Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
"But every time you come back from a drive in the GT3, you find yourself smiling and shaking your head. You can't deny the Porsche its victory; it is wonderful. If you want the ultimate road racer, the car that will turn any road into your own personal Nordschleife, then you need a Porsche 911 GT3."
Schitternd
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Net toen we dachten van de vele speciale edities van de huidige Porsches 911 af te zijn, krijgen we er nog één voor de kiezen. En wat voor één: de Porsche 911 GT3 RS 4.0, met de motor van een echte racewagen.
Het gonsde al een tijdje, maar Porsche hield de kaken stijf op elkaar. En dat doet men nog steeds: officieel kan de woordvoerster van Porsche Nederland niets zeggen over de Porsche 911 GT3 RS 4.0. Wij weten wel beter. Deze uitgelekte foto’s laten zien dat er wel degelijk nóg een speciale versie van de huidige generatie Porsche 911 aankomt, die nog een stapje verder gaat waar de GT3 RS ophoudt.
De 4.0 is een straatversie van de Porsche 911 GT3 RSR, de raceauto waarmee diverse teams onder andere de 24 Uur van Le Mans rijden. Achterin ligt dezelfde 4.0-liter grote, 500 pk sterke platte zescilinder met dry-sump smering. In het interieur zien we een rolkooi en racestoelen, evenals gewichtsbesparende maatregelen zoals het ontbreken van fatsoenlijke portiergrepen en een navigatiesysteem.
Aan de buitenkant valt vooral de racespoiler op de achterkant op, net zoals de speciale striping om te benadrukken dat het om de 4.0-versie van de GT3 RS gaat. Naar verluidt bouwt Porsche vijfhonderd exemplaren van deze über-911 (hoewel de GT2 RS ‘m waarschijnlijk nog wel te snel af is).
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
heel mooi... maar te weinig verschil met de 3.8RS.
Zou 6s sneller zijn op een rondje Ring met die 50pk meer. Peanuts.
Denk dat de meesten van die 500pk exemplaren onder een doekje in een garage gaan verdwijnen. Steek uw 3.8 bij Manthey binnen en je hebt een RS met 500pk die je kan gebruiken.
Ai, had een technisch veel meer (van de RS 3. onderscheiden versie verwacht. Had liever veel meer "RSR für die Strasse" gezien dan "RS mit Rundstreckenlook". Ik heb een sterk 'GT3 RS met X51R-kit* en specifieke striping" gevoel.
4.1l it is! Denk wel dat je die al op de nieuwe 3.8 kan krijgen.
50k eur verschil tussen 3.8 en 4.0 is "te doen" als je ziet wat tuners ervoor vragen. Maar stel dat je wil inruilen voor een 4.0 exemplaar? Hoeveel krijg je nog van je 3.8? Er zijn slechts 500 exemplaren voorzien... tja
Mjah, maar op omruilen voor iets nieuwers staat altijd een prijs, ik zou dat niet meetellen in de beoordeling of de RS 4.0 de betere koop is, dan wel een tune voor de RS 3.8. Tenzij je die laatste al hebt, uiteraard (which I do not, helaas).
Last time I checked was er nog geen motorkit beschikbaar bij Manthey voor de Mk.II. De snelste atmo Manthey blijft nog de Mk.I GT3 (RS) met de 4.1 kit.
Zal vermoedelijk ook wel op de Mk.II moeten komen, maar dacht dat 'ie nog niet in de prijslijsten stond.
Voor de Mk.I kost die ombouw naar 4,1 liter iets van een 50.000 EUR. Toch een verdomd grote hoop geld voor een tune van een halve liter... benieuwd wat ze forceren met de Mk.II.
Comment