Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    dat er veel garagisten slaappillen gaan mogen nemen

    Comment


    • Systeem deactiveren, zonder platen rondrijden en iedereen een kalaschnikov naast de bestuurderszetel om de politie ervan te overtuigen uw auto niet aan de kant te zetten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Systeem deactiveren, zonder platen rondrijden en iedereen een kalaschnikov naast de bestuurderszetel om de politie ervan te overtuigen uw auto niet aan de kant te zetten.
        Geen snelheidsboetes meer? Dan moeten ze weer manieren gaan zoeken om het geld op een andere manier uit onze zakken te halen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • inkomsten uit verkeersboetes zijn 120 miljoen, waarvan 37 mil niet wordt geind
          das gene vette, vraag rond of dat beetje extra tax we zijn het zwaarstbelaste land, er nog bijkan voor een veel rustiger amerikaans verkeer...benieuwd naar de uitslag

          1 verkeersdode is x aantal minder inkomsten voor de staat, ik gok €600000 edit: gerekend aan 15000 per jaar/40 jaar personenbelasting
          Last edited by bobo; 27/02/2019, 19:47.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            inkomsten uit verkeersboetes zijn 120 miljoen, waarvan 37 mil niet wordt geind
            das gene vette, vraag rond of dat beetje extra tax we zijn het zwaarstbelaste land, er nog bijkan voor een veel rustiger amerikaans verkeer...benieuwd naar de uitslag

            1 verkeersdode is x aantal minder inkomsten voor de staat, ik gok €600000 edit: gerekend aan 15000 per jaar/40 jaar personenbelasting
            Ja en neen, want ge kunt het ook zo bezien: Iemand die 10 jaar werkt en belastingen betaald, die verongelukt. Die heeft 10 jaar gedokt en hoeft nooit nog een pensioen te krijgen. Die zijn job wordt gewoon terug ingevuld door iemand anders die belastingen gaat betalen en er gaat in die slinger dan ook iemand zitten die geen uitkering gaat krijgen.

            Maar dan spreek ik van iemand die al werkt en zijn jeugd heeft terug verdient. Iemand die al verongelukt voordat hij werkt is wel een putje voor de overheid, want die heeft alleen nog maar gekost.

            Maar alle gekheid op een stokje.

            Probleem in BE is dat de politiekers hunne kop in het zand steken. We hebben een enorm slechte wegeninfrastructuur die ook jaarlijks zeer veel slachtoffers eist. In de plaats dat de overheid daar haar verantwoordelijkheid opneemt, steekt ze liever de fout bij de chauffeurs. Want de infrastructuur aanpakken kost geld, de chauffeurs harder beboeten brengt op.

            Comment


            • juist, zal niet volledig zijn schudde maar wat uit de mouw

              ik sta zelf verstelt van waar we komen, in 'onze' jeugd

              Comment


              • 1 verkeersdode 'kost' 2.6 miljoen

                Loont het de moeite een gevaarlijk kruispunt opnieuw aan te leggen? Als je de kostprijs van een ongeval berekent met een nieuwe formule, zal het antwoord snel ‘ja' zijn: één dode kost 2,6 miljoen euro.


                een nl-er is duurder met 2.9 overigens

                Last edited by bobo; 27/02/2019, 20:27.

                Comment


                • infrastructuur is oud zeer en onze urbanisatie kompleet verkeerd, onteigenen kost centen en onpopulair en we hebben geen geld
                  dusja blijft over: beboeten...maar daar heb ik eigenlijk geen last van, heb je zelf in de hand

                  Comment


                  • Ik heb daar ook geen last van, ik rij nu al van 2001 met de auto en heb tot op heden nog geen enkele boete gehad, zelfs nog geen parkeerboete
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      juist, zal niet volledig zijn schudde maar wat uit de mouw

                      ik sta zelf verstelt van waar we komen, in 'onze' jeugd

                      Ik heb eens ooit een aantal grafieken gezien vroeger op de website van het NIS waarin men kon zien dat het aantal ongevallen van de jaren 70 tot 00 gehalveerd waren, terwijl het wagenpark verdubbeld was. Er waren wel 2 jaren dat het terug steeg, maar weet niet meer welke.
                      Dus politiekers gebruiken zoiets natuurlijk graag om aan te tonen dat hun trukjes werken, zoals bv de flitspalen. Maar er stond ook toen bij dat een enorm deel van die daling vooral te wijten is aan de autoconstructeurs door enerzijds wagens minder 'kwetsend' te maken, maar ook door technologieën zoals ABS, airbags, ... . En desondanks we een zeer slechte infrastructuur hebben, zijn er sinds de jaren 70 ook wel verbeteringen aangebracht.

                      Dus, alle beetjes helpen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ik heb daar ook geen last van, ik rij nu al van 2001 met de auto en heb tot op heden nog geen enkele boete gehad, zelfs nog geen parkeerboete
                        Brave mens gij Ik denk dat ik alles in het totaal toch al een 50-tal heb gehad en wss nog wel wat meer. Daar zit dan ook de boete bij van mijne opgefokte MTX destijds

                        Comment


                        • Ja vooral, heel braaf
                          Nee, weten waar ik mij koest moet houden en waar ik eens wat zotter kan doen en natuurlijk een groot deel geluk.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Gisteren even op en af gereden naar Charleroi.

                            Wat een verkeer vanaf zaventem

                            Ik ben blij dat ik niet dagelijks naar die kanten moet pendelen .

                            De moto’s komen met die mooie weer ook meer buiten en ik zal als eerste opzij gaan zodat zij ertussen kunnen in de file, maar gisteren toch een paar bezig gezien die dat concept iets te verkeerd gebruikten.
                            Ik reed zelf aan een iets hogere snelheid dan toegelaten en was een sliert vrachtwagens aan het inhalen. Komt daar een motard tegen nog hogere snelheid even tussengewrongen en dan nog liefst een moto met van die zijbakken op. Moest een vrachtwagen even afwijken (zoals die mannen wel eens doen), dan had die op z’n moto er lief uitgezien


                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Het zijn inderdaad meestal niet de supersports die de clown uithangen maar wel die dikke BMW GS'en en KTM's met zijkoffers die denken dat ze alles mogen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Het zijn inderdaad meestal niet de supersports die de clown uithangen maar wel die dikke BMW GS'en en KTM's met zijkoffers die denken dat ze alles mogen
                                Als er haast geen supersports meer rondrijden, zeker niet voor woon-werkverkeer, kunnen ze ook de clown niet uithangen.

                                Comment


                                • Natuurlijke selectie

                                  Comment


                                  • Het einde komt langzaam maar zeker dichterbij.

                                    https://www.hln.be/auto/europese-par...2022~ad323ad6/

                                    Comment


                                    • wist ge toch al zo dat het er zat aan te komen

                                      als iedereen de regels maar langs zich blijft neerleggen, dan neemt de politiek het over
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • al haalt dat niet veel uit voor de zigzaggers en bumperklevers smorgens in druk verkeer op ringwegen

                                        Comment


                                        • daar gaan de arp camera's voor dienen

                                          die kunnen veeeeeeeeeeel meer dan hetgeen ze nu maar moeten doen
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X