Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TA voortandwielen zijn maar niks vind ik. Dat slijt als gek en 't is duur (30 euro betaald), gisteren m'n 44T blad van de MTB al moeten vervangen, is amper één ketting meegegaan, en ik ben dan nog preventief te werk gegaan. Terwijl ik normaal altijd twee kettingen voor een voorblad verslijt. Een Deore 44T van 18 euro erop nu, ben eens benieuwd hoe die het gaat doen. Slechter kan haast niet, nog nooit zo'n chocoblad gehad als die TA. En licht zijn ze ook al niet, weegt zelfs 3 gr. meer dan die goedkope Deore.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Ja, de crank én de lagers zijn vervangen. Content nu? Djeezes.
      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        TA voortandwielen zijn maar niks vind ik. Dat slijt als gek en 't is duur (30 euro betaald), gisteren m'n 44T blad van de MTB al moeten vervangen, is amper één ketting meegegaan, en ik ben dan nog preventief te werk gegaan. Terwijl ik normaal altijd twee kettingen voor een voorblad verslijt. Een Deore 44T van 18 euro erop nu, ben eens benieuwd hoe die het gaat doen. Slechter kan haast niet, nog nooit zo'n chocoblad gehad als die TA. En licht zijn ze ook al niet, weegt zelfs 3 gr. meer dan die goedkope Deore.
        Ik denk niet dat ik ooit al een groot voorblad op een mtb versleten heb, maar waar ik rij heb ik nauwelijks de kans om het grote blad te gebruiken, tenzij als kettingspanner tijdens een downhill. Ik ben altijd vrij tevreden geweest van TA , maar dan als middenblad vermits dat mijn slijtblad is.

Comment

• De prijs op zich is wel OK.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Jezus.. ik hoop dat niemand dat gelooft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Jezus.. ik hoop dat niemand dat gelooft.
              Als 'm 'Handmade in Taiwan' is zou het nog kunnen kloppen ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Jezus.. ik hoop dat niemand dat gelooft.
                Op zich is het eigenlijk nog cool, zo'n ding. Die naam en dat logo op die fiets, is er zodanig over dat het grappig wordt. Maar dan zou de verkoper hem wel niet mogen verkopen als zijnde een echte Cannondale natuurlijk.

BTW, Jakkel, waarom verkoop je de F2000 al? Ik zag hem ook tss de ads op Kapaza.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er is nu ook een nieuwe RS SID XX voor 29' blijkbaar, ze zijn echt wel van plan dat serieus uit te bouwen...

Comment

• Gisteren een paar fietsenwinkels afgedaan en ik blijf het toch maar een raar gezicht vinden zo'n 29.

En de andere conclusie van de dag, mountainbikes zijn fucking duur geworden of ik heb dure smaak, dat kan het ook zijn natuurlijk

Comment

• Same here Steve... Ik wil er een MTB bij maar zo duur allemaal

Ik blijf steeds terugkomen op een Cube en/of Radon (misschien zelf een Focus maar dat heb ik nog niet deftig bekeken).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                        Gisteren een paar fietsenwinkels afgedaan en ik blijf het toch maar een raar gezicht vinden zo'n 29.

En de andere conclusie van de dag, mountainbikes zijn fucking duur geworden of ik heb dure smaak, dat kan het ook zijn natuurlijk
                        Tov vorig jaar zijn ze inderdaad +- 10% in prijs gestegen. Qua budget is het niet slecht om te wachten op de overgang naar een nieuw modeljaar, dan vallen er soms wel koopjes te doen.

Comment

• Iemand eigelijk ervaring/advies over baanbanden voor een MTB ?

Aangezien ik toch ook vrij veel op de weg rijdt zoek ik een 2de set wielen met baanbanden bij te kopen... Heb wel geen idee wat dat zou kosten ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                            Iemand eigelijk ervaring/advies over baanbanden voor een MTB ?

Aangezien ik toch ook vrij veel op de weg rijdt zoek ik een 2de set wielen met baanbanden bij te kopen... Heb wel geen idee wat dat zou kosten ofzo

Heb ook zo'n setje van Specialized in maatje 26 x 1.0 . Staat verschrikkelijk belachelijk op een mtb .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                              Heb ook zo'n setje van Specialized in maatje 26 x 1.0 . Staat verschrikkelijk belachelijk op een mtb .
                              Zo smal hoeft ook niet per sé. Ik zou iets breders zonder profiel kiezen. Of een semislick in bv. 2.0". Kan je bij droog weer toch nog off road.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Moeten niet echt racebanden zijn he, maar de banden die ik nu heb zijn echt wel overdreven breed en grof voor op de baan... En belachelijk of niet, dat deert me eerlijk gezegd weinig, zolang het goed rijdt

Maat van me zei dat ik continental race king moest nemen, zouden voldoen voor het meeste offroadwerk en zouden veel beter op de baan zijn (veel kleinere toppen).

Comment

Moeten niet echt racebanden zijn he, maar de banden die ik nu heb zijn echt wel overdreven breed en grof voor op de baan... En belachelijk of niet, dat deert me eerlijk gezegd weinig, zolang het goed rijdt

Maat van me zei dat ik continental race king moest nemen, zouden voldoen voor het meeste offroadwerk en zouden veel beter op de baan zijn (veel kleinere toppen).
                                  Als je regelmatig op de weg rijdt, zou ik semislicks monteren. In de winter kan je dan iets anders monteren.
                                  Race Kings zijn geen straatbanden. En wil je kleine noppen, dan kan je net zo goed versleten MTB-banden monteren.
                                  Toen ik nog geen koersfiets had, reed ik met de wielerclub mee op Ritchey Speedmaxen. Zalige banden. En bij droog weer kon ik er ook perfect off road mee gaan. Voor modder, had ik uiteraard andere banden.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Conti-bandjes
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De Speedmaxen van vroeger bestaan niet meer, maar dit ziet er ook wel wat uit: http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=98995

Speedmax Beta ... Kan niet slecht zijn.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Moeten niet echt racebanden zijn he, maar de banden die ik nu heb zijn echt wel overdreven breed en grof voor op de baan... En belachelijk of niet, dat deert me eerlijk gezegd weinig, zolang het goed rijdt

Ik rij met race kings. Dat zijn echt superbanden vind ik. Slijten traag, zachte flanken, een lage rolweerstand op het asfalt en een goede ronding, wat interessant is voor in de bochten. En als het een niet te vettig ligt hebben ze nog een prima tractie ook.

Comment

• Wat zou zoiets kosten trouwens ? Banden iets van een 20€/stuk als ik zo kijk op het internet, een wiel heb ik geen idee van...

Comment

Working...