Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar is het politiekgezwetstopic als ge het nodig hebt.?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Toch vind ik het niet goed dat men belastingen in percentage uitdrukt. Dat bedrijf die 1% belastingen moet betalen, betaalt meer dan jij en ik.
      Bedrijf 1 Bedrijf 2
      jaarlijkse winst 10.000 € 10.000.000 €
      belasting is 30% tot max van 100.000€
      jaar 1 7.000 € 9.900.000 €
      jaar 2 14.000 € 19.800.000 €
      jaar 3 21.000 € 29.700.000 €
      jaar 4 28.000 € 39.600.000 €
      jaar 5 35.000 € 49.500.000 €
      Wie gaat er dan nog een nieuw bedrijf starten? Je start niet ineens als gigant, je begint klein en groeit.
      Aandeel van de KMO's in de welvaart van België is meer dan 50%: https://www.tijd.be/dossier/ondernem...t/8986140.html

Ik ben zelfstandige, betaal 20% belasting op mijn winst.
      Ik zal niet zeggen dat ik dat graag doe, maar het is nodig, want ik kan mijn werk doen omdat er wegen zijn die er voor zorgen dat ik op mijn werk geraak, etc. Ik zou zelfs nog meer belasting willen betalen als dat er voor zorgt dat bvb een INBEV ook de juiste belasting betaald. Maar als die dat doen, dan moet ik zelfs geen 20% belasting betalen, dan komen we er al met 10 of 15% of zo. Maar omdat de grote bedrijven het niet nodig vinden en daar mee weg komen, moet ik meer belastingen betalen. Want zij betalen niet voor de wegen die kapot gaan door de vrachtwagens of de milieuvervuiling van hun fabriek.
      Op mijn winst is het niet de moeite om een dure boekhouder te zoeken die de achterpoortjes kan vinden. Op hun omzet natuurlijk wel.
      Alle achterpoortjes afschaffen en gelijk belastingstarief voor iedereen.
      Last edited by Chris_147; 14/05/2020, 19:40.

Comment

• ironisch dat net de kmo's nu door de lockdown als eerste overkop gaan gaan

Comment

Ik citeer:

Als dat te technisch is, onthoud enkel dit: Het getal in het zwarte vierkantje geeft het totaal weer, van alle belastingen die door de onderste helft van de inkomens wordt betaald. Dat is in totaal slechts 6,5% van alle belastingen. Of alle mensen samen die in de onderste helft van de inkomens zitten betalen samen nog geen 7% van alle belastingen.

Daar krult mijn haar van, en het is nochtans niet zo lang. Ik ben daar dus echt vierkantig tegen.
          Nogal wiedes
          je moet de werkelijke bedragen die ze dus betalen in verhouding zetten tot de inkomsten.
          Natuurlijk gaan de laagste inkomens dus minst bijdragen. Zou erg zijn moest het omgekeerd zijn

Comment

• Amerikaans president Donald Trump is blij dat het Hooggerechtshof in Wisconsin beslist heeft de lockdown in de staat te beëindigen. “De mensen willen vooruit met hun leven. Het bruist er!”, aldus Trump op Twitter. In de staat is het in de bars en restaurants vanavond effectief druk, nu er bijna geen quarantainemaatregelen meer gelden. In buurstaat Michigan wordt vanavond opnieuw geprotesteerd, waar tegenstanders van de lockdown hopen het voorbeeld van Wisconsin te kunnen volgen.

Heel benieuwd wat dit gaat geven. Als daar 1000’en doden vallen, inclusief vele niet-corona doden omwille van onbeschikbare zorg op IC, dan neem ik al mijn woorden terug. 2-3 weken zullen het uitwijzen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Het hangt er van af hoeveel mensen nu echt terug buiten komen.
              Media rapporteert nu natuurlijk over diegenen die dat doen.
              Grote probleem is dat de mensen die willen thuisblijven nu waarschijnlijk geen bescherming meer krijgen tegen werkgever die hen dwingt om te gaan werken. En dat dan nog eens gekoppeld aan besluit van Trump om werkgevers te beschermen voor klachten indien werknemers ziek worden op het werk...

Maar als men inderdaad massaal terug buitenkomt, dan wordt het een bloedbad!

Comment

• Het zal me heel erg benieuwen. Ik denk dat echt wel zal meevallen en ben eventueel klaar om ‘I stand corrected’ te zeggen.

Comment

• Ik vrees wel voor de beschikbaarheid van de correcte cijfers. Maar ben alleszins ook benieuwd.

Comment

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/t...alen~aef5517f/

Heel benieuwd wat dit gaat geven. Als daar 1000’en doden vallen, inclusief vele niet-corona doden omwille van onbeschikbare zorg op IC, dan neem ik al mijn woorden terug. 2-3 weken zullen het uitwijzen.
                    De vraag is hoe lang tRump gaat toelaten de cijfers vrij te geven!

TRUMP: "When you test, you have a case. When you test, you find something is wrong with people. If we didn't do any testing we would have very few cases."

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

President Trump in recent weeks has sought to block or downplay information about the severity of the coronavirus pandemic as he urges a return to normalcy and the rekindling of an economy that has been devastated by public health restrictions aimed at mitigating the outbreak.

Comment

• ...alsof wij hier correcte cijfers kregen....hier gingen ze overdrijven om de angst te voeden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

da's een beetje het probleem van de kapitalistische maatschappij, altijd maar meer en altijd maar groter en vooral niks bijdragen aan diegenen die het moeilijker of minder hebben.
                        Ik ben van het idee dat je blij mag zijn als je gezond en sterk bent en mag/kan delen met de anderen die het minder hebben.
                        Maar dat lijkt van geen tel meer. De ouderen ? enconomische ballast, weg ermee ! Pardon ???
                        Het is onze godverdomde plicht om voor de ouderen/minderen te zorgen ! Als je tv of auto dan een beetje minder groot zijn who cares ?
                        Maar hier mogen de ouderen vooral geen ballast vormen want we zouden er te hard moeten voor werken.
                        Hup, eindelijk bijgelezen. Interessante zaken om te lezen hier. Ik zou op veel kunnen reageren maar ga dat niet meer doen behalve op bovenstaande dan toch even, het vet en onderstreepte zin.

Wel beste On_Slow, ik ga hier misschien niet alleen tegen jou kar rijden maar ook nog tegen vele andere veronderstel ik, maar die zin vind ik nu net niet juist.

Het enige juiste is, "wie heeft wie hier gewillen". Je ouders kies je niet hé. Denk daar maar een keer (goed) over na. Dat jij voor je ouders (zou) moet(en) zorgen vind ik helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vele ouders denken daar niet bij na als ze kinderen op de wereld zetten want hun oude dag is nog een "ver van mijn bed show" en vinden dat maar de gewoonste zaak van de wereld maar ik vind dat niet. Ik vind dan ook dat ouders ten alle tijden voor hun kinderen en voor hen zelf moeten zorgen.

Ik heb sinds begin dit jaar al drie maal naar een begrafenis geweest, eerst mijn moeder (9, dan mijn tante (90) en dan mijn nonkel (91). Allen hebben ze een goed leven gehad en hebben goed voor hun zelf en hun kinderen gezorgd (maar dat geldt niet voor iedereen zo).

Persoonlijk heb ik twintig jaar geleden aan iedereen die het mocht horen toen gezegd dat ik halfweg mijn leven was. Wat ik de laatste jaren beleefd heb met oudere mensen (ouders, tantes, nonkels, WZC, enz...) is dat het mooie leven (als je geluk hebt op gezondheid en geen tegenslagen hebt gehad in het gewone leven) het beste van je leven voorbij is tussen je 80ste en 85ste. Jammer genoeg heb je dat (nog) niet te kiezen. Ik zou het anders nu wel weten, mij mogen ze komen halen of een spuitje geven als ik in die leeftijdscategorie zit.

Beetje realisme (niet alleen wat bovenstaande betreft) mag hier wel, zeker in coronatijden.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Het enige juiste is, "wie heeft wie hier gewillen". Je ouders kies je niet hé. Denk daar maar een keer (goed) over na. Dat jij voor je ouders (zou) moet(en) zorgen vind ik helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vele ouders denken daar niet bij na als ze kinderen op de wereld zetten want hun oude dag is nog een "ver van mijn bed show" en vinden dat maar de gewoonste zaak van de wereld maar ik vind dat niet. Ik vind dan ook dat ouders ten alle tijden voor hun kinderen en voor hen zelf moeten zorgen.
                          Niemand vraagt dat je je ouders/grootouders bij je moet nemen in huis of dat je er dagelijks moet gaan kuisen, koken enz...
                          Maar als maatschappij hebben we wel de verdomde plicht om ook voor hen te 'zorgen', en dat is wat volgens mij den trage bedoelt.
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/05/2020, 14:42.

Comment

• De corona is een beetje aant zakken , de mensen (hardwerkende zelfstandige) niet de lamzakken die liever 6 u per dag werken natuurlijk en de rest op de ziekenkas staan zitten met hun handen in hun haar hoe ze alles gaan betaalt krijgen ,
                            En wat was het HOT item op onze linkse vrt DE VLUCHTELINGE , weken van die nest niks gehoord en ze zijn er weer, ocharmkes die jonge viriele mannen die met hun splinternieuwe i phone het bootje nemen allemaal met een regenboog vlag van de holebi gemeenschap op hun gat getattooeerd want een vrouw kennen die toch niet , ze waren weer aant wenen dat ze honger hadden en geen huis , dan vraag ik mij af in bv syrie daar hebben ze ook geen huis want alles ligt daar plat daar is toch werk genoeg in de bouw om dat op te bouwen terug , daar is ook corona , dus die hoog opgeleide JONGE mannen misschien wel proffessors die kunnen daar in hun eigen land toch ook de zieke kindjes helpen.

Das toch geen rasictische gedacht van mij ?? ik bied een oplossing , ze kunnen daar hard werken en centjes verdienen , een vrouw leren kennen , , daar stoort zelfs niemand dat ze een vrouw helemaal in doeken windelen , en laat ons duidelijk zijn die hebben heel mooie dames , dus , voor mij ook al een gemiste kans om dat moois te bewonderen .

Maar nee onze door de hardwerkende mens zijn belastings geld gesponderde vrt koos om ze in de spotlights te zetten ocharmkes .

Deze zelfde zender heeft een dame die een praat programma heeft , danira de boekiboekis , en deze belgische dame nodigt hare vriend uit ook van boekitistam en wat zegt die
                            komoan schat let a mo is goe gaon na dage veu ma een lieke meugt zingen

noemt mij is een deftige precentatrice die dit kan verkondigen op eender welke zender ,, of gaan we die weg op dat iedere tv held zijn madam of mijnheer gaat uitnodigen ,
                            Het is toch nationale tv dacht ik ?? EN niet de ik nodig maone vent ouit zoedat die ook oep televies mag koumen ?

Dus lieve vrt een beetje realistich blijven aub , de corona is nog niet bestreden , en ik wil samen met den timothy , naar BALI naar een 5 sterren hotel mij lekker vol fretten en zuipen , en sex hebben dat de stukken er af vliegen , dus hou mij vooral op de hoogte hoe dat gaat gebeuren .
                            dank u wel
                            Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• in de mate van het mogelijke en niet ten koste van alles

...er zijn véél experimentele levensrekkers - onbetaalbaar - dat laat onze zorg ook niet toe, 40k per extra levensjaar is bij ons etisch verantwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                De corona is een beetje aant zakken , de mensen (hardwerkende zelfstandige) niet de lamzakken die liever 6 u per dag werken natuurlijk en de rest op de ziekenkas staan zitten met hun handen in hun haar hoe ze alles gaan betaalt krijgen ,
                                En wat was het HOT item op onze linkse vrt DE VLUCHTELINGE , weken van die nest niks gehoord en ze zijn er weer, ocharmkes die jonge viriele mannen die met hun splinternieuwe i phone het bootje nemen allemaal met een regenboog vlag van de holebi gemeenschap op hun gat getattooeerd want een vrouw kennen die toch niet , ze waren weer aant wenen dat ze honger hadden en geen huis , dan vraag ik mij af in bv syrie daar hebben ze ook geen huis want alles ligt daar plat daar is toch werk genoeg in de bouw om dat op te bouwen terug , daar is ook corona , dus die hoog opgeleide JONGE mannen misschien wel proffessors die kunnen daar in hun eigen land toch ook de zieke kindjes helpen.

Das toch geen rasictische gedacht van mij ?? ik bied een oplossing , ze kunnen daar hard werken en centjes verdienen , een vrouw leren kennen , , daar stoort zelfs niemand dat ze een vrouw helemaal in doeken windelen , en laat ons duidelijk zijn die hebben heel mooie dames , dus , voor mij ook al een gemiste kans om dat moois te bewonderen .

Maar nee onze door de hardwerkende mens zijn belastings geld gesponderde vrt koos om ze in de spotlights te zetten ocharmkes .

Deze zelfde zender heeft een dame die een praat programma heeft , danira de boekiboekis , en deze belgische dame nodigt hare vriend uit ook van boekitistam en wat zegt die
                                komoan schat let a mo is goe gaon na dage veu ma een lieke meugt zingen

noemt mij is een deftige precentatrice die dit kan verkondigen op eender welke zender ,, of gaan we die weg op dat iedere tv held zijn madam of mijnheer gaat uitnodigen ,
                                Het is toch nationale tv dacht ik ?? EN niet de ik nodig maone vent ouit zoedat die ook oep televies mag koumen ?

Dus lieve vrt een beetje realistich blijven aub , de corona is nog niet bestreden , en ik wil samen met den timothy , naar BALI naar een 5 sterren hotel mij lekker vol fretten en zuipen , en sex hebben dat de stukken er af vliegen , dus hou mij vooral op de hoogte hoe dat gaat gebeuren .
                                dank u wel
                                Ik ga naar Griekenland, als je ziet dat die op vandaag onze Europese buitengrens verdedigen en de humanitaire crisis alleen mogen oplossen, verdienen die wat van mijn centen! De rest van uw plan is goed

Comment

• Terug eerste dag file

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...alsof wij hier correcte cijfers kregen....hier gingen ze overdrijven om de angst te voeden
                                    Maar ze hebben hier helemaal niet overdreven, onze cijfers zijn net de meest juiste als we naar de oversterfte ten opzichte van andere jaren zonder corona kijken!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Terug eerste dag file

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Laageind in Stabroek...altijd shit geweest. Sinds de werken gestart zijn nog meer miserie, ze hebben dan nog geluk dat het coronatijd is anders was het fiasco daar helemaal niet meer te overzien.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Maar ze hebben hier helemaal niet overdreven, onze cijfers zijn net de meest juiste als we naar de oversterfte ten opzichte van andere jaren zonder corona kijken!
                                        je hebt gelijk, ik was mis, benieuwd of ze zelfde bericht dus in nl zouden publiceren, en of de nederlandse bevolking hun overheid gaat wantrouwen en vragen of ze niet beter als wij in lockdown gingen gaan om dat ze hun cijfers onderschatten

nee hoor, dat passeert de feiten zijn wat ze zijn, we moeten zo snel mogelijk terug centen verdienen om de zorg van geld te voorzien

en of de fransen of de rest gaat revolteren voor de te lage cijfers

Comment

• Inventief

ik vind madamme boekiboekis het lekkerste wijf van belgie

Comment

Working...
                                          X