Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Voeding is voor ons een top-prioriteit: smaak, kwaliteit, herkomst, voedingswaarde,...
    Brood van de bakker vs afbakbrood vol additieven en bewaarmiddelen, doorprikt en met water opgespoten vlees uit de supermarkt vs een correcte steak van de slager.

Vind jij het niet belangrijk van een goede band te hebben met je klanten? Dat je Timothy bent, en niet ‘een bankbediende’? En dat klanten kiezen voor jou, omdat je hen ‘dat extra beetje’ kan bieden, ondanks het feit dat je net iets duurder bent dan de buren van KBC?

En nog iets:
    Wat is je ecological footprint van je shopping-trips? Daar al bij stil gestaan?
    Of is die ene druppel op de hete plaat ook al weer de moeite niet waard.
    Hier is dat minder - ik merk amper verschil tussen steak en ‘steak’ of brood en ‘brood’. Ik koop 95% van de producten vanuit financieel oogpunt, er zijn uitzonderingen. Ik ben ook de man van verfijnd eten niet, wel van de vettige hap

Heel eerlijk...? Ik hou me niet bezig met ecological footprint en zo’n dingen. Ik ‘doe’ gewoon. Ik heb echt nog nooit gedacht “ik ga naar Auchan” om me dan te bedenken omdat dat 150 overbodige kilometers zijn.
    Sommigen zeggen dat ik me moet schamen omdat ik nog snel 5.000 liter water in een zwembadje giet of omdat ik nutteloos rondrij met de wagen, maar het houdt me allemaal niet bezig.

Iemand die dat wel wil doen: alle respect daarvoor. Ik vind het alleen niet leuk als men mij dat probeert ‘op te dringen’

In mijn ervaring kiest 10% van de klanten voor service, bij de rest speelt prijs een doorslaggevende rol. Ik geef hen niet per sé ongelijk...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ja alles is vrije markt, dan heb je er hopelijk ook geen probleem mee als je zou vervangen worden door een goedkope buitenlandse werkkracht en dat je geen werkloosuitkering krijgt?
      ik heb nog nooit iets gekocht op een chinese webshop, omdat ik vind dat de handelaars hier er ook iets aan mogen verdienen.
      Ik herhaal het nog eens: voor mij mag er één of andere vorm van protectionisme bestaan.
      Dus ja, ik heb er eigenlijk wel een probleem mee.

Maar ik ga u een werkelijk meegemaakt voorbeeld geven. Ik zocht een carbon zadelpen voor m'n fiets, ik kwam op een Belgische webshop uit en zag daar een no name zadelpen die me aanstond, die vroeg er 75 euro + 5 euro verzendingskosten voor, dus 80 euro totaal. Nu was ik ook op aliexpress aan 't rondneuzen. Kwam ik daar identiek dezelfde zadelpen voor 18 euro, incl. verzendingskosten tegen. Wat doe je dan? Als dat nu een paar euro zou schelen, oké. Maar het vijfvoud? Nee, sorry. Tja, dat noemt kapitalisme. Dat systeem is democratisch verkozen.

Comment

• + dat uiteindelijk - ge kunt dat jammer vinden - onze welvaart sterk afhankelijk is van export ook in vlaanderen...als iedereen terugplooit op zichzelf zijn we gezien...dag zorg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          + dat uiteindelijk - ge kunt dat jammer vinden - onze welvaart sterk afhankelijk is van export ook in vlaanderen...als iedereen terugplooit op zichzelf zijn we gezien...dag zorg
          Helemaal op jezelf is nooit goed, daarom dat ik ook spreek van één of andere vorm van protectionisme. Het is niet zwart of wit.

Comment

• ...tis allemaal ni simpel, nee

Comment

• Hier een mooie uitleg van wat je eigenlijk koopt in China...

Maar één woord: BROL

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• brol zoals iphone en alles wat we in onze auto's en tv's vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Hier een mooie uitleg van wat je eigenlijk koopt in China...

Dat is helemaal niet van toepassing voor zaken die je maar 1 keer gebruikt, zoals die versiering waar ik het over had.

Dat gaat nadien toch gewoon de vuilbak in..

Comment

Hier een mooie uitleg van wat je eigenlijk koopt in China...

Niet mee eens, toch niet voor alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      brol zoals iphone en alles wat we in onze auto's en tv's vinden
                      Jij koopt dat via een webshop in china?

Er zijn er die blijkbaar vlug alles veralgemenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Voor mij is het geen tien minuten rijden.

En toch vertik ik het.

Zowel mijn vrouw als mezelf werken en leven dankzij de lokale ondernemer. Ik werk dan nog in de buurgemeente van waar we wonen. Als we verder met ondernemers willen werken, dan moet het van twee kanten komen.
                        Bakker, slager, lokale Delhaize, groentewinkel, kaaswinkel, visboer, of zelfs bij de zuivel- en aardbeienboer, en allemaal rond de deur, ik spreek Krist & Nathalie, Franky & Helga, Piet, Tom & Virginie, Nele & Johan,... aan bij de voornaam en omgekeerd.
                        Kleding kopen we liefst ook plaatselijk.
                        De Colruyt voelt al aan als zondigen ;P.

En als het dan toch via het internet moet: bij voorkeur een Belgische webshop.

Ja, er kruipt wat meer tijd in, en wat extra budget, maar onze principes zijn dat waard.
                        Dan consumeren we wel wat minder op een ander vlak.
                        ik koop nu ook meer lokaal dan pakweg 4–5 jaar geleden.
                        we hebben hier een boer die zelf aardappelen, aardbeien, witloof uit volle grond en asperges kweekt. Heeft een groentewinkel waar hij zijn eigen producten verkoopt, maar ook zorgt voor een compleet aanbod. Die asperges, witloof en aardbeien zijn echt beter, en bovendien niet duurder dan de carrefour.
                        voor vlees heb ik een speciaal adres, een hoeveslager die mangalica, duroc en pietrain varkens kweekt, laat slachten en dan verkoopt. Werkt salen met een paar rundveehouders zodat hij ook regelmatic Aubrac, Simmenthal, Hooglandrund etc heeft. Dat vlees is onvergelijkbaar. Vorig jaar kocht ik een kip bij hem. Die woog 3 kg geslacht en had smaak.
                        prijzen zijn iets duurder dan Colruyt, maar goedkoper dan de lokale beenhouwer.

Maar ik durf ook wel in China te bestellen, soms is dat ok, soms valt dat tegen.
                        Als ik hetzelfde spul in België bestel, en het kost 5 keer meer, dan pas ik. Uiteindelijk sponsor je dan ook maar een hollander die het in containers importeert, en in dooskes steekt. Het basisspul komt toch uit china.

Wat ik niet meer doe is boontjes uit Kenia kopen, die komen per vliegtuig, en dat vind ik zonde.

Comment

• Om online te blijven: Als je in de supermarkt kijk hoe de mensen zitten te rammelen, overal op zitten te duwen en zelf ongevraagd proeven aan al het fruit dat daar ligt.
                          Gewoonweg om te kotsen.

Zeker nu, iedereen zit te zagen over het dragen van een mondmasker, handschoenen, maar voor de rest laten ze dit wel allemaal toe. Trouwens alles wat je als groenten en fruit ziet in een supermarkt is 2de en 3de keus. Gewoon om de prijs zo laag mogelijk te houden.

Hier in de supermarkt ligt er geen enkel bakje aardbeien dat nog zijn volle gewicht heeft. Overal is er wel eentje of meerdere verdwenen achter een mondmaskertje.

Plaatselijke beenhouwer versus supermarkt, is dag en nacht verschil.
                          Heb de indruk dat in de supermarkt alles naar hetzelfde smaakt.

Ik geef liever wat meer uit voor kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            we hebben hier een boer die zelf aardappelen, aardbeien, witloof uit volle grond en asperges kweekt. Heeft een groentewinkel waar hij zijn eigen producten verkoopt, maar ook zorgt voor een compleet aanbod. Die asperges, witloof en aardbeien zijn echt beter, en bovendien niet duurder dan de carrefour.
                            voor vlees heb ik een speciaal adres, een hoeveslager die mangalica, duroc en pietrain varkens kweekt, laat slachten en dan verkoopt. Werkt salen met een paar rundveehouders zodat hij ook regelmatic Aubrac, Simmenthal, Hooglandrund etc heeft. Dat vlees is onvergelijkbaar. Vorig jaar kocht ik een kip bij hem. Die woog 3 kg geslacht en had smaak.
                            prijzen zijn iets duurder dan Colruyt, maar goedkoper dan de lokale beenhouwer.
                            Bij een boer? Ja dat deden wij vroeger ook toen we een boerderij in de straat hadden en een andere boerderij op 3 km zat.
                            Was altijd goedkoop maar ook nooit of zelden een kassabon gezien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Om online te blijven: Als je in de supermarkt kijk hoe de mensen zitten te rammelen, overal op zitten te duwen en zelf ongevraagd proeven aan al het fruit dat daar ligt.
                              Gewoonweg om te kotsen.

Zeker nu, iedereen zit te zagen over het dragen van een mondmasker, handschoenen, maar voor de rest laten ze dit wel allemaal toe. Trouwens alles wat je als groenten en fruit ziet in een supermarkt is 2de en 3de keus. Gewoon om de prijs zo laag mogelijk te houden.

Hier in de supermarkt ligt er geen enkel bakje aardbeien dat nog zijn volle gewicht heeft. Overal is er wel eentje of meerdere verdwenen achter een mondmaskertje.

Plaatselijke beenhouwer versus supermarkt, is dag en nacht verschil.
                              Heb de indruk dat in de supermarkt alles naar hetzelfde smaakt.

Ik geef liever wat meer uit voor kwaliteit.
                              Raar toch dat we niet elke twee weken doodziek in bed liggen van al dat ‘betaste’ fruit/groenten. Of zou dat zijn omdat we dat wassen/koken/schillen/... voor gebruik en niet van de minste bacterie doodvallen?

En geef me gerust kip, steak, varkensvlees, worst,... ik zal geblinddoekt nog steeds het verschil smaken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Bij een boer? Ja dat deden wij vroeger ook toen we een boerderij in de straat hadden en een andere boerderij op 3 km zat.
                                Was altijd goedkoop maar ook nooit of zelden een kassabon gezien.

Heb nog aardappelen van bij ‘den boer’ gekocht. Twee of drie keer. Tot mijn vrouw zei dat ik er moest mee stoppen: patatten uit de supermarkt zijn veel properder, die van de boer hingen vol met klonters modder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Heb nog aardappelen van bij ‘den boer’ gekocht. Twee of drie keer. Tot mijn vrouw zei dat ik er moest mee stoppen: patatten uit de supermarkt zijn veel properder, die van de boer hingen vol met klonters modder...
                                  Klopt, je mocht die telkens nog extra kuizen of je aardappelschiller was na drie keer aan vervanging toe.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Raar toch dat we niet elke twee weken doodziek in bed liggen van al dat ‘betaste’ fruit/groenten. Of zou dat zijn omdat we dat wassen/koken/schillen/... voor gebruik en niet van de minste bacterie doodvallen?

En geef me gerust kip, steak, varkensvlees, worst,... ik zal geblinddoekt nog steeds het verschil smaken!
                                    Waarschijnlijk ga je daar ondertussen immuun aan zijn.

Groenten en fruit breng ik van het werk mee, vlees, kiekens, vis, bij collega's op de markt.

Comment

Waarschijnlijk ga je daar ondertussen immuun aan zijn.

Groenten en fruit breng ik van het werk mee, vlees, kiekens, vis, bij collega's op de markt.

Scheelt me te veel in prijs...

Kilo Pink Lady’s op de markt tot €1,5 duurder dan in de Colruyt.

Dat zijn dezelfde appels...

Comment

• Grappig om lezen hier dat alles te duur is maar velen hebben geen idee hoe goedkoop bedrijven wel importeren vanuit Azië. Stenen, kleren, auto onderdelen, electronica, borden, bestek...die worden hier doorverkocht voor 400 a 5000% winst. Bepaald goed effectieve kost €0.17 kost in de winkel €25. Mooie winstmarge op een hele container hé.

Voor marmer ooit eens een vertegenwoordiger tegengekomen uit Egypt...ik kan de vloer van mijn kot in marmer leggen voor dezelfde prijs die ze hier voor wat stenen vragen. Je moet gewoon veel lange armen hebben en weten waar te zoeken.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• en vertrouwen en tijd en, en

Comment

Working...
                                          X