Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[TK] 2015 BMW 120das 2015 M pakket

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Brandstof een bijkomstig detail... Man man man

Comment

Maak de berekening van het benzine alternatief met gelijkaardig koppel dan ook maar... Brandstof inclusief.

Comment

Daar gaan we weer. Ik wil mijn excelleke nog wel eens opnieuw posten zenne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Brandstof een bijkomstig detail... Man man man
          Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het véél belangrijker is, naar de andere kosten van een auto (75%) te kijken, i.p.v. alleen de aandacht op prijs /verbruik van diesel t.o.v. benzine. (Zonder even met het milieuvraagstuk rekening te houden)

Eens de aankoop achter de rug is kijken véél mensen, alleen naar de brandstof (taks, verzekering en onderhoud/stukken, vergeet men ook vlug).
          .
          Iemand die dit extra waardeverlies niet “moet” slikken kan, hiermee bv +/- 98.000 km, zonder brandstof kosten rijden, met bv een benzineauto. (En met een diesel dus nog meer)
          • Hier, normaal waardeverlies: 38000€ – 2000 € (vaste overnameprijs na 10 j) = 36000 € per jaar is dit dus 3600 €
          • Situatie nu 15.000 € verlies – 5400 (3600 * 1.5) = 9600 € extra waardeverlies
          • 9600 € /1.35 € (echte prijs 95/E10) = 7.111 liter gratis benzine, bij een verbruik van b.v. 7.25 l/100 km= +/- 98.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Daar gaan we weer. Ik wil mijn excelleke nog wel eens opnieuw posten zenne.
            Uw rekening is de mijne niet...
            en er zitten fouten in...
            Last edited by ; 12/03/2017, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het véél belangrijker is, naar de andere kosten van een auto (75%) te kijken, i.p.v. alleen de aandacht op prijs /verbruik van diesel t.o.v. benzine. (Zonder even met het milieuvraagstuk rekening te houden)

Eens de aankoop achter de rug is kijken véél mensen, alleen naar de brandstof (taks, verzekering en onderhoud/stukken, vergeet men ook vlug).
              .
              Iemand die dit extra waardeverlies niet “moet” slikken kan, hiermee bv +/- 98.000 km, zonder brandstof kosten rijden, met bv een benzineauto. (En met een diesel dus nog meer)
              • Hier, normaal waardeverlies: 38000€ – 2000 € (vaste overnameprijs na 10 j) = 36000 € per jaar is dit dus 3600 €
              • Situatie nu 15.000 € verlies – 5400 (3600 * 1.5) = 9600 € extra waardeverlies
              • 9600 € /1.35 € (echte prijs 95/E10) = 7.111 liter gratis benzine, bij een verbruik van b.v. 7.25 l/100 km= +/- 98.000 km
              Als ik een benzine auto koop dat even veel koppel heeft als mijn diesel, dan zijn deze duurder...
              ik wil geen opgejaagde motor...
              dit is MIJN situatie...

Leg extra waardeverlies eens uit

mijn situatie per maand (diesel)
              auto: €200
              verzekering: €80
              brandstof: € 160
              onderhoud: €50
              banden: € 10
              verkeersbelasting: €460 per jaar

schatting benzine'
              auto €230
              verzekering: €100
              brandstof: €230
              onderhoud: €50
              banden: €10
              verkeersbelasting: €350 per jaar

Last edited by ; 12/03/2017, 14:03.

Comment

50 euro meer aan verzekering en afschrijving, straf.

Comment

Ja, zo vreemd ?
                  valt dan opeens is de categorie sportwagen, en is duurder in aankoop.
                  bmw 320d vs 330i

ik volg uw berekening, maar zet uw oogkleppen af...
                  Last edited by ; 12/03/2017, 14:17.

Comment

Dien 330i is nog wel wat rapper.

Dieselrijders kijken blijkbaar vooral naar:

- verbruik
                    - koppel
                    - brandstofprijs (bepaald door overheid)

Maar er is ook nog:

- verkeersbelasting (bepaald door overheid)
                    - pk's
                    - aankoopprijs/afschrijving
                    - eindoverbrenging
                    - motorgeluid
                    - toerenbereik
                    - milieu effecten/complexe uitlaatgasreiniging

En zowel mijn berekening als die van quovadis tonen aan dat brandstofkost maar een fractie van de totale kost is, tenzij als je met een oud krel rijdt misschien.
                    Trouwens, wat is er fout aan mijn berekening?

En dan nog, uw situatie kan ik begrijpen, maar dat geldt dan ook weer niet voor anderen.
                    Diegene die mijnen 316i kocht, is komen kijken en een proefrit maken samen met ne maat , die zelf nen 320d rijdt (wel nog nen E90 met M47 motor).
                    Ze waren beiden er van overtuigd dat ge vandaag genen diesel meer moet kopen. Die maat met de 320d heeft zelf ook een stuk gereden en vond het qua koppel best in orde en was onder de indruk dat hij zo stil was.
                    Last edited by sunking; 12/03/2017, 14:29.

Comment

En zowel mijn berekening als die van quovadis tonen aan dat brandstofkost maar een fractie van de totale kost is, tenzij als je met een oud krel rijdt misschien.
                      Trouwens, wat is er fout aan mijn berekening? De uitstoot van de 320d in uwe excel.
                      mijn oud krel is van 2011, en mijn berekening negeer je.

Mijn oud krel rijdt beter als uwe toekomstige en is nog eens goedkoper ook.

ongeveer €520 per maand all in... jij ?
                      Met 1800km per maand. = €0,3 per km

http://www.autoforum.be/forum/auto-a...uto-poll/page6
                      Last edited by ; 12/03/2017, 15:33.

Comment

Ik negeer uw berekening niet maar maak ze dan wel voor gelijkaardig vermogen. En je hebt nog steeds niet gezegd wat er mis is met mijn berekening.

Comment

Of wil jij nu zeggen dat, wanneer je een benzinewagen wil met deftige prestaties, je een sportwagen moet kopen? Nen 320d is ook geen sportwagen.

Comment

Jawel, uitstoot 320d staat er...

vermogen zegt mij niets...

met een diesel ga ik maar tot 3000toeren, met een benzine moet ik tot 5000 gaan voor dezelfde prestaties. Niets voor mij.
                            tenzij het een 330i is, kan ik rijden als een 320d.

zet jij je berekening van je 316i nog in het andere topic?
                            Last edited by ; 12/03/2017, 15:54.

Comment

Of wil jij nu zeggen dat, wanneer je een benzinewagen wil met deftige prestaties, je een sportwagen moet kopen? Nen 320d is ook geen sportwagen.
                              Leg me geen woorden in de mond!

Comment

Knappe, met de juiste opties, vlotte wagen aan een realistische verkoopprijs.
                                Succes met de verkoop !

Comment

Hij is al verkocht zulle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf19 Bekijk Berichten
                                    je mag vragen wat je wil, het is altijd teveel..
                                    enkel een echt geinteresseerde die je auto naar 'waarde' schat, pakt hem mee..
                                    Het is niet altijd te veel. Als je goede research doet naar wat vergelijkbare wagens gaan en je zet de vraagprijs correct in, dan kan je het maken om te zeggen dat je niks van de prijs afdoet en dat ze voor dat geld maar dezelfde moeten zoeken. Sommige mensen denken altijd dat ze ter plekke nog 10% eraf kunnen doen, maar dan is het aan de verkoper om al dan niet toe te geven. Het hangt er ook van af hoe wanhopig de verkoper is om een snelle verkoop te realiseren.
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten

Het is niet altijd te veel. Als je goede research doet naar wat vergelijkbare wagens gaan en je zet de vraagprijs correct in, dan kan je het maken om te zeggen dat je niks van de prijs afdoet en dat ze voor dat geld maar dezelfde moeten zoeken. Sommige mensen denken altijd dat ze ter plekke nog 10% eraf kunnen doen, maar dan is het aan de verkoper om al dan niet toe te geven. Het hangt er ook van af hoe wanhopig de verkoper is om een snelle verkoop te realiseren.
                                      Na meer dan 25 wagens te verkopen weet ik waarover ik spreek..
                                      de juiste persoon is opgedoken, en heeft em meegenomen.
                                      Maar toch wou hij er nog iets af, ik kon weigeren , maar had geen zin om nog veel belachelijke mails/sms/telefoon/huisbezoeken te ondergaan

Comment

Zo is 't bij mij ook gegaan. Je wil inderdaad niet de ene na den andere over de vloer krijgen, is alleen maar tijdverlies en niemand garandeert dat de volgende een beter bod gaat doen (als hij er al één doet).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raf19 Bekijk Berichten
                                          Na meer dan 25 wagens te verkopen weet ik waarover ik spreek..
                                          de juiste persoon is opgedoken, en heeft em meegenomen.
                                          Maar toch wou hij er nog iets af, ik kon weigeren , maar had geen zin om nog veel belachelijke mails/sms/telefoon/huisbezoeken te ondergaan
                                          Na 2 jaar in de 2dehands autoverkoop en bijna 20 eigen wagens verkocht te hebben weet ik ook waarover ik spreek. ;-)
                                          Ik heb al meerdere keren mensen wandelen gestuurd met de mededeling "laten we elkaars tijd niet langer verspillen..."
                                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                          X