Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Clio RS is één van de weinigen die je naast een Mini kan zetten, zo niet de enige

    Zet eens de beste Mini (R53 GP) naast je Clio, da's nog wat anders qua beleving en fun



    neen, 't was beetje slechte woordkeuze al doen z'n velgen veel..
    Das dan weer pak meer hardcore he. Die mini kost dubbel zoveel ( hetzelfde geldt voor Wannes zijn spel daar ) en is echt aangepast om zo hardcore mogelijk te zijn he.

    Dan zou je eigenlijk al een Clio R27R moeten hebben, en die zou denk ik toch zeker niet moeten onderdoen, als je ziet hoe een Megane R26(R) ook gehakt maakt van zijn concurrenten.

    Comment


    • I have to admit.. de Fransen weten hoe ze een hothatch moeten bouwen.. zij hebben dan ook het segment min of meer uitgevonden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        I have to admit.. de Fransen weten hoe ze een hothatch moeten bouwen.. zij hebben dan ook het segment min of meer uitgevonden
        En iedereen maar vragen aan mij: Liefhebber van Franse auto's? Dan heb ik zoiets van " euh, nee danku ". Maar inderdaad op dat vlak gaan er niet teveel merken hen kloppen. Ik moest geen Clio hebben tot ik ermee reed. En toen was ik verkocht, alleen duurde het nog even voor ik het zelf besefte

        bon nu over Mini's terug

        Comment


        • als afsluiter:

          dat lawaai

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
            sorry, ik kan er niet aan doen... maar k'vindt dat zo'n dwaze kar he
            100x liever de Clio dan!


            ... na de MINI natuurlijk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
              Megane vind ik ook maar een kutbak, zelfs deze versie

              klank is toch ook niet zo super.. Mini's klinken veel dikker

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Megane vind ik ook maar een kutbak, zelfs deze versie

                klank is toch ook niet zo super.. Mini's klinken veel dikker
                sound is inderdaad niet echt knap ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Megane vind ik ook maar een kutbak, zelfs deze versie

                  klank is toch ook niet zo super.. Mini's klinken veel dikker
                  Ben zwaaaar fan van die R26R!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    cast-iron vs alu that is Y

                    nog vragen?
                    Hier versta ik niet veel van, ben niet echt technisch aangelegd op vlak van wagens

                    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Maar dit is me nu eens een project! Wat een passie dat die gast er in steekt.
                    Sommige modificaties vind ik echt top, andere vind ik serieus minder
                    (zoals bv die luchtmachtlogo's; al best dat ie ze moe werd na een tijdje )
                    2009 BMW E91 320d
                    2002 BMW E46 M3
                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                      Hier versta ik niet veel van, ben niet echt technisch aangelegd op vlak van wagens
                      Gietijzeren motorblok vs. aluminium blok. Gietijzer is zwaarder maar ook sterker
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • Voor de techneuten: welke sterkte is eigenlijk vooral belangrijk in zo'n blok?
                        Thermische uitzetting zal er één van zijn, maar hoe zit het met druk- en treksterkte?
                        Trek zal maar van weinig belang zijn denk ik, want gietijzer is niet bepaald trekbestendig (tenzij nodulair, maar dat wordt/werd zeker veel gebruikt (nodular cast iron))?
                        Ik kan me maar weinig voorstellen bij de krachten in het blok zelf, eerlijk gezegd...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          Gietijzeren motorblok vs. aluminium blok. Gietijzer is zwaarder maar ook sterker
                          Als men 'meer' aluminium gebruikt wordt het blok 'sterker'.

                          Zou het gietijzeren en het aluminium blok niet evenwaardig zijn?

                          Comment


                          • Kort overzichtje: alu vs cast iron

                            Logisch is aluminium lichter, maar het is an sich moeilijker te bewerken (om dergelijke krachten te weerstaan heb je meer alu nodig dan staal) en duurder in aankoop.
                            Doordat het echter lichter is krijg je een veel lichtere neus (bij de meeste auto's ). Maar heeft geen invloed op het type motor, er zijn 1600s en 5liters die uit staal of alu gemaakt worden. Bekende blokken in alu zijn BMW 6 in lijn, Rover K series (Lotus), die ouwe V8 in de eerste Land/Range, Merc V6 + V8 en wel ng enkele Grootste is momenteel de Nissan Titan 5,7 dacht ik
                            .
                            Vroeger koos men vooral voor alu (GM zeker) door die basis voordelen (gewichtsbesparing) maar door gelobby van de staal industrie en de nieuwe productie technieken voor cast iron (de wand kon sterker en tergelijkertijd dunner gemaakt worden) kantelde dat voordeel.
                            In 't begin was aluminium vooral veel gebruikt voor de zogenaamde headers (Nederlandse term? ) omdat die daardoor sneller konden gekoeld worden. Wat een voordeel is wanneer meer kleppen (temp stijging) gebruikt worden. Later pas stapte men over op een alu blok.

                            Een ander nadeel aan de keuze voor alu is dat er sowieso nog altijd andere metalen voorkomen (radiator-blok-headers-cilinders), en alu is nog al gevoelig aan galvanische reacties, waardoor de materiaaleigenschappen konden veranderen in de loop der tijd. Ook zetten verschillende metalen sneller/trager uit onder invloed vd temp.
                            Aluminium kan door die typische eigenschappen ook veel beter gekoeld worden, omdat 't veel sneller koelt/opwarmt.

                            Meer naar krachten toe (zoals de originele vraag) is het nadeel van alu dat dit de eigenschap heeft van zeer grote weerstand te creeeren wanneer het onder invloed is van frictie, frictie tussen 2 alu componenten. Bvb de piston en de cilinder. Oplossing daarvoor is een dunne laag staal in de cilinder wand (of natuurlijk de volledige piston of cilinder ) maar tegenwoordig zijn daar al andere materialen voor, Nikasil genaamd.
                            Door die veel lagere wrijving kan er een meer kracht ontwikkeld worden in een blok, en hebben ze meestal ook meer koppel in lage toeren (zoals die alu Range V. Minder wrijving is ook gelijk aan hogere toeren.

                            Los van die algemene uitleg.
                            Logisch is de gigantische druk in een blok, ontploffingen weet je wel maar er zijn er ook andere. Omdat een blok constant opwarmt en afkoelt komt er ook een grote invloed kruip aan te pas waardoor een microscopische barstjes ontstaan (na tig keer). Invloed van trek is in mijn ogen minimaal.
                            Verder komen er krachten per afgevuurde cilinder maar die worden opgevangen door het materiaal en gedempt door 't aantal cilinders.




                            disclaimer: hopelijk heb ik geen onzin uitgekraamd, 't is al laat

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              zogenaamde headers (Nederlandse term? )



                              disclaimer: hopelijk heb ik geen onzin uitgekraamd, 't is al laat
                              Bedoel je cilinderkop? (Gewoon 'head') Is een header geen uitlaatspruitstuk?


                              Goeie uiteenzetting
                              Last edited by Lotuzzz; 05/12/2008, 02:47.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • 't Is inderdaad laat, morgen eens op 't gemakske lezen. Thx!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                  Maar dit is me nu eens een project! Wat een passie dat die gast er in steekt.
                                  Sommige modificaties vind ik echt top, andere vind ik serieus minder
                                  (zoals bv die luchtmachtlogo's; al best dat ie ze moe werd na een tijdje )
                                  is mijn favo Mini van dat forum.. die gast denkt over elke mod na en gebruikt zijn auto tenminste hoe het hoort.. is zijn daily btw

                                  als het er op aankomt zou ik liever die R53 van Berthil hebben dan de R56 van Tirex

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    Bedoel je cilinderkop? (Gewoon 'head') Is een header geen uitlaatspruitstuk?


                                    Goeie uiteenzetting
                                    idd.. header = exhaust manifold = uitlaatspruitstuk = uitlaatcollector

                                    head = cilinderkop

                                    edit: goede uiteenzetting btw!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                      241 pk ...
                                      Straks is de wannes hier met zijn JCW de minst krachtigste...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      beetje op 't belachelijke af mss? te veel power maakt er een muscle karretje van zonder handling..

                                      power is nothing without control.. liever 100 pk minder en perfect gebalanceerd chassis
                                      ik ga het zeker niet in het belachelijke trekken want dat zijn top waardes... maar idd het moet controleerbaar blijven...

                                      en zo snel zullen ze de wannes nog niet naar huis rijden elk van mijn voertuigen heeft nog marge om aan de concurrentie te voldoen........: 3 keer op mijn doos krijgen =maatregelen treffen

                                      Comment


                                      • lol, ge moet u geen zorgen maken tirex' zijn kar gaat 99% zeker niet het circuit op

                                        en in een rechte lijn naast elkaar trekken is leuk voor 5 min

                                        'k zou die van u wel 'es op de rolle wille zien bij PPE.. gemiddeld hebben ze 200 whp, hoeveel dat precies aan de krukas is zou ik wel 'es willen weten.. dat 'ie ook underrated is zoals de standaard S mag je al als een zekerheid beschouwen

                                        Comment


                                        • dan snap ik de veranderingen allemaal niet zo goed.... met zo een vette setup moet je gewoon op circuit gaan... anders kan je beter een one kopen en er een namaak works van maken...

                                          daar heb ik nu nog nooit van wakker gelegen..al mijn karren zijn al op circuit geweest

                                          Comment

                                          Working...
                                          X