Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Met de fiets gaan werken? Nog vroeger vertrekken bij de vroege shift en nog later thuis van de late-shift... nee, bedankt.
    Als je in shiften werkt, dan is het fileprobleem uiteraard niet aan u besteed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Das mijn probleem ook, ik wil zo snel mogelijk thuis zijn.
      Ik moet 18 km doen in een file vrije omgeving, met de auto doe ik er max. 20 minuten over, met de fiets zal het rap een half uur langer zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat heeft niets met rijke mensen te maken. Wel met de heersende mentaliteit tegenover fietsen en het gebruik ervan.
        De meerderheid is voor, allemaal willen ze er eentje. Ik ben veruit de enige op het werk die vind dat het te duur is. Ma die rijden ook me dikke bakken, gaan op reis, ... Als ik dan is begin te vertellen wat ik allemaal heb dan zeggen ze da ik de rijke ben... Ieder zijn ding e, ma ben ni iemand die me alles meeloopt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik maakte de vergelijking met een 50 cc scooter omdat je 'r zelf over begon... .

Uiteraard is een 125cc scooter van betere remmerij en banden voorzien. De topsnelheid is dan ook het dubbele dan die van een speed pedelec... .
        Last edited by ; 10/02/2019, 18:35.

Comment

Das mijn probleem ook, ik wil zo snel mogelijk thuis zijn.
          Mijn vrouw rijdt binnendoor met de fiets naar 't werk, geen file! Dat is 14 km enkel. Ze rijdt met een 25 km/h pedelec. Dat scheelt tussen de 10 en 15' extra in tijd tegenover de auto

Comment

De meerderheid is voor, allemaal willen ze er eentje. Ik ben veruit de enige op het werk die vind dat het te duur is. Ma die rijden ook me dikke bakken, gaan op reis, ... Als ik dan is begin te vertellen wat ik allemaal heb dan zeggen ze da ik de rijke ben... Ieder zijn ding e, ma ben ni iemand die me alles meeloopt.
            Maar dat heeft niets met meelopen te maken. Ik heb de argumenten al genoeg aangehaald, ik ga het niet meer opnieuw doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Mijn vrouw rijdt binnendoor met de fiets naar 't werk, geen file! Dat is 14 km enkel. Ze rijdt met een 25 km/h pedelec. Dat scheelt tussen de 10 en 15' extra in tijd tegenover de auto
              Als ge in ploegen werkt is elke minuut van belang, dan zijn die 10-15 min zelf al te veel. Ik kan eigenlijk me niets anders sneller zijn op het werk dan met die scooter (tenzij me ne moto misschien, ma daarmee rijdt ge ook ni overal tussen en door), zelf met de wagen rij ik er langer over. Tis een gemak en een vergif! Want als ik al is me de fiets rij, onlangs nog, dan miste toch wel snel die snelheid van diene scooter.

Swat, genoeg over diene scooter . Ieder moet voor zich uitmaken wat het gemakkelijkst is en voor mij is da voorlopig die scooter, met een speedelec zou ik niet zoveel extra tijd verliezen dus da zou ook nog ideaal zijn, enkele de prijzen moeten nog naar beneden en wat met het rijbereik? Hoe zit het daar mee eigenlijk?

Comment

Als ge in ploegen werkt is elke minuut van belang, dan zijn die 10-15 min zelf al te veel. Ik kan eigenlijk me niets anders sneller zijn op het werk dan met die scooter (tenzij me ne moto misschien, ma daarmee rijdt ge ook ni overal tussen en door), zelf met de wagen rij ik er langer over. Tis een gemak en een vergif! Want als ik al is me de fiets rij, onlangs nog, dan miste toch wel snel die snelheid van diene scooter.

Swat, genoeg over diene scooter . Ieder moet voor zich uitmaken wat het gemakkelijkst is en voor mij is da voorlopig die scooter, met een speedelec zou ik niet zoveel extra tijd verliezen dus da zou ook nog ideaal zijn, enkele de prijzen moeten nog naar beneden en wat met het rijbereik? Hoe zit het daar mee eigenlijk?
                Voor die 10 kilometertjes dat jij naar 't werk moet ga je je echt geen zorgen hoeven te maken over het rijbereik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  geef eens wat voorbeelden van een degelijke speed pedelec die niet meteen een arm of een been kost?
                  is er vandaag nog iets anders dan een speedelec waar je aan verdient?

reken je naft, reken je km vergoeding en lease dat
                  das geld maken zoals de zonnepanelen in 2008

Comment

• ik krijg geen vergoeding daarvoor
                    www.peugeotforum.be

Comment

• tenzij van de overheid misschien, maar al zeker niet van mijn werkgever
                      www.peugeotforum.be

Comment

• stel het voor, het is voor hem ook interessant

win-win

Comment

• wint hij niets mee. Heel klein bedrijfje en ik moet 2 keer per dag op en af. 's morgens van 8 tot 12, 's avonds van 18 tot 22.

da's dus 48 km per dag. Ik wil dat wel fietsen, maar ga met niet blauw betalen aan een fiets...
                          www.peugeotforum.be

Comment

• das een vzw?

en als je wil fietsen...

Comment

• Ik wandel buiten, na mijn service

30 van de 150 collega’s fietsen, dat geeft druk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Last edited by bobo; 11/02/2019, 08:27.

Comment

• geen vzw, maar kleine zaak met 3 werknemers

over mijn loon moet ik absoluut niet klagen want ik krijg al een pak meer dan in de sector normaal gegeven wordt
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ik moet 18 km doen in een file vrije omgeving, met de auto doe ik er max. 20 minuten over, met de fiets zal het rap een half uur langer zijn.
                                  Ik doe 19km. Met de auto een 20 minuten. Met de fiets tussen 35 en 45 (zonder batterij), naargelang de goesting en de wind. Reken nog 5 minuten omkleden bij. Het is een switch die je in je hoofd moet maken. En sommige dagen baal ik ook om in het donker en de kou te vertrekken. Maar na 2 minuten op de fiets is dat voorbij.

Mijn fiets waarmee ik naar het werk rij heeft me anderhalf jaar geleden 1100 euro gekost. Eénmaal groot onderhoud dat me 300 euro gekost heeft. Ik heb al meer verdiend & uitgespaard op dat anderhalf jaar tijd.
                                  Mijn vrouw kocht een paar maanden geleden een elektrische fiets en doet sindsdien ook zo veel mogelijk haar 11km met de fiets.
                                  We denken er nu serieus over om de tweede auto weg te doen.

Ik snap wel dat niet iedereen zomaar 15-20 km met de fiets gaat doen. Maar zo veel mensen die op 5-6 km van het werk wonen kruipen automatisch in die auto.

Soit, we wijken af
                                  Last edited by Hayes; 11/02/2019, 23:22.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

is er vandaag nog iets anders dan een speedelec waar je aan verdient?

reken je naft, reken je km vergoeding en lease dat
                                    das geld maken zoals de zonnepanelen in 2008
                                    Die vergoeding is bij ons ook gene vetten ze, naft is 50€ in de maand ongeveer, alé pakt 60€. Verzekering enzo reken ik niet mee want da betaal ik nu ook, ge zijt autoliefhebber of ge zijt het niet, die blijft!

Sinds kort kunnen we ook een elektrische fiets leasen op het werk, ma enkel 25 km/u, dus das al tijd verliezen voor mij en op het einde van de rit moet je nog is 16% betalen van de totale aankoopprijs, hou je hem niet, dan heb je 3 jaar een dure fiets gehuurd! Als je zegt van ik hou em, ja over de batterijen spreken ze niet, dus als die dan toevallig kapot gaat dan wordt het op het einde van de rit een dure zaak.

Die 10 km is voor mij net iets te ver, maakt daar 5 km van en ik zou ni twijfelen, dan moet het zelf niet elektrisch.
                                    10 km is voor mij 30 minuten rijden, als er wind is kan da al snel 45 min zijn, nu doe ik er 15 min over, met de wagen 20 en zelf meer, hangt af van in welke ploeg ik sta.

Mijne collega zegt datem er 16 minuten over doet om 16 km te rijden met zijn speedelec, da wil ik em wel is zien doen!
                                    Last edited by ; 10/02/2019, 22:06.

Comment

• jij woont te dicht eigenlijk

maar goed ook dat ze wat middelange sloebers de fiets opkrijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                        Niet direct een ergernis maar ik zie de laatste tijd veel meer dan vroeger auto's op Belgische nummerplaten gewoon doorvlammen op de trajectcontrole tussen Erpe-Mere en Wetteren

Is hun probleem natuurlijk al vraag ik me wel af of sommigen voorkennis hebben dat die trajectcontrole op dat moment misschien af staat
                                        camera's zijn nog niet terug geplaatst op de brug in Erpe Mere....
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

camera's zijn nog niet terug geplaatst op de brug in Erpe Mere....
                                          Ha waren die weg dan?

Comment

Working...
                                          X