Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben nog steeds aan het wachten tot de saab wat ik gekocht heb gekeurd word voor verkoop,
    maar er moet eerst nog het linker achter slot vervangen worden, die deur gaat niet meer open.

Maar is het normaal dat je op saab onderdelen meer dan een maand moet wachten?
    De herstelling zou gebeuren bij een officiële saab garage, het stuks zou 25.05 binnen komen maar nu is het er nog steeds niet?

Is dit normaal?
    Of weet iemand hoe ik via een andere weg sneller aan een slot kan geraken?

alvast bedankt
    Mazda MX-5 NA
    Saab 9-3 TTID Aero

Comment

• ligt aan het kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        saab terug enkel naft (desnoods hybride ja) waar is den tijd
        Alleen benzine? Gaat niet gebeuren. De EU gaat de regels rond CO2-uitstoot van auto's verder vertstrengen. Momenteel ligt die per fabrikant/merk op 140 gram gemiddeld, in 2015 moeten ze aan 130 gram zitten, en tegen 2020 wijzen de plannen momenteel naar max. 95 gram. Ook wel nodig, want verkeer neemt 30 procent van de Europese uitstoot voor zijn rekening. Als je weet dat de bouwwereld verantwoordelijk is voor 40% uitstoot en we tegen 2020 alleen nog maar passiefbouw mogen neerzetten (2018 voor overheidsgebouwen), dan kan je motoren enkel op benzine vergeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Alleen benzine? Gaat niet gebeuren. De EU gaat de regels rond CO2-uitstoot van auto's verder vertstrengen. Momenteel ligt die per fabrikant/merk op 140 gram gemiddeld, in 2015 moeten ze aan 130 gram zitten, en tegen 2020 wijzen de plannen momenteel naar max. 95 gram. Ook wel nodig, want verkeer neemt 30 procent van de Europese uitstoot voor zijn rekening. Als je weet dat de bouwwereld verantwoordelijk is voor 40% uitstoot en we tegen 2020 alleen nog maar passiefbouw mogen neerzetten (2018 voor overheidsgebouwen), dan kan je motoren enkel op benzine vergeten.
          hybride mag ook hoor

tis dan ook keuze tss naft of diesel

Comment

• Wat een verlies toch
            een merk met zo een autolievend team er achter mag niet teloorgaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
              Ik ben nog steeds aan het wachten tot de saab wat ik gekocht heb gekeurd word voor verkoop,
              maar er moet eerst nog het linker achter slot vervangen worden, die deur gaat niet meer open.

Maar is het normaal dat je op saab onderdelen meer dan een maand moet wachten?
              De herstelling zou gebeuren bij een officiële saab garage, het stuks zou 25.05 binnen komen maar nu is het er nog steeds niet?

Is dit normaal?
              Of weet iemand hoe ik via een andere weg sneller aan een slot kan geraken?

alvast bedankt
              Op-art@skynet.be ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Bedankt voor de tip. Ik kan er altijd eens achter luisteren, maar een tweedehands slot weet ik niet als dat wel zo een goed idee is, de sloten van tegenwoordig zijn al zo gevoelig... (bij men vw jetta ook al twee sloten moeten laten vervangen...)
                Mazda MX-5 NA
                Saab 9-3 TTID Aero

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  Wat een verlies toch
                  een merk met zo een autolievend team er achter mag niet teloorgaan
                  Echt hé, ik vind dit een van de mooiste merken ooit. Die eigenzinnigheid

Comment

• Comment

• Op deze site staan echt fantastische beelden uit de geschiedenis van Saab: http://www.saabhistory.com/videos/
                      bijvoorbeeld: Saab test day UK op circuit voor heel de familie in 1985:http://video.google.com/googleplayer...&autoPlay=true
                      test met de 99 Turbo, toen turbo nog iets nieuw was (vernedert z'n concurrenten met z'n turbo): http://video.google.com/googleplayer...&autoPlay=true

Comment

• De clip van Top Gear is werkelijk ... top !!
                        Een betere eerbetoon aan Saab kan moeilijk. Eigenlijk niet.

Comment

• De taladega challenge is ook een mooi filmpje, 24 op 24 rijden, 1000den kilometers aan 1 stuk http://video.google.com/videoplay?do...66498402759221
                          Last edited by krikkie; 10/06/2012, 16:58.
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Geweldig, die Talladega Challenge! Iemand een idee hoe het ondertussen zit met de toekomst? Enkele dagen terug waren er geruchten en nu niks meer zo lijkt het? En van BMW hoor je helemaal niets meer

Saabforum.nl

Comment

• Wat een mooi exemplaar

Comment

• Comment

• Wow

Comment

• Kleine anecdote om de stevigheid van de Saab's te illustreren...
                                    Rond 1995 reed mijn schoonbroer voorzichtig uit zijn straat toen een Golf hem in volle vaart in de flank aanreed, na controleverlies op een verkeerdrempel
                                    Mijn schoonbroer was nog niet vastgeklikt en belandde van de slag op de schoot van mijn schoonzus; zijn bril vloog door het opendak 10m verder op de stoep
                                    de wagen was uiteraard flink gedeukt, de Golf had zich in beide deuren geboord, en het dak was tot in het midden geplooid
                                    alle inzittenden van de Golf werden naar ziekenhuis afgevoerd, mijn schoonbroer en zijn vrouw zijn gewoon terug naar huis gewandeld na de vaststellingen; veiligheidshalve zijn ze zich de dag nadien medisch gaan laten checken, maar alles was ok , geen schrammetje noch bultje, wel hier en daar een blauwe plek
                                    de Saab was onherstelbaar beschadigd en werd vervangen door ... jullie hebben het geraad : de 9000 die hij nu nog altijd gebruikt

Comment

• De stevigheid is inderdaad legendarisch, heb het zelf ook ervaren
                                      De garagist vertelde me ook eens dat wanneer ze Saab's komen halen voor op het stort te zetten en te stapelen, de 900's niet onderaan konden staan omdat het dak bijna niet naar beneden kwam als ze er andere auto's opzetten, in tegenstelling tot andere auto's.

Comment

• Rond deze tijd zou er normaal een akkoord moeten komen omtrent de overname van de merknaam Saab. Hopelijk BMW.

Comment

• hier lezen doet me er aan herinneren dat mijn schaab nog in de regen staat! snel onder de carport gaan zetten
                                          Last edited by Hans; 10/06/2012, 21:46.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X