Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In Amerika vind ik het verkeer veel beter. Rechts inhalen mag, met als gevolg dat mensen minder van rijstrook gaan veranderen, wat uiteindelijk veiliger is. Ook stond er hier om de 5km wel een agent te flitsen, dus iedereen hield zich aan de snelheid. Bij ons is de pakkans zo klein dat mensen gewoon zo hard rijden als ze zelf leuk vinden (vooral smorgens op de E40 Luik -> Brussel). Het grappige is wel dat camions hier zowat het snelste op de baan zijn. In Virginia zijn radar detectors blijkbaar niet legaal, maar die truckers hebben hun radio's waarmee ze flitsers doorgeven. Dus ik rustig 70mph aant rijden, en camions die de auto's inhalen lol.
    Ook het principe met 4 stopborden op een kruispunt zou bij ons nooit werken, want wij Belgen zijn egoïstische klootzakken die geen voorrang zouden geven.
    Ook heeft bijna elke auto wel genoeg pks, wat voorkomt dat iemand tegen 60kmh de autostrade op gaat rijden.
    Ik zou liever wat meer betalen voor een ziekteverzekering, en wat minder voor de auto. Hier betalen ze nog geen 30 euro per jaar aan taks, ongeacht wat voor auto, en de wegen zijn in zeer goede staat. Wij betalen ons blauw om met een stomme diesel te slalommen tussen de putten.
    Tot zover mijn afgunst van ons land lol.

Comment

• idd en nu nog een paar duizend vluchtelingen erbij halen en onze belastingen gaan nog omhoog gaan. kga mijn AMG kunnen vergeten
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        idd en nu nog een paar duizend vluchtelingen erbij halen en onze belastingen gaan nog omhoog gaan. kga mijn AMG kunnen vergeten
        ik denk dat de onozelaars die zichzelf en anderen verkreukelen in het verkeer ons meer kosten dan die paar vluchtelingen waarvan velen meer centen hebben dan men denkt ....
        Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
        My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Deze morgend een vrachtwagen die met zijn grote lichten en zijn mistlichten aan reed, heeft een paar kilometer geduurd voordat hij het door had.
          Toen ik deze avond naar huis reed enkele auto's voor mij ineens een zot die remde tot stilstand, ik en de anderen voor mij hebben tijdig kunnen remmen. De vrachtwagen die achter mij reed heeft zich naar links moeten smijten waar gelukkig niks reed.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik met de fiets in mijn 'multiculturele wijk', van voor mij komt een auto, en van achter mij ook. En blijkbaar kennen die elkaar, dus stoppen ze voor mij om een babbeltje te doen. Op die moment kan ik er met de fiets niet meer voorbij. Er stonden ook enkele andere fietsen al te wachten. Opeens kwam er nog een auto en beseften die mannen dat ze toch wel dik in de weg stonden. Maar hun gesprek was nog niet gedaan, dus gewoon elk zijn kant oprijden was geen oplossing. Ze rijden beide door aan 30per uur, 1 voorwaarts en 1 achterwaarts, zodat ze hun gesprek kunnen voortzetten. En je moet weten, dat we als fietser niet voorbij konden, dus erg breed was het niet. Creatief wel, dat moet ik ze nageven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DemianK Bekijk Berichten
              ik met de fiets in mijn 'multiculturele wijk', van voor mij komt een auto, en van achter mij ook. En blijkbaar kennen die elkaar, dus stoppen ze voor mij om een babbeltje te doen. Op die moment kan ik er met de fiets niet meer voorbij. Er stonden ook enkele andere fietsen al te wachten. Opeens kwam er nog een auto en beseften die mannen dat ze toch wel dik in de weg stonden. Maar hun gesprek was nog niet gedaan, dus gewoon elk zijn kant oprijden was geen oplossing. Ze rijden beide door aan 30per uur, 1 voorwaarts en 1 achterwaarts, zodat ze hun gesprek kunnen voortzetten. En je moet weten, dat we als fietser niet voorbij konden, dus erg breed was het niet. Creatief wel, dat moet ik ze nageven.
              Op zo momenten zou zo een F250 zoals van Dutry met een gigantische bar vanvoor wel handig zijn.

Comment

• Ruiters die hun paard de hele straat laten onderschijten .
                Leuk om met een pas gewassen auto door te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  Ruiters die hun paard de hele straat laten onderschijten .
                  Leuk om met een pas gewassen auto door te rijden
                  Anderzijds helpt het wel als ge driftend de straat wilt doorgaan. Langs de pas gewassen geparkeerde autos.

Of misschien hoort dat niet. Altijd wat
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Op zo momenten zou zo een F250 zoals van Dutry met een gigantische bar vanvoor wel handig zijn.
                    Volgens mijn chef mag je een probleem nooit voor u uit schuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Weer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.

http://www.tvl.be/nieuws/chauffeur-d...r-de-weg-17890
                      de lijn, opnieuw :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Weer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.

http://www.tvl.be/nieuws/chauffeur-d...r-de-weg-17890

Allee, zijn teller wijst net geen 100 aan. Pak dat die teller 5/u afwijkt, dan rijdt hij zelf 92. Op dat filmpje is niet te zien of hij die bus bijhoudt of de bus van hem wegrijdt tegen die snelheid.

Het ergst van al vind ik nog dat er gesproken wordt in dat geval van "raasde" terwijl het absoluut niet duidelijk is of die effectief te snel reed, laat staan dat je die 5 of 10/u verschil zo kunt noemen. Als dit al onder overdreven snelheid valt, amai dan rijden er veel meer gekken rond dan ik dacht. Dat "gevaarlijk manouvre" moet natuurlijk pas later besproken worden he. Want ja, tegen 95/u ben je een doodrijder .

Comment

• dat die kerel zijn gsm vasthoudt tijdens het rijden, lijkt me veel gevaarlijker dan die paar km al dan niet te snel, zoals hierboven al aangehaald.
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            dat die kerel zijn gsm vasthoudt tijdens het rijden, lijkt me veel gevaarlijker dan die paar km al dan niet te snel, zoals hierboven al aangehaald.
                            Ik snap ook niet dat media dat soort filmpjes blijven gebruiken. Of ze veroorzaken gevaar door met relatief hoge snelheid de telefoon vast te houden, of ze veroorzaken kijkfiles. In plaats van dat soort filmers, die dan nog eens zelf in overtreding zijn, dood te zwijgen, moedigen ze het aan.

Comment

• Met de gsm zo een zaken zitten filmen (van achter het stuur) is idd levensgevaarlijk, je bent dan totaal niet aan het opletten en dus zelf een gevaar op de weg. Als het dan nog een passagier zou zijn die het filmt, maar op de meeste filmpjes zie je duidelijk dat het de bestuurder zelf is.
                              Beelden die met een dashcam gemaakt zijn, zijn natuurlijk iets anders, in dat geval heeft de bestuurder niks zitten doen dat hem afleid van het rijden. En je hebt vaak een beter beeld van de snelheid door het gps signaal.

Dan nog, als er echt zware fouten worden gemaakt, dan stuur je zo een beelden door naar de politie.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik zie 96km/h op een teller. een auto km teller mag tot 10% afwijken of dus een 9km/h.
                                je kan hier onmogelijk uit opmaken dat die bus te snel zou rijden.
                                net na het beeld van zijn snelheidmeter zie ik trouwens ook dat er nog autos de bus voorbij rijden. ik ben dus niet overtuigd dat die lijnbus te snel rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  ik zie 96km/h op een teller. een auto km teller mag tot 10% afwijken of dus een 9km/h.
                                  je kan hier onmogelijk uit opmaken dat die bus te snel zou rijden.
                                  net na het beeld van zijn snelheidmeter zie ik trouwens ook dat er nog autos de bus voorbij rijden. ik ben dus niet overtuigd dat die lijnbus te snel rijd
                                  Laat staan dat die bus de 96 per uur zou rijden die nodig zijn om geflitst te worden. Het filmpje zegt meer over de kwaliteit van het nieuws dan over de chauffeur.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                    In Amerika vind ik het verkeer veel beter. Rechts inhalen mag, met als gevolg dat mensen minder van rijstrook gaan veranderen, wat uiteindelijk veiliger is. Ook stond er hier om de 5km wel een agent te flitsen, dus iedereen hield zich aan de snelheid. Bij ons is de pakkans zo klein dat mensen gewoon zo hard rijden als ze zelf leuk vinden (vooral smorgens op de E40 Luik -> Brussel). Het grappige is wel dat camions hier zowat het snelste op de baan zijn. In Virginia zijn radar detectors blijkbaar niet legaal, maar die truckers hebben hun radio's waarmee ze flitsers doorgeven. Dus ik rustig 70mph aant rijden, en camions die de auto's inhalen lol.
                                    Ook het principe met 4 stopborden op een kruispunt zou bij ons nooit werken, want wij Belgen zijn egoïstische klootzakken die geen voorrang zouden geven.
                                    Ook heeft bijna elke auto wel genoeg pks, wat voorkomt dat iemand tegen 60kmh de autostrade op gaat rijden.
                                    Ik zou liever wat meer betalen voor een ziekteverzekering, en wat minder voor de auto. Hier betalen ze nog geen 30 euro per jaar aan taks, ongeacht wat voor auto, en de wegen zijn in zeer goede staat. Wij betalen ons blauw om met een stomme diesel te slalommen tussen de putten.
                                    Tot zover mijn afgunst van ons land lol.
                                    Zoveel beter vind ik het ook niet. Het is rustiger ja, doordat ze doorgaans iets gezapiger rijden, minder gejaagd als bij ons.

Maar dat heeft ook een keerzijde, in de zin dat er ook veel gelummeld, aan onregelmatige snelheid en onoplettend wordt gereden. Er zijn er ook veel die rijden als een bijkomstigheid zien om zich met iets anders bezig te houden, zoals eten bv. (ze zijn zot van hun grote cuphouders, die blijven niet onbenut!)

En dat op iedere strook blijven rijden vind ik allesbehalve efficiënt, men rijdt zomaar wat rond op de verschillende stroken aan verschillende snelheden, dus moet je ook uit je doppen kijken, want ze komen langs alle kanten.

Ik vind ons systeem véél beter en efficiënter, zoveel mogelijk rechts houden en opzij gaan waar mogelijk. Zo moet het trouwens ook op heel wat Amerikaanse snelwegen.

En ze hebben ook snelwegen in heel wat mindere staat, en op stukken snelweg waar ze weten dat er niet gecontroleerd wordt zullen ze ook doorperen.

Comment

• je moet pas uit je doppen kijken als je van vak wisselt, onregelmatige snelheden ? nooit gemerkt vitus, amerikanen hebben allemaal cc en durven hem ook gebruiken itt tot hier

ben zelf rustige chauffeur en vind usa kwa rijden toch beter, maar ginder ben je op vakantie, en dat gevoel speelt mee natuurlijk...alles is beter op vakantie

Comment

• Ik hou er niet van dat ze links en rechts je voorbij rijden, en dan kruis je zo een aantal keren, en dan plots gaat die ene van rechts links voor je inrijden. Nee, zie nie waar het voordeel ervan is.
                                        Gewoon rechts houden, dat lijkt me veel ordentelijker.

Wat me wel opviel was de bijwijlen bijzonderlijk erbarmelijke staten van wagens (volledig verroest, ingedeukt, stuk motorkop weg). Mja, dat heb je misschien als er geen verplichte autokeuring is. Het was alleszins een triestige aanblik bijwijlen (lag misschien ook aan de staat). Plus Amerikanen zijn niet altijd de properste, niet altijd gehaast hun auto's vaak te wassen, en soms echte vuilbakken vanbinnen.

Comment

• Eens een ergernis die niets met het verkeer te maken heeft. Vrijdagnacht 2 jonge snaken die een fles rode wijn tegen onze gevelsteen hebben kapot gegooid.
                                          Zaterdagmorgen de politie mogen bellen om de nodige vaststellingen te doen om vervolgens de rest van het weekend proberen de rode vlekken van de muur, dorpel en vensterbanken proberen te verwijderen.
                                          Blijkbaar krijgen ze tegenwoordig teveel zakgeld, dat ze ermee kunnen smijten.... en gans ons weekend naar de knoppen.

Comment

Working...
                                          X