Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 GT3 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Is de RS niet breder dan een 'gewone' GT3?
    Ja de brede heupen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
      Ja de brede heupen
      4WD heupen dan?

Comment

• inderdaad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          ir_fuel, langs waar komt er nu nog lucht binnen? ik vind dat echt verrassend hoe klein dat inlaat gat is
          Die sleuven in het motorkapdeksel pakken toch aardig wat lucht.
          En een 911 wordt gekoeld door de luchtstroom onder de wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            pffff whatever de enige Clubsport die wil is een Corvette (hoe fout het ook klinkt )

neen serieus, ik vind dat erg knappe stoelen voor dagelijks gebruik.. nu ja moest ik een GT3 kopen zou het sowieso het meest extreme mogelijk zijn, en dan nog eens naar Mantey
            Moest jij een GT3 kopen was het budget dus onbeperkt (lees naar Manthey .. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Die sleuven in het motorkapdeksel pakken toch aardig wat lucht.
              En een 911 wordt gekoeld door de luchtstroom onder de wagen
              komt enkel lucht binnen onder de achterspoiler idd. Maar dat is wel zo ontworpen dat de lucht erin geduwd wordt.

Alle andere gaten zijn voor koeling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Nah, vind ik niet. Die kuipjes kan je op alle 911 krijgen, schijnen no way zo goed te zijn als de GT3-kuipjes. Doe mij maar een Clubsport. Met de échte GT3-kuipjes (Carrera GT based).
                t zijn van die "looks" kuipen (van 4K euro ... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  komt enkel lucht binnen onder de achterspoiler idd. Maar dat is wel zo ontworpen dat de lucht erin geduwd wordt.

Gaten achteraan om de hitte uit de motorruimte te krijgen zeker

De lucht onder de wagen wordt deels rond de motor geleidt voor koeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Although the GT3 is clearly a homologation model to allow Porsche to race the 911, the real winners are those who get to drive it on road. It's much firmer than the standard 911, but the chassis engineers have worked miracles with the ride quality, the GT3 riding with remarkable suppleness given its focus on going quickly. Press the PASM (Porsche Active Suspension Management) button with a damper icon on it and that fluidity on the road is ruined, the firmer setting stiffening up the suspension to a point where it's severely compromised on road.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Gaten achteraan om de hitte uit de motorruimte te krijgen zeker

De lucht onder de wagen wordt deels rond de motor geleidt voor koeling.
                      en vooraan ook he, het gat voor de koffer en de luchthappers, radiatoren koelen.

Comment

Zo extreem mogelijk, zoals die groene RS op Porsche Days vorig jaar, al het tapijt eruit vanachter, dakhemel eruit, volledige rolkooi,... racy.
                        Tot ge daar zelf staat bij Porsche met uw centen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          OMG WTF BBQ @ die rode !!!

Dus ge weet het he Bert, minstens zo hard en liefst nog wa harder blinken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                            Doe mij dan toch maar de pré-facelift, die achterkant en meer bepaald de achterspoiler was massa's knapper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              Doe mij dan toch maar de pré-facelift, die achterkant en meer bepaald de achterspoiler was massa's knapper.
                              Ik vind dit toch wel knapper.
                              Ze volgen althans dezelfde evolutie als bij de 996 GT3. De Mk1 daarvan had ook zo'n platte spoiler en de Mk2 zoiets als dit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                Agreed wat de achterspoiler betreft, alsook de velgen. Al de rest : na-ah. 'k Vind de facelift vooraan meer karakter hebben (gewone 911 alsook GT3), en de achterlichten vind 'k veel spritziger. Als je nu een pre-facelift 997 ziet vind ik 'm plots wat karakter missen.

Maar ik ben doorgaans een facelift-peet. Er zijn maar weinig auto's die 'k knapper vind in eerste versie dan in de laatste.

Comment

Agreed wat de achterspoiler betreft, alsook de velgen. Al de rest : na-ah. 'k Vind de facelift vooraan meer karakter hebben (gewone 911 alsook GT3), en de achterlichten vind 'k veel spritziger. Als je nu een pre-facelift 997 ziet vind ik 'm plots wat karakter missen.

Maar ik ben doorgaans een facelift-peet. Er zijn maar weinig auto's die 'k knapper vind in eerste versie dan in de laatste.
                                  Je moet die velgen IRL aanschouwen. Ze zijn echt bruut

Comment

De pré-facelift blijft natuurlijk een droom, maar de nieuwe ziet er gewoon terug modern en fris uit, de velgen vond ik in het begin ook maar niks, maar hoe meer ik ernaar kijk hoe meer ik ze begin te appreciëren, zeker in dat gunmetal. Ze brengen een nieuwe wind aangezien de velgen van de 997 GT3 Mk1 nog dezelfde (of toch bijna dezelfde) waren als degene die geïntroduceerd werden ten tijde van de facelift van de 996 GT3... Wat de spoiler betreft, ik vind de huidige eerlijk gezegd ook iets minder dan de vorige, maar weer wordt er afgestapt van het design van de spoiler van de 996 en die "3.8" die men er opzij heeft opgezet vind ik ook zeer geslaagd.

Oorspronkelijk geplaatst door gta Bekijk Berichten
                                    Ik ook, de enige facelift die ik tot nu toe niet geslaagd vind is die van de E90 (E91 wel).

Comment

So?

Er zijn zoveel karren gevaarlijk als ge er niet verstandig mee omspringt of niet voldoende bagage hebt of dat ding rijdt alsof het een stadsmusje is of wat dan ook.

Net om wille van z'n karakter en z'n agressieve rijgedrag trekt 'ie me zo aan, en zou ik daarmee willen rijden.
                                      Hey, ik heb die naam er niet opgeplakt hé? Die lichtgewicht-achterwielaangedreven-turbo kar is nogal tricky om snel mee te rijden. Vandaar ir_fuel's: "do you wanna die?"

(ik kan je uit goede bron bevestigen dat dit ook effectief een nerveuzer beestje is dan vergelijkbare (super)cars)

Comment

Zo extreem mogelijk, zoals die groene RS op Porsche Days vorig jaar, al het tapijt eruit vanachter, dakhemel eruit, volledige rolkooi,... racy.

Paar pics gevonden, wat een kar

fuck me! subliem!

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Moest jij een GT3 kopen was het budget dus onbeperkt (lees naar Manthey .. )
                                        een gewone GT3 is al zo schitterend

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Zoals ik al dacht, RAM-air effect dus.. iets wat veel vermogensbanken nauwelijks kunnen reproduceren en verklaart ook een groot stuk van lage vermogensmetingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          Hey, ik heb die naam er niet opgeplakt hé? Die lichtgewicht-achterwielaangedreven-turbo kar is nogal tricky om snel mee te rijden. Vandaar ir_fuel's: "do you wanna die?"

(ik kan je uit goede bron bevestigen dat dit ook effectief een nerveuzer beestje is dan vergelijkbare (super)cars)
                                          Ik lees niks nieuws is me allemaal genoegzaam bekend. En ik blijf bij m'n standpunt. I want one, and I'd drive it. Hard.

Comment

Working...