dan nog weet dat bvb de shampoo minder geconcentreerd is dan die die wij verdelen, de wafel doek van poorboys dubbel zo groot is en véél zachter is , enz ...
      dan zal alles snel duidelijk worden

      Comment


      • idd ik heb hier zowel de water magnet van meg liggen als de veel grotere doek van Chemical guys die bovendien een stuk goedkoper is!
        Niet twijfelen om prijzen te vergelijken! De water magnet van meg's is bij mij trouwens na 2 wasbeurten (uiteraard zonder wasverzachter enz) net een stuk karton!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik zou zeggen vergelijk zelf even de kost van het materiaal. (bvb onze basic washkit ...)

          Als je dan nog weet dat bvb de shampoo minder geconcentreerd is dan die die wij verdelen, de wafel doek van poorboys dubbel zo groot is en véél zachter is , enz ...
          dan zal alles snel duidelijk worden
          Ah voila, dan weet ik genoeg eh
          Honda Civic Type R EP3 - 200pk
          Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
          Honda Civic Type R EP3 - 250pk
          Honda Del Sol - 120pk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
            idd ik heb hier zowel de water magnet van meg liggen als de veel grotere doek van Chemical guys die bovendien een stuk goedkoper is!
            Niet twijfelen om prijzen te vergelijken! De water magnet van meg's is bij mij trouwens na 2 wasbeurten (uiteraard zonder wasverzachter enz) net een stuk karton!
            Mijn Watermagnet is na 2j intensief gebruik ( na elk gebruik word ie gewassen ) nog als nieuw !!
            Op de juiste manier wassen helpt wel he !
            Het kan ook liggen aan het feit dat er kalk uit het water in achterblijft, dit voorkom je door hem voor het wassen een nachtje te laten weken in lauw water met een goeie scheut azijn !

            Comment


            • Die Miracle Dryer van CG vind ik ook maar niks eigenlijk. Ik heb gemerkt dat ie lichte marring geeft bij het drogen of quick detailen...

              Mijn wafle weave van Poorboys doet het al jaren goed!
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Die Miracle Dryer van CG vind ik ook maar niks eigenlijk. Ik heb gemerkt dat ie lichte marring geeft bij het drogen of quick detailen...

                Mijn wafle weave van Poorboys doet het al jaren goed!
                ²²²²²

                Comment


                • Het volgende:

                  Ik doe mijn motorkap machinaal met PB SSR 1, 2, 2.5, en 3 in de juiste volgorde
                  En nu zie je, als je goed op de kap kijkt met de zon, "vegen" staan in de richting waarmee ik met de machine over de kap ben gegaan... Wat doe ik verkeerd? Zet ik teveel druk?

                  Swirls zijn iets minder, maar toch niet wat ik verwachtte... Waarschijnlijk moet ik wat meer herhalen met 2.5 en 3...

                  Comment


                  • je moet 3 2 1 werken hé?

                    Met welke pad heb je afgewerkt en op welke snelheid?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                      Het volgende:

                      Ik doe mijn motorkap machinaal met PB SSR 1, 2, 2.5, en 3 in de juiste volgorde
                      En nu zie je, als je goed op de kap kijkt met de zon, "vegen" staan in de richting waarmee ik met de machine over de kap ben gegaan... Wat doe ik verkeerd? Zet ik teveel druk?

                      Swirls zijn iets minder, maar toch niet wat ik verwachtte... Waarschijnlijk moet ik wat meer herhalen met 2.5 en 3...
                      Excenter of rotary ?

                      De vegen heb je omdat je de polish niet mooi en lang genoeg hebt verwerkt. De korrel is dus niet voldoende afgebroken, en heeft op zich sporen na gelaten.

                      Wat ook veel voorkomt is dat je je oppervlak bewerkt met polish en die idd wel mooi afbreekt. Maar dat er naast het oppervlak waarop je werkt wat polish ligt die je niet verwerkt hebt. Over een randje ofzo.
                      Die polish bevat dan ook de grote korrel nog en als je gaat afvegen (of misschien nog een laatste keer met de machine erover gaat) dan sleep je weer die grove korrel over je oppervlak en dat kan ook voor vegen zorgen

                      Dus goed je oppervlak bepalen en de polish helemaal verwerken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        je moet 3 2 1 werken hé?

                        Met welke pad heb je afgewerkt en op welke snelheid?
                        Ja Afgewerkt met de 1 en finishing pad... Snelheid van 1 naar 2 tot en met 5?
                        Waarbij ik bij 5 meer druk zet?


                        Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Excenter of rotary ?

                        De vegen heb je omdat je de polish niet mooi en lang genoeg hebt verwerkt. De korrel is dus niet voldoende afgebroken, en heeft op zich sporen na gelaten.

                        Wat ook veel voorkomt is dat je je oppervlak bewerkt met polish en die idd wel mooi afbreekt. Maar dat er naast het oppervlak waarop je werkt wat polish ligt die je niet verwerkt hebt. Over een randje ofzo.
                        Die polish bevat dan ook de grote korrel nog en als je gaat afvegen (of misschien nog een laatste keer met de machine erover gaat) dan sleep je weer die grove korrel over je oppervlak en dat kan ook voor vegen zorgen

                        Dus goed je oppervlak bepalen en de polish helemaal verwerken.
                        Ja ik denk dat dat idd het probleem zal zijn, ik pak altijd die grote korrels terug mee denk ik
                        Maar is het normaal dat je meer dan 1.5u bezig bent met de motorkap?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                          Het volgende:

                          Ik doe mijn motorkap machinaal met PB SSR 1, 2, 2.5, en 3 in de juiste volgorde
                          En nu zie je, als je goed op de kap kijkt met de zon, "vegen" staan in de richting waarmee ik met de machine over de kap ben gegaan... Wat doe ik verkeerd? Zet ik teveel druk?

                          Swirls zijn iets minder, maar toch niet wat ik verwachtte... Waarschijnlijk moet ik wat meer herhalen met 2.5 en 3...
                          Greg, je hoeft niet alle nummers polish te gebruiken hè. Je begint bij 3, 2.5 of zelfs 2 naargelang de staat van de lak en eindigt met 1. Als je twee gebruikt kan je daar zelfs mee eindigen, toch zeker op lichte kleuren. Op donkere kleuren kan het zijn dat je hologrammen krijgt (zoals jij nu hebt).
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                            Ja Afgewerkt met de 1 en finishing pad... Snelheid van 1 naar 2 tot en met 5?
                            Waarbij ik bij 5 meer druk zet?




                            Ja ik denk dat dat idd het probleem zal zijn, ik pak altijd die grote korrels terug mee denk ik
                            Maar is het normaal dat je meer dan 1.5u bezig bent met de motorkap?
                            Dat kan perfect ja
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Greg, je hoeft niet alle nummers polish te gebruiken hè. Je begint bij 3, 2.5 of zelfs 2 naargelang de staat van de lak en eindigt met 1. Als je twee gebruikt kan je daar zelfs mee eindigen, toch zeker op lichte kleuren. Op donkere kleuren kan het zijn dat je hologrammen krijgt (zoals jij nu hebt).

                              Ja in het begin begon ik altijd met 2, dan 2.5, dan 3, dan terug 2, en dan 1
                              Ik begin het te snappen

                              Als je enkel 2 en 1 gebruikt, moet de lak toch nog in heel goeie staat zijn lijkt mij?

                              Comment


                              • SSR2 heeft toch wel wat cut hoor. Kan je lichte swirls mee wegkrijgen. SSR1 heeft idd heel weinig cut. Dat is echt om te finishen.
                                Welke pads gebruik je?
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  SSR2 heeft toch wel wat cut hoor. Kan je lichte swirls mee wegkrijgen. SSR1 heeft idd heel weinig cut. Dat is echt om te finishen.
                                  Welke pads gebruik je?

                                  Die van Wax-it

                                  Comment


                                  • Dan ist goe!
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                      Ja Afgewerkt met de 1 en finishing pad... Snelheid van 1 naar 2 tot en met 5?
                                      Waarbij ik bij 5 meer druk zet?




                                      Ja ik denk dat dat idd het probleem zal zijn, ik pak altijd die grote korrels terug mee denk ik
                                      Maar is het normaal dat je meer dan 1.5u bezig bent met de motorkap?
                                      ik heb m'n allereerste keer 3-4 uur aan m'n motorkap bezig geweest.

                                      heb 'm achteraf zelfs nog ns kunnen doen wegens ongewenst resultaat.

                                      maar al doende leert men, da ondervind ik zelf aan de lijve!

                                      Comment


                                      • Vrijdag krijgt m'n vriendin haar nieuwe wagen.
                                        Zou ik na het wassen al een waxlaag mogen aanbrengen of moet ik de lak nog laten uitharden?
                                        Is een stockwagen en staat ongeveer een maand bij de dealer.
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                          Vrijdag krijgt m'n vriendin haar nieuwe wagen.
                                          Zou ik na het wassen al een waxlaag mogen aanbrengen of moet ik de lak nog laten uitharden?
                                          Is een stockwagen en staat ongeveer een maand bij de dealer.
                                          De lak is al helemaal uitgehard eens hij bij de dealer aankomt

                                          Het is enkel bij herspuiten dat je daar rekening moet mee houden.

                                          Maar ik zou na het wassen toch aanraden van eerst een cleaner / glaze te gebruiken om alles wat de dealer er zou hebben opgesmeerd te verwijderen.

                                          Zoniet dan zal je wax nooit mooi hechten, en zal je ook nooit het mooie resultaat hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X