Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met fietsendragers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Dat wist ik dus niet dat dat ging. Nu ik dat weet eens rondkijken voor een Thule hoor daar altijd positieve dingen over, kost misschien wat meer dan andere maar kwaliteit doet ook veel.
    Prijs hield me ook tijdje tegen. Maar maat heeft de 591 en paar keer samen gaan mtb'en en op minder dan een minuut erop en ge kunt hem zelfs afsluiten. Kosten net geen €100 meer, maar nergens nog 2 op stock toen. Dan de opvolger 598 voor €103/st gevonden. Daar dan nog adapter kit bij en ge zit rond de €110/st.
    Last edited by ; 08/05/2016, 23:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Dakdragers voor een rocco zijn schijte duur, zijn amper een jaar gemaakt geweest en erna uit productie wegens onveilig. Zijn wel nog 'witte merken' die dakdragers maken maar als thule ze al niet meer maakt wegns onveilig heb ik weinig vertrouwen in die goeikope.
      Daar ben ik ni in verdiept.
      Dat is dan wel echt balen.
      En die aan de achterklep?

Comment

Ik heb vroeger een fietsendrager voor op de achterklep gehad. De Thule clipon 9103. Dat ging goed en snel, maar je moet toch uitkijken voor krasjes, er zit geen lichtbar op, geen nummerplaathouder... Voor korte stukken met de mtb erop vond ik het makkelijk, maar om echt mee op vakantie te gaan of zo, vond ik het wat te "min".

Mijn volgende auto's hadden een trekhaak, toen heb ik omgezet.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Welke auto heb je?
          Op het dak lijkt me lastig. Ik heb een monopolie en als ik met redelijk wat wind, maar een surfplank op het dak moet heffen, moet ik al moeite doen. Een fiets is veel groter en onhandiger om hoog te heffen. Niks om vaak te doen. En dan nog telkens de porte bagage erop zetten.. Dan is in de auto leggen met de zetels plat nog sneller.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Prijs hield me ook tijdje tegen. Maar maat heeft de 591 en paar keer samen gaan mtb'en en op minder dan een minuut erop en ge kunt hem zelfs afsluiten. Kosten net geen €100 meer, maar nergens nog 2 op stock toen. Dan de opvolger 598 voor €103/st gevonden. Daar dan nog adapter kit bij en ge zit rond de €110/st.
            Adapter kit is al besteld €20 voor de twee met verzendkosten bij. Morgen de Thule 598 bestellen en hopelijk is het dan gedaan met het gesukkel.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Dat is de mijne, heel tevreden van.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                https://www.seasucker.com/product-category/bike-racks/

Iemand ervaring met die seasucker zuignap fietsdragers?

Comment

Tot nu toe heel tevreden over, binnen 2 weken eerste grote test.
                  Ritje naar z-frankrijk

Comment

Schone fiets ook! ( Ni vergeten dattem erop staat in tunnels/parkeer toestanden )
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Bedankt, en dat is inderdaad mijn grootste schrik met dit systeem

Comment

Nog eentje gespot

De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

Comment

Ik heb de Thule Xpress 970. Spotgoedkoop, maar dat merk je ook direct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            Ik heb de Thule Xpress 970. Spotgoedkoop, maar dat merk je ook direct.

Komt die niet voor je nummerplaat?
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

ja, je bent dan ook verplicht een extra plaat te hangen.
                              bij sommige wagens moet je zelf extra lichtblokken hangen.

Comment

Pfjiew, die Seasuckers kosten veel geld.
                                Ik zoek ook iets voor op het dak, maar budget ligt wat lager.

Iemand ervaring met zo'n systeem.?

AL ben ik hier ook wat schuw. Een Peugeot Partner is al zo'n 1m86 hoog. Dan nog fiets erbovenop wordt ca.3m totale hoogte. En dat is hoog...
                                Ik vraag me bovendien af of dat aan 100+ km/h niet veel lawaai maakt.
                                Last edited by Hayes; 12/08/2016, 22:22.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Voor mij was het de "goedkoopste" oplossing.
                                  Afneembare trekhaak was 5/600 euro, en dan heb je nog geen rek.
                                  Volvo dakdragers kosten ook al snel 250 euro en dan moet ook de prijs van het rek er nog eens bij.

EN, dit neem je gewoon mee naar een volgende/andere auto.

2 weken geleden probleemloos heen en terug naar z-frankrijk gereden, windgeluid valt wel mee vind ik. Begint pas bij 130/140.
                                  Wel jammer van die irratante kettingkjes op 2m hoogte aan de peagé, moet je bij de caravannen gaan aanschuiven

Had mijzelf we wat ingedekt

Last edited by ; 12/08/2016, 23:24.

Comment

Dat is dan wel met mijne DS5 een voordeel met het pano dak. Ik zie de fietsen fewoon staan en vergeet ze zeker niet. En het is makkelijk kijken of ge ergens onderdoor geraakt. Pano dak heeft dan toch een voordeel :-).

Comment

Ik heb ook een dak, maar ik kijk meestal voor mij als ik aan het rijden ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Dat is dan wel met mijne DS5 een voordeel met het pano dak. Ik zie de fietsen fewoon staan en vergeet ze zeker niet. En het is makkelijk kijken of ge ergens onderdoor geraakt. Pano dak heeft dan toch een voordeel :-).
                                        Het heeft bij mij lang geduurd tegen dat ik dat één arm systeem vertrouwde en dan is een pano dak inderdaad heel gemakkelijk.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Peage had ik ook al aan gedacht. Ik heb zo'n telepeage badge.
                                          Die poortjes om aan 30 door te rijden zijn er ook maar dan moet ik tussen bussen vrachtwagens aanschuiven vermoed ik.

Trekhaak + fietsendrager is me ook iets te duur voor het aantal keren dat ik het maar gebruik. Als vrouw en kinderen niet mee zijn, zet ik fiets gewoon rechtop in de auto.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X