Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
    Tuning gaat het verbruik verhogen

Als ie meer power wil, had ie maar een V10 TDI of 3.0TDI moeten kopen.

@reVel: Die uitspraak klopt voor 100%, maar in de Range had je maar 1 diesel. En er is geen enkele andere wagen die kan bieden wat een Range biedt
    Power heeft ie toch genoeg. Max. koppel van 400 Nm dat al bij de 2000 toeren wordt bereikt. Mijn pa vindt die juist krachtig genoeg, daarom dat hij geen tuning wilt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
      Welja, maar daar leer je mee leven
      Of als je je echt niet wilt aanpassen dan chip je die bak gewoon
      In't geval van de E is dat net iets makkelijker gezien zijn 220CDI broertje niet veel verschilt en dus normaal geen problemen zou moeten geven met meer vermogen
      Bij de Range is dat het makkelijkst van allemaal. Dezelfde motor in de BMW levert veel meer PK's.

Nuja, het is niet mijn wagen, dus klaag ik er niet over, en na februari rij ik toch met de Sport V8

Comment

• Het zal wel uitzonderlijk zijn dat ie zoveel verbruikt. Het zal weer naar normale waarden terugvallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
          Bij de Range is dat het makkelijkst van allemaal. Dezelfde motor in de BMW levert veel meer PK's.

Nuja, het is niet mijn wagen, dus klaag ik er niet over, en na februari rij ik toch met de Sport V8
          en blij...

Comment

• 1. Opel Vectra C Break 1.9CDTI 74kw
            2. 5,9 liter volgens Opel
            3. 7,0 liter volgens McClane
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• 1: Peugeot 106 GTI
              2: Volgens constructeur: rond de 8 liter denk ik.
              3: Volgens mij: 12/13 liter

Comment

• Gemiddeld verbruik met de X3

geen idee wat 't zou moeten zijn
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                  Gemiddeld verbruik met de X3

geen idee wat 't zou moeten zijn
                  Wees daar toch blij om dat die zo weining verbruikt ivm met onze suv. Of hoe had jij het ingeschat?

Comment

• gemiddelde snelheid : 48 km/h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                      gemiddelde snelheid : 48 km/h

Toch logisch.

Veel korte afstanden, stadsverkeer, stoppen aan de lichten,...

Comment

• eerder had ik al gepost dat mijn verbruik tussen de 4.2l en 4.8l schommelde bij rustig gebruik.

bij goed optrekken en vroeg op het gas gaan kom ik uit bij een gemiddelde van 5.8 l à 6.5 l

Comment

• gemiddeld verbruik bij de Peugeot 407 2.0HDI ligt op 5.7L.

Wel op een gemiddelde snelheid van 133km/u alleen autostrade Frankrijk-Belgie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                            gemiddelde snelheid : 48 km/h

wij doen praktisch nooit autostrade

Edit: de gemiddelde snelheid is nog nooit gereset geweest sinds dat we de auto hebben hè .. tis niet die snelheid met dat verbruik
                            Last edited by Alexanderr; 17/09/2006, 11:52.
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                              wij doen praktisch nooit autostrade
                              En dan nog. Met de MINI rijd ik wel af en toe op de autosnelweg en de gemiddelde snelheid is bijna nooit hoger dan 45 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                Toch logisch.

Veel korte afstanden, stadsverkeer, stoppen aan de lichten,...
                                voor veel stadsverkeer is dit gemiddelde immens hoog

ik meen mij te herinneren dat het gemiddelde onder de 40km/u was voor iedereen.

Comment

• 1. Yaris 1.4 D4D (2006)
                                  2. gemengd normverbruik van 4.5 l/100km volgens Toyota
                                  3. effectief volgens boordcomputer tussen 4.5 en 5.5 (hoger is tot nu toe onmogelijk gebleken), gemeten per volledige tank. Berekend komt hij altijd +- 0,4 zuiniger uit... Vandaag nog gaan tanken, boordcomp op 5.2, tot de nok vol getankt en berekening levert 4.71 op...

Comment

• 1) Alfa 159 1.9 JTDm 8v (120 PK)
                                    2) 5,9 liter / 100 km gemengde cyclus, 7,8 liter 100 / km bebouwde kom
                                    3) 8,4 liter / 100 km, over 2000 km gemeten, met een gemiddelde snelheid van 45 km/u

Een pak erboven dus, maar aan de gemiddelde snelheid kan je al zien waarom. Door de locatie van mijn huidige klant rijd ik quasi enkel nog secundaire wegen met veel stoppen en starten, met daarnaast in het weekend een mix van stadsverkeer en autosnelweg. En gezien ik de diesel zelf niet betaal en de motor van m'n wagen niet overdreven krachtig is maar zonder problemen in de toeren klimt, haal ik dan ook vaak er uit wat er in zit.

Met meer autosnelweg en een lichtere rechtervoet moet 7 liter / 100 km zeker haalbaar zijn (zelf ben ik al aan 7,2 geraakt op die manier).

Met een tank van 70 liter (!!) geraak ik dan nog makkelijk meer dan 700 kilometer ver voor het brandstoflampje aangaat, en dik 800 kilometer voor het echt tijd wordt om te gaan tanken.
                                    Last edited by ; 17/09/2006, 20:30.

Comment

• 130 kmh op cruisecontrol en ne keer gereset om het ogenblikkelijke verbruik te bekijken

tadaa

1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik heb gisteren mijn zuinigheidsrecord gevestigd. 4.8 Liter gemiddeld op de boordcomputer over een afstand van 65 kilometer aan een gemiddelde snelheid van 80 km/h. Eerst 20 kilometer gemengd en dan 45 kilometer autostrade.

Comment

• gisteren 800 km met een porsche turbo
                                          gemiddelde snelheid 130 km/uur verbruik 15liter
                                          wel 2 maal moeten tanken

Comment

Working...