Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenAl die winterbanden zijn super in de sneeuw zolang ze nieuw zijn
Telkens in November/December(want tegen dan is er weer schaarste) die van het jaar ervoor (met bvb nog 6mm profiel) verkopen voor de prijs waaraan ik de nieuwe in Augustus heb gekocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk BerichtenDat zit goed, dan ga ik (voor de achteras althans) elk jaar nieuwe kopen.
Telkens in November/December(want tegen dan is er weer schaarste) die van het jaar ervoor (met bvb nog 6mm profiel) verkopen voor de prijs waaraan ik de nieuwe in Augustus heb gekocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk blijf erbij dat Nokian prijs-kwaliteit één van, zoniet de beste keuze is. Echt super, ik wil geen andere meer.
Comment
-
Subaru + quaife ATD centrediff + Nokian WR banden = lachen met alles wa ge tegenkomt, voorbijgaat en tegemoetkomt....
Remmen gaat zonder problemen, met het ABS uit kan je zelfs placeren voor de bocht....
Oh ja, voor hier weer een rel losbarst over het feit da nen Evo beter is dan ne
Subaru :
This is a demo of the Prodrive ATD vehicle dynamics system developed by Damian Harty of Prodrive and later used on the P2 concept car.
En zie de Evo de mist ingaan....
Het aantal BMW's en Mercedessen dat ik de afgelopen dagen heb gedepanneerd is nie te tellen, ik zou er verdomme geld voor moeten vragen.Last edited by Wally; 25/12/2010, 19:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk BerichtenDat zit goed, dan ga ik (voor de achteras althans) elk jaar nieuwe kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie zijn zeker nog te vinden.
Maar waarom runflat?
Je kan beter gewone kopen en dan een tirefit-kit.
Waar ze te vinden zijn: rondbellen.
Als je de gewone koopt, moet je dan verplicht ook een reserveband hebben?
Of is dit niet nodig/verplicht als je een tire-fit kit hebt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk BerichtenIk heb vorige week nog eens rondgebeld, en op een aantal plaatsen krijgen ze de eerste week van januari banden binnen. Het kan dus zijn dat dit bij u in de buurt ook het geval is.
Als je de gewone koopt, moet je dan verplicht ook een reserveband hebben?
Of is dit niet nodig/verplicht als je een tire-fit kit hebt ?
Comment
-
eergisteren met sneeuw te ruimen niet echt opgelet en blijkbaar was er sneeuw achter op de velg gekomen, gesmolten en terug aangevrozen. Gisteren op de autostrade niet mogelijk om meer dan 90 km/h te doen omwille van dermate grote vibraties. Eenmaal de ijs verwijderd was het probleem opgelost. En hoewel ik sneeuw absoluut niet mijn ding vind, toch zeer leuke dag gehad gisteren met de auto op de sneeuw. Ik vertrek nu vanuit tweede versnelling en daarmee is de wielspin die ik nog had in eerste volledig weg.
Comment
-
Gisteren op het radionieuws:
Een man van Touring pleitte voor het gebruik van "sneeuwbanden" in Belgë. Van een verplichting wou hij niet weten. Veel veiliger, onder 7 graden en heel de tralala...
Als ze iemand op de radio laten horen, dat ze iemand zoeken die er iets meer van weet, deze had het over sneeuwbanden, terwijl hij winterbanden bedoelde, ga maar is sneeuwbanden zoeken in België...
En dat is dan een woordvoerder van Touring, nota bene een automobilisten vereniging!
Comment
-
Ik denk dat jij mis bent. Sneeuwbanden en winterbanden wwordt toch in elk geval heel vaak als synoniem gebruikt. Zoals hier:
Snow Tyres Buying Guide
When the weather gets less friendly, you may want to consider putting snow tyres on your car so you can safely get from point A to point B. Snow tyres, sometimes called winter tyres , are specifically designed to work well in extreme temperatures and find traction in slush, snow and ice.
En anders leg jij het verschil tussen beide eens uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door christalic Bekijk BerichtenZouden 16 inch runflat winterbanden nog te vinden zijn momenteel? (bmw e90) En indien ja, waar heb ik het meeste kans? Door omstandigheden moeten er plots op de 3de wagen hier ook winterbanden geplaatst worden.
Wij hebben wel geopteerd voor een set non-RFT winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk BerichtenIk denk dat jij mis bent. Sneeuwbanden en winterbanden wwordt toch in elk geval heel vaak als synoniem gebruikt. Zoals hier:
En anders leg jij het verschil tussen beide eens uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk BerichtenIk denk dat jij mis bent. Sneeuwbanden en winterbanden wwordt toch in elk geval heel vaak als synoniem gebruikt. En anders leg jij het verschil tussen beide eens uit.
Noem je iets een sneeuwband, dan leg je automatisch de nadruk op de (goede) prestaties van die band in de sneeuw. Ik vind het zelf ook nogal slordig van een Touring-woordvoerder om het in dit kader te hebben over sneeuwbanden. De problemen op onze wegen komen namelijk niet alleen van (te veel) sneeuw, maar ook door alle andere condities zoals sludge, ijzel etc. Door het een sneeuwband te noemen suggereer je dat het vooral de sneeuw is die een probleem geeft. En dat klopt dus niet.
Nu, ik ben absoluut pro, maar met winterbanden alleen gaan ze er niet geraken. Dan moeten ze elke strooiwagen vanaf nu ook uitrusten met een sneeuwschop. Want zelfs met spijkerbanden geraak je niet door 25cm verse sneeuw. Je bent dan namelijk zelf sneeuwruimertje aan het spelen En neen, dat lukt ook niet met een doorsnee SUV, want de sneeuw hoopt zich dan op rond het laagste punt (bij een Range Rover Sport is dat bvb 227mm) en belemmert zo het rijden.
Comment
-
Niet elke winterband is ook voorzien van het M+S logo. Die laatsten, dat zijn modder en sneeuwbanden ;-)
De aanduiding m+s betekent dat de band beter presteert in modden en sneeuw. Dit kan men bereikt hebben door enkel een ander profiel te voorzien, of door een ander profiel EN een andere rubber samenstelling. Elke winterband heeft het m+s logo.
Naast het m+s logo kan ook nog het logo "sneeuwvlokje" voorkomen. Dit betekent dat de m+s band in wintercondities voldaan heeft aan een aantal wettelijk voorgeschreven testen. Niet elke m+s band heeft het sneeuwvlokje.
Beide soorten zijn belgie makkelijk te bekomen.
Ik begrijp dus niets van de uitspraak "ga maar eens sneeuwbanden zoeken in Belgie".
Comment
Comment