Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Iemand ervaring met Michelin winterbanden?

Comment

Alhoewel ik nog niet naar de bandencentrale ben geweest, ben ik vrij zeker van mijn keuze denk ik. Bridgestone Blizzak LM20's

edit: alhoewel ik door deze test nu toch meer naar de Goodyear Ultra Grips 7 neig
      Last edited by Hans; 28/09/2008, 16:20.
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
        Hoe geraakt die door de technische controle ?

Mijn bandenboer wist mij indertijd te zeggen dat dit met een moderne winterband geen probleem is maar wettelijk gezien, mag het niet.

Controle? Zijn wagen is geen 4 jaar oud

Oorspronkelijk geplaatst door savvy Bekijk Berichten
        Als het dus op 20 december krukdroog is op de Duitse wegen en het zonnetje schijnt, kan niemand je verplichten met winterbanden te rijden.
        Maar als het weer omslaat ben je wel gezien natuurlijk (hoewel 40€ niet om achterover te vallen is, tenzij je aan elk rood licht dezelfde boete kan krijgen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
          Ik heb een aantal jaren met de Goodyear Ultragrip 6 (nu zitten ze aan 7) gereden op 2 van mijn wagens en ik was daar super tevreden van. Die zijn echt goed. Nu ga ik op 1 auto de Semperit Speed Grip proberen (omdat ik persé een H-band wilde op die kar). Ik kan alleen maar hopen dat die even goed is als de Goodyears ... In de winter rijd ik de originele bandenmaat en in de zomer een wat bredere band op een grotere velg.
          Die Semperit's zijn geen slechte winterbanden,heb die gehad op ne Vectra met 170pk en die gaven geen krimp op nat of droog onder de 10°C.
          In 1e versnelling efkes wielspin bij volle acceleratie maar daarna niets meer.(390Nm op de voorwielen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            Alhoewel ik nog niet naar de bandencentrale ben geweest, ben ik vrij zeker van mijn keuze denk ik. Bridgestone Blizzak LM20's

edit: alhoewel ik door deze test nu toch meer naar de Goodyear Ultra Grips 7 neig
            de Goodyears komen op 86 euro per stuk (incl plaatsing en btw) en de Bridgestones 80 euro, pfft
            2015 BMW F11 520dA

Comment

Ik zou de Goodyears pakken, ben zeker dat je daarvan content gaat zijn.
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

Comment

de Goodyears komen op 86 euro per stuk (incl plaatsing en btw) en de Bridgestones 80 euro, pfft

een paar pintjes minder drinken en hopla de Goodyears komen eraan!

Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                  een paar pintjes minder drinken en hopla de Goodyears komen eraan!

maar ik drink al zo weinig pintjes

en met 20 euro kan ik echt wel 15 pinten drinken

ik wacht nog af, 't is toch maar tegen eind oktober/november. maar mijzelf kennende zal ik toch voor die Goodyears gaan, 'k wil altijd 't beste
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Ik zou ze volgende week willen plaatsen... goed idee of beter nog even wachten?
                    2015 BMW F11 520dA

Comment

ik heb vorige week m'n winterbanden laten plaatsen, 'k had net 'n weekje verlof vandaar...
                      Dunlop Wintersport SP M3, en tot nu toe merk 'k quasi geen verschil in 't rijden in droog & nat met de hankook dingen die erop lagen, grip is ongeveer gelijk. 'k had wel de 3D besteld en wegens foute levering 'n goeie korting gekregen op de M3...

sneeuw & ijzel ben 'k wel nog niet tegengekomen...

maar soit, wachten heeft volgens mij niet veel zin, kan enkel drukker worden in de bandencentrales

Comment

daar heb je gelijk in... alhoewel banden plaatsen nu niet echt lang duurt he
                        2015 BMW F11 520dA

Comment

daar heb je gelijk in... alhoewel banden plaatsen nu niet echt lang duurt he
                          nee, maar als er 5-6 wachtenden voor u zijn - dat had ik vorig jaar aan de hand - dan kan 't toch wel ff duren (reken 20min per klant)

ga je voor de goodyears? naast de ultragrip 7 heb je de 7+ (nog nét iets beter naar 't schijnt)...

Comment

Gef, nu vervang je je brol zomerbanden door goede winterbanden... Logisch dat je geen verschil merkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Gef, nu vervang je je brol zomerbanden door goede winterbanden... Logisch dat je geen verschil merkt
                              jah, firmawagen met standaardbanden daar kan 'k niets aan doen hoor, winterbanden is 'n eigen initiatief
                              die hankooks vallen best mee bij warmer weer (wat luid) maar als 't nat is, neenee...

zelf zou 'k er voor de zomer liever iets anders op zien maar daarvoor moet 'k wachten tot ze versleten zijn

Comment

Welk zelf-respecterend merk draait nu Hankooks standaard op haar auto's?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Welk zelf-respecterend merk draait nu Hankooks standaard op haar auto's?!
                                  hankook heeft een paar héél goede banden. Net zoals dat er A-merken zijn waar je veel voor betaalt die enkele slechte banden hebben.

Niet altijd te merkenblind zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk Berichten
                                    nee, maar als er 5-6 wachtenden voor u zijn - dat had ik vorig jaar aan de hand - dan kan 't toch wel ff duren (reken 20min per klant)

ga je voor de goodyears? naast de ultragrip 7 heb je de 7+ (nog nét iets beter naar 't schijnt)...
                                    hmm, ik wist niet dat er nog een + variant was... zal er straks eens naar horen (eens gaan horen of ze maandag een plaatjes vrij hebben ), maar als dat 10 euro per band meer kost zullen het wel de gewone worden
                                    2015 BMW F11 520dA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                      hankook heeft een paar héél goede banden. Net zoals dat er A-merken zijn waar je veel voor betaalt die enkele slechte banden hebben.

klopt als 'n bus

als 'k er allergisch voor was lagen er allang andere banden op, of 't met budget van 't werk was of niet. maar ze vallen dus best mee mits 't warmer is

uniroyal heb 'k in diverse uitvoeringen erg slechte ervaringen mee gehad vroeger om maar 'n "beter" merk te noemen...

de grootste farce ooit was het merk "typhoon". Héél goede banden, zolang 't rechtdoor ging, er geen vuil op de weg lag én 't niet regende. anders: OEPS

Comment

hmm, ik wist niet dat er nog een + variant was... zal er straks eens naar horen (eens gaan horen of ze maandag een plaatjes vrij hebben ), maar als dat 10 euro per band meer kost zullen het wel de gewone worden
                                        denk niet dat 't zo'n verschil is maar 'k heb geen flauw idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                          Helemaal niet merkenblind... Alle bandenmerken hebben buchtbanden. Maar zoveel goede bandentypes zijn er niet.

Hankooks zie ik nu niet direct onder mijn auto's inkomen. Niet door merkenblindheid, wel door het ontbreken van testen waarin deze banden goed blijken te zijn.

Comment

Working...
                                          X