Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto inschrijven vanaf 09/2018 - WLTP aan je broek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
    Net een update gekregen van de garage omtrent inschrijving op WLTP vanaf 09/2018:

    "Er zijn momenteel problemen - zowel bij inschrijving als bij preregistratie.
    Deze problemen zijn te wijten aan nieuwe foutieve tests gelinkt aan WLTP
    normen en treffen ALLE merken. Dit werd door FEBIAC aan de DIV gemeld.
    De DIV erkent de fout en werkt aan een oplossing. We houden u op de hoogte"
    Amai, 3 cijfertjes en ze kunnen al niet meer volgen
    Men heeft natuurlijk maar enkele jaren tijd gehad om dat op punt te stellen...

    Comment


    • #42
      Waarom denk je dat er een record gebroken is voor de verkoop in augustus ??
      Niet alleen moesten de oude stocks de deur uit, maar ook de klant was er mee gebaat qua taksen... een win-win operatie voor degenen die tijdig snapten wat ging gebeuren ! Het waren wel eindereeksen, maar ook in solden doet men soms goede zaken
      Last edited by guyugy; 05/09/2018, 15:29.

      Comment


      • #43
        Dus nu is het september, dus koop je vanaf nu een auto dan krijg je de NEDC2.0 en vanaf 2020 de WLTP of is het nu allemaal WLTP vanaf deze maand?
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          Dus nu is het september, dus koop je vanaf nu een NIEUWE auto dan krijg je de NEDC2.0 en vanaf 2020 de WLTP
          Verbeterd

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            1 Zwaluw maakt de lente niet. Een anekdote is geen bewijs. Een auto kopen doe je gemiddeld om de 5 jaar. Als je dan iedere keer op een erfenis moet rekenen om die te betalen...
            Dat is maar 1 voorbeeld, maar ik wil alleen maar aantonen dat ge niet persé veel geld moet verdienen om een auto van €60000 te kunnen kopen. Dus uw bijdrage is compleet naast de kwestie.

            Comment


            • #46
              Nieuwe wagens die nu 2 uitstoot waardes meekrijgen (NEDC2.0 en WLTP)
              Blijven dus maar beter ingeschreven, want na 2020 zullen deze getaxeerd worden aan de hogere WLTP waarde. Dit maakt ook hun verkoopkans op de 2de hands markt na 2020 een pak lager.

              Met andere woorden: wie momenteel een andere wagen zoekt kijkt veel beter op de 2de handsmarkt naar een model van voor 09/2018 deze hebben de voordelige NEDC1.0 waarde.
              Last edited by JVDE; 05/09/2018, 15:54.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Niets raars aan. Zo ken ik iemand die altijd met oude Fords reed en een paar jaar later zie ik die met een X5 rijden terwijl er zo direct in zijn leven niets veranderd was.

                Wat een stommerik !



                Comment


                • #48
                  Zo is dat, de zoekertjes staan tegenwoordig vol nieuwe wagens ( een paar tientallen kms op de teller) die als gebruikte wagens verkocht worden. Nogmaals eindereeksen, meestal ingevoerd vanuit andere landen met daginschrijving, maar tegen zeer voordelige condities. (Bv een SQ5 (3.0 l) full options tegen de prijs van een nieuwe goed aangeklede Q5 (2,0 l)

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                    , elke euro aan de staat is een euro teveel. 1 euro BIV is 1 euro diefstal.
                    kom kom kom een beetje relativeren hé. Denk je dat het duizenden aantal km aangelegde wegen gratis en voor niks was ? Vadertje Staat geen inkomsten dan kan je te voet verder hé

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Zo is dat, de zoekertjes staan tegenwoordig vol nieuwe wagens ( een paar tientallen kms op de teller) die als gebruikte wagens verkocht worden. Nogmaals eindereeksen, meestal ingevoerd vanuit andere landen met daginschrijving, maar tegen zeer voordelige condities. (Bv een SQ5 (3.0 l) full options tegen de prijs van een nieuwe goed aangeklede Q5 (2,0 l)
                      maar een 3.0 TDI vs een 2.0 TDI is wel een enorm prijsverschil qua BIV en VB
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • #51
                        Wel, minder dat ik dacht... Mijn voorbeeld gaat om benzineversies (354 pk vs 252 pk)
                        BIV van de sterkste versie is 2000 euro’s (189 gr/km) , rijtaks 850 euro’s vs 420 voor de 2,0 l
                        Duur uiteraard, maar niet dodelijk !

                        Comment


                        • #52
                          m'n broer heeft ook die miserie met een wagen die momenteel te koop staat. Audi A4 2.7tdi wie die nu koopt betaald 2500€ inschrijving. Geraakt niet weg, zal voor buitenland zijn.

                          Comment


                          • #53
                            De nieuwe WLTP normen zorgen alvast voor heel logische Co² / verbruik cijfers, zodat niemand nog verschiet van zijn verbruik…

                            Iedereen wist immers al dat:
                            • Hoe groter en zwaarder de auto, hoe groter de % stijging van de Co² zou zijn…(Grote SUV's hebben de grootste stijging)
                            • Diesels zorgen voor een iets grotere % stijging van de Co²
                              • Niemand kon 3.3 Liter diesel verbruiken met een eco diesel, je kon wel makkelijk 5.5 L benzine verbruiken, bij een defensieve rijstijl….(type Golf tot +/- 170 pk DSG)
                            • Klassieke automaten met koppelomvormer (of olie koppeling type DSG) hebben ook een iets grotere % stijging als een manuele bak of automaat met dubbele (droge) koppeling
                            • Klassieke benzine motoren zonder turbo, hebben de kleinste C0² stijging, maar leveren ook de zwakste prestaties t.o.v. hun CC
                            https://www.autogids.be/autonieuws/budget/wltp-co2.html



                            Maar niet iedereen zal graag betalen voor de vervuiling die hij zelf veroorzaakt… vooral als de oogkleppen nu pas afvallen, nochtans is de diesel hervorming sinds 2003 bekend, WLTP al 5 jaar….maar garages deden of hun neus bloede…

                            Wie betaald anders o.a. de dijk en eiland bescherming aan onze Noordzee of wachtbekkens? Lippens, stuurt alvast zijn kat.....


                            Comment


                            • #54
                              quovadis
                              Akkoord, de vervuiler betaald. Maar in mijn geval is mijn nieuwere wagen minder vervuilend dan zijn voorganger!
                              Echter is de vervuilende voorganger 500€ goedkoper om in te schrijven. Waar zit dan de regel vervuiler betaald?

                              Comment


                              • #55
                                Dat WLTP realistischer zal zijn dan Nedc is een feit, maar of het met het werkelijk verbruik zal kloppen valt nog te bewijzen. Het is een stap in de goede richting, maar wij komen van ver. Afwachten ook totdat de RDE-testen de waarden van WLTP bevestigen, vooral voor de schadelijke uitstoten, want het zijn de rijdende testen die daar de forse afwijkingen in het verleden hebben aangetoond. Ik ben nieuwsgierig ! Niet vergeten dat er nu meetapparaten bestaan die de instantelijke uitstoot kunnen meten van een voorbijrijdende wagen. Het is op termijn gedaan met theoretische testmethodes, de overtreders zullen even goed gecontroleerd kunnen worden op uitstoot als op snelheid !
                                Last edited by guyugy; 05/09/2018, 19:30.

                                Comment


                                • #56
                                  En veel blijft afhangen van de rijstijl.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #57
                                    ik begrijp niet waarom west europa eigenlijk zoveel moeite ligt te doen voor dat milieu en we hier dus altijd heel veel moeten betalen voor een leuke wagen terwijl er in de rest van de wereld dikke V8en of dikke diesels aan prijzen zonder BIV en zelfs technische keuring kunnen blijven rijden/verkocht worden.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #58
                                      Snap dat ze naar een groenere wereld toe willen maar soms vraag je je toch af hoe ze denken die politiekers

                                      Comment


                                      • #59
                                        Snap dat ze naar een groenere wereld toe willen maar soms vraag je je toch af hoe ze denken die politiekers

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ze denken enkel aan hun herkiezing...
                                          Een politieker volgt gewoon zijn kiezers maar doet alsof hij ze voor gaat...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X