Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ik ken dadde Da's gelijk of al die mensen op u afkomen .

Had ook graag geweest, maar die drukte.. da lukt niet. Maar die VIP avond, dat zou 'k er wel voor over hebben eigenlijk. Als je dan ruimte hebt tenminste. Zag wel niet waar je die kaarten kan kopen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Idem gevoel hier. Laatste salon vond ik bij momenten echt claustrofobisch. Dat en de absoluut abominabele mobililteitssituatie rond de paleizen, heeft mij deze keer ook doen afzien van een bezoek. Ik vind het echt schandalig dat je door het slijk moet baggeren om tot ons grootste beurs complex van het land te komen.
    Ben trouwens een paar jaar geleden eens naar zo'n VIP avond geweest. Veel beter natuurlijk, maar toen moest ik er eerst een lezing van leaseplan vooraf voor over hebben LOL.
    Best is dat je een dag in de week gaat, eigenlijk midweek van dinsdag tot donderdag en dan vertrekken dat je daar ongeveer om 11u aankomt, wanneer het open gaat. Moet je wel altijd een beetje aanschuiven om binnen te geraken, maar eens binnen meteen gaan kijken wat je zeker wil zien en dan is het meestal nog rustig.
    's Middags eet ik ni en ga gewoon van, gelijk dinsdag, paleis 12 en zo van paleis naar paleis, heb ik ongeveer alles gezien en tegen ik aan het laatste paleis ben is het ongeveer 14u, ideaal om terug naar huis te rijden. Toch een klein beetje file gehad, zowel bij het oprijden als afkomen, meestal door de opritten denk ik, waar veel auto's samen komen. Maar nooit echt stilgestaan.

Volgende keer toch is kijken om te gaan bij de premiere, betaal dan liever iets meer en dat ik op mijn gemak kan rondkijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Ik heb net eens ene geconfigureerd zoals de mijne. De prijs van de 2.0 Skycruise is nog steeds hetzelfde als 2 jaar geleden, 28.200. De 160 Edition is wel degelijk 32.000. Die in Brussel zal er van afmoeten, wel een mooie kans en mooi bedrag :-)
      Idd, die van mij is ook nog steeds dezelfde prijs, er was sprake van nieuwe kleuren enzo, maar het is allemaal nog steeds hetzelfde gebleven, toen wel ook een mooie korting gekregen.

Die 160 edition, het enige wa ik daarvan zou willen zijn die Recaro zetels. Die velgen vind ik minder.

Eigenlijk nog altijd content met die van mij, maar die Recaro zetels zitten toch wel beter en ogen natuurlijk ook mooier en dan jammer dat een LSD ontbreekt op de 1.5, misschien kan dit nog geüpgrade worden? Altijd al is willen driften, ooit zal het er van komen! En dan is een LSD toch wel een must denk ik en eventueel een strakkere vering.

Hier de foto die de vriendin getrokken heeft, me mijne kop er maar half op!

Last edited by ; 19/01/2018, 13:22.

Comment

• Is dat die 160 Edition waar je in zit ?

Comment

Is dat die 160 Edition waar je in zit ?
          Jep.

Hier een voorbeeldje waarom ik die MX-5 zo leuk vind.

Dak open, muziek vollenbak en dan het geluid van de motor op de achtergrond, meer hoeft da voor mij allemaal ni te zijn, puur genieten!

Zoals ge kunt zien moet ik niet veel moeite doen om naar de 120 km/u te gaan, zat toen in 3de versnelling en dan zijn er nog 3...

Ik dacht dat de geluidsinstallatie minder zou zijn, want heb die van Bose ni, maar speelt eigenlijk super, dak open of niet.

Last edited by ; 19/01/2018, 13:49.

Comment

• Wel triestig dat ze in zo een MX5 een 2.0 steken met maar 160pk. En dan noemen ze dat een 'sportwagen' Ze kunnen mss bij Renault gaan shoppen. Daar hebben ze een 1.8 met 225pk. Dat zou beter passen in zo een 'sportwagen'.

Comment

• Maja anderzijds. Parkeer er 2 weken mee in Brussel en in je nieuwe zitten ook volop krassen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Wel triestig dat ze in zo een MX5 een 2.0 steken met maar 160pk. En dan noemen ze dat een 'sportwagen' Ze kunnen mss bij Renault gaan shoppen. Daar hebben ze een 1.8 met 225pk. Dat zou beter passen in zo een 'sportwagen'.
                250 PK ... 225 is voor d'een Espace. Maar anderzijds doen ze dit misschien om hem betaalbaar te houden ? MX5 is eigenlijk nooit met een hoog vermogen geleverd geloof ik.

Comment

250 PK ... 225 is voor d'een Espace. Maar anderzijds doen ze dit misschien om hem betaalbaar te houden ? MX5 is eigenlijk nooit met een hoog vermogen geleverd geloof ik.
                  Persoonlijk vind ik toch dat in zo een 'sportwagen' een versie te krijgen moet zijn met +200pk. Daarvoor hoeft de auto niet veel duurder te worden.

Comment

Persoonlijk vind ik toch dat in zo een 'sportwagen' een versie te krijgen moet zijn met +200pk. Daarvoor hoeft de auto niet veel duurder te worden.
                    Heeft die dat nodig? Is eigenlijk maar een klein wagentje vergeleken met andere, kwa gewicht scheelt da veel natuurlijk. Ik vind die 1.5 al vinnig genoeg, leg daar 200 pk in en het wordt een bommetje, meer is altijd leuker, maar hebben we dat echt nodig? Mazda houdt het betaalbaar en je hoeft je ook niet blauw te betalen aan taksen, verzekering, verbruik! Ideaal dus.

Die van mij heeft het voor de Type R, ik ook wel eigenlijk, maar die dat daar stond was al 41 000€, dan nog maar te zwijgen over inschrijvingstaks, rijtaks,... Als ons kot later afbetaald is gaat het misschien wa meer mogelijk zijn, maar meer dan 30 000€ aan een auto geven zit er voor ons momenteel niet in. Van 2 auto's naar 1 gaan is ook een optie, maar dan moet die van mij daar altijd mee naar het werk en da zie ik dan weer ni zitten. Ik denk dat het zelf goedkoper rijden is met de 2 auto's die we nu hebben dan dat we die 2 zouden vervangen door bijvoorbeeld zo een Type R.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Heeft die dat nodig? Is eigenlijk maar een klein wagentje vergeleken met andere, kwa gewicht scheelt da veel natuurlijk. Ik vind die 1.5 al vinnig genoeg, leg daar 200 pk in en het wordt een bommetje, meer is altijd leuker, maar hebben we dat echt nodig? Mazda houdt het betaalbaar en je hoeft je ook niet blauw te betalen aan taksen, verzekering, verbruik! Ideaal dus.

Die van mij heeft het voor de Type R, ik ook wel eigenlijk, maar die dat daar stond was al 41 000€, dan nog maar te zwijgen over inschrijvingstaks, rijtaks,... Als ons kot later afbetaald is gaat het misschien wa meer mogelijk zijn, maar meer dan 30 000€ aan een auto geven zit er voor ons momenteel niet in. Van 2 auto's naar 1 gaan is ook een optie, maar dan moet die van mij daar altijd mee naar het werk en da zie ik dan weer ni zitten. Ik denk dat het zelf goedkoper rijden is met de 2 auto's die we nu hebben dan dat we die 2 zouden vervangen door bijvoorbeeld zo een Type R.
                      Kwestie van nodig hebben of niet is smaak. 40% van wat er op of aan een auto hangt, hebt ge niet nodig. Zelfs een dak is niet nodig. Einde 19de eeuw gebruikten ze een paraplu en dat ging ook.

Ik zeg niet dat die auto dat 'moet' hebben, maar het aanbod moet er zijn. Als iemand dan echt een bommetje wil, kan hij dat kopen. Nu moet men voor een 'bommetje' naar de concurrentie gaan. Een Renault Clio ziet er niet uit als een sportwagen, maar is het wel met zijn 265pk. Ben er ook wel zeker van dat het hun geen windeieren zou leggen moest er een 200+ pk motor verkrijgbaar zijn. En geloof me, in het verleden hebben ze bommetjes motoren gehad bij mazda. Maat van mij heeft zo ne 323 met 4x4 en 260pk gehad.

Maar ja, smaken verschillen hé. Gij zijt er tevreden mee, maar ik krijg al pijn aan mijne rug van ernaar te kijken.

Comment

Wel triestig dat ze in zo een MX5 een 2.0 steken met maar 160pk. En dan noemen ze dat een 'sportwagen' Ze kunnen mss bij Renault gaan shoppen. Daar hebben ze een 1.8 met 225pk. Dat zou beter passen in zo een 'sportwagen'.
                        Vind ik niet. Een MX-5 is een kleine funauto. Licht, korte wielbasis en RWD. +200 Pk toestanden hoeven helemaal niet op zo'n type auto. Zelfs met de 130 Pk versie biedt zoiets al dikke fun.

Comment

Kwestie van nodig hebben of niet is smaak. 40% van wat er op of aan een auto hangt, hebt ge niet nodig. Zelfs een dak is niet nodig. Einde 19de eeuw gebruikten ze een paraplu en dat ging ook.

Ik zeg niet dat die auto dat 'moet' hebben, maar het aanbod moet er zijn. Als iemand dan echt een bommetje wil, kan hij dat kopen. Nu moet men voor een 'bommetje' naar de concurrentie gaan. Een Renault Clio ziet er niet uit als een sportwagen, maar is het wel met zijn 265pk. Ben er ook wel zeker van dat het hun geen windeieren zou leggen moest er een 200+ pk motor verkrijgbaar zijn. En geloof me, in het verleden hebben ze bommetjes motoren gehad bij mazda. Maat van mij heeft zo ne 323 met 4x4 en 260pk gehad.

Maar ja, smaken verschillen hé. Gij zijt er tevreden mee, maar ik krijg al pijn aan mijne rug van ernaar te kijken.
                          Ze verkopen gelijk zoete broodjes, wil zeggen dat het toch wel snor zit met wat Mazda aanbied in hun MX-5.
                          Buiten de MX-5 is er wel voorlopig niet echt een sportwagen, maar die komt er nog wel, een nieuwe RX-9 ofzo, hier alvast een concept.

Die zal +200 pk hebben, maar dan ben ik wel benieuwd naar de prijs. Toen ik de prijs zag van die nieuwe Honda NSX viel ik stijl achterover, dit zijn geen wagens meer voor ons budget, jammer! Renault Alpine nog zoiets, +200pk, geen manuele bak en ook +40000€, pffffft!

Comment

• Nog even de sportzetels van de Type R, toch wel nice! En zitten ook goed.

Comment

Ze verkopen gelijk zoete broodjes, wil zeggen dat het toch wel snor zit met wat Mazda aanbied in hun MX-5.
                              Buiten de MX-5 is er wel voorlopig niet echt een sportwagen, maar die komt er nog wel, een nieuwe RX-9 ofzo, hier alvast een concept.

Die zal +200 pk hebben, maar dan ben ik wel benieuwd naar de prijs. Toen ik de prijs zag van die nieuwe Honda NSX viel ik stijl achterover, dit zijn geen wagens meer voor ons budget, jammer! Renault Alpine nog zoiets, +200pk, geen manuele bak en ook +40000€, pffffft!
                              Zoete broodjes? Als ik er 2 per week tegen kom, is het veel. Dus zal het niet in België zijn, ofwel laat iedereen hem in de garage staan om er op zomerdagen mee buiten te komen. Ze zullen niet slecht verkopen, maar ik zie op de baan veel meer andere merken en modellen rijden die zelfs een pak meer kosten.

De RX is altijd al vet geweest met zijn onbetrouwbare oliezuipende wankelmotoren. Maar ook de prijs navenand.

Last edited by ; 19/01/2018, 15:57.

Comment

• Ik ben nog nooit naar deze autobeurs geweest. 95% van die voertuigen zie je gewoon op straat rondrijden , het lijkt me dus nogal gek om 5 euro te gan betalen om deze te gaan bekijken.op een overdekte locatie.

Comment

Zoete broodjes? Als ik er 2 per week tegen kom, is het veel. Dus zal het niet in België zijn, ofwel laat iedereen hem in de garage staan om er op zomerdagen mee buiten te komen. Ze zullen niet slecht verkopen, maar ik zie op de baan veel meer andere merken en modellen rijden die zelfs een pak meer kosten.

De RX is altijd al vet geweest met zijn onbetrouwbare oliezuipende wankelmotoren. Maar ook de prijs navenand.
                                  Van de oudere modellen kom ik er vaak tegen, de nieuwe minder, alhoewel ik ze soms ook nog wel zie rijden, ma zoals je zegt, denk dat die eerder bij mooi weer buiten komen, ook die van mij staat vaak stil nu. Wordt ook niet meer gebruikt om naar het werk te rijden.

Nog een wagen die mij bijgebleven is, de Audi RS5, gewoon niets op aan te merken, prachtig interieur, maar dan ook weer die prijs... Enkel verkrijgbaar met tiptronic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                    Ik ben nog nooit naar deze autobeurs geweest. 95% van die voertuigen zie je gewoon op straat rondrijden , het lijkt me dus nogal gek om 5 euro te gan betalen om deze te gaan bekijken.op een overdekte locatie.
                                    5€? Das dan toch enkel voor de parking... Maar voor die 5€ kan je in openlucht op parking C is rondlopen, enorm veel moois gezien op de parking! En nog een voordeel, totaal geen volk da in de weg loopt, juist in de wagens zitten, da lukte ni.

Comment

Van de oudere modellen kom ik er vaak tegen, de nieuwe minder, alhoewel ik ze soms ook nog wel zie rijden, ma zoals je zegt, denk dat die eerder bij mooi weer buiten komen, ook die van mij staat vaak stil nu. Wordt ook niet meer gebruikt om naar het werk te rijden.

Nog een wagen die mij bijgebleven is, de Audi RS5, gewoon niets op aan te merken, prachtig interieur, maar dan ook weer die prijs... Enkel verkrijgbaar met tiptronic.

Zeker leuk, maar dan in een andere kleur. Ik ben allergisch voor rood

Comment

Zeker leuk, maar dan in een andere kleur. Ik ben allergisch voor rood
                                        Was ook geen metallic, zeer krasgevoelig, stond dan ook vol... Jammer voor zo een wagen.

Comment

Was ook geen metallic, zeer krasgevoelig, stond dan ook vol... Jammer voor zo een wagen.
                                          Eender welk rood
                                          En alfa en mazda zijn nu éénmaal het mooiste in het rood, maar zou dan toch voor de witte kiezen

Comment

Working...
                                          X