In Amerika vind ik het verkeer veel beter. Rechts inhalen mag, met als gevolg dat mensen minder van rijstrook gaan veranderen, wat uiteindelijk veiliger is. Ook stond er hier om de 5km wel een agent te flitsen, dus iedereen hield zich aan de snelheid. Bij ons is de pakkans zo klein dat mensen gewoon zo hard rijden als ze zelf leuk vinden (vooral smorgens op de E40 Luik -> Brussel). Het grappige is wel dat camions hier zowat het snelste op de baan zijn. In Virginia zijn radar detectors blijkbaar niet legaal, maar die truckers hebben hun radio's waarmee ze flitsers doorgeven. Dus ik rustig 70mph aant rijden, en camions die de auto's inhalen lol.
Ook het principe met 4 stopborden op een kruispunt zou bij ons nooit werken, want wij Belgen zijn egoïstische klootzakken die geen voorrang zouden geven.
Ook heeft bijna elke auto wel genoeg pks, wat voorkomt dat iemand tegen 60kmh de autostrade op gaat rijden.
Ik zou liever wat meer betalen voor een ziekteverzekering, en wat minder voor de auto. Hier betalen ze nog geen 30 euro per jaar aan taks, ongeacht wat voor auto, en de wegen zijn in zeer goede staat. Wij betalen ons blauw om met een stomme diesel te slalommen tussen de putten.
Tot zover mijn afgunst van ons land lol.
Ook het principe met 4 stopborden op een kruispunt zou bij ons nooit werken, want wij Belgen zijn egoïstische klootzakken die geen voorrang zouden geven.
Ook heeft bijna elke auto wel genoeg pks, wat voorkomt dat iemand tegen 60kmh de autostrade op gaat rijden.
Ik zou liever wat meer betalen voor een ziekteverzekering, en wat minder voor de auto. Hier betalen ze nog geen 30 euro per jaar aan taks, ongeacht wat voor auto, en de wegen zijn in zeer goede staat. Wij betalen ons blauw om met een stomme diesel te slalommen tussen de putten.
Tot zover mijn afgunst van ons land lol.
Comment