Die witte NSX
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
HONDA Lovers
Collapse
X
-
Mooie coupé.
Spijtig dat die bij ons niet worden verkocht.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMooie coupé.
Spijtig dat die bij ons niet worden verkocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenZo rijdt er trouwens eentje in de buurt van sint-truiden rond, nu heb ik hem al een tijdje niet meer gezien, maar 2 maanden geleden toch redelijk veel tegengekomen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frederik type-r Bekijk Berichtendat ben ik met mijn ex-civic onderweg van de nurburgring naar huis.
wat heb je nu in de plaats?
Bevindingen ervan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenWaarom weggedaan?
wat heb je nu in de plaats?
Bevindingen ervan?
ik zal mijn bevindingen hier eens neertypen voor u se
ik was eerst aan het kijken voor een civic van de 6de generatie met een 1.6vti motor. een ek4 dus. hier vond ik er vrij weinig van en ik kwam tot het besef dat ik voor het geld dat ze vroegen voor een goede ek4 ook een integra type-r kon kopen. in de zoektoch naar een integra was ik dan op deze ep3 uitgekomen. die toen al enkele maanden te koop stond. de eigenaar hiervan moest er vanaf want hij had een subaru impreza sti gekocht. dus toen kon ik voor de prijs van een integra deze ep3 kopen en heb ik dat dus gedaan.
toen de wagen standaard was begonnen enkele dingen mij al duidelijk te worden. een ep3 is een heel scherp sturende en strak op de weg liggende hothatch.
ivm acceleratie zit ook alles goed. hij is sneller dan een clio rs en golf 5 gti. en dit zijn toch 2 ongeveer vergelijkbare type's van auto's.
dan ben ik beginnen "tunen" aan de auto.
dus andere veren eronder, andere stabilisator stang eronder. en een hoopje strutbars erop en eronder. ook de motor heb ik onder handen genomen met een volledig uitlaatsysteem te plaatsen een mugen airbox en hondata. ook een sterkere koppeling en lichter vliegwiel zat erin. nu was de wagen nog scherper en harder, en vooral een pak sneller in optrekken. standaard golf gti's en clio rs'en bleven nu ver achter. zelfs een tt 3.2 was trager. tov een standaard ep3 was het verschil dus ook zeer groot geworden. de wagen had 232pk en 232nm en 0-100 zat nu op 6sec. dit kon mss nog sneller met een andere chauffeur. ik ben namelijk niet zo'n sprinter dus heb dit ook niet zo dikwijls geprobeerd. topsnelheid was nu ook nog wat hoger geworden.
het verbruik van de auto lag bij mij constant rond de 10L/100km. voor de tuning iets meer.
dan wat tripjes gedaan naar de nordschleife met de auto. en ook daar beviel hij heel goed. daar kon eigelijk de auto zijn ware aard laten zien. ook in zolder heb ik enkele circuitdagen gedaan en ook hier was de civic subliem voor een auto uit zijn klasse.
waarom ik de wagen heb weggedaan ?
2jaar geleden ben ik beginnen motorrijden. dit gaf mij nog meer plezier dan met de wagen rijden, dus het enthousiasme dat ik eerst had voor de type-r ging nu naar de motor.
ik rijd elke dag dezelfde wegen op en af en gebruik door de week de auto eigelijk enkel om te gaan werken. tijdens deze ritjes is er eigelijk weinig rijplezier te beleven op de weg omdat het dan toch heel druk is, en omdat ik elke dag al op dezelfde wegen kom.
nu mijn auto niet echt meer mijn hobby was, begon ik me een beetje te ergeren aan de minpunten van de auto. waar ik in sommige gevallen zelf voor gezorgd had: de tuning dus. dankzij het uitlaatsysteem dat ik geplaatst had was de wagen nu super luid. ook binnenin de wagen en zelfs bij kalm rijden was er constant een zwaar geluid op de achtergrond. de vering was steenhard door de andere veren die ik geplaatst had en door de banden met harde wang die ik erop zitten had was dit nog erger. dit geluid zowel als die vering waren super wanneer je de wagen sportief bereed. maar nu dit minder gebeurde begon het mij dus meer te ergeren.
nu ik minder sportief reed met de wagen begon ook het verbruik wat tegen te steken. want je rijd dan met een "snelle" wagen en hebt dus ook het verbuik ervan maar je gebruikt die pk's helemaal niet.
dus in de zoektocht naar meer comfort en minder verbruik ben ik bij mijn huidige wagen terecht gekomen. een bmw 318d van 2008. een rustige auto waar ik dus ook alleen kalm mee rijd, en die wat minder verbruikt.
soms wil ik wel terug een sportievere wagen, maar dit gaat snel weer over wanneer het motorweer is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frederik type-r Bekijk Berichtenik zal mijn bevindingen hier eens neertypen voor u se
ik was eerst aan het kijken voor een civic van de 6de generatie met een 1.6vti motor. een ek4 dus. hier vond ik er vrij weinig van en ik kwam tot het besef dat ik voor het geld dat ze vroegen voor een goede ek4 ook een integra type-r kon kopen. in de zoektoch naar een integra was ik dan op deze ep3 uitgekomen. die toen al enkele maanden te koop stond. de eigenaar hiervan moest er vanaf want hij had een subaru impreza sti gekocht. dus toen kon ik voor de prijs van een integra deze ep3 kopen en heb ik dat dus gedaan.
toen de wagen standaard was begonnen enkele dingen mij al duidelijk te worden. een ep3 is een heel scherp sturende en strak op de weg liggende hothatch.
ivm acceleratie zit ook alles goed. hij is sneller dan een clio rs en golf 5 gti. en dit zijn toch 2 ongeveer vergelijkbare type's van auto's.
dan ben ik beginnen "tunen" aan de auto.
dus andere veren eronder, andere stabilisator stang eronder. en een hoopje strutbars erop en eronder. ook de motor heb ik onder handen genomen met een volledig uitlaatsysteem te plaatsen een mugen airbox en hondata. ook een sterkere koppeling en lichter vliegwiel zat erin. nu was de wagen nog scherper en harder, en vooral een pak sneller in optrekken. standaard golf gti's en clio rs'en bleven nu ver achter. zelfs een tt 3.2 was trager. tov een standaard ep3 was het verschil dus ook zeer groot geworden. de wagen had 232pk en 232nm en 0-100 zat nu op 6sec. dit kon mss nog sneller met een andere chauffeur. ik ben namelijk niet zo'n sprinter dus heb dit ook niet zo dikwijls geprobeerd. topsnelheid was nu ook nog wat hoger geworden.
het verbruik van de auto lag bij mij constant rond de 10L/100km. voor de tuning iets meer.
dan wat tripjes gedaan naar de nordschleife met de auto. en ook daar beviel hij heel goed. daar kon eigelijk de auto zijn ware aard laten zien. ook in zolder heb ik enkele circuitdagen gedaan en ook hier was de civic subliem voor een auto uit zijn klasse.
waarom ik de wagen heb weggedaan ?
2jaar geleden ben ik beginnen motorrijden. dit gaf mij nog meer plezier dan met de wagen rijden, dus het enthousiasme dat ik eerst had voor de type-r ging nu naar de motor.
ik rijd elke dag dezelfde wegen op en af en gebruik door de week de auto eigelijk enkel om te gaan werken. tijdens deze ritjes is er eigelijk weinig rijplezier te beleven op de weg omdat het dan toch heel druk is, en omdat ik elke dag al op dezelfde wegen kom.
nu mijn auto niet echt meer mijn hobby was, begon ik me een beetje te ergeren aan de minpunten van de auto. waar ik in sommige gevallen zelf voor gezorgd had: de tuning dus. dankzij het uitlaatsysteem dat ik geplaatst had was de wagen nu super luid. ook binnenin de wagen en zelfs bij kalm rijden was er constant een zwaar geluid op de achtergrond. de vering was steenhard door de andere veren die ik geplaatst had en door de banden met harde wang die ik erop zitten had was dit nog erger. dit geluid zowel als die vering waren super wanneer je de wagen sportief bereed. maar nu dit minder gebeurde begon het mij dus meer te ergeren.
nu ik minder sportief reed met de wagen begon ook het verbruik wat tegen te steken. want je rijd dan met een "snelle" wagen en hebt dus ook het verbuik ervan maar je gebruikt die pk's helemaal niet.
dus in de zoektocht naar meer comfort en minder verbruik ben ik bij mijn huidige wagen terecht gekomen. een bmw 318d van 2008. een rustige auto waar ik dus ook alleen kalm mee rijd, en die wat minder verbruikt.
soms wil ik wel terug een sportievere wagen, maar dit gaat snel weer over wanneer het motorweer is.
Beetje late reactie, maar het gene wat jij beschrijft, was ik toch opzoek naar.
Moto's, tja, het blijft een geval appart. Mij zie je er toch nooit op kruipen denk ik
Comment
Comment