Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Consul (1959) - Klokje Rond Klassiek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • 1978 Ford F100 Eluminator Concept Vehicle | Jay Leno's Garage

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • FORD LAAT ELEKTRISCHE PUMA EN ZES NIEUWE EV'S ZIEN

          IN TOTAAL NEGEN EV'S OP DE MARKT IN 2024

          Ford trekt een heel blik aan nieuwe EV's open. In de periode van nu tot en met 2024 gaat het merk drie nieuwe elektrische auto's en vier nieuwe bedrijfsauto's introduceren. Op twee auto's na zijn de EV's die op de planning staan al behoorlijk concreet.

          Bij de recente reorganisatie van Ford kreeg het merk er twee nieuwe divisies bij: Model e en Ford Blue. De eerste divisie, Model e, is gericht op de ontwikkeling van EV's en gaat in Europa samen met de bedrijfsautotak Ford Pro een leidende rol spelen. De autofabrikant gaat voortvarend te werk, want Ford presenteert vandaag in totaal zeven nieuwe EV's voor de Europese markt. Drie daarvan zijn personenauto's, waarbij de elektrische versie van de Puma het meest concreet is. De specificaties van dat model zijn nog niet bekend, Ford wilde nog niet zeggen of het bestaande platform wordt gebruikt of dat de elektrische versie een nieuw platform krijgt, maar afgaand op de teaser lijkt het uiterlijk van de elektrische Puma niet radicaal anders te zijn dan de huidige versie. In 2024 moet hij op de markt komen en hij rolt van de band in Roemenië.



          Eerder nog dan de Puma introduceert Ford een 'medium-size crossover', die aan het eind van dit jaar onthuld wordt en in 2023 op de markt komt. De medium-size crossover krijgt vijf zitplaatsen en Ford bevestigt dat hij op het MEB-platform van Volkswagen komt te staan. Volgens Ford krijgt de auto een actieradius van 500 kilometer. Het is lastig te zeggen hoe hij er precies uit gaat zien, maar de vorm van de dagrijverlichting heeft wat weg van de veel grotere Ford Explorer. Het wordt het eerste model uit het Cologne Electrification Centre (foto 4), waar Ford over een periode van zes jaar 1,2 miljoen EV's wil gaan bouwen en in totaal €1,8 miljard investeert.

          De tweede nieuwe EV wordt een sportiever georiënteerd model, waar Ford nog wat vager over is. Deze 'Sport Crossover' komt ook op het MEB-platform te staan en staat op de planning voor 2024. Het is goed denkbaar dat dit model de naam Capri gaat dragen, aangezien Ford die naam eind vorig jaar opnieuw vastlegde. Stuart Rowley, de voorzitter van Ford of Europe, wilde nog niets kwijt over de eventuele terugkeer van namen uit het verleden. Het enige wat hij daarover zei was een cryptisch 'watch this space', wat erop duidt dat er in dat opzicht wel iets in het vat zit.

          Bedrijfsauto's

          Naast de nieuwe elektrische personenauto's timmert Ford ook flink aan de weg als het gaat om de elektrische bedrijfsauto's. Daarvan introduceert het merk de komende twee jaar maar liefst vier nieuwe elektrische versies: de Transit Courier, Tourneo Courier, Transit Custom en Tourneo Custom. Deze bedrijfsauto's komen wel op een eigen elektrisch platform van Ford te staan, waar Volkswagen later weer gebruik van gaat maken voor zijn bedrijfsauto's. Dat is onderdeel van de deal tussen de twee merken. De elektrische versies van de Transit en Tourneo zijn te herkennen aan een doorlopende ledstrip aan de voorzijde, waarbij de Courier volledig nieuw is. De details van de bedrijfsauto's houdt Ford ook nog even onder de pet.

          Om al die EV's van accu's te voorzien, gaat Ford de samenwerking aan met het Koreaanse SK en de Turkse Koç Holding voor de bouw van een nieuwe accufabriek in Turkije. Die accufabriek moet uiteindelijk tussen de 30 en 45 GWh aan accu's per jaar gaan produceren voor de bedrijfsauto's. De accu's voor de personenauto's zullen in Keulen gemaakt worden. Verder krijgt Ford Otosan, de joint venture tussen Ford en Koç, de leiding over de fabriek in Roemenië, waar in de toekomst de elektrische Puma en Couriers van de band gaan rollen. Dat eist ook een offer: Ford stopt dit najaar met de productie van de EcoSport.

          Ford levert vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto's in Europa. Het merk gaat nu nog een stap verder, want in 2035 moet de hele Europese productieketen klimaatneutraal zijn. Vanaf dat jaar maakt Ford ook geen bedrijfsauto's meer met een verbrandingsmotor.

          Bron: Autoweek






          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Ford Capri 1,6 L (1977)






























            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Simpele uitvoering deze. Mijn moeder had een 1700 GT destijds, was mooier vanbinnen.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • ...en er zitten de verkeerde, geribbelde achterlichten op van het laatste type 3, ipv deze



                klein detail, maar toch, als je € 12200 vraagt...
                Last edited by bobo; 16/03/2022, 09:09.

                Comment


                • Ford FX-Atmos Concept (1954)

                  Bijna 70 jaar geleden zag de toekomst er anders uit











                  Bron: https://de.motor1.com/news/573961/ve...rd-atmos-1954/
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Bovenstaande concept had een paar jaar later zomaar de eerste batmobiel kunnen zijn





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Comment


                      • Kan me eigenlijk nog perfect herinneren hoe zo'n Taunus vanbinnen rook. Was zo de typische kunststofgeur van de 70ies.

                        Comment


                        • ...en ook hoe zijn uitlaat rook, fords hadden ook daar een typische geur...d'r vloog indertijd toch een hoop onverbrand/slecht verbrande troep door de chargepijpen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ...en ook hoe zijn uitlaat rook, fords hadden ook daar een typische geur...d'r vloog indertijd toch een hoop onverbrand/slecht verbrande troep door de chargepijpen
                            Vergat ik nog te vermelden ja... die mix was idd lekker gezond aanwezig in de cabine ;-)

                            Als je als kind op die achterbank zat, zag je ook geen hol. Zo laag en dan zo'n hoog dashboard.

                            Isofix kinderstoelen waar nog geen thema toen LOL

                            Comment


                            • Ford S-Max 2.3-16V - 2007 - 321.910 km - Klokje Rond

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Kid Rock's Ford GT uit 2005 haalt $ 638.000 op

                                Qua andere veilingen dit jaar is dit een forse verkoopprijs voor een GT...




















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Ford Mustang Fastback (1967)

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Ford V8 ( 1938 )

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • (Google translate vertaling uit het Duits)

                                      Ford bouwde een Thunderbird uit 1955, aangedreven door een Boeing gasturbine

                                      Dus bijna een decennium voordat Chrysler zijn turbineauto introduceerde...

                                      Vrijwel iedere autoliefhebber kent de Chrysler Turbine Car wel. Zo niet, dan vind je hieronder de link naar het betreffende artikel. Maar bijna elk voertuig dat Chrysler bouwde, werd vernietigd. Maar wist u dat Ford zich ook verdiept heeft in de wereld van turbines?

                                      Laten we samen eens kijken naar een zeer merkwaardige Ford Thunderbird uit 1955. Normaal gesproken vind je onder de motorkap een 4,8-liter V8 met een vermogen van net geen 200 pk. Maar zoals de gigantische uitlaatpijp in het spatbord van deze Thunderbird doet vermoeden, zit er iets heel anders in de lange blikken doos voor de voorruit. In feite is het een kleine gasturbine die is geleverd door Boeing.

                                      Ford-archivaris Ted Ryan deelde de afbeelding van dit prototype op Twitter. Samen met een momentopname van een document dat het programma beschrijft. De motor wordt geïdentificeerd als een Boeing 8c en zou 175 pk produceren. Vermoedelijk creëert de turbine ook een achtergrondgeluid dat gegarandeerd iedereen binnen een blok het hoofd doet schudden.

                                      Terwijl de Chrysler-turbineauto een uitlaatsysteem had dat naar achteren liep, voert dit Ford-prototype de uitlaatgassen uit achter het voorwiel. Het document noemt de "ongewenstheid van de voorste uitlaat" als een nadeel van het ontwerp, samen met een aanzienlijke vertraging in de lanceringsversnelling. We kunnen ons alleen het geluid en de hitte voorstellen die de bestuurder in deze jet-auto ervaart.

                                      Positief was dat het document ook melding maakte van een goede acceleratie bij gemiddelde snelheden, een soepele werking en een gunstige vermogen-gewichtsverhouding. En omdat de turbine een eenvoudiger ontwerp heeft in vergelijking met een zuigermotor, is er minder routineonderhoud. Dus, met een beetje meer ontwikkeling, zou een jet-aangedreven Thunderbird zelfs een realiteit kunnen zijn geworden.

                                      Ford betaalde $ 188.000 om deze eenmalige te ontwikkelen op basis van een bestaand voertuigplatform. Klinkt weinig. Maar we hebben het over 1955. Als het vandaag zou worden gebouwd, zou het bijna $ 2 miljoen kosten. Een hoge prijs voor een motorswap.

                                      Uiteindelijk waren de enorme productiekosten een belangrijke factor die ook het einde van de turbine bij Chrysler betekende. Mogelijk kwam Ford destijds tot een soortgelijke conclusie. Toch houden we van het idee dat een Thunderbird daadwerkelijk een hoorbare donder maakt.




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment





                                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Ford Mondeo ST220 - 2003 - 330.720 km - Klokje rond

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X