Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
    Eens een ergernis die niets met het verkeer te maken heeft. Vrijdagnacht 2 jonge snaken die een fles rode wijn tegen onze gevelsteen hebben kapot gegooid.
    Zaterdagmorgen de politie mogen bellen om de nodige vaststellingen te doen om vervolgens de rest van het weekend proberen de rode vlekken van de muur, dorpel en vensterbanken proberen te verwijderen.
    Blijkbaar krijgen ze tegenwoordig teveel zakgeld, dat ze ermee kunnen smijten.... en gans ons weekend naar de knoppen.
    Ik heb als jonge gast ook wel wat dingen gedaan die (officieel) niet mochten , maar nooit iets wat anderen schade berokkende. WTF is er nu leuk aan een fles kapot gooien tegen iemands huis?

Mijn ergernis van de dag, week, maand: Bij mij voor de deur staat een boompje met daarrond een perkje van een 2m². In de rest van de straat staan daar enkele halfdode planten in. ik heb daar wat werk van gemaakt. Houtsnippers op gedaan, siergras gezet en toch... Keer op keer laten mensen dar hun hond in kakken. Ik wordt daar echt kregelig van. Doe dat godver toch niet. Ik heb ze nog nooit op heterdaad betrapt, maar zou naar buiten lopen, in zakje draaien en dat voor mijnheer/mevrouws neus gaan houden... Heb dan maar een plaatje aan de boom gehangen.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        LOL @ TV Limburg.. Volgende week : man filmt bus die snelheidsovertreding begaat : 51 waar 50 is toegelaten.

Grappige is dat die bus wel eens gewoon 90 gereden kan hebben, die filmer leek mij in een oud wrak te zitten waar gemakkelijk 10km/u afwijking op de teller kan zitten. Wat een klucht TVL
        Zelfs de FB vriendjes lappen je erbij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
          Ruiters die hun paard de hele straat laten onderschijten .
          Leuk om met een pas gewassen auto door te rijden
          Hatelijk!! Als dat in een draai ligt en ge rijdt daar net in met uwe moto... Ge moet nergens lopen en je kan zelf opdraaien voor de kosten!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Zelfs de FB vriendjes lappen je erbij...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding
            Bestuurder kan precies niet schakelen + op een baanvak blijven.

+ lege baan 2 vakken en toch bleiten ze nog bij het BIVV:

‘Zeer gevaarlijk gedrag’, zegt het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid aan RTL. ‘Wanneer de bestuurder aan een dergelijke snelheid rijdt en een gevaar opmerkt, zal de auto al 69 meter verder zijn vooraleer de bestuurder het rempedaal intrapt. De daaropvolgende remafstand is 264 meter. Als de bestuurder het obstakel dan niet kan ontwijken, zou de klap vergelijkbaar zijn met een val van de 63ste verdieping van een gebouw.’

Comment

• vandaag waren de vrachtwagenchauffeurs weer op hun best.
              ik zit op de E40 richting grootbijgaarden. ik zit achter een vrachtwagen en we rijden allemaal 91km/H op een rijtje (6h smorgens).
              komt de vrachtwagen van achter mij ineens naast mij rijden om te dubbelen als we het paneel van RING 1600meter passeren.
              zo op ongeveer 400meter van de afrit zitten zijn achterwielen aan mijn voorwielen (ik zit op een 5-10 meter van de voorligger vrachtwagen) en zie ik ineens de inhalende vrachtwagen zijn pinker opzetten en uitwijken naar mijn vak .

en daarnet in waregem een ongeluk gebeurd op de expresweg richting E17. ALLE verkeer wordt afgeleid richting waregem wegens expressweg afgesloten door politie.
              ik rij de andere richting uit (kom van E17) dus trek het mij niet aan. alleen staat er aan de volgende lichten een lange rij voor mij... omdat een paar vrachtwagens het nodig vinden om toch tot het midden van het kruispunt aan te schuiven en dan niet wegkunnen. blokkeren ze ondertussen het verkeer uit de zijstraten alsook diegenen die moeten afdraaien van de expressweg naar een zijstraat. moet er natuurlijk ook nog een franse wagen op de voorsorteerstreek voor rechtdoor gaan staan, dan helemaal vooraan op ons afdraaivak op het zebrapad vliegen om ons vast te zetten om dan bij rood licht gewoon af te draaien (flitser deed niks want die zat voorbij de detectielus)

Comment

• Fietspaden in België...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                  Als de bestuurder het obstakel dan niet kan ontwijken, zou de klap vergelijkbaar zijn met een val van de 63ste verdieping van een gebouw.’
                  Klinkt wetenschappelijk, die 63. Maar de eerste de beste valschermspringer zal u wel kunnen vertellen dat de 630e verdieping ook goed is. Als ge tenminste met de kop naar beneden duikt want anders haalt ge uw snelheid niet
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Mooi zo!

Rechter onverbiddelijk: wielertoerist krijgt boete na overlastklachten

Gisteren om 17:45 door gjs | Bron: BELGA

Dendermonde - De politierechtbank in Dendermonde heeft de GAS-boete van een wielertoerist bevestigd. Hij had die gekregen na klachten van overlast door groepen niet-georganiseerde wielertoeristen in deelgemeente Appels. Het politiereglement - waarin opgelegd wordt dat grote groepen fietsers zich moeten opsplitsen in groepjes van maximaal tien personen - blijft van kracht, meldt het stadsbestuur van Dendermonde.

In Appels waren er tot in 2011 problemen met groepen niet-georganiseerde wielertoeristen die aan hoge snelheid steeds hetzelfde parcours aflegden, zegt het stadsbestuur. 'Van bewoners en andere weggebruikers (vooral voetgangers en rustige fietsers) waren er daarover geregeld klachten, met name over de hoge snelheden die de wielertoeristen haalden en over de brede ruimte die de renners (vaak 100 à 150 personen) inpalmden. Er waren ook klachten over verbale intimidatie, beschadiging van voertuigen en spuwen.'

De gemeenteraad keurde in augustus 2011 een politiereglement goed waarin werd opgelegd dat grote groepen fietsers die meermaals hetzelfde parcours afleggen, zich moeten opsplitsen in meerdere groepjes van maximaal tien personen, met minstens 100 meter tussenruimte tussen de groepjes. Meerdere renners kregen bij overtreding een GAS-boete, maar één man ging in beroep bij de politierechtbank omdat het politiereglement strijdig zou zijn met de wegcode.

De Dendermondse politierechter Peter D’Hondt heeft nu geoordeeld in het voordeel van Dendermonde. 'Hij heeft de argumenten van de appellant stuk voor stuk weerlegd en veroordeelt de man tot het betalen van de gerechtskosten. De passage in het Dendermondse politiereglement over de wielertoeristen blijft ongewijzigd van kracht', meldt het stadsbestuur.
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Mooi zo!
                      Inderdaad, correcte beslissing!

Comment

omtrent de warrige aanduiding heeft hij volledig gelijk... maar zijn gedrag laat ook serieus de wensen over
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          omtrent de warrige aanduiding heeft hij volledig gelijk... maar zijn gedrag laat ook serieus de wensen over
                          Da's ook waar.
                          Nu, 't is niet alleen de warrige aanduiding, het is gewoon de complete infrastructuur die faalt op vele plaatsen. En dan zwijg ik nog over de staat van de fietspaden. Zelfs veel nieuwe fietspaden zijn dikwijls van een bedenkelijke afwerkingskwaliteit. Het gebrek aan (nog steeds...) degelijk ingerichte en goede fietspaden brengt recreatieve fietsers bij elkaar op de plaatsen waar het wel interessant fietsen is. Dat gaat dan van het familie fietstochtje met de kindjes op zondag, tot wielertoeristen die snelheden halen tot 40 per uur. En dan creëer je problemen uiteraard. Moesten de fietspaden zoals in Nederland zijn, dan hoeven die wielertoeristen in Appels Dendermonde niet over de overbevolkte scheldedijk te rijden. En uiteraard zitten daar een bende onnozelaars tussen. Die heb je overal, ook die familieman op de fiets rijdt niet altijd volgens 't boekje. En ik geef toe dat ik ook mee rijd in groepen die 40 per uur rijden, wij proberen tegenwoordig de jaagpaden zoveel mogelijk te vermijden net omwille van de drukte. Maar ja, op de openbare weg is 't ook weer niet goed voor koning auto hé.

Enfin, allemaal extra opletten zou ik zeggen! De zware frustro's met dashcammekes en een fobie voor bepaalde groepen in het verkeer liggen op de loer, en voor je 't weet word je gedeeld met gans de wereld.

Comment

• hier wordt het al gedeeld, zelfs op het journaal. Straf dat die het dan nog uitzenden op deze manier ook. Beter had nog geweest het te laten becommentariëren door iemand met kennis van zaken en dan had die best ook iets over het gedrag van de reporter op de fiets mogen zeggen. Straks gaan mensen nog denken dat het normaal is dat je zo rijdt met een fiets.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              hier wordt het al gedeeld, zelfs op het journaal. Straf dat die het dan nog uitzenden op deze manier ook. Beter had nog geweest het te laten becommentariëren door iemand met kennis van zaken en dan had die best ook iets over het gedrag van de reporter op de fiets mogen zeggen. Straks gaan mensen nog denken dat het normaal is dat je zo rijdt met een fiets.
                              Ik denk dat hij vooral zo rijdt om duidelijk te maken dat er wel degelijk dingen grondig verkeerd zijn en dat kan leiden tot 'raar' fietsen. Maar het is niet zo dat als het fietspad plots stopt je zo maar pal voor een auto moet oversteken (zie op 1:40). Als ik van die auto was zou ik toch even claxonneren peins 'k.

Comment

• dan vond ik het filmpje van een paar jaar terug met frank de boosere toch veel beter. Die maakte quasi geen fouten en de boodschap was toch even duidelijk.

Hier zie ik buiten wat je aanhaalt nog een heel aantal andere fouten: rijden over de vluchtheuvel aan de tramhalte en zich er vanaf maken met een goedkope 'sorry', rijden over een voetgangersoversteekplaats, rijden over trottoirs, slalommen tussen de auto's en nog wat zitten muilen erbij, muilen over een fietssuggestiestrook terwijl zoiets geen enkele wettelijke basis heeft en zelfs niet is opgenomen in het verkeersreglement.
                                Point taken dat de situatie voor de fietsers schrijnend is op veel plaatsen. En de overheid zou dat beter eerst oplossen ipv veel geld te steken in hoge zichtbaarheidsprojecten zoals de fietsautosnelweg. De punten die in de reportage naar boven komen zijn voor mij althans serieuze zwarte punten omdat de kans dat er iets voorvalt wegens de onduidelijkheid zeer groot is. Als je dat als journalist wilt aantonen dan is dat heel goed, maar doe het dan op een manier dat je het absurde laat zien. Dat had die makkelijk kunnen doen door van de fiets af te stappen en te voet verder te moeten gaan en niet door maar zelf overtredingen beginnen te maken omdat je zogezegd gedwongen wordt.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• ja amai..

ik dacht .. die zullen wel weer aant overdrijven zijn hier op autoforum :-)
                                  maar idd, hij bakt er ook niet veel van als fietser.. ik ken bijna al de plaatsen waar hij rijdt, ook die bij de tramhalte waar hij over rijdt en dat moet dus echt niet.. onduidelijkheid ok, maar dat is nog 100 keer minder erg dan gevaarlijk.
                                  VEEL mee last van autochauffeurs die nada noppes in spiegels kijken bij afslaan, geen mm vrij houden, actief je de pas af snijden denkende dat je andere voorgangregels (Geen) hebt etc. een beetje zoals die golf in het filmpje maar dan constant en erger meestal. toeteren ook voor niks terwijl je in uw richt bent. gister nog =door mivb bus die me voorgbijsteekt net voor rood licht (ook voor bus) en dan direct terug op zijn busbaan invoegt terwijl ik nog langs hem rijdt om dan stil te staan an rood licht. ik moet kei hard remmen anders werd ik eraf geperst, ipv gewoon ff achter me te blijven twas nog 15 meter tot rood licht .. hij zou nul tijd verloren zijn en er zou geen gevaarlijke situatie gewest zijn. cowboys! voorbijgestoken worden NET voor rood licht en dan keihard remmen gebeurd constant trouwens, echt nutteloos. ben toch sneller weg in de stad met de fiets... of moto.

maar as said

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    voorbijgestoken worden NET voor rood licht en dan keihard remmen gebeurd constant trouwens, echt nutteloos. ben toch sneller weg in de stad met de fiets... of moto.

Deze moto niet.

Wat een mongool die Subaru... .

Opvallende dashcambeelden van op een rijweg in Groot-Brittannië. Een motard komt aan bij een kruispunt, waarna hij tussen enkele wagens door tot aan de stoplichten rijdt. Op zich niks mis mee, maar daar kan een bepaalde chauffeur in een Mitsubishi Evolution toch niet zo goed mee overweg.

Comment

Deze moto niet.

Wat een mongool die Subaru... .

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding
                                      beste, iemand uitschelden voor mongool kan zeer kwetsend zijn. doe dit dus niet aub.
                                      in dit geval kun je beter spreken van een gatachterlijke randdebiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                                        beste, iemand uitschelden voor mongool kan zeer kwetsend zijn. doe dit dus niet aub.
                                        in dit geval kun je beter spreken van een gatachterlijke randdebiel.
                                        Zalig!

Comment

• + dat je echte mongolen beledigt

Comment

Working...
                                          X