Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie voertuigen part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door De la marche Bekijk Berichten
    wat is battenburgs?

Is de benaming voor de Britse hulpdienstenstripping.
    Brandweer: Geel met al dan niet extra (retro)reflecterend rood
    Ambulance: Reflecterend groen
    Politie: Blauw met geel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
      Dat fluo geel lijkt een voorzichtige eerste stap naar battenburgs...
      Trekt op niks. Dat is nog belachelijker dan de striping van de Belgische politievoertuigen.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Belgische politievoertuigen kennen bijna geen striping. Deze uit GB is zowat het beste dat er bestaat.

Maar ja, hier blijft het aanmodderen met dure lichtpijlen en oranje gespoten bumpers .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          Trekt op niks. Dat is nog belachelijker dan de striping van de Belgische politievoertuigen.
          Qua uiterlijk mss niet neen...maar qua voordelen:

- Goede zichtbaarheid rondom
          - Herverkoopwaarde voertuigen: je kan perfect een lichtgrijs voertuig nemen en bestickeren...

De Belgische politiestriping is niet mis, maar naar mijn mening niet echt opvallend.

Comment

- Herverkoopwaarde voertuigen: je kan perfect een lichtgrijs voertuig nemen en bestickeren...
            Ik vraag mij af wie dat nog wil overkopen. Die auto's worden waarschijnlijk van 's morgens tot 's avonds afgetrapt....

Comment

...

De Belgische politiestriping is niet mis, maar naar mijn mening niet echt opvallend.
              Moet ook niet. Zolang het maar opvalt wanneer men zich prioritair verplaatst.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Dat is dan ook de bedoeling he, hoe minder ze opvallen hoe liever.
                Want als de mensen ze te snel zien, dan rijd iedereen te braaf, en dan kunnen ze geen boetes geven.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Want als de mensen ze te snel zien, dan rijd iedereen te braaf, en dan kunnen ze geen boetes geven.

Comment

Feit, ook die vernieuwde blauwe LED lichtbalk is van ver bijna niet te zien(als ze uit staan toch), buiten vroeger de joekels van lichten die erop stonden.
                    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Abu Dhabi cops

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Godmiljaar, ik ga daar 'es solliciteren...
                        Nu, die hebben dat wel nodig als er daar ééntje met z'n supercar wat uitsteekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Godmiljaar, ik ga daar 'es solliciteren...
                          Nu, die hebben dat wel nodig als er daar ééntje met z'n supercar wat uitsteekt.
                          Ge moet ook wel kunnen rijden let zo een auto's he.
                          Als je zo een wagen in handen van de gemiddelde Belgische flik geeft, dan steekt die bij den eerste de beste boch direct in de gracht
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Nog wat geks:

Comment

• Kerstmis

Comment

Ge moet ook wel kunnen rijden let zo een auto's he.
                                Als je zo een wagen in handen van de gemiddelde Belgische flik geeft, dan steekt die bij den eerste de beste boch direct in de gracht
                                Om van de gemiddelde belgische seingever nog maar te zwijgen
                                Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Ik vind het wel altijd knap hoe die amerikanen ook de achteruitrijlichten, pinkers en stoplichten laten mee flitsen. Hier zie je dat enkel met de koplampen.

Comment

Ik vind het wel altijd knap hoe die amerikanen ook de achteruitrijlichten, pinkers en stoplichten laten mee flitsen. Hier zie je dat enkel met de koplampen.
                                    In Tongeren heb je tegenwoordig ook strobes in de achterlichten van de combi's

Comment

Ik vind het wel altijd knap hoe die amerikanen ook de achteruitrijlichten, pinkers en stoplichten laten mee flitsen. Hier zie je dat enkel met de koplampen.
                                      Voertuigen van Amerikaanse hulp & ordediensten zijn over het algemeen véél beter zichtbaar dan de Europese varianten en dit ondanks dat ze ginder veel minder retroflecterende striping gebruiken dan hier.

Ik ben net terug van een verblijf in Texas waar ik gedurende 1 week verbleef bij de brandweer van Dallas en wat je daar ziet van signalisatie is ongelofelijk... Daar kunnen ze hier nog véél van leren.

Politievoertuigen die in het traditioneel zwart/wit geschilderd waren kon je van kilometers ver zien als de "kerstboom" ingeschakeld was. Achteraan zaten er strobes in de achteruitrijlichten, de stoplichten, zaten er leds achter de achterruit, stond er een ferme LED balk op het dak, vooraan idem dit. Ferme lichtbalk die van ver zichtbaar is, leds achter de vooruit, strobes in de lichten en de richtingsaanwijzers. Kortom een halve kerstboom...

Ambulances waren ondanks de donkerrode kleur ook van ver zichtbaar... Vooraan een ferme LED balk, LED grille flitsers, alternerende koplampen, opzij op de container ook nog eens een aantal LED flitsers (en geen flitsers zoals hier maar minimaal 4x zo groot voor 1 blok), achteraan idem dito... LED balk en LED blokken samen met een visgraatstriping...

Brandweervoertuigen idem dito...

Wat me nog maar eens opgevallen is ginder is het respect dat de mensen hebben voor hulpverleners (brandweer/ambulance)... Als je als Belg ginder terecht komt binnen een hulpdienst en je draait er enkele dagen mee dan gaan je ogen echt open... Waar hier een brandweerman soms aanzien wordt als het vuil van de straat zijn het ginder nog echt helden... Voor politiemensen is het respect -helaas- iets verder zoek maar daarnaast straalt een agent ginds wel gezag uit. Hun voertuigen, het uniform, materieel, het heeft allemaal iets imposanter dan hier in Europa...

'k Zal een dezer eens kijken of ik nog enkele foto's heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                                        Om van de gemiddelde belgische seingever nog maar te zwijgen
                                        Die moeten niet met een auto kunnen rijden.

Comment

• Daarstraks op het Journaal van 19u waren er beelden te zien van het ongeluk gisteren waarbij 3 mensen omkwamen.

Op de plaats van het ongeluk stond er een V70 van de snelwegpolitie die zonder nummerplaat reed... Vreemd?
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X