Nieuw logo en nieuwe brand claim:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
KIA Lovers
Collapse
X
-
-
Wat meer info over het 'nieuwe' Kia:
FOCUS OP ELEKTRISCHE MOBILITEIT
NIEUW LOGO EN NIEUWE MERKSTRATEGIE VOOR KIA
De een na de andere autofabrikant lanceert een herziene versie van zijn logo en ditmaal is het Kia dat zijn nieuwe beeldmerk lanceert. De presentatie gaat hand in hand met de komst van een andere slogan én een merkstrategie die een forse koerswijziging belooft.
In februari vorig jaar kreeg AutoWeek lucht van de komst van een nieuw logo voor Kia. Vandaag heeft het merk zijn beeldmerk samen met een nieuwe merkslogan gepresenteerd. Het jongste Kia-logo is net als de onlangs gewijzigde logo's van onder meer Opel en BMW strakgetrokken en oogt meer minimalistisch dan voorheen.
Het aangepaste logo gaat gepaard met een nieuwe merkslogan van Kia: 'Movement that inspires'. Volgens Kia past het 2021-embleem beter bij de producten en diensten die het merk de komende jaren gaat aanbieden. Het beeldmerk, dat enigszins lijkt alsof het met de hand is geschreven, is niet langer in het rood, maar in het zwart uitgevoerd. "De auto-industrie verandert snel en Kia werkt hard aan nieuwe mobiliteitsconcepten", aldus CEO Ho Sung Song. "Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan."
En daar blijft het niet bij. Kia heeft namelijk de merkstrategie drastisch op de schop genomen, waaraan het later deze week ruchtbaarheid geeft. Kia belooft zeer binnenkort een licht te werpen op zijn toekomstige producten en diensten. De nieuwe 'Plan S'-strategie, zoals het beleidsplan heet en waarvan de S staat voor 'Shift' (verschuiving/verandering), wordt volgende week toegelicht. Wel weten we al dat Kia een naar eigen zeggen "elektrisch rijden op grote schaal bereikbaar wil maken" en dat het merk "nieuwe vormen van mobiliteit" presenteert. Later meer!
Moederbedrijf Hyundai Motors legt een steeds grotere focus op elektrische auto's. Zo komt het bedrijf met een merk dat zich geheel op elektrische auto's gaat richten: Ioniq. Daarover lees je hier meer. De eerstgeborene van Ioniq wordt de 5, een elektrische cross-overachtige hatchback die als productieversie van de Hyundai 45 Concept geldt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BEURSWAARDE KIA MET 14,5 PROCENT GESTEGEN
‘APPLE INVESTEERT 3,6 MILJARD DOLLAR IN KIA’
Apple is naar verluidt van plan om 3,6 miljard dollar te investeren in Kia. Het zou ten goede moeten komen aan de productie van auto's voor Apple in de VS.
Dat beweert de Koreaanse nieuwswebsite DongA.com althans, zonder daarvoor bronnen op te geven. Beide bedrijven houden hun kaken vooralsnog stijf op elkaar. Volgens de Koreanen tekenen Kia en Apple de deal, die omgerekend een waarde heeft van ruim €3 miljard, definitief op 17 februari. De twee partijen gaan samenwerken om een elektrische auto voor Apple te bouwen, waarvoor Kia haar productiecapaciteit zal benutten. Men mikt er naar verluidt op om in 2024 100.000 auto’s per jaar te bouwen, om die capaciteit later uit te breiden naar 400.000 stuks. Apple en de Hyundai Motor Group, waar Kia onderdeel van is, wilden tegenover persbureau Reuters niet reageren op de berichtgeving.
Of het gerucht waar is of niet, zal omstreeks 17 februari moeten blijken. Investeerders lijken er in ieder geval al op te vertrouwen, want de beurswaarde van Kia schoot met 14,5 procent omhoog naar omgerekend bijna €80 per aandeel. Overigens is dit gerucht niet compleet uit de lucht gegrepen: de Hyundai Motor Group en Apple lijken al langer met elkaar te flirten. Eerder noemde men de Kia-fabriek in de Amerikaanse staat Georgia als de plek waar de Apple-auto straks mogelijk van de band kan rollen. Ook hebben bronnen binnen Apple gemeld dat het techbedrijf in 2024 haar eigen auto, die nu nog door het leven gaat als ‘Project Titan’, op de markt wil brengen. Al met al lijkt er dus iets in de lucht te zitten tussen de twee bedrijven, maar een definitieve aankondiging met meer gedetailleerde plannen laat nog op zich wachten.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Spijtig dat deze beauty niet naar hier komt
NIEUWE NAAM, NIEUW DESIGN
KIA ONTHULT CADENZA-OPVOLGER K8
Kia tilt een nieuw model op het podium: de K8. Het is een lel van een sedan die in feite dient als opvolger van de voorheen Cadenza of K7 geheten grote broer van de Optima. Opvallend is het design. De K8 staat een stukje hoger op de statusladder dan zijn voorganger.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
In vooraanzicht lijkt het bijna een nieuwe Ford Mondeo.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ultra geil dienen bak!
unieke op de baan,
alle comfort en features dage nodig hebt in een auto and then some,
2.0L heeft genoeg poer (als ge de 3.3L hebt zijde sowieso sneller dan de meesten op de baan)
maar alleen al voor de looks zou ik die overwegen boven gelijk welke Duitser....The Power Of Dreams
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenSpijtig dat deze beauty niet naar hier komt
NIEUWE NAAM, NIEUW DESIGN
KIA ONTHULT CADENZA-OPVOLGER K8
Kia tilt een nieuw model op het podium: de K8. Het is een lel van een sedan die in feite dient als opvolger van de voorheen Cadenza of K7 geheten grote broer van de Optima. Opvallend is het design. De K8 staat een stukje hoger op de statusladder dan zijn voorganger.
KOREAANSE SEDANTOP
GRONDIG VERNIEUWDE KIA K9 GEPRESENTEERD
Kia heeft in thuisland Zuid-Korea de orderboeken opengeslagen van zijn vernieuwde absolute topsedan: de K9. De K9 wisselt niet van generatie, al is de facelift die Kia op het model doorvoert behoorlijk ingrijpend. We kunnen je nu ook het interieur van Kia's bakbeest laten zien.
Kia's K9 kennen we in Europa niet. Hoewel de auto in Zuid-Korea al jaren K9 heet, ging de auto voorheen in de Verenigde Staten als K900 en elders in de wereld als Quoris door het leven. De K9 is Kia's antwoord op topsedans als de Lexus LS en draait al even mee. Inmiddels is de tweede generatie K9 dus enkele jaren oud en dat betekent dat de tijd rijp is voor een facelift.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
WAAROM DE EERSTE KIA SPORTAGE MOEILIJK TE DUIDEN WAS
OPVALLENDE NIEUWKOMER
Wat tegenwoordig allemaal onder de soortnaam SUV valt, heette in de jaren 90 nog gewoon terreinauto. De onderkant van de markt werd gedomineerd door Japanse merken, wat het piepjonge Kia er niet van weerhield om in 1994 de Sportage te introduceren.
Vierwielaandrijving maakt een interessante ontwikkeling door. Wie kon ooit bedenken dat je met elektromotoren op de voor- en achteras ook 4WD krijgt? Medio jaren 90, toen de hoofdrolspeler van deze week verscheen, was integrale aandrijving beschikbaar voor twee soorten auto’s. Enerzijds waren er de echte terreinwagens, anderzijds een handjevol 4x4-personenauto’s, van Golf Syncro tot Audi Quattro. Een combinatie van deze twee soorten is nu allang gesneden koek, maar anno 1994 kostte het de autopers nog wel enige moeite om een bijzondere nieuwkomer als de Kia Sportage te duiden. Er werden hem MPV-trekjes toegedicht, die echter niet konden worden gerijmd met zijn offroad-eigenschappen. Ook leek hij van hetzelfde laken een pak als de toen ook nieuwe Toyota Funcruiser, maar dat kwam vooral doordat het formaat en de uitstraling parallellen vertoonden.
Onderhuids was de Kia een heel ander verhaal, met een ladderchassis en traditionele 4x4-techniek met apart inschakelbare voorwielaandrijving en een tussenbak met een hoge en een lage gearing. Daardoor was de Sportage veel meer een 4x4 dan de Suzuki Vitara. Maar toch ook weer niet, want met zijn bescheiden gestalte, de zachte, ronde vormen en de beschikbaarheid van hippe, felle kleuren was het alsof de stoere jachtopziener per ongeluk in zijn joggingpak naar het werk was gekomen, met daaronder wel zijn laarzen met stalen neuzen. Anders gezegd: de Sportage mocht er dan aaibaar uitzien, maar was niet de makkelijkste in de omgang. De tweeliter achtklepper maakte een beste hoop herrie en had merkbaar moeite om de bijna anderhalve ton zware Kia tot enige dynamische exercities te verleiden. Daarbij was het brandstofverbruik stevig, reageerde het onderstel nogal springerig op oneffenheden en was de besturing weliswaar licht, maar ook vaag. Dat maakte de even zachte als rauwe Sportage tot een auto die overlappende kopersgroepen aansprak, met het gevaar om ze allebei vroeg of laat teleur te stellen. In zijn voordeel sprak de assemblage bij Karmann in Osnabrück, zodat hij als Karmanns Kia door het leven mocht gaan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
EUROPEES MARKTAANDEEL KIA OP RECORDNIVEAU
LEKKER VERKOPEN
Kia had in Nederland een topjaar, maar ook de Europese verkoopresultaten van het merk mogen er zijn. Sterker nog, niet eerder was het marktaandeel van Kia in Europa zo groot als vorig jaar.
Op de valreep kaapte Volkswagen de titel 'populairste automerk van Nederland' weg. Tot en met november leek het er namelijk op dat Kia in 2021 het grootste automerk van Nederland zou worden. Reden tot klagen heeft Kia in Nederland niet. Met ruim 30.000 verkochte auto's had het merk in Nederland een marktaandeel van 9,3 procent en de Niro was met bijna 11.000 verkochte exemplaren met afstand de populairste auto van ons land. Ook in Europa heeft Kia de wind in de zeilen.
Kia verkocht vorig jaar namelijk 502.677 personenauto's in Europa, maar liefst 20,6 procent dan een jaar eerder. Die ruim half miljoen auto's is voor Kia in ons werelddeel geen recordafzet, maar wel heeft het merk in Europa het hoogste marktaandeel ooit. 4,3 procent van de vorig jaar in Europa verkochte auto's had een Kia-badge op zijn snuit. In Nederland was de Picanto na de Niro het best verkochte model. Er werden vorig jaar bijna 8.000 Picanto's op kenteken gezet, goed voor een vierde plek in de verkoopstatistieken.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEUROPEES MARKTAANDEEL KIA OP RECORDNIVEAU
LEKKER VERKOPEN
Kia had in Nederland een topjaar, maar ook de Europese verkoopresultaten van het merk mogen er zijn. Sterker nog, niet eerder was het marktaandeel van Kia in Europa zo groot als vorig jaar.
Op de valreep kaapte Volkswagen de titel 'populairste automerk van Nederland' weg. Tot en met november leek het er namelijk op dat Kia in 2021 het grootste automerk van Nederland zou worden. Reden tot klagen heeft Kia in Nederland niet. Met ruim 30.000 verkochte auto's had het merk in Nederland een marktaandeel van 9,3 procent en de Niro was met bijna 11.000 verkochte exemplaren met afstand de populairste auto van ons land. Ook in Europa heeft Kia de wind in de zeilen.
Kia verkocht vorig jaar namelijk 502.677 personenauto's in Europa, maar liefst 20,6 procent dan een jaar eerder. Die ruim half miljoen auto's is voor Kia in ons werelddeel geen recordafzet, maar wel heeft het merk in Europa het hoogste marktaandeel ooit. 4,3 procent van de vorig jaar in Europa verkochte auto's had een Kia-badge op zijn snuit. In Nederland was de Picanto na de Niro het best verkochte model. Er werden vorig jaar bijna 8.000 Picanto's op kenteken gezet, goed voor een vierde plek in de verkoopstatistieken.
Bron: Autoweek
- Likes 2
Comment
Comment