Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Yup. St Kamilus... alleee erg dicht bij ;-)
Ik heb 2 MX'jes idd
Comment
-
Comment
-
Ik zou enkel de pinkers geel gelaten hebben.
Front airdam is geweldig
Comment
-
Dubbele bekroning voor Mazda tijdens de AUTO TROPHY 2009
KWALITEIT VAN MAZDA OPNIEUW BEKROOND
• Mazda wint de QUALITY TROPHY van AUTO ZEITUNG en de GTÜ
• Uitermate betrouwbaar: Mazda2, Mazda3 en Mazda MX-5
• Mazda MX-5: overwinnaar in de categorie cabrio’s tot € 30.000 (importmodellen)
Willebroek, 27 november 2009. Meteen twee successen voor Mazda bij de AUTO TROPHY van dit jaar. De eerste bekroning die Mazda kreeg, was de QUALITY TROPHY die AUTO
ZEITUNG en de GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung – Vereniging voor technische controle) onlangs in het leven hebben geroepen en die dit jaar voor het eerst toegekend werd. Die bekroning, die de grote betrouwbaarheid en hoge kwaliteit van de modellen van Mazda bevestigt, steunt heel sterk op de dagelijkse gebruikservaringen. De basis daarvan wordt gevormd door de feedback die lezers van AUTO ZEITUNG geven, en de resultaten van de technische controles. Zo werd er rekening gehouden met meer dan 25 miljoen technische controles die de GTÜ de voorbije vijf jaar uitgevoerd heeft (auto’s tot 5 jaar oud), en met lezerenquêtes uit de periode 2007 tot 2009, waarbij de gegevens van meer dan 70.000 antwoordformulieren en online enquêtes verwerkt werden. De resultaten bevestigen dat zowel de Mazda2 en Mazda3, twee compacte auto’s, als de roadster Mazda MX5 die ondertussen een cultstatus verworven heeft, bijzonder betrouwbaar zijn. Mazda is het allereerste merk dat de kwaliteitsbekroning krijgt. De zowat 80.000 Mazda-eigenaars in België hebben dus zonder twijfel de juiste aankoop gedaan.
Daarnaast wint de Mazda MX-5 voor de tweede keer op rij de AUTO TROPHY in de categorie cabrio’s tot € 30.000 (importmodellen). In die klasse van ‘zonaanbieders’ kwamen 18 concurrenten voor de bekroning in aanmerking. De Mazda MX-5 veroverde met 30,2% van de stemmen de eerste plaats en liet daarbij zijn naaste concurrenten een heel eind achter zich. De nummers twee en drie, de Fiat 500C en de Peugeot 308 CC, kregen resp. 23,8% en 14% van de stemmen.
AUTO ZEITUNG had zijn lezers al voor de 22e keer opgeroepen om in elke categorie – van compacte auto’s tot luxeberlines – het beste model te kiezen. Daarbij werden zoals gewoonlijk de meest geliefde importmodellen in aparte categorieën ingedeeld. Dit jaar namen meer dan 100.000 lezers aan het initiatief deel.
“De toekenning van de QUALITY TROPHY verheugt ons bijzonder en sterkt ons in onze productstrategie om auto’s aan te bieden die zich niet alleen door een aantrekkelijke en inspirerende vormgeving en een grote gebruiksvriendelijkheid onderscheiden, maar die ook blijk geven van een maximale kwaliteit,” verklaarde Jeff Guyton, voorzitter en CEO van Mazda Motor Europe naar aanleiding van de bekroning. “Natuurlijk is ook de vernieuwde bekroning van ons icoonmodel, de Mazda MX-5, die dit jaar al 20 jaar bestaat, een vermelding waard. Als lezersprijs heeft de AUTO TROPHY een enorme betekenis voor ons”, zei Jeff Guyton nog die gisterenavond in het Berlijnse Meilenwerk de bekroningen in ontvangst nam in aanwezigheid van talrijke persoonlijkheden uit de Duitse en internationale auto-industrie.
bron:mazda.com
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBlijkbaar met custommade hardtop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenIdeaal als trackcar.
Lemmens MX-5 met RX-7 motor.
http://www.kapaza.be/Autos/Mazda/215...racewagen.html
Comment
-
De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
With all due respect, maar die prijs is belachelijk. Ongelooflijk dat ze die telkens aan dezelfde prijs blijven adverteren, staat ondertussen al maanden en maanden te koop.
5600€ voor:- een 1990 (mogelijk probleem met speling op de krukas voor modellen van 1990 tot juli 1991 (te herkennen aan ander bevestigingspunt krukas met 5 ipv 8 gaten ofzoiets), geen verstevingen tussen de gordelpunten en achterkant chassis)
- import miata (US-spec, ondermeer te zien aan nummerplaatuitsparing en ontbreken pinkers op de zijkant)
- met Borbet A's (denk ik) in slechte staat
- beschadigde softtop
- volledig matte lak
- (IMO) lelijke en totaal nutteloze stylebar (te zien aan het bouwjaar van de wagens zelfs achteraf bijgekocht)
- ...
Spijtig dat die Eunos J-spec limited I niet meer online staat...€2000 vraagprijs was een koopje (zelfs als er dan nog dingen als koplampen/gordels/achterste mistlicht moesten vervangen worden om hem in België in te schrijven).
Comment
-
J-limited I
J-limited II
Alletwee hadden ze:- Sunburst Yellow lak (persoonlijk 1 van de knapste kleuren samen met Mariner Blue en Britisch racing green
)
- meestal met lederen interieur en dashboard in dezelfde kleur
- houten Nardi-stuur, houten versnellingspook en handrem
- nog wat prulletjes
Beiden gelimiteerd tot 800 exemplaren voor de Japanse markt.
Comment
- Sunburst Yellow lak (persoonlijk 1 van de knapste kleuren samen met Mariner Blue en Britisch racing green
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenHet verschil zat (behalve het bouwjaar, 91 tegenover 93) in het voorruitkader (geel tov zwart) en de velgen.
Beiden gelimiteerd tot 800 exemplaren voor de Japanse markt.
Damn, was een koopje Q...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenEn elektrische spiegels voor de recentere, meen ik te zien?
Damn, was een koopje Q...
Was een koopje (had ook een kap in goede conditie met glazen achterruit), achja...er zal nog wel eentje opduiken naar mijn goesting.
Het ging trouwens een serieuze uitdaging worden om hem hier thuis goedgekeurd te krijgen.. probeer eens aan ouders uit te leggen dat ge een rechtsgestuurde auto uit '91 wilt kopen, maar dat ge de eerste tijd er nog niet mee kunt rijden omdat hij nog in België moet gehomologeerd worden...
Heb z'n emailadres trouwens nog, maar geen reactie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenHouten stuurtje ook voor de eersteOorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenAlletwee hadden ze:- Sunburst Yellow lak (persoonlijk 1 van de knapste kleuren samen met Mariner Blue en Britisch racing green
)
- meestal met lederen interieur en dashboard in dezelfde kleur
- houten Nardi-stuur, houten versnellingspook en handrem
- nog wat prulletjes
Beiden gelimiteerd tot 800 exemplaren voor de Japanse markt.
Comment
- Sunburst Yellow lak (persoonlijk 1 van de knapste kleuren samen met Mariner Blue en Britisch racing green
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenEcht?
Neenee, de tweede op uw foto heeft dat niet. En ook de Europese zetels, en ook 4 gele sidemarkers in plaats van gele voor en rode achter. Maar bon
Comment
-
tut tut tut
Edith zegt dat ge inderdaad gelijk hebt...J-limited I is houten Nardi, J-limited II is leren Nardi-stuur
Handige sites:- Googlebooks: Mazda MX-5 Miata: The Book of the World's Favourite Sportscar
- I.L Motorsport
- Miata.net (vooral hun "garage" met allerlei tips/hints/homemade fabrikaten)
- tot een paar maanden geleden een Yahoo-site met de verschillen tussen alle bouwjaren (gaande tot details als "andere zonnekleppen" en "getallen ipv low/high op de oliedrukmeter"). Spijtig genoeg niet meer beschikbaar.
- Clubroadster.net
- Roadsterdrift
- Honda-tech.com --> other marques
- MX5-nutz
- MX5.co.uk
- and so on...
Last edited by quadrifoglio; 30/12/2009, 19:30.
Comment
Comment