Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Koersfietsers rijden liever op de rijbaan dan op op het fietspad ?
Uiteraard gaat deze post afgeschoten worden, wat had je anders gedacht?
Mijn excuses, maar wàt een idiote gedachtengang zeg...
Omdat fietsen aan legale snelheden nu éénmaal een groter snelheidsgevoel oplevert dan in een blikken doos, moeten we dat maar gaan inperken?
Hou zou je dat trouwens praktisch willen aanpakken? Nummerplaten? Jongens toch, leven en laten leven heet dat...
Je bent met eender welke auto een groter gevaar voor je medemens dan met een fiets aan dezelfde snelheid, punt.
Naar mijn mening is de openbare weg niet gemaakt om te koersen, of dat nu per auto, fiets of moto is.
Keuring voor fietsen (ik mag op m'n auto ook geen slicks leggen, dus waarom mag een fietser wel racebandjes leggen?) , snelheidsregels voor fietsers (ik mag met m'n auto ook niet sneller dan 50 in bebouwde kom, fietsers zouden niet sneller mogen dan 20) enzovoort... Alle wielerterrorist-ergernissen meteen opgelost voor de automobilist .
Waarom, o waarom, zou dit idee moeten afgeschoten worden? Omdat de fietser dan in z'n vrijheid beperkt wordt? Wel, ik word ook in m'n vrijheid beperkt wanneer ik met m'n kar op de openbare weg ga rijden.
Dat er mensen zijn die graag snel rijden op de fiets lijkt me geen probleem te mogen zijn, maar doe dat verdorie niet op de openbare weg. "Maar waar moeten we dat dan doen, bleit bleit" . Doe er verdorie iets aan hé, en zorg voor fietsparcours of whatever. Als ik graag met pistolen schiet (om ne keer iets heel anders te nemen, maar 't is ook een sport, en daar draait het hier om, het willen uitoefenen van een bepaalde sport), moet ik dat toch ook niet doen waar ik maar wil??? Als ik wil pistoolschieten, moet ik naar een schietclub, en die hebben dan een schietlokaal. 'k Zie niet in waarom dat voor wielercoureurs niet zou lukken? Kom uit je kot, en laat die wielercoureur-parcours uit de grond rijzen! Gat in de markt! En ... alle automobilist-ergernissen meteen opgelost voor de wielercoureur!!
Als we zo gaan redeneren, denk ik dat de wielersport in België niet veel meer zal inhouden.
En waar zouden we trouwens op een koersfiets moeten bollen als het niet op de openbare weg meer zou mogen? Met een man of 200 tegelijk in het Kuipke in Gent?
Als we zo onverdraagzaam gaan worden, houd wandelevenementen en ruiteromlopen dan ook maar weg van de openbare weg.
Niets wat slecht afgestelde xenon + ruitensproeiers niet kunnen oplossen denk ik dan in het geval van zo'n hardnekkige wielerterroristen. Met schuim in dat gezicht en een gebalde vuist maar tieren en roepen
Desnoods wat overtollig afval wat zich in de wagen bevindt..
Maar ik sluit me aan bij de nogal evidente visie dat er nu eenmaal in elke categorie rotte appels te vinden zijn.
'k Weet niet, maar met het gedrag dat jij daar beschrijft zou ik je ook eerder catalogeren als rotte appel onder de automobilisten
Ik vind het trouwens best nog verrassend welke stoten her en der uitgehaald worden. Zelf rij ik altijd defensief, en als we in groep rijden laten wij achteropkomende wagens altijd passeren, zelfs als we daarvoor met 15 op een rij moeten rijden op een baantje van 3 meter breed.
Dat heb ik niet gezegd, ge kunt niet verwachten dat uw racebolide altijd vrije doorgang krijgt.
Uw vergelijking is eigenlijk slecht gekozen. Een koersfiets dient niet enkel om wedstrijden te rijden, die kan ook perfect op de openbare weg gebruikt worden, dus ook op een fietspad.
Uw vergelijking is eigenlijk slecht gekozen. Een koersfiets dient niet enkel om wedstrijden te rijden, die kan ook perfect op de openbare weg gebruikt worden, dus ook op een fietspad.
Mijn vergelijking is wel goed.
Met een raceauto kan je in theorie ook op de baan, alleen kan je'm daarvoor niet rijden zoals op circuit. Met een koersfiets rij je ook niet op de baan zoals je wil.
(Alleen kan je een racefiets voor een (groot) gedeelte wel kan rijden zoals in een wedstrijd)
Mijn vergelijking is wel goed.
Met een raceauto kan je in theorie ook op de baan, alleen kan je'm daarvoor niet rijden zoals op circuit. Met een koersfiets rij je ook niet op de baan zoals je wil.
(Alleen kan je een racefiets voor een (groot) gedeelte wel kan rijden zoals in een wedstrijd)
Nee natuurlijk kan je met een raceauto niet op de baan rijden zoals op een circuit. Snelheidsberperkingen zijn zowat het grootste verschil met een fiets. Beetje gevaarlijk om tegen 200 per uur door de bebouwde kom te rijden hé. Nog nooit geweten dat een fietser die 50 reed iemand heeft doodgereden hoor. Hou toch in godsnaam op om een dodelijk snel monster als een racekar te vergelijken met een koersfietske van 8 kg op 23 mm bandjes dat door ne flink getrainde wielertoerist met moeite maximum 40 per uur haalt hé.
Als ze die tegengekomen dan geven ze snel gas en zijn ze weg met hun koekenblik.
Zelf al enkele keren meegemaakt.
Tot ze dan ergens moeten stoppen voor een obstakel of een rood licht.
Sommige zijn handig genoeg om hun drinkbus i/h achterlicht te placeren, volgens mij zullen ze dan wel stoppen
Nee natuurlijk kan je met een raceauto niet op de baan rijden zoals op een circuit. Snelheidsberperkingen zijn zowat het grootste verschil met een fiets. Beetje gevaarlijk om tegen 200 per uur door de bebouwde kom te rijden hé. Nog nooit geweten dat een fietser die 50 reed iemand heeft doodgereden hoor. Hou toch in godsnaam op om een dodelijk snel monster als een racekar te vergelijken met een koersfietske van 8 kg op 23 mm bandjes dat door ne flink getrainde wielertoerist met moeite maximum 40 per uur haalt hé.
Daarop berust mijn vergelijking niet, het gaat er gewoon over dat je beperkingen hebt met een koersfiets op de openbare weg en daar moet mee leren leven.
ik heb het over dingen zoals een bocht afsnijden, naast elkaar fietsen in grote groep, trager rijden op het fietspad terwijl je eigenlijk sneller kan op de rijbaan enz.(wat niet zoveel voorkomt)
Daarop berust mijn vergelijking niet, het gaat er gewoon over dat je beperkingen hebt met een koersfiets op de openbare weg en daar moet mee leren leven.
ik heb het over dingen zoals een bocht afsnijden, naast elkaar fietsen in grote groep, trager rijden op het fietspad terwijl je eigenlijk sneller kan op de rijbaan enz.(wat niet zoveel voorkomt)
Ik had het over waar de discussie met begonnen was:
Zo een drama over wielertoeristen man,man ik weet niet hoe dat zit maar zijn er dan zoveel meer wielertoeristen buiten Limburg, hier hebben we er echt niet veel least van ?
Ik rij 90 procent van de tijd op een veldbaan of fietspad dus hebben de auto's geen last van mij.
De grote wielergroepen rijden meestal op zondag en is het op een zondag zo een probleem dat je 2 minuten later op je bestemming bent ?
Comment