Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Marchionne: “We werken aan een budgetmerk!”




    Tijdens de Autoshow van Detroit heeft Sergio Marchionne zich laten ontvallen dat het al een tijdje bezig is aan een nieuwe budget-tak, een merk dat onder Fiat geplaatst zal worden en daarmee in hetzelfde segment past als Dacia. Veel informatie liet Marchionne niet los, het is echter zeer onwaarschijnlijk dat dit slechts een wilde gedachte van de grote man van Fiat is.



    Marchionne gaf overigens aan dat er geen grote haast is bij het project, begrijpelijk als je nagaat dat er al een aantal merken sterk zijn in dit segment en Fiat een naam hoog heeft te houden als het gaat om budget-auto’s. Hoogstwaarschijnlijk zullen deze auto’s dan in Rusland gebouwd gaan worden. Een merknaam die tot de mogelijkheden behoort is Innocenti.
    Deze in de jaren twintig door Fernandino Innocenti opgerichte fabriek bouwde niet alleen koelkasten, maar ook de beroemde Lambretta scooters. Begin jaren zestig begon de licentiebouw van BMC-modellen, waaronder de Mini. Dit alles met de nodige eigen aanpassingen en Italiaanse onderdelen. In de jaren zeventig was Innocenti zelfs enige tijd de tweede Italiaanse autofabriek qua productie! In 1974 verscheen een model (nog met Mini-techniek) in de vorm van de Mini 90 en 120, al kreeg deze auto later andere namen en uiteindelijk Daihatsu-motoren. Zou ontwerper Bertone bij het ontwerp aan de hoekige vormen van een koelkast hebben gedacht? Hoe dan ook, het resultaat was (en is – heel af en toe zie je er nog een) een sympathiek autootje dat na een trage start behoorlijk verkocht. In 1976 volgde een agressieve versie van de rijdende koelkast, de Innocenti DeTomaso. Dit naar de beroemde Argentijn die het bedrijf inmiddels had overgenomen.




    DeTomaso benutte de productiecapaciteit van Innocentie ook door voor Maserati niet alleen de Biturbo te bouwen, maar ook de Quattroporte en Chrysler TC ‘by Maserati’. In 1990 werd Fiat eigenaar van Innocenti. Na de eigen hoekige Mini-varianten (voor het laatst in 1992) bouwde Innocenti de Yugo Koral en de Braziliaanse Fiat Uno en Duna in licentie, met een Innocenti-logo. Vertalen we het naar de tegenwoordige tijd dan komen de Panda en (tegen die tijd nieuwe) Punto in aanmerking. Doordat Fiat met de komst van auto’s als de hippe 500 en behoorlijk rijk uitgeruste Panda toch een stukje opgeschoven is in de markt lijkt het ons dat er ruimte is voor een budgetmerk onder Fiat. Laat maar komen dus Sergio!

    Bron.:
    http://www.autoitalia.nl/marchionne-we-werken-aan-een-budget-merk/

    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • Het is te hopen dat ze dan zo'n modellen zoals de Fiat Uno enzo naar hier halen zoals ze die in Brazilie verkopen !

      Fiat Uno



      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • Mijn zelfgemaakte impressies



        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • of op basis van de Palio





          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

          Comment


          • Volgens Fiat CEO Sergio Marchionne is er binnen het huidige Fiat-gamma ruimte voor uitbreiding als het gaat om de Fiat Panda. Waar de Panda ruimte biedt voor ‘verbreding’ is het met de 500 na de nieuwe 500X juist klaar, aldus Marchionne op de Autosalon van Genève.

            Marchionne geeft op de autosalon te kennen dat de er meer auto’s gebouwd kunnen worden rond het Panda-thema. De Panda is een auto die Fiat groot gemaakt heeft en daarom is het volgens de Fiat-opperbaas goed mogelijk dat we binnen afzienbare tijd een grotere broer van de Panda gaan zien, volgens hetzelfde recept als de 500L bij de 500-reeks. Fiat wil graag een grotere vinger in de pap hebben binnen het segment waar ook auto’s als de Nissan Qashqai en Skoda Yeti vallen.
            Terwijl we dus nog op de nodige naieuwe Panda-varianten kunnen rekenen is het 500-programma met de komst van de 500X juist klaar zijn. Marchionne: “We zijn bezig met het bouwen van een 500-familie en we zien daarbij duidelijk succes, we moeten alleen uitkijken dat we niet te ver doordraven in het uitmelken van het thema. Na de 500L komt natuurlijk nog de 500X, maar het is goed denkbaar dat dat de laatste uitbreiding van het 500-gamma is.
            De rest van het modelaanbod heeft even in de wacht gestaan, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Een lange tunnel, dat wel: “We zijn met opvolgers voor de Bravo, Punto en Freemont bezig. In 2015 zal deze line-up zijn opwachting maken.

            Bron.: http://www.autoitalia.nl/marchionne-...r-uitbreiding/
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

            Comment


            • Ze zijn niet goed bij hun hoofd daar bij Fiat.

              Een Fiat Panda L, WTF.

              Laten ze lekker met een Panda Abarth komen met een 135 pk Multi Air motor.

              Comment


              • Leuke wrap.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                  Mijn zelfgemaakte impressies



                  De Braziliaanse UNO is een broertje/zusje/neefje/nichtje van de Panda 3.

                  Comment


                  • Comment


                    • Getunede bestelwagens zijn vreselijk...

                      Comment


                      • Comment


                        • Comment


                          • Fiat 750 Abarth Coupe.

                            Comment


                            • Fiat 750 Abarth Coupe.

                              Comment


                              • Comment




                                • Comment




                                  • Comment


                                    • Comment


                                      • Ik vind het toch altijd leuk om te zien dat ook mensen met simpele auto's de uitdaging van de Nordschleife aan gaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X