Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Report Says New Mazda RX-7 Could be Unveiled as Early as 2011
A proper two-door coupe replacement for the much-missed Mazda RX-7 could make its appearance as early as 2011 as a 2012 model, according to a report from Edmund's Inside Line. The news site says the introduction of the two-seat RX-7 will lead to the death of the four-seat RX-8 with its 'suicide-style' rear doors since it wouldn't make much sense for Mazda to have three different sports cars (including the MX-5 / Miata) in its lineup.
Officially, the only piece of information that Mazda has released about its next generation RX model is the development of a new 1.6-liter (800cc per rotor) rotary engine called the 16X Renesis. Rumor has it that the new engine can produce up to 350 ponies.
Inside Line says that while Mazda's initial plans were to offer the next RX-7 with a high-power version of the Wankel engine and a $35,000 price tag, the company is now considering to follow the example of the first generation model by developing a less powerful two-seater with not so many fancy features and a price of around $25,000.
In this case, the Wankel would deliver somewhere around 200 to 250HP, which shouldn't be a bad thing if Mazda manages to keep the rear-wheel drive coupe's weight down.
With the economy being what it is these days, and looking at the current and future (see Toyota FT-86) proposals in the segment, a less powerful but better priced RX-7 doesn't sound like a bad idea at all. Plus, there's always room for a more powerful version if the market's up to it.
Als ze daar nu eens de 2.3 Disi zouden inlepelen, dat zou vonken geven
Dat is technisch niet haalbaar dacht ik. Daar is een hele discussie overgeweest op het miata.net forum. Wat wel mogelijk zou zijn is een turbo op de 2,0 motor die nu in de MX-5 reeds zit. Maar of die er komt is te betwijfelen.
Mja, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de rx-3 de voorloper was van de rx-7 en deze dan weer van de rx-8. Maar dat is langs de tijdslijn gezien natuurlijk.
Maar inderdaad, de rx-8 heeft 4 deuren (wel leuke deuren die van elkaar verwijdert opengaan)
Ik vind dat de RX-8 verdient van een opvolger te hebben die terug sneller is dan de MPS 3
De RX7 is eigenlijk in het leven geroepen om op de Amerikaanse markt rechtstreeks te concurreren met Porsche.
Het eerste model heeft gelijkenissen met de Porsche 928.
Maar vooral bij het tweede model was het duidelijk.
De RX7 FC heeft best wel wat gelijkenissen met een porsche 924 en 944.
Hoewel ze het qua uiterlijk niet meer deden hielden ze er bij mazda de 911 in het vizier bij het ontwikkelen van het laatste model, de FD.
Steeds met hun eigen filosofie (wankelmotor, laag zwaartepunt, laag gewicht).
De FC was in die periode zelfs een van de weinige (zoniet enige) serieproductiewagens die hogere bochtensnelheden kon halen dan de 911.
De RX7 is dus vooral, en het laatste model alleen maar, een sportwagen.
Zeker de FD is extreem hard afgeveerd. Een pure sportwagen.
De RX8 is wederom typisch mazda en probeert opnieuw verschillende werelden te combineren.
Een comfortabele en tamelijk praktische sportieve auto.
Geen supersportwagen, maar een sportieve wagen voor alledaags gebruik.
Omdat het geen echte sportwagen is, wordt de RX8 niet aanzien als de opvolger van de RX7.
Een RX7 moet licht zijn en een zeer laag zwaartepunt hebben. En voor de rest gewoon sportief zijn.
Een RX7 hoort thuis tussen een toyota supra en een nissan skyline.
Een RX8 kan je daar moeilijk bijplaatsen.
leuk, een CAI voor de turbo.. als mazdaspeed dat nu eens zou aanbieden voor de MPS ...
Moet het persé van Mazdaspeed zijn? Er zijn toch voldoende aanbieders van een CAI voor je wagen? Van een alombekende K&N tot merken als Corksport en Begi.
Moet het persé van Mazdaspeed zijn? Er zijn toch voldoende aanbieders van een CAI voor je wagen? Van een alombekende K&N tot merken als Corksport en Begi.
Comment