Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ze zouden het beter mogelijk maken dat je ziet wanneer de filter aan het regenereren is. Dan weet je of je al dan niet wat verder moet rijden ipv het te onderbreken.

    Volgens m'n garage kan het geen kwaad als je dit proces onderbreekt. De auto koelt zelf verder af en de regeneratie gaat verder de eerstvolgende keer als je op temperatuur bent.
    De ene garage zegt idd dat het geen kwaad kan en de andere dat je zeker moet verder rijden. Hier maak ik mij soms toch wat zorgen over. Ik doe dagelijks (2x) trajceten van een kleine 30km en ben er redelijk zeker van dat ik het proces soms onderbreek. Sta ook regelmatig in de file dus das ook niet ideaal als hij dan net bezig is. We zullen zien zeker.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Ze zouden het beter mogelijk maken dat je ziet wanneer de filter aan het regenereren is. Dan weet je of je al dan niet wat verder moet rijden ipv het te onderbreken.
      Mochten ze dat doen dan komt er bij de concessiehouders elke dag wel iemand zagen hierover.



      Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
      De ene garage zegt idd dat het geen kwaad kan en de andere dat je zeker moet verder rijden. Hier maak ik mij soms toch wat zorgen over. Ik doe dagelijks (2x) trajceten van een kleine 30km en ben er redelijk zeker van dat ik het proces soms onderbreek. Sta ook regelmatig in de file dus das ook niet ideaal als hij dan net bezig is. We zullen zien zeker.
      Bij het ene merk zal het misschien slechter zijn dan bij het andere. Altijd het proces onderbreken is volgens mij sowieso slecht.

      Comment


      • Ik ga er wel meer op letten dat ik niet altijd dat proces onderbreek en zal eens enkele weken met actueel verbruik voor men neus rijden want anders merk ik het niet. Ik merk wel soms dat een getik is te horen als ik achter de wagen sta na uitschakelen. Kan ook wijzen dat er net regeneratie is gebeurd. Nu ja van dat onderbreken, kan mij moeilijk voorstellen als mensne op hun werk aankomen nog ff een toertje verder rijden als de regenratie bezig is hehe.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Ik ga er wel meer op letten dat ik niet altijd dat proces onderbreek en zal eens enkele weken met actueel verbruik voor men neus rijden want anders merk ik het niet. Ik merk wel soms dat een getik is te horen als ik achter de wagen sta na uitschakelen. Kan ook wijzen dat er net regeneratie is gebeurd. Nu ja van dat onderbreken, kan mij moeilijk voorstellen als mensne op hun werk aankomen nog ff een toertje verder rijden als de regenratie bezig is hehe.
          Awel, ik doe dat extra toerke wel
          1.2 L betekent wa later opt werk, 0.7L is vroeger beginnen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Mochten ze dat doen dan komt er bij de concessiehouders elke dag wel iemand zagen hierover.





            Bij het ene merk zal het misschien slechter zijn dan bij het andere. Altijd het proces onderbreken is volgens mij sowieso slecht.
            Ik onderbreek het proces niet bewust hé. Maar als ik in m'n garage rijd, de auto stop, uitstap en dan de auto hoor blazen (afkoelen) dan ga ik nu wel niet weer instappen, starten, uit garage, automatische poort naar beneden, nog eens 10 minuten rijden, terug poort open etc. Fuck that shit.
            Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
            Ik ga er wel meer op letten dat ik niet altijd dat proces onderbreek en zal eens enkele weken met actueel verbruik voor men neus rijden want anders merk ik het niet. Ik merk wel soms dat een getik is te horen als ik achter de wagen sta na uitschakelen. Kan ook wijzen dat er net regeneratie is gebeurd. Nu ja van dat onderbreken, kan mij moeilijk voorstellen als mensne op hun werk aankomen nog ff een toertje verder rijden als de regenratie bezig is hehe.
            Als je enkel dat metaal getik hoort, dan is hij al klaar hoor. Meestal hoor je de auto luid blazen om de motor te koelen. Is zo met de bmw en de Skoda.

            Comment


            • Heb mijn auto nog nooit horen blazen. Zal bij Renault dus anders zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Heb mijn auto nog nooit horen blazen. Zal bij Renault dus anders zijn.
                Of je hebt het nog nooit onderbroken. Bij mij is dat 1 keer gebeurd op 30.000km.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  Ik ga er wel meer op letten dat ik niet altijd dat proces onderbreek en zal eens enkele weken met actueel verbruik voor men neus rijden want anders merk ik het niet. Ik merk wel soms dat een getik is te horen als ik achter de wagen sta na uitschakelen. Kan ook wijzen dat er net regeneratie is gebeurd. Nu ja van dat onderbreken, kan mij moeilijk voorstellen als mensne op hun werk aankomen nog ff een toertje verder rijden als de regenratie bezig is hehe.
                  Als t proces onderbroken wordt begint hij volgende keer gewoon opnieuw.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Als t proces onderbroken wordt begint hij volgende keer gewoon opnieuw.
                    Yep, en als hij dan de regeneratie kan voltooien is er geen enkele probleem.
                    Als je echter steeds heel korte afstanden rijd waardoor hij de regeneratie niet kan voltooien, dan komen de problemen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Heb mijn auto nog nooit horen blazen. Zal bij Renault dus anders zijn.
                      Bij mijn zafira tourer hoor ik het soms wel eens blazen als ik hem stop, ruiken ook. Maar in de handleiding zie ik net dat er ook een symbool op de tellerpartij beschikbaar is, dat heb ik nog nooit zien oplichten. Heb wel nog maar 1800km. Tijd dat dat systeem uniform komt op alle modellen... Dan hoeven mensen niet te gissen wat het ding aan het doen is.

                      Comment


                      • Dat lampje gaat normaal gezien branden als er een probleem is met het roetfilter, dus niet wanneer die gewoon gaat regenereren.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • meeste mensen lezen hun boekje niet, ik ook, als er dan een lampje aangaatvoor iets normaals als een regeneratie is het paniek...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            meeste mensen lezen hun boekje niet, ik ook, als er dan een lampje aangaatvoor iets normaals als een regeneratie is het paniek...
                            Zo kun je het ook bekijken, het boekje is eigenlijk niet duidelijk of het aangaat bij een probleem of wanneer een regeneratie niet mag onderbroken worden omdat de filter ver vol zit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Inderdaad, ik heb dat zelf herhaaldelijk vastgesteld daar ik steeds mijn wagen in mijn ondergrondse garage binnen rijd : de geproduceerde warmte tijdens het regenereren activeert mijn parkingsensoren achteraan. Vroeger deed ik dan nog een paar kilometers om de cyclus te laten beëindigen, maar je kunt evenzeer het process onderbreken, bij de volgende ritten wordt dan de cyclus voort gebracht, tot op het einde. Mensen die hun wagen buiten laten merken er meestal niets van
                              Maar als je hem telkens stil legt en dus onderbreekt gaat hij eens vol geraken.
                              Beter zou zijn dat ze met een lampje of iets digitaal werken waardoor je ziet wanneer hij bezig is of hoeveel keer hij al onderbroken is.
                              Dan kan je daar rekening mee houden en je rit eens aanpassen.
                              Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn de dag van vandaag.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • ledlampje solderen op je achterruitverwarming en je weet perfect wanneer de auto eraan begint
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  ledlampje solderen op je achterruitverwarming en je weet perfect wanneer de auto eraan begint
                                  Serieus?
                                  De gemiddelde auto kost al snel meer dan 25.000€ en dan gaan we er zelf een lampje op solderen terwijl ze een auto alles autonoom kunnen laten doen.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • tja, als gij wilt weten wanneer die regeneert?!

                                    bij de regeneratie worden alle zware stroomverbruikers aangezet om de motor meer te belasten en die controlelampjes gaan niet aan op uw dashboard. Dan rest u enkel maar de mogelijkheid om zelf een lampje te plaatsen bij zo'n stroomverbruiker. En als ge dat niet ziet zitten, rijdt dan wat meer in vierdz versnelling op de autosnelweg om een hoger toerental te hebben. Dat geeft hogere verbrandingstemeratuur en is beter voor de roetfilter (autocombustion).
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Hier stond laatst een link naar de werking van een vag tdi, ook bij regeneratie.

                                      Motormanagement is zodanig geprogrammeerd dat verhoogde inspuiting van brandstof niet leidt tot een verhoging van vermogen of koppel. Die moet tijdens regeneratie stabiel blijven.

                                      Maar daar stond niks in over inschakeling stroomverbruikers tijdens het regenereren?
                                      Last edited by taiko; 01/08/2015, 18:50.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wernertje Bekijk Berichten
                                        Ik heb een Peugeot 508 sw 180pk met 3000 km op de teller, telkens de regeneratie van de roetfilter gebeurt, komt er rook vanonder de motorkap, en dus ook binnen in het interieur wat niet bevorderlijk is voor de gezondheid.Ik rij regelmatig op autostrade en gewestwegen. Weet iemand daarover iets meer als nuttige informatie. Is dit normaal?????

                                        Ik heb sinds 1 jaar een DS5 180pk (zelfde motor) met zelfde fenomeen
                                        nl te frequente regeneraties (all 200km) en in het begin rook uit motorkap. Daar bleek het uitlaatspruitstuk niet goed aan te sluiten op de eerste katalysator. Ook is de additiefpomp en het roetfilter vervangen omdat vermoed werd dat de te vele regeneraties veroorzaakt werden door defect additiefpomp en daarboven op een vol roetfilter hadden veroorzaakt. Als bij-probleem krijg ik alle 5000km foutboodschap die te maken zou hebben met olie-verdunning (te veel regeneratie). De wagen rijdt perfect, maar regeneratie alle 200 blijft met olie-verdunning probleem.

                                        Comment


                                        • Hier ook een klein vraagje.

                                          Dinsdag van Francorchamps naar huis gereden, wat toch 200km autostrade is.
                                          De laatste 10km is een gewone secundaire baan, en tóen begin de V50 te regenereren.

                                          Lijkt me totaal niet te kloppen als je juist zoveel autostrade gedaan hebt.
                                          Dat was aan 125 in 5de aan 2500 toeren.

                                          Of zie ik iets verkeerd?

                                          Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X