Het ziet er allemaal een beetje afgeschenen uit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autosalon 2018
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenHet ziet er allemaal een beetje afgeschenen uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, kijk eens naar de prijzen voor een Audi R8 V10 plus, Aston Martin Vantage/DB11, Lambo Huracan, Porsche 911 Turbo S. Zitten toch allemaal rond die prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
Je de R8 die er stond, 250K , dan kom je al in de buurt v/e Lambo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, en rood is de laatste kleur die ik zou kiezen voor een Ferrari.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-riderVoor een Ferrari zou ik dan ook weer eerder voor geel kiezen.
Ze mogen ze mij allemaal aan mijn deur komen zetten! :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenEen Ferrari moet gewoon rood zijn, alhoewel ik vandaag eentje gezien heb in een boekje en die was blauw, kon ik wel smaken! Ma kweetni wa da ze, ik kan mij geen auto voorstellen waarbij blauw niet gepast is. Op het salon stonden er veel en het stond ze allemaal goed. De eerste keer dat ik op het salon zoveel kleur zie, eindelijk! Mijn vorige wagens zijn ook altijd al blauw geweest.
Ik heb al verschillende kleuren gehad.
Bordeaux, groen, blauw (was eerder blauw-grijs) en nu rood.
Zwart, grijs en donkere kleuren moet ik niet hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenEen Renault Clio ziet er niet uit als een sportwagen, maar is het wel met zijn 265pk.
Neen, dat moet niet. De wagen moet licht genoeg zijn, voldoende vermogen hebben, maar dat hangt weer af van het licht.
De ophanging moet goed zijn, stuur moet de juiste 'feel' hebben, etc.
En daarom zijn er wagens die +400pk hebben, maar helemaal niet sportief zijn omdat ze te zwaar zijn en hun stuur vaag is (kuch... Audi) en is een MX-5 wel sportief.
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenBen er ook wel zeker van dat het hun geen windeieren zou leggen moest er een 200+ pk motor verkrijgbaar zijn. En geloof me, in het verleden hebben ze bommetjes motoren gehad bij mazda. Maat van mij heeft zo ne 323 met 4x4 en 260pk gehad.
Misschien net omdat Mazda vroeger zo'n wagens had, weten ze nu dat zoiets toch niet verkoopt.
Waarschijnlijk omdat Mazda niet de merknaam heeft voor zulke wagen en de mensen die er het geld voor hebben, dan toch nog liever een badge kopen?
Die Alpine bvb, mooi wagentje, zou ik graag hebben. Maar velen zullen toch weer eerder een Porsche kopen schat ik.
Ik verwacht dat dat in het begin redelijk goed verkoopt, maar dat de verkopen na 2-3 jaar ineen stuiken.
Het is een klein wonder dat Mazda nog bestaat nu de backing van Ford weg is. Is echt 1 van de kleinste massafabrikanten.
Laat hen eerst maar leuke wagens maken die (redelijk) goed verkopen voor ze wagens proberen te maken voor de enthousiast waar dan uiteindelijk die enthousiast toch weer kiest voor een badge.
Comment
-
Ja ik snap het ook niet even goed. Als het aantal pk's echt zo'n probleem was, waarom worden er dan niet meer Toyota GT86's verkocht? Of meer 124 Spider Abarthjes? Er worden blijkbaar meer MX-5's verkocht dan eender welke andere "small sports car" in Europa :
http://carsalesbase.com/european-sal...-car-segments/
Als je meer power wilt, dan is er toch gewoon wel een andere wagen te vinden voor je?
Ook als je gaat kijken naar de Z4 bijvoorbeeld, als ik snel kijk op autoscout :
In totaal 125 stuks te koop in België waarvan :
37 met 163pk of minder
32 tussen de 177-192pk
31 met 204-211pk
25 met meer pk
Dit is een auto die zo'n 27% zwaarder is dan de MX5. Als je kg/hp berekent, dan zie je dat enkel de 25 wagens met meer dan 211pk een betere kg/hp-verhouding hebben dan een MX5 2.0 160pk. (Die met 204-211pk hebben ongeveer eenzelfde verhouding.)
Meer pk's, dat is niet altijd zo in trek. Ja er zullen altijd wel wat fans van zijn. De vraag is echter ook of deze fans dan ook effectief het geld op tafel gaan leggen voor de straffere variant. Zeker als kleine speler zoals Mazda is dat gewoon financieel niet interessant. Ze moeten hier al speciaal een andere motor voor gaan ontwikkelen en heel de afstelling van het onderstel moet opnieuw gebeuren. Alsook is de gewichtsverdeling dan weer uit balans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenJa ik snap het ook niet even goed. Als het aantal pk's echt zo'n probleem was, waarom worden er dan niet meer Toyota GT86's verkocht? Of meer 124 Spider Abarthjes? Er worden blijkbaar meer MX-5's verkocht dan eender welke andere "small sports car" in Europa :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZwart, grijs en donkere kleuren moet ik niet hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenAl die blauwe wagens. Lijkt wel een pornoboekske, Geert
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie AR Guilia was ook prachtig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Tja, gewoon simpel: omdat de MX5 de goedkoopste is.
Comment
Comment