Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SEAT Lovers
Collapse
X
-
Seat is het minst winstgevende deel van de Volkswagen AG en daarom heeft CEO James Muir nu wat olie op het Spaanse vuurtje gegooid door te verklaren dat iemand die Seat wil hebben eigenlijk geld toe zou moeten krijgen. Hij gaf aan dat dit de laatste poging is om Seat als merk op de kaart […]
jammer. Moest seat nu carte blache krijgen van VW en niet worden achteruitgesteld met oude techniek en modellen, -1.2 en 1.4, 1.9TDI; de exeo op basis van oude A4- zouden ze er beter voor staan. Qua styling zit het goed, in ieder geval beter dan zo'n saaie polo en golf.
Net zoals skoda, die nu terug naar het budget merk moet gaan en afzwakken met wat ze nu bezig zijn.
Shame!BMW X5 45e
Comment
-
Aan de motoren zal het niet liggen, denk ik. Met een 1.9 TDi is niks mis, en ondertussen hebben alle modellen ook al een 1.6 en 2.0 CR?
Ik snap het ook niet. De Exeo hadden ze nooit mogen doen. Mooie wagen en goed uitgerust, maar je zag van hier dat die niet ging verkopen. Is ook een beetje te duur voor een SEAT. Niet dat SEAT rommel is, maar zo'n prijs verwacht je gewoon niet.
Ze moeten inderdaad gewoon voortdoen met de Ibiza, de Leon en de Altea. Van die laatste heb ik altijd gehoord dat die goed verkoopt. Je ziet er toch redeiljk wat rijden, zelfs meer dan Leons denk ik.
Ik zou niet weten wat ik zou nemen in leasing, waarschijniljk een Skoda. Vergelijkbaar qua uitrusting en prijs, maar ik heb liever een sportiever uiterlijk dan het klassieke van Skoda. Aan een Audi of VW wil ik mijn geld niet hangen, liever meer opties dan een badge en betere isolatie.Last edited by Seth; 19/05/2010, 11:52.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Ik denk dat voor die EXEO de prijs niet echt overdreven is, maar in de pers wordt die elke keer "afgebroken" doordat het de oude AUDI A4 is. Niet dat het slecht is om gebaseerd te zijn als auto, maar waarom kunnen ze het dan niet aanpassen à la seat. bv de huidige ibiza is ook een polo en A1, en die ziet er toch prachtig uit?! en ook rond seat hangen nog vooroordelen van rommel enzo verder terwijl het interieur van de ibiza toch wel een van de mooiere in zijn klasse is.
Hetzelfde idd met skoda, ik zou liever een uitgeruste skoda of seat hebben ipv een kale vw golf...
Tevreden van uwen altea?
heb er een aantal maanden mee rondgereden en ik vond het nen zaligen auto!BMW X5 45e
Comment
-
Ja heel content van. Ik heb hem nu twee jaar en moet er nog twee mee doen. Het enige minpunt is het plastieken interieur, maar dat is ondertussen verbeterd bij de FL. Enorme onderschatte wagen, net als de motor die er in zit. De Leon is natuurlijk sportiever, maar die kwam duurder uit door de speciale serie van de Altea in de tijd.
Moesten ze bij de Exeo ook zo een golvende lijn in de zijflanken gestoken hebben gelijk bij de Leon en de Altea, had het al de helft beter geweest. Er is net ietsje te veel geleend geweest voor het imago.
Wat mij betreft is het duidelijk:- VW is de baseline: als je een VW koopt, zul je content zijn. Het uiterlijk buiten beschouwing gelaten.
- Audi = VW, maar is bedoelt om te concurren met BMW. Heeft in theorie iets betere afwerking en krijgt natuurlijk direct de zwaardere motoren, waar de normale mens niks aan heeft. Bijhorende meerprijs en agressieve uiterlijk.
- Skoda = VW, maar eerlijke prijs en een klassiek uiterlijk.
- SEAT = VW, maar eerlijke prijs en een sportief uiterlijk.
Last edited by Seth; 19/05/2010, 12:07.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Van het interieur klopt idd wel, al vond ik het niet echt storen. heb ook met de 1.9TDI gereden, ging redelijk vlot vooruit voor zo'n auto, en het verbruik viel zeer goed mee, 6.5liter altijd ongeveer. ik vind de altea wel mooier dan de leon, zeker in het rood.
u vergelijking klopt idd helemaal, maar ik dacht dat seat nu onder audi staat ipv VW, weet nu nie of het juist is.
Qua design is seat toch terug geod bezig. de vorige 2 ibiza vond ik maar nix. het huidige model en dit model vind ik de mooiste.
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenzeker in het rood.
En ja, dat 7-inch-scherm maakte deel uit van de standaarduitrusting!2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk BerichtenJep!
En ja, dat 7-inch-scherm maakte deel uit van de standaarduitrusting!
ik had het emotion rood. iets feller dan uw rood.
http://image.nettiauto.com/extra/car...292fb24255.jpg (ongeveer)BMW X5 45e
Comment
-
Gelukkig dat smaken verschillen maar ik vind het huidige model ibiza niet mooi meer.
Ik ben dus afgehaakt bij Seat. Momenteel vind ik de enigste mooie Seat's nog de Leon Cupra (R) en de Exeo. De ibiza ST kan er ook nog door.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk BerichtenGelukkig dat smaken verschillen maar ik vind het huidige model ibiza niet mooi meer.
Ik ben dus afgehaakt bij Seat. Momenteel vind ik de enigste mooie Seat's nog de Leon Cupra (R) en de Exeo. De ibiza ST kan er ook nog door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
en stiekem de motor ook ze
Comment
-
Een niet zo knappe seat
Wij hebben hier de altea gehad met dezelfde motor. gaat vlotjes, maakt wel veel kabaal. en zuinig was die echt niet. litertje of 7 - 8. voor de rest top kar. al gaan de achterlichten snel kapot. 3X op 2 jaar tijd...BMW X5 45e
Comment
-
ja den onze was juist uit de garantie hij startte slecht dus binnen die handel vw garage, s' avonds gaan kijken en we hadden geen chance coulasse kapot dus grote kosten! gelukkig na aandringen kwam dieteren en vw garage tussen oef. dan achteraf de boordcomputer ook kapot.ja nu alles in orde met de wagen bolide weer goed . en dat verbruik is ook erg gemiddeld 7a8 liter we zijn wel blij met de ruime bolide voor ons gezin met twee kinderen en twee bobbies ,maar toch het vertrouwen is weg in seat kweet nu al dat de volgende geen seat meer zal zijn
Comment
-
-
Inderdaad het JE design pakket zit er op.Deze houd wel alleen maar (bij mij) voorlip/achterlip/zijdrempels/wimpers/uitlaat in.De velgen van JE vond ik niet zo mooi dus heb ik er de velgen van een cupra opgezet.Op het programma staan nog andere remschijven van brembo+klauwen van Seat Sport zodat alles op de autocontrole normaal lijkt.En eventueel een zwarte dakhemel binnenin ook komende van de cupra Ik stond op het punt om weer BMW te kopen deze zomer maar ga het niet doen na mijn slechte ervaringen + mijn vriend met een M3 die ook al veel lodders ermee heeft gehad..
Comment
Comment