San Marino zou trouwens nog wel op de F1-kalender van 2007 kunnen komen.Maar dan moeten de werken voor mei klaar zijn en dat zal krap worden...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 nieuws
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door OrecaSan Marino zou trouwens nog wel op de F1-kalender van 2007 kunnen komen.Maar dan moeten de werken voor mei klaar zijn en dat zal krap worden...
Als de race terug op de kalender zou komen, dan zou dat tussen Bahrein en Spanje zijn, begin april dus.
Comment
-
Ophouden wordt voortaan minder snel bestraft
15 september 2006
De FIA zal in de toekomst minder snel straffen uitdelen voor het ophouden van een andere deelnemer in de kwalificatie. De stewards zullen voortaan namelijk geen onderzoek instellen naar aanleiding van een klacht van één van de teams. Alleen als de wedstrijdleiding constanteert dat er duidelijk iemand met opzet wordt gehinderd, volgt er een onderzoek van de stewards naar het incident.
In Monza verloor Renault-coureur Fernando Alonso vijf startplaatsen door een kwalificatiestraf die hij kreeg vanwege het ophouden van Ferrari-rijder Felipe Massa. Deze straf leidde tot veel ophef. Alonso vond de Formule 1 geen sport meer. Briatore beschuldigde de FIA ervan dat de uitkomst van het kampioenschap al vast zou liggen. Wedstrijdleider Charlie Whiting van de FIA bracht de teams middels een fax ervan op de hoogte dat dit soort incidenten voortaan anders zullen worden behandeld.
In de fax, waarop Autosport haar hand wist te leggen, schreef Whiting: "Klachten over dat een coureur is gehinderd in de kwalificatie, zullen niet langer worden behandeld door de stewards of the meeting. Alleen in gevallen waarin de wedstrijdleiding zelf duidelijk constanteert dat een coureur met opzet een andere deelnemer hindert, zullen de stewards een onderzoek instellen. We achten het nu zinloos om de stewards zorgvuldig onderzoek te laten doen, als de teams duidelijk wetenschappelijk bewijs toch gewoon naast zich neerleggen en uithalen naar de regelgevers."
Ook geen week te vroeg
Comment
-
Nu is't wel bijna zeker dat die D specificatie van de Renault te snel is ontwikkeld:
http://f1.racing-live.com/f1/en/head...18102405.shtml
Comment
-
Nieuwe livery voor Spyker MF1 Racing
Na de bekendmaking tijdens de vorige Grand Prix dat Spyker het Midland F1 team overgenomen had, heeft de Nederlandse organisatie zijn kleuren aangebracht op de bolides van het team.
De livery van Midland bestond uit een mix van rood, wit en grijs, terwijl de nieuwe wagen er hoofdzakelijk oranje uitziet, met hier en daar een stukje grijs. De sponsors werden behouden, al werd Spyker duidelijk geafficheerd.
Er wordt aangenomen dat het team in deze kleuren de rest van het seizoen zal afwerken.
BRON: www.f1-club.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram SEuh?
Eerlijk gezegd zie 'k weinig gelijkenis, buiten voor- en achtervleugel in de opvallendere kleur.
Comment
-
De teambaas van Renault gaf echter een tweetal oplossingen voor het spektakel van de Formule 1; omgekeerde grids en Grand Prix races die in de nacht worden gereden.
"Waarom moet je de race altijd om 14u00 starten?" vraagt Briatore zich af. "Het is een idioot uur - om een Grand Prix te bekijken moet je altijd je hele zondag verkwisten." (f1-club.be)
In Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanDe teambaas van Renault gaf echter een tweetal oplossingen voor het spektakel van de Formule 1; omgekeerde grids en Grand Prix races die in de nacht worden gereden.
"Waarom moet je de race altijd om 14u00 starten?" vraagt Briatore zich af. "Het is een idioot uur - om een Grand Prix te bekijken moet je altijd je hele zondag verkwisten." (f1-club.be)
In Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sinknachtraces? gaan ze dan het circuit volzetten met verlichting, of gaan ze van die megagrote spots op de voorvleugel zetten..? iig lekker aerodynamisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesmanIn Amerika doen ze het al zo, maar wat voor nut heeft die omgekeerde grid eigelijk, zo ga je toch trager beginnen rijden om vooraan te kunnen starten?
Comment
-
Meer pk's voor Renault
Renault wil koste wat het kost de titel aan Alonso schenken. Daarom hebben ze twee nieuwe motorspecificaties ontwikkeld voor de komende twee races.
Beide specificaties zijn krachtiger dan die gebruikt in Monza. Welke men zal gebruiken hangt af van de dyno-testen. "Vandaag en morgen zullen de dyno's in de fabriek te Viry werken om circuitsimulaties te doen." meldde Rob White. De resultaten zullen bepalend zijn voor de motorkeuze.
Door de motorpech van Alonso in Monza, naderde Schumacher tot op 2 punten van Alonso en Ferrari nam de leiding bij de constructeurs. Renault heeft de oorzaak van het falen inmiddels ontdekt. Wat er met Alonso ook was gebeurd tijdens de kwalificatie en de race, zijn motor had het sowieso begeven.
White blijft zeker van zijn zaak en vertrouwt erop dat de motoren het goed zullen doen in Shanghai en Suzuka.
bron: www.f1journaal.be
Comment
Comment