Oorspronkelijk geplaatst door Geert
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
ik heb bij de mijne de begrenzer aangepast via de boordcomputer. Via een codeke ingeraakt en daar de max snelheid naar 30 gebracht... zo slaat ie niet telkens af op 25 per uur.
bij mijn gewone manier van trappen resulteert dat in 28-29km per uur. vind dat wel aangenamer2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ahzo, mja 25km/u is ook ni de moeite natuurlijk, verlies ik nog steeds veel tijd mee. Zal wel met de scooter blijven rijden, haal ik met gemak 70 km/u mee terwijl ik het eigenlijk nergens mag rijden op de wegen naar het werk toe.
Ne collega heeft zo ne speed pedelec, maar die zijn tandwielen waren na een jaar woon-werk verkeer al versleten, das toch ook wel snel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenBlijf het toch duur vinden voor ne vélo. Wat is de max snelheid van een gewone elektrische fiets?
Maar dan heb je ook wat. Zeker als je zoals ik winter-zomer doortrekt. De waarde blijft ook wat beter behouden bij een goed merk. Een beetje zoals bij de auto s
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Niet vergeten dat je kilometervergoeding krijgt, dat helpt. En conditie krijg je ook wel een beetje terug Ik verkocht mijn recente Vespa GTS SS en moest nog opleggen voor de fiets lol
Maar dan heb je ook wat. Zeker als je zoals ik winter-zomer doortrekt. De waarde blijft ook wat beter behouden bij een goed merk. Een beetje zoals bij de auto s
Mijn grootste voordeel is dat ik nu op 15 min thuis ben, wat met een fiets al snel kan oplopen tot 45 min bij tegenwind. Met een elektrische fiets heb je daar natuurlijk minder last van. Ik werk ook telkens 7 dagen aan een stuk en die laatste dagen wegen al snel door, zeker als ik met de vroegen sta, om 04u45 opstaan om toch op tijd te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik heb bij de mijne de begrenzer aangepast via de boordcomputer. Via een codeke ingeraakt en daar de max snelheid naar 30 gebracht... zo slaat ie niet telkens af op 25 per uur.
bij mijn gewone manier van trappen resulteert dat in 28-29km per uur. vind dat wel aangenamer
De nieuwere bouwen hun kracht bijna onvoelbaar af zodat dat aan uit effect vervalt. En om ze op te drijven heb je een overbruggingske nodig dat je kan kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Hoeveel km moet jij? Nog geen spijt van gehad?
Mijn grootste voordeel is dat ik nu op 15 min thuis ben, wat met een fiets al snel kan oplopen tot 45 min bij tegenwind. Met een elektrische fiets heb je daar natuurlijk minder last van. Ik werk ook telkens 7 dagen aan een stuk en die laatste dagen wegen al snel door, zeker als ik met de vroegen sta, om 04u45 opstaan om toch op tijd te zijn.
Wel, ik heb hem nog niet wss morgen levering aan huis. Maar ik rij nu al sinds september dagelijks of toch bijna naar het werk met een heel goede RM leenfiets van de winkel. Het geeft een andere beleving, en geeft ook energie, zowel voor als na het werk. Leuk. Al heb ik ondertussen wel al een ongeval gehad Maar ja ik woon centrum Gent en moet naar Sleidinge. Veel gevaarlijke kruispunten onderweg. Dat heb je op de buiten niet of veel minder.
ik keer niet meer terug. Die Vespa ondertussen vervangen door een BMW GSA 1200, dus geen spijt. Ik was het beu om op een Vespa, ook al was het een 300, motokledij en hoge schoenen te moeten aandoen. Dat dient daar niet voor imo. Dan liever een zware moto als het toch met volle kledij moet.
Die fiets is mijn favo woon-werk. Alle files voorbij, en in Gent zijn er nogal wat. Genieten!
Als je 45 minuten moet doen met de fiets, mag je dat gerust reduceren naar 25-30 minuten met een speedpedelec. Cv dus!
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Hoeveel km moet jij? Nog geen spijt van gehad?
Als je een 25km fiets wil, zet er een speedbox tussen en rij je gemakkelijk 40km/u met 250w.
Gaat het wat beter vooruit. Ik heb het ook met de mijne, moest ik het niet hebben mogen ze hem direct komen halen. Ik rij 25 met het gemak zonder ondersteuning.
Ik heb 4750km gereden met mijn tandwielen met goed onderhoud van de ketting, maar dit vervang ik allemaal zelf. Ketting en tandwielen zien wel serieus af met bosch performance cx met 75nm.BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT
BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack
Kreidler RS 50 golfgrun
Comment
-
De mijne rijdt zomer en winter met de fiets naar het werk.
Door hitte, wind en regen zonder uitzondering.
Goed gekweekt hè.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDe mijne rijdt zomer en winter met de fiets naar het werk.
Goed gekweekt hè.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDe mijne rijdt zomer en winter met de fiets naar het werk.
Goed gekweekt hè.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Die van mij doet alles met de wagen, de dagen dat ze em is gebruikt als ik haar dwing als het is goed weer is zijn op 1 hand te tellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelMijn vrouw heeft meer dan 10.000 km met haar e-bike. Nog altijd dezelfde tandwielen en ketting, en ze zijn nog niet op. Ik ben wel een freak op het onderhoud ervan en ze rijdt zelden tot nooit in de regen.BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT
BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack
Kreidler RS 50 golfgrun
Comment
-
Die van mij doet alles met de wagen, de dagen dat ze em is gebruikt als ik haar dwing als het is goed weer is zijn op 1 hand te tellen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Breng ze eens een maand bij mij.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ja, als je tegen die begrenzer aan rijdt is dat wel irritant. Maar dat is dan toch nog een (vrij) oud systeem dat je hebt ? Bij de nieuwere kan je via dat boordcomputertje niet veel meer aanvangen.
De nieuwere bouwen hun kracht bijna onvoelbaar af zodat dat aan uit effect vervalt. En om ze op te drijven heb je een overbruggingske nodig dat je kan kopen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Ja... da's normaal natuurlijk. Maar ge kunt u beetje inlezen en testrijden vooraleer je beslist he. En ik zeg, als je graag eens een mooi toerke doet, ge weet mij wonen. Als je er niet mee zit vanop een MTB te rijden natuurlijk; Denk dat het zoiets is: https://electricbikereview.com/nl/cu...id-hpa-pro-29/ Geluid filmpje is wel beetje eigenaardig, zo lijkt het wel alsof die veel lawaai maakt. Je hoort hem natuurlijk een beetje als je ermee rijdt, maar da's meer een zacht zoemen. Ik kan d'r zelfs mijnen oprit mee boven rijden lol.
Intussen hebben ze ook modellen waarbij de batterij en motor mooier weggewerkt zijn zag ik in de vlucht.
Comment
-
Ja, wil ik wel es testen :-)
ik kom één van de weekends es langs2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
Comment