Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• guys, please...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Als Beta familiair wordt is het meestal op Jakkel
      Dat was mijn eerste gedacht, maar de quoteloosheid deed me twijfelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Dat was mijn eerste gedacht, maar de quoteloosheid deed me twijfelen.
        *nominatie voor woord van het jaar*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Ah ja, hoeveel druk moet er op die banden?

Op de band stond tussen de 2.5 en de 4, heb er natuurlijk 4 in geblazen he
          2.5 is meer dan genoeg..

Comment

• PS: Schoon gerief Jupke, veel plezier ermee

Comment

• Congrats, yup!! Propere fiets, echt.

Slijpen van schijfremmen : centeren terwijl ge hard in de hendel knijpt, hè. En dan goed vastdraaien. Best ook 'es je remmen gaan inremmen, scheelt een hoop qua remkracht en piepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Congrats, yup!! Propere fiets, echt.
                Bedankt.
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Slijpen van schijfremmen : centeren terwijl ge hard in de hendel knijpt, hè. En dan goed vastdraaien.
                Dat ik daar nog niet aan had gedacht
                Superbedankt.
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Best ook 'es je remmen gaan inremmen, scheelt een hoop qua remkracht en piepen.
                Dat heb ik ook al eens gelezen ja, zullen we straks dan toch eens doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Best ook 'es je remmen gaan inremmen, scheelt een hoop qua remkracht en piepen.
                  Inremmen heb ik al lang niet meer gedaan. Blokjes met een tang vastpakken en met een gasbrandertje roodgloeiend warm maken. Rustig laten afkoelen, in de remklauw steken en klaar...
                  Is toch al effe geleden dat ik mijn blokjes moest veranderen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Inremmen heb ik al lang niet meer gedaan. Blokjes met een tang vastpakken en met een gasbrandertje roodgloeiend warm maken. Rustig laten afkoelen, in de remklauw steken en klaar...
                    ze zitten er al in nu he

Comment

ze zitten er al in nu he
                      Uithalen !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        In remblokjes zit een bepaalde hoeveelheid staal. Je zou de blokjes inderdaad harder kunnen maken (en bijgevolg slijtvaster) door ze op te warmen en plots af te koelen en daarna eventueel te ontlaten. Op voorwaarde dat er genoeg koolstof in het staal zit, anders lukt het gewoonweg niet.

Verder vraag ik mij af of het harder maken van remblokjes eigenlijk echt wel voordelen met zich meebrengt. Als ze harder zijn gaan ze inderdaad langer mee, dat klopt. Maar de remkracht (grip) neemt af naarmate je ze harder maakt, daar bovenop komt nog eens dat uw schijf ook veel sneller gaat slijten door de harde blokken. Dus eigenlijk brengt dat ene voordeel ook nadelen met zich mee. Een compromis zoeken is eigenlijk het beste, en dat is ook wat de fabrikant doet.

Comment

• Nieuwe Trek 8000:

Vind de huidige knapper, misschien toch ergens in september een slag slaan voor net iets meer dan 1000 euro...

Comment

Bedankt. Dat ik daar nog niet aan had gedacht
                            Superbedankt.

Dat heb ik ook al eens gelezen ja, zullen we straks dan toch eens doen.
                            Worked like a charm

Merci gillllleeees

Comment

• Kwantakosta Jan?

Comment

• Op hun site 1499, maar je vindt 'm nu bij Salden in Holland voor 1162.
                                Vind ik best een scherpe prijs voor hetgeen je krijgt. Zelfs vergeleken met Cube en zo...

Comment

• Whiii, juist terug van m'n eerste echte tocht.

Jawadde mijne kameraad heeft me al direct ferm afgejaagd

15 km baan, 40km door het bos en dan 15 km baan terug, net geen 70 km gedaan. gem van 25.3, geen idee of dat goed of slecht is maar 'k was zeker gmoe genoeg

Juist voor herentals de rode lus, dan groen en blauw naar kasterlee en dan blauw en groen terug tot aan herentals. Allemaal op en af dus in het bos. Was leuk

Maar is da normaal dat ge daar zo vuil van wordt?

Comment

• Comment

• Stevig
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Gemiddeld 25?
                                        Fak zeg...

Comment

• 'k was content dat ik thuis was anders.

Normaal vertrek ik met een drinkbuske enbreng die half mee terug, nu was m'n bus leeg en m'n reepke isostar ook op

Maar 't ging eigenlijk goed. In het begin wat zoeken omdat ik constant in de verkeerde ersnelling zat precies op die smalle paadjes enz maar eens dat wat begon te lukken ging het beter en beter.

Maar de volgende keer mag het toch wat rustiger ook zenne

Comment

Working...
                                          X