@hozee: sorry maar ik snap uw punt toch echt niet...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Vrijdag een ritje Luxemburg en terug gedaan met een gemeten verbruik van 3.6 l/100 km. Consequent geen gebruik gemaakt van airco en dergelijke. Rijplezier vind ik voornamelijk in het zo lang mogelijk met 1 tankvulling rijden.Ik hoop de 1400 km te overschrijden deze keer.
Comment
-
Ik heb m'n wagen ook bij BR Performance laten doen, in eerste instantie wat problemen, wagen deed een paar uur na de tuning niets meer, BR heeft dan bijna direct toegegeven dat het weldegelijk een foutje bij hun was, uiteindelijk heeft het mij niets gekost (op hun kosten gerepareerd, prachtig !), buiten het feit dat ik m'n auto een paar dagen heb moeten missen
Toen een paar weken geweldig content rondgereden, tot ik bij het vertrekken op het werk ineens iets hoorde knallen en rijden zo goed als onmogelijk was, volgens VAB mens was het DPF die verstopt zat, ik had echter al direct door dat het iets turbo-achtig was. Uiteindelijk had ik het aan het rechte eind, slang vd turbo richting intercooler was geknald/losgekomen, was dit een rechtstreeks gevolg vd tuning, waarschijnlijk niet, waarschijnlijk was de slang al verzwakt en is het euvel door de tuning iets sneller voorgevallen. Kosten waren in dit geval voor mij, maar ik heb wel de garantie van Bruno gekregen dat bij een soortgelijk geval zij op hun kosten versterkte turboslangen steken, maar hopelijk komt het niet zo ver.
Daarna nog eenmaal een klein schokje bij het optrekken en een daarop volgende motomanagement-melding gekregen, na uitlezen bleek het gewoon de luchtmassasensor die even heeft gerateerd (50 euro voor uitlezen en reset ). Dit heeft waarschijnlijk niks met de tuning te maken, maar ik vermeld het maar even
Nu rijdt ik 3/4 maand probleemloos en zonder miserie rond, t'is een genot van mee te rijden ! En van de service had ik niet te klagen, ook al heeft het mij allemaal serieus tegengestoken in't begin.
Wat mij ook opviel bij de 2 pannes is dat die van de VAB er niet in slaagden om de foutmeldingen via OBD uit te lezen, de garage daarentegen heb ik niet horen klagen, dus waarschijnlijk ligt dit aan de apparatuur vd VAB ? Bruno, heb jij iets meer uitleg misschien ? Ik vraag het mij al 4 maand afAll hail the Ovlov
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk BerichtenKoop uw zelf een electrische wagen of tenminste een hybride!
Maar dat is dan natuurlijk weer een hele investering.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
12 eco-driving tips- Schakel tijdig naar een hogere versnelling. Schakel bij een toerental dat bij voorkeur lager is dan 2500 toeren.
- Rij bij een constante snelheid in een zo hoog mogelijke versnelling (bvb. 70 km/h in de 5e versnelling)
- Volg de verkeersstroom en anticipeer op wat voor je gebeurt. Hou voldoende afstand ten opzichte van je voorligger. Zo vermijd je dat je sterk moet remmen wanneer je voorganger remt.
- Laat tijdig gas los, wanneer je een kruispunt, verkeerslicht, etc. nadert. De brandstoftoevoer naar de motor wordt onderbroken en het verbruik is 0,0 liter. Dit onderbreken is mogelijk omdat de motor dan via de wielen wordt aangedreven, en de motor zichzelf dus niet ‘draaiende’ hoeft te houden, zoals dat bij stationair draaien of ‘in neutraal rijden’ wel het geval is.
- Rem op de motor: Laat hierbij de motor zo lang mogelijk in dezelfde versnelling zonder koppeling in te drukken. De meeste moderne motoren sluiten automatisch de brandstoftoevoer af zodra je het gaspedaal loslaat. Schakel dan terug net boven de 1000 toeren/min.
- Rij niet te snel! Bij snelheden boven 100km/u is de snelheid de bepalende factor voor het brandstofverbruik.
- Hou de bandenspanning op peil. Controleer daarom maandelijks de spanning. Te weinig spanning zorgt ervoor dat je significant meer brandstof gaat verbruiken en de banden sneller gaan slijten.
- Maak verstandig gebruik van boordapparatuur. Schakel de airco alleen aan als het echt warm wordt in de auto, of wanneer je ramen beslaan. Een open raam bij een hoge snelheid geeft tot 5% meer brandstofverbruik, airco zelfs 10 tot 25% meer.
- Gebruik maken van cruise control – boordcomputer
- Vermijd overbodig gewicht. Hou de koffer leeg en plaats fietsen bij voorkeur op een rek achteraan het voertuig en verwijder bagagerekken en skiboxen als je ze niet gebruikt. Een fietsdrager op het dak verbruikt 20 tot 30% meer brandstof. Skiboxen veroorzaken minimaal 10% meer brandstofverbruik.
- Zet de motor af ook af bij korte stops. Zoals bij een openstaande brug, bij een spoorwegovergang, in de file, wanneer u iemand afhaalt, etc. Start u weer, doe dit dan zonder gas te geven. Vanaf dat je ongeveer 30 seconden moet wachten loont het de moeite om de motor af te zetten.
- Meten is weten: registreer je brandstofverbruik.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenKan er eco tuning toegepast worden op een Golf 1.6 tdi Blue Motion ? Er mag gerust wat vermogensverlies optreden, snelheid is onbelangrijk voor mij. . Ik krijg hem maar moeilijk onder de 4 l/100 km en had hem toch graag wat zuiniger gehad.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten12 eco-driving tips
- Schakel tijdig naar een hogere versnelling. Schakel bij een toerental dat bij voorkeur lager is dan 2500 toeren.
- Rij bij een constante snelheid in een zo hoog mogelijke versnelling (bvb. 70 km/h in de 5e versnelling)
- Volg de verkeersstroom en anticipeer op wat voor je gebeurt. Hou voldoende afstand ten opzichte van je voorligger. Zo vermijd je dat je sterk moet remmen wanneer je voorganger remt.
- Laat tijdig gas los, wanneer je een kruispunt, verkeerslicht, etc. nadert. De brandstoftoevoer naar de motor wordt onderbroken en het verbruik is 0,0 liter. Dit onderbreken is mogelijk omdat de motor dan via de wielen wordt aangedreven, en de motor zichzelf dus niet ‘draaiende’ hoeft te houden, zoals dat bij stationair draaien of ‘in neutraal rijden’ wel het geval is.
- Rem op de motor: Laat hierbij de motor zo lang mogelijk in dezelfde versnelling zonder koppeling in te drukken. De meeste moderne motoren sluiten automatisch de brandstoftoevoer af zodra je het gaspedaal loslaat. Schakel dan terug net boven de 1000 toeren/min.
- Rij niet te snel! Bij snelheden boven 100km/u is de snelheid de bepalende factor voor het brandstofverbruik.
- Hou de bandenspanning op peil. Controleer daarom maandelijks de spanning. Te weinig spanning zorgt ervoor dat je significant meer brandstof gaat verbruiken en de banden sneller gaan slijten.
- Maak verstandig gebruik van boordapparatuur. Schakel de airco alleen aan als het echt warm wordt in de auto, of wanneer je ramen beslaan. Een open raam bij een hoge snelheid geeft tot 5% meer brandstofverbruik, airco zelfs 10 tot 25% meer.
- Gebruik maken van cruise control – boordcomputer
- Vermijd overbodig gewicht. Hou de koffer leeg en plaats fietsen bij voorkeur op een rek achteraan het voertuig en verwijder bagagerekken en skiboxen als je ze niet gebruikt. Een fietsdrager op het dak verbruikt 20 tot 30% meer brandstof. Skiboxen veroorzaken minimaal 10% meer brandstofverbruik.
- Zet de motor af ook af bij korte stops. Zoals bij een openstaande brug, bij een spoorwegovergang, in de file, wanneer u iemand afhaalt, etc. Start u weer, doe dit dan zonder gas te geven. Vanaf dat je ongeveer 30 seconden moet wachten loont het de moeite om de motor af te zetten.
- Meten is weten: registreer je brandstofverbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten13. Zet uw voorste banden veel platter dan de achterste,dan rij je altijd bergaf.....2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenDoe ik ook vaak. Alle afstanden onder de 15 km leg ik principieel met de fiets of te voet af en nooit met mijn wagen.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten13. Zet uw voorste banden veel platter dan de achterste,dan rij je altijd bergaf.....2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenMijn Vrouw hare golf bm 105Pk, krijg ik niet onder 5l op de snelweg, vorig week na kilometrs lang raggen zat ik zelfs op ne zekere moment aan 11,3 l en dat met nen bleumotion. Bij gewoon rijden op onze manier en kleine afstanden 7.5 l gem. dus hoe gij aan 4 l geraakt weet ik ook ni zenne. Mijn record op 1tank is 980 km en he minste is 590 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten@hozee: sorry maar ik snap uw punt toch echt niet...
Ok, ik geef toe dat nog zuiniger geen kwaad kan maar toch..ik zou al heel blij zijn als mijn 1.6 tdi maar 4L verbruikt..
En mijn (Toch wat overdreven van mij, geef ik toe) reactie daarna op iemand die het niet eens is met mijn bovenstaande commentaar en uiteraard heb ik daar geen probleem mee, was gewoon omdat ik op dat moment zijn reactie overdreven vond.
Maar goed, laat ik het hier maar bij houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenSry misschien toch een beetje te hard van leer getrokken en is het niet zo duidelijk overgekomen maar waar ik op doel is dat ik het persoonlijk overdreven vindt dat iemand met een verbruik van 4l en dan nog wel een 1.6tdi nog niet content is.
Ok, ik geef toe dat nog zuiniger geen kwaad kan maar toch..ik zou al heel blij zijn als mijn 1.6 tdi maar 4L verbruikt..
En mijn (Toch wat overdreven van mij, geef ik toe) reactie daarna op iemand die het niet eens is met mijn bovenstaande commentaar en uiteraard heb ik daar geen probleem mee, was gewoon omdat ik op dat moment zijn reactie overdreven vond.
Maar goed, laat ik het hier maar bij houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenKan er eco tuning toegepast worden op een Golf 1.6 tdi Blue Motion ? Er mag gerust wat vermogensverlies optreden, snelheid is onbelangrijk voor mij. . Ik krijg hem maar moeilijk onder de 4 l/100 km en had hem toch graag wat zuiniger gehad.Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenBedankt voor de info. Blijkbaar is het lachwekkend om een zuiniger voertuig te willen. Aan prijzen van 1.35 euro per liter is elke liter minderverbruk meegenomen. Met de huidige technische kennis moet een verbruik van 3l/ 100 km perfect mogelijk zijn. Een verbruik van 30 l op een toeristische route wijst veeleer op een mankement aan uw wagen vrees ik.
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEn waarom zou dit geen "redelijke" vraag zijn op een autoforum ...
Als de vraag om economische reden zou zijn ingegeven dan zal de vraagsteller waarschijnlijk teleurgesteld worden want met de huidige prijzen van diesel zou die om een normale tuningprijs terug te verdienen met een minder verbruik van laat ons nog aanmenen van 10% toch al vlug zo'n 150.000 km moeten rijden om er iets aan te verdienen, als de vraag er gekomen is uit ecologisch oogpunt dan kun je hem toch enkel aanmoedigen want elke liter die er minder doorgaat is een liter gewonnen...
Comment
Comment