Mededeling

Collapse
No announcement yet.

werkelijke marges dealers ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Das toch algemeen geweten? + Zolang je bij vw officiele garage gaat krijg je gratis pechbijstand. Geen idee of dat het zo bij andere merken is?
    Onderdelen en uurlonen... grootste winst.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Nee, VW is één van de enige merken die dat doet geloof ik. Bij mij enkel tijdens de garantieperiode. Hebt wel een jaar garantie op herstellingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Nee, VW is één van de enige merken die dat doet geloof ik.
        Opel, Mercedes, Volvo, Ford,...

Comment

• Ja? Doen die ook levenslange mobiliteitsgarantie? Dat wist ik niet...

Comment

• BMW ook en inderdaad is algemeen geweten dat olie, onderdelen veel duurder zijn bij een merkgarage, uurloon ook natuurlijk (veel meer kosten te dekken) je betaalt mee voor die mooie showroom eh. Als je wat wil besparen ga naar Midas of nog beter naar een kleine zelfstandige.

Nu moet ik wel zeggen dat ik overlaatst mijn voorbanden vanachter heb laten zetten en andersom en laten uitlijnen. bij bmw hebben ze daar 20 euro voor aangerekend en bij een bandencentrale was het 120
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              niemand Telefacts gezien vorige week over verschil in prijzen tussen universele en merkgarages?

die koppeling bijvoorbeeld, was identiek dezelfde, enkel was er een VW logo 'ingebrand' en ineens de helft duurder

Onlangs eens online herbekeken: http://vtm.be/telefacts

Ongelofelijk welke praktijken merkdealers hanteren. Die kerel van Peugeot kon je zo zien dat hij aan het liegen was dat hij zwart zag. Die woordvoerder van D'ieteren in duur pak kon het natuurlijk een pak beter uitleggen. Mensen worden bedrogen waar ze bij staan bij veel merkdealers en merkgarages...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Das toch algemeen geweten? + Zolang je bij vw officiele garage gaat krijg je gratis pechbijstand. Geen idee of dat het zo bij andere merken is?
                Onderdelen en uurlonen... grootste winst.

Als je bij Total tankt krijg je ook gratis pechbijstand. Dat is echt niet zo speciaal hoor.

Comment

• Wat ik me afvraag, als je met je wagen op onderhoud gaat (of voor herstelling) bij een officiële merkdealer, krijg je dan telkens de nieuwe software-updates voor je wagen als deel van de service of wordt dit apart aangerekend?

En als je dan naar een universele garage gaat krijg je die updates dus nooit?
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Gisteren een paar wagens samen laten stellen en de korting was 6%.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Wat ik me afvraag, als je met je wagen op onderhoud gaat (of voor herstelling) bij een officiële merkdealer, krijg je dan telkens de nieuwe software-updates voor je wagen als deel van de service of wordt dit apart aangerekend?

En als je dan naar een universele garage gaat krijg je die updates dus nooit?

Software-updates zijn niet gratis, bij bmw toch niet. Heb er eens 1 gratis gekregen omdat ik ergens een probleem had waardoor ze dat als "zoethouderje" hebben gegeven.
                      GPS-update en dergelijke zijn zelfs redelijk duur.
                      Op de moto heb ik die volgens mij wel al eens gratis gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Software-updates zijn niet gratis, bij bmw toch niet. Heb er eens 1 gratis gekregen omdat ik ergens een probleem had waardoor ze dat als "zoethouderje" hebben gegeven.
                        GPS-update en dergelijke zijn zelfs redelijk duur.
                        Op de moto heb ik die volgens mij wel al eens gratis gehad.
                        Enkele weken geleden ook een gratis update gekregen ( omdat iets niet werkte vermoed ik dan)
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Een zoveelste bewijs van de diefstal op grote schaal van d'Ieteren en zijn medeplichtige dealers. Ik kan er van mee spreken....Die Peugeot vent kon moeilijk verbergen dat hij maar wat uit zijn nek stond te kletsen.

Comment

• Ik zag het programma niet, maar denk wel dat je niet moet veralgemenen. Sofware updates zijn bij Renault meestal gratis. (gps natuurlijk niet).
                            Ik zal misschien wel iets meer betalen bij de dealer dan bij Midas of zo, maar ik ben er dan wel zeker van dat de juiste olie gebruikt wordt, de juiste onderdelen op tijd vervangen worden en dat hij regelmatig aan de computer hangt voor eventuele fouten. Al bij al zal het niet veel goedkoper zijn bij Midas. Je moet gewoon een eerlijke dealer zoeken. Die zijn er echt wel.
                            ik heb 3 jaar geleden een Seatje gehad en daar ging zogenaamde longlife olie op. Moest je maar om de 2 jaar laten verversen. Dure olie ook. En toch zei de dealer dat ik jaarlijks onderhoud moest laten doen... dat was minder netjes. Was ook merkelijk duurder in onderhoud dan de Renaults die we tot nu hadden. Service was zeker niet beter, integendeel.

Comment

• Een Seat ? Komt ook van d Ieteren , puur toeval natuurlijk. Offerte van een VW garage in het Antwerpse voor het vervangen van 2 deursloten op een Golf 5 , revisie slot zou niet mogelijk zijn : 502 euro btw in waarvan +/- 200 euro werkuren. Hezelfde werkje (15 minuten werk per slot) bij een onafhankelijke in Nederland (revisie slot kan wel !) : 100 euro all in . Dan weet je het wel zeker ....?

Comment

• Daar zegtge het, een ONAFHANKELIJKE. Een officiele hangt af van D'ieteren en heeft over de prijzen niks te zeggen.

Over een dealer die van hoger af gedwogen wordt zitten ze te zagen dat het te duur is, maar dat ge in de supermarkt veel te veel betaald voor groenten en fruit is dan weer normaal.

Aan degene die het te duur vinden bij garages, awel begin er zelf dan een als ge het veel goedkoper kunt is zien hoe lang het duurt eer ge failliet zeit. Of maak gewoon als eens een haalbaarheidsstudie en ga daar mee naar de bank.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Groenten en fruit koop ik rechtstreeks bij de boer dus daar kan ik niet over mee praten. 100 euro voor het repareren (de onkundige dealer kon/wou deze niet repareren , enkel vervangen) van 2 deursloten vind ik een schappelijke prijs. Ik klaag dus niet over de prijs bij de bekwamere onafhankelijke , integendeel zelfs .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    Daar zegtge het, een ONAFHANKELIJKE. Een officiele hangt af van D'ieteren en heeft over de prijzen niks te zeggen.

Over een dealer die van hoger af gedwogen wordt zitten ze te zagen dat het te duur is, maar dat ge in de supermarkt veel te veel betaald voor groenten en fruit is dan weer normaal.

Aan degene die het te duur vinden bij garages, awel begin er zelf dan een als ge het veel goedkoper kunt is zien hoe lang het duurt eer ge failliet zeit. Of maak gewoon als eens een haalbaarheidsstudie en ga daar mee naar de bank.
                                    + 10000000000

Comment

• +1000000000 ? Het was maar + 400 verschil zenne , niet overdrijven he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Daar zegtge het, een ONAFHANKELIJKE. Een officiele hangt af van D'ieteren en heeft over de prijzen niks te zeggen.

Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haalt maar bekijk de telefacts reportage eens zou ik zeggen en kom dan nog eens jou bevindingen posten. Het is en blijft een feit dat veel merkgarages de mensen het geld uit hun zakken kloppen. Dat veel mensen dit niet meer pikken en naar onafhankelijke, veel goedkopere garages gaan is ook niet verwonderlijk. En die onafhankelijke garages die veel minder vragen slagen er blijkbaar goed in om te overleven in tegenstelling tot veel merkdealers die doodgeknepen worden door hun importeur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                          +1000000000 ? Het was maar + 400 verschil zenne , niet overdrijven he
                                          Hij heeft gelijk

Comment

Working...
                                          X