Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wet omtrent treinstaking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat willen jullie dan eigenlijk? Een model waarbij je je ganse leven in het teken van je werkgever stelt? Je elke dag uitsloven (voor minder loon?) en verder je mond houden?

Ik ben niet akkoord met de manier waarop de NMBS staakt, maar het recht op staken is een belangrijke verworvenheid. Als we die weer afstaan...

Comment

ik krijg ook mijn verlof niet op... heb een vast maandloon en klop ook zelden minder dan 55 uur per week... om nog maar te zwijgen van de flight crew.
      Het gaat zo goed als overal slecht in vergelijking met de gouden jaren. Als iedereen zal gaan beginnen staken zitten we tegen volgende week terug in de dark ages
      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        ik krijg ook mijn verlof niet op... heb een vast maandloon en klop ook zelden minder dan 55 uur per week... om nog maar te zwijgen van de flight crew.
        Het gaat zo goed als overal slecht in vergelijking met de gouden jaren. Als iedereen zal gaan beginnen staken zitten we tegen volgende week terug in de dark ages
        Werk jij in de luchtvaart? Staken ze daar soms niet? (vraag hè, want iedereen is hier lichtgeraakt)

Comment

Bij defensie wordt er nog altijd gezopen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
            Bij defensie wordt er nog altijd gezopen!
            Ik zeg niet dat er niet meer gezopen wordt, maar 't is echt niet meer zoals vroeger hoor. En ik werk toch al 24 jaar bij Defensie.

Comment

@TooTall,kon je dan de overstap niet maken naar het veiligheidskorps,merendeel zijn ex-militairen,en die zijn heel tevreden van de overstap en werken ook op max 10min. van hun deur..

Ik keur de actie niet goed ,maar kan het begrijpen,hier in onze FOD juist hetzelfde,personeelstekort waardoor mensen aan de noodrem trekken en zich ziek melden om toch thuis te zijn voor één of andere reden,gevolg :verlof wordt ingetrokken waardoor die persoon zich ook ziek meld,is een vicieuze cirkel,

Iedereen zit hier maar te mekkeren over die staking,terwijl het een verworven recht is,maar van 4 regeringen proberen te vormen in een land dat amper een zakdoek groot is,kraait geen haan naar..

Comment

Indien gisteren de stakers waren thuis gebleven, dan was het treinverkeer normaal geweest. De stakers blokkeren de werkwilligen. Enkele 'rode apen' blokkeren de seinhuizen en alles ligt plat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik zeg niet dat er niet meer gezopen wordt, maar 't is echt niet meer zoals vroeger hoor. En ik werk toch al 24 jaar bij Defensie.
                  In Evere duurt de middagmaaltijd 2 uur voor sommige, er is drank zoveel als je maar wil - het drank verbruikt is gewoon verschoven van de bar naar de mess. Gewoon schandalig! En het telt nog mee als dienst.

Comment

Iedereen zit hier maar te mekkeren over die staking,terwijl het een verworven recht is,maar van 4 regeringen proberen te vormen in een land dat amper een zakdoek groot is,kraait geen haan naar..[/QUOTE]

Als Belgie barst hebben we maar eentje meer nodig: een VLAAMSE!

Comment

Iedereen zit hier maar te mekkeren over die staking,terwijl het een verworven recht is,maar van 4 regeringen proberen te vormen in een land dat amper een zakdoek groot is,kraait geen haan naar..
                      Als Belgie barst hebben we maar eentje meer nodig: een VLAAMSE![/QUOTE]

België barst? pss of dat gaat werken,..maar we wijken af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Wat willen jullie dan eigenlijk? Een model waarbij je je ganse leven in het teken van je werkgever stelt? Je elke dag uitsloven (voor minder loon?) en verder je mond houden?

Ik ben niet akkoord met de manier waarop de NMBS staakt, maar het recht op staken is een belangrijke verworvenheid. Als we die weer afstaan...
                        Ze moeten een recht op actievoeren maken.

Het stakingsrecht van de NMBS of De LIJN staat niet in verhouding met de overlast die veroorzaakt wordt. Ze raken er alleen hun eigen klanten mee, en zij die geen alternatief hebben (zwakkeren dus). Van een vakbond verwacht ik iets anders.
                        Waarom mogen verpleegsters en dokters niet staken, of het Leger en de Politie?
                        Allemaal diensten die kritiek zijn voor het draaien van dit land.

Laat de vakbonden eens creatief zijn, en andere manieren vinden om actie te voeren.

Comment

In Evere duurt de middagmaaltijd 2 uur voor sommige, er is drank zoveel als je maar wil - het drank verbruikt is gewoon verschoven van de bar naar de mess. Gewoon schandalig! En het telt nog mee als dienst.
                          Ik heb een half uur middagpauze met een strikt alcoholverbod. Ik zit niet in Evere, en ik zal er ook nooit zitten. In de eenheden gaat het er echt wel anders aan toe hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            En jij ziet in het bovenstaande geen patroon flappy dat het onderstaande mee zou kunnen veroorzaken???

Het ligt in de aard van de mens om nooit content te zijn.
                            Vakbonden en hun aanhangers hebben daar een extra portie van mee gekregen.
                            En niet alleen zijn ze nooit tevreden, het is ook altijd een ander zijn schuld en nog een ander moet ervoor opdraaien.
                            Goed bezig.
                            wat wilt ge hiermee zeggen? Hij had meer dienstjaren dan nodig is om op pensioen te mogen gaan. Dat was toen in die periode 42 gewerkte jaren. Hij had er al 44. En nog wou de spoorwegen hem niet laten gaan. Hij is anders bijna nooit ziek geweest, nooit mee aan stakingen gedaan, in weer in wind met zijn fiets gaan werken omdat bij zijn vroege shifts er nog geen trein was om hem tot aan zijn plaats te brengen, altijd gaan werken naar de stations waar hij toegewezen werd (ook al waren die soms ver van huis), nooit gezeverd en nooit geklaagd. Altijd braaf gedaan wat men hem opdroeg.
                            Tja, dan heeft die op het einde om zijn pensioen af te moeten dwingen zich tot dergelijk feit moeten 'verlagen'. Hij was er ook niet blij mee, maar hij vond dat het wel eens tijd was om op zijn strepen te staan.
                            Hij kan trouwens nog altijd geen woord slecht zeggen van de spoorweg. In zijn periode was dat een hechte familie.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              @TooTall,kon je dan de overstap niet maken naar het veiligheidskorps,merendeel zijn ex-militairen,en die zijn heel tevreden van de overstap en werken ook op max 10min. van hun deur..
                              Ik sta aan het begin van mijn carrière, niet aan het eind...en dat werk ligt me niet zo. Pas op, ik klaag niet over mijn woon-werk afstand he! Voor mij is dat een deel van mijn job. Maar uw oplossing van verhuizen dichtbij uw werk is niet mogelijk voor mij, en daar leg ik mij dan ook bij neer. Voor mij is woon-werk afstand niet het allerbelangrijkste, toch niet in deze fase van mijn leven. Misschien komt dat nog.

Uw Evere is duidelijk anders dan mijn Evere. Ik kan zeggen, vroeger (enkele jaren geleden) was het in mijn bureau een half café. En dat waren dan vooral burgers, niet de militairen.

Weet ge wat nodig is, in zo'n geval?

Iemand die daar de zaken op orde zet. Als jonge snaak kunt ge daar niets zeggen, alleen maar het goede voorbeeld geven. Gevolg? Wij komen nu om 0645 aan, en we werken tot 1515. 's Middags eet ik mijn boterham op en werk ik stilletjes verder, en na een half uur begint de rest ook terug. Enkele keren op een jaar ga ik eens toestemming vragen aan de korpscommandant of we onder de middag iets mogen gaan eten, als we een drukke periode achter de rug hebben en we het gevoel hebben dat we dat goed opgevangen hebben.

Output omhoog, aantal gepresteerde werkuren omhoog, felicitaties omhoog, zelfbeeld omhoog.

Wat is nodig voor zoiets? Iemand die het in gang zet. Ik had ook kunnen zeggen "Foert, niemand doet hier iets? Waarom ik wel? Ik doe ook niets!". (staken dus, maw.) Maar ik verkies een productieve oplossing. En natuurlijk zijn er altijd rotte appels, waar niets mee aan te vangen is. Zo had ik er ook 1. Had.
                              Mijn Skoda

Comment

Ik leerde 1 ding... als je ergens wil komen in je leven moet je werken, niet staken. Het zijn zij die steeds staan te roepen dat ze te hard moeten werken die ter plaatse blijven trappelen. Ga in de prive aan de slag, bewijs dat je iets kunt en dat je er ook voor wil gaan... en je zal een loon hebben om u tegen te zeggen. Alles hangt af van je eigen ingesteldheid, niet van geluk hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ik leerde 1 ding... als je ergens wil komen in je leven moet je werken, niet staken. Het zijn zij die steeds staan te roepen dat ze te hard moeten werken die ter plaatse blijven trappelen. Ga in de prive aan de slag, bewijs dat je iets kunt en dat je er ook voor wil gaan... en je zal een loon hebben om u tegen te zeggen. Alles hangt af van je eigen ingesteldheid, niet van geluk hebben.
                                  Of wordt zelfstandige...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Werk jij in de luchtvaart? Staken ze daar soms niet? (vraag hè, want iedereen is hier lichtgeraakt)
                                    helaas wel al is dat bij mijn werkgever voor het laatst geweest tijdens de merge met een andere maatschappij. Ik zit gelukkig niet in een belgisch bedrijf
                                    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Ze moeten een recht op actievoeren maken.

Het stakingsrecht van de NMBS of De LIJN staat niet in verhouding met de overlast die veroorzaakt wordt. Ze raken er alleen hun eigen klanten mee, en zij die geen alternatief hebben (zwakkeren dus). Van een vakbond verwacht ik iets anders.
                                      Waarom mogen verpleegsters en dokters niet staken, of het Leger en de Politie?
                                      Allemaal diensten die kritiek zijn voor het draaien van dit land.

Laat de vakbonden eens creatief zijn, en andere manieren vinden om actie te voeren.
                                      Helemaal mee eens.
                                      Als het over de regeringsvorming gaat staan de vakbonden (ACOD op kop) op de eerste rij om hun mening te uiten en bepaalde constellaties goed of af te keuren (al hebben zij daar in principe niks in de pap te brokken, dat is iets voor de verkozen politici) en om "op te komen voor de zwakkeren" en te ijveren voor een beter mobiliteitsbeheer en meer openbaar vervoer.
                                      En dan zoiets...

Staak maar, als het echt moet. Maar staak dan en hou geen werkwilligen tegen, hinder de rest niet.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        wat wilt ge hiermee zeggen? Hij had meer dienstjaren dan nodig is om op pensioen te mogen gaan. Dat was toen in die periode 42 gewerkte jaren. Hij had er al 44. En nog wou de spoorwegen hem niet laten gaan. Hij is anders bijna nooit ziek geweest, nooit mee aan stakingen gedaan, in weer in wind met zijn fiets gaan werken omdat bij zijn vroege shifts er nog geen trein was om hem tot aan zijn plaats te brengen, altijd gaan werken naar de stations waar hij toegewezen werd (ook al waren die soms ver van huis), nooit gezeverd en nooit geklaagd. Altijd braaf gedaan wat men hem opdroeg.
                                        Tja, dan heeft die op het einde om zijn pensioen af te moeten dwingen zich tot dergelijk feit moeten 'verlagen'. Hij was er ook niet blij mee, maar hij vond dat het wel eens tijd was om op zijn strepen te staan.
                                        Hij kan trouwens nog altijd geen woord slecht zeggen van de spoorweg. In zijn periode was dat een hechte familie.
                                        Ik kan over zijn zaak weinig zeggen aangezien ik er niet bij was en te weinig weet van de sociale wetgeving terzake maar als er met hulp van de vakbond ziektes geveinsd worden... tja.
                                        Dan moet je je toch niet afvragen waarom er zoveel ziekteverzuim is? Waarom ze zo vaak moeten opdraven voor "zieke" collega's?

Als de vakbonden vervolgens in 1990 (volgens dit artikel) een 36-urenweek afdwingen als compensatie voor 1,65% loonsvermindering dan ziet toch ieder kind dat ze zichzelf in de voet schieten en de druk nog hoger maken?
                                        Plotseling werkt iedereen dik 5% minder uren maar de werklast blijft dezelfde.
                                        Eigen schuld dikke bult ben ik dan geneigd te zeggen. Zo rekbaar zijn mijn begrip en empathie echt niet hoor.
                                        Mooie regeling trouwens, 1,65% minder loon om 5,26% minder uren te presteren, eigenlijk is dat een opslag van 3,61%!!
                                        Daar teken ik zo voor.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

ik vrees toch dat je het verhaal verkeerd leest. Hij had al recht op pensioen en toch mocht hij niet gaan. De tussenkomst van de vakbond was dan ook meer dan gerechtvaardigd om het pensioen af te dwingen. En het is nu niet zo dat de vakbonden hun leden aanmaanden om maar met ziekteverlof te gaan. Ik weet niet waar gij dat uit opmaakt. Als je enigszins op de hoogte bent van hoe het er aan toe gaat met ziekteverlof bij de overheid dan wist je al dat de overheid indertijd zelf hun eigen ambtenaren stimuleerde om de periode opgespaard ziekte verlof op te nemen voor het pensioen. Dan kon op die manier al iemand anders aangeworven worden om de plaats in te nemen. Mijn schoonvader heeft uiteindelijk een goede 4 maanden opgenomen van de 18 maanden die hij nog had uitstaan. Iedem voor mijn moeder trouwens die op het einde van haar carrière door de directeur van de school werd aangemaand om op ziekteverlof te gaan. Zij had ook recht op 18 maanden waar ze uiteindelijk van september tot december gebruik van heeft gemaakt om de overgang naar het nieuwe schooljaar vlotter te laten verlopen en geen nieuwkomer ergens half in het jaar te laten beginnen. Ook zij heeft langer gewerkt dan nodig was omdat vrouwen toen mochten gaan op 60 jaar, zij is op pensioen gegaan op 62 jaar.
                                          Dus beide gevallen langer gewerkt dan nodig en toch blijft ge neuten over het feit dat ze een paar maanden ziekte geveinsd hebben al dan niet met hulp van de vakbond. Denkt ge werkelijk dat zij de enigste waren die op het einde van hun lange carrière zoveel ziektedagen nog hadden uitstaan? Ja, zij hebben ook profiteurs op het werk gezien, maar ze waren ook de eerste om te zeggen dat de overgrote meerderheid hun werk wel naar behoren deed.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X