Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten

    Tubo S met PDK.
    Zou graag eens met zo'n PDK meerijden, benieuwd of die ook zo bruut aanvoelt.


    Mobile.de is toch een serieuze domper op de feestvreugde

    Comment


    • Het schakelen an sich zal nooit zo bruut aanvoelen als een handbak. De PDK is stukken sneller maar tegelijkertijd ook naadlozer. Maar wees gerust ... doe eens een powerlaunch met een Turbo PDK ... je maag wordt bijééngedrukt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk Berichten
        Groot formaat toevallig?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
          Het schakelen an sich zal nooit zo bruut aanvoelen als een handbak. De PDK is stukken sneller maar tegelijkertijd ook naadlozer. Maar wees gerust ... doe eens een powerlaunch met een Turbo PDK ... je maag wordt bijééngedrukt
          Heb gisteren op de A12 zo'n turbo s zien powerlaunchen aan de lichten. Fakking hell, dat ding stijgt gewoon op.

          Stond ernaast aan de lichten en zag de chauffeur toch maar even z'n 2e handje aan z'n stuur vasthouden voor ie vertrok.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Heb gisteren op de A12 zo'n turbo s zien powerlaunchen aan de lichten. Fakking hell, dat ding stijgt gewoon op.

            Stond ernaast aan de lichten en zag de chauffeur toch maar even z'n 2e handje aan z'n stuur vasthouden voor ie vertrok.

            Ons aller Chris Harris bewijst dat dat zelfs niet écht nodig is

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Ons aller Chris Harris bewijst dat dat zelfs niet écht nodig is

              http://www.evo.co.uk/videos/planetev...911_turbo.html
              Zijn ogen werden er toch wat wit van

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                Gisteren de kans gehad om mee te kunnen rijden met een 997 turbo MK1 met handbak.
                Kerel ging voluit, dus dat zat goed. Ik zag hem daarvoor al rijden, en dacht bij mezelf dat dat ding wel getuned moest zijn, dat vloog, hoe je dat zag wegtrekken. En blazen die uitlaat
                Op de ring?
                1991 Mazda MX-5 NA
                Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                www.dennisnoten.com - Flickr

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                  Op de ring?

                  Nee op Make A Wish in Brasschaat gisteren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Groot formaat toevallig?
                    Nope , misschien eens contacteren (GFWilliams)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                      Gisteren de kans gehad om mee te kunnen rijden met een 997 turbo MK1 met handbak.
                      Kerel ging voluit, dus dat zat goed. Ik zag hem daarvoor al rijden, en dacht bij mezelf dat dat ding wel getuned moest zijn, dat vloog, hoe je dat zag wegtrekken. En blazen die uitlaat

                      Toen ik met hem meeging, bleek die kar gewoon volledig stock te zijn. Dat ding accelereert

                      En nu toch al wat gewoon qua meerijden met verschillende karren. Maar deze steekt er toch bovenuit qua acceleratiegevoel. Turbo's zullen hier wel wat bij helpen, maar dan nog.

                      Ik had dat bij de vorige turbo ook, ooit ook eens mee kunnen rijden paar jaar geleden, en ik had dat zelfde gevoel.


                      Wat nemen jullie, handbak of automaat? Handbak geeft een bruter gevoel? Is wel iets trager...
                      Gezien het over een MK1 gaat sowieso de handbak want PDK was toen nog niet beschikbaar (enkel tip)

                      Sturing van de PDK vind ik het best geslaagd bij de turbo (i.t.t. de atmo pdk's uit het gamma)

                      MK1 is toch al redelijk gezakt in prijs, met de 991 in aantocht zal het nog harder gaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                        Heb gisteren op de A12 zo'n turbo s zien powerlaunchen aan de lichten. Fakking hell, dat ding stijgt gewoon op.

                        Stond ernaast aan de lichten en zag de chauffeur toch maar even z'n 2e handje aan z'n stuur vasthouden voor ie vertrok.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Ons aller Chris Harris bewijst dat dat zelfs niet écht nodig is

                        http://www.evo.co.uk/videos/planetev...911_turbo.html


                        Vanaf dat de baan ook maar een beetje onperfect ligt, wees maar zeker dat je best je beide handjes op je stuur houdt.

                        Comment




                        • De eigenaar vroeg aan mij of ik Nordic Gold een mooie kleur vond op de Cayenne, en toen zei hij twijfelachtig "ik weet nie hoelang ik het zelf ook nog mooi ga vinden, maarja .. dan wrap ik hem wel!"

                          Comment


                          • Op een GTS gaat dit wel imho. Als is het GTS rood wel mooier.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                              Gisteren de kans gehad om mee te kunnen rijden met een 997 turbo MK1 met handbak.
                              Kerel ging voluit, dus dat zat goed. Ik zag hem daarvoor al rijden, en dacht bij mezelf dat dat ding wel getuned moest zijn, dat vloog, hoe je dat zag wegtrekken. En blazen die uitlaat

                              Toen ik met hem meeging, bleek die kar gewoon volledig stock te zijn. Dat ding accelereert

                              En nu toch al wat gewoon qua meerijden met verschillende karren. Maar deze steekt er toch bovenuit qua acceleratiegevoel. Turbo's zullen hier wel wat bij helpen, maar dan nog.

                              Ik had dat bij de vorige turbo ook, ooit ook eens mee kunnen rijden paar jaar geleden, en ik had dat zelfde gevoel.


                              Wat nemen jullie, handbak of automaat? Handbak geeft een bruter gevoel? Is wel iets trager...
                              No matter what, ik zou zeker voor de handbak kiezen.
                              Vorige week het buitenkansje gekregen een ganse dag te mogen rijden met zo'n 911 turbo Mk1 van een vriend van ons (foto's zie vorige pagina). Een gèste die ik zal blijven appreciëren en de grootste appreciatie dat hij die schoonheid ons toevertrouwde.
                              Ik was er gewoon van weggeblazen. Geschifte kar.
                              Zoals je zegt, er gaat niets boven dat acceleratiegevoel bij zelf schakelen.
                              Iedere keer opnieuw in je zetel gedrukt worden per versnelling.
                              Neem daarbij de soepelheid van die versnellingen als je hen erin ploft. Puur genieten

                              Daarna terug in de 535d gestapt waar je heel wat meer lineair optrekt, viel dan ook weer wat tegen. Ook al blijf ik er nog vol lof over natuurlijk, want het blijft een zalige diesel, doch als je dat vergelijkt met die handbak turbo, een gans andere wereld. Maar ok, je mag natuurlijk een luxe limousine niet vergelijken met een hardcore sportwagen.

                              Maar ik blijf gewoon verliefd op die 997 turbo. Khad voordien al gereden met een 911 targa, 993 C4S en een 996 C2, allemaal manueel. Maar die turbo is gewoon een heeeel andere wereld. Dat koppel is gewoon fenomenaal, zelfs met de overboost van het chrono pakket uitgeschakeld.
                              Om dan nog maar te zwijgen over de wegligging en het geluid van die motor samen met het herkenbare turbo afblaasgeluidje.

                              Wat me enkel opviel was dat hij soms toch ietwat lichtvoetig werd in snelle bochten met veel g-krachten, doch dat werkte al stukken beter als je de knop voor de ophanging indrukte.
                              Ik blijf erbij, gewoon de perfectie die kar én in alle omstandigheden gewoon verder bruikbaar.
                              Last edited by B3noît; 27/09/2010, 22:53.
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk Berichten
                                Dit is in Zolder veronderstel ik ? Wanneer is die foto genomen of heb je hem van internet ?
                                begin dit jaar, komt van op een maat zijn flikkr
                                2015 BMW S1000R
                                2010 Renault Clio RS Cup
                                1987 Volkswagen Golf GTI

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                  Ik blijf erbij, gewoon de perfectie die kar én in alle omstandigheden gewoon verder bruikbaar.

                                  Echt he, damn!

                                  Serieus positief verschoten van die ketel

                                  Comment


                                  • Is de straat-Porsche bij uitstek, zo een turbo. Overal power aanwezig. Een GT3 is het andere uiterste. Die moet je zijn nek uitwringen als je het onderste uit de kan wilt halen.

                                    En als je "goedkoop" wil knallen is een 996 Turbo een ideale aanschaf op dit ogenblik. En 420 stock paarden en genoeg koppel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Is de straat-Porsche bij uitstek, zo een turbo. Overal power aanwezig. Een GT3 is het andere uiterste. Die moet je zijn nek uitwringen als je het onderste uit de kan wilt halen.

                                      En als je "goedkoop" wil knallen is een 996 Turbo een ideale aanschaf op dit ogenblik. En 420 stock paarden en genoeg koppel.


                                      Nice.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cé911 Bekijk Berichten


                                        De eigenaar vroeg aan mij of ik Nordic Gold een mooie kleur vond op de Cayenne, en toen zei hij twijfelachtig "ik weet nie hoelang ik het zelf ook nog mooi ga vinden, maarja .. dan wrap ik hem wel!"
                                        Dit is toch veel vetter dan dat nieuwe gedrocht!?

                                        Comment


                                        • Steeds meer geruchten dat er een homologatie editie komt van de GT3 RS(R), 4.0l & 500pk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X