Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
een turbo heeft ofwel een wastegate ofwel variabele schoepen. bij gewone dieseltjes toch voor zover ik weet :p mss dat dat bij naftes beiden mogelijk is.
Ah ok maar voor zover ik weet dient de wastegate om de overdruk te regelen.
Wist niet dat een variabele turbo dat ook in de hand had.
Dacht dat de variabele turbo in het leven is geroepen om hoofdzakelijk het turbogat te beperken.
Een turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?
Wastegate laat druk langs uitlaatkant af via bypass waardoor compressorwiel minder druk opbouwt. Vnt regelt de schoepen waardoor druk vermindert of vermeerdert.
This is a 3d animation of the exhaust turbine side of a Garrett VNT turbocharger. It demonstrates the relationship between the moving exhaust vanes and the e...
Het doel is dus hetzelfde als een wastegate maar dan veel efficiënter wat het "turbogat" betreft.
Thx voor de info, heel duidelijk en voor de leken onder ons weten we nu wat VNT is.
Gisteren bij ASD geweest. Vriendelijke man, leek ook wel te weten waar hij mee bezig is (voor zover je dat kan zeggen na 2 minuten chit-chat :-p)
De afspraken zelf waren wat moeilijker: bij afgifte wagen werd de sleutel aangenomen door zijn broer, hij was er zelf niet, OK zover nog. Bij ophaling moest ik ook een uurtje wachten, de aanpassing gebeurde omwille van de verbouwingen elders (ook nog OK) Verder rekende ik op de vervanging van de DPF door een buis, maar dat verliep ook anders: DPF leeggehaald. Nu OK, dat hadden ze bij andere tuners ook gedaan, en hier zelfs aangeraden, maar toch. Beetje principe: als we afspreken vervangen, dan had ik even een tel. verwacht met de uitleg dat het om één of andere reden niet kon en de vraag of ze mochten leeghalen.
Ik verwacht niet meteen gigantische problemen, maar principe....
Och soit, ook niet over zeveren! Wel mooi werk geleverd, netjes gelast, je ziet dit wel, maar als er weer wat vuil en corrosie aan de filter hangt zal dat haast niet meer te merken zijn. Verder ook de aanpassingen gedaan, EGR zou er ook uit zijn, en een kleine performance update zou door de ingreep en bijhorende aanpassingen in de MAP merkbaar moeten zijn.....
Jawel hoor! Ding trekt als een losgeslagen hond
Verbruik zou ook iets minder moeten zijn, op eerste zicht lijkt dat ook zo, maar das nog een vroege conclusie (heb uiteraard ook wat perfo test gedaan, en dan is het verbruik al wat hoger....)
Al bij al: tevreden! beetje prullen met de afspraken, maar ik ben daar van nature nu eenmaal iets gevoeliger aan misschien. Op het einde van de rit telt uiteraard de service en verkregen werk, en daar kan ik zover weinig negatiefs over zeggen
Ik zou er meteen terug gaan met een volgende wagen! Zeker als hij weer gesetteld is in zijn garage zal alles ook wel vlotter lopen hé...
BTW zijn er manieren om te zien of de EGR nu effectief dicht blijft?
Dat de DPF leeg is zie ik alvast aan de uitlaat
Na één dag gechipt kan je onmogelijk al beweren dat je met een goede chiptuner te maken hebt. Je kan daar op het vlak van betrouwbaarheid na zo'n korte tijd nooit conclusies uit trekken. Je moet naar mijn mening ook bij verschillende tuners met verschillende wagens geweest zijn om dat allemaal goed te kunnen inschatten maar das mijn mening he.
Bedankt voor de opvolging, alles staat op 3 plaatsen, lekker hectisch
Geen rollentest gedaan, ik ga er nog wel even langs als de rollenbank er weer is.
@diabolic, absoluut waar! Zover kan ik enkel tevreden zijn, als we enkele maanden en 10K km verder zijn zal ik allicht meer kunnen zeggen, al ken ik zelf ook weinig of niks van motoren, sturingen en tuning. Dus wat ze me ook wijsmaken... als dat logisch klinkt kan ik dat enkel aannemen. Hopelijk binnenkort een rollentest en print-out dat zegt toch al "iets" meer
Aan de jongens van Br performance ik heb gemerkt dat jullie een Mclaren hebben nu ... Prachtige machine maar ik zou toch willen vragen om tijdens jullie testritten de mechelsesteenweg niet als circuit te gebruiken
Sommige delen ( waar ik woon ) zijn zone 30 , ik heb deze 2 wagens ( wit & zwart ) hier al verschillende keren zien passeren aan een redelijke snelheid om dan vervolgens achter de vluchtheuvel terug op het gas te gaan
Dit is een school omgeving en tijdens de vakantie zijn hier ook redelijk veel kinderen actief die op straat spelen
Met testritten geen probleem , maar daarvoor is de A12 of het lange stuk aan de mazda & decathlon iets geschikter voor
Comment