Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Aventador

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
    en alweer een constructieve opmerking, autoforum-style
    En die van Sleurhut dan niet?
    Alé, in een topic van een nieuwe Lambo beginnen zagen over EURO6 norm
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      Hij zaagt toch niet over die norm?
      Hij geeft een opmerking over de techniek die gebruikt werd bij een nieuwe Lambo.

Imo net iets constructiever voor het topic dan de zoveelste "wauw wat een lijnenspel" en "prachtige sound"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
        Hij zaagde niet over de Euro6 norm, maar over het feit dat de wagen geen directe injectie zou hebben, op zich geen domme vraag imo.
        Technologie staat niet stil en zowat iedereen schakelt over op directe injectie dus ik vind het persoonlijk ook maar raar mocht lamborghini dit niet doen.
        Zeker op een lamborghini want het enige echte nadeel is de kostprijs en bij een lambo zou dit er toch niet mogen toe doen.

Dus op zich vind ik het een normale vraag (als je tenminste al genoeg op de hoogte bent van de technologie) ALS het ook klopt wat hij zegt.

Maar ipv een volwassen dialoog komt er weer zo een typische "asshole zijn is cool" reactie die je zo vaak ziet op dit forum. Vind het maar een beetje zielig om eerlijk te zijn, dit is tenslotte een topic waar er over nieuwe auto's gesproken wordt en ik zag zijn post totaal niet als zagen over emissienormen (wat uiteraard absurd zou zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          I like it . Z'n kont is wel wat wennen, maar voor de rest tops!

Presentator zijn kolleke is wel enorm fout, vind ik .

Comment

• misschien hebben ze het wel bewust weg gelaten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              misschien hebben ze het wel bewust weg gelaten?
              bewust zal het sowieso wel zijn, lijkt me sterk dat hun injectiemethode puur willekeurig gekozen hebben
              De vraag blijft uiteraard waarom ze niet gekozen hebben voor directe injectie.
              Het zal logischerwijs wel een reden hebben en ik ben er eerlijk gezegd ook benieuwd naar.

Comment

• ik denk dat Flupke gewoon de post van Sleurhut verkeerd gelezen heeft, laat ons terug on topic gaan.
                Weet iemand het antwoord op z'n vraag?

Comment

• gevonden op autoblog.com:

But why no direct injection for added fuel economy and the well-advertised aid it gives to performance? One reason is sheer packaging. Developing Gallardo V10 FSI-style direct injection (thank you, Audi and Volkswagen Group) would have added back on engine height that the crucial Aventador packaging couldn't quite accommodate. Also, with FSI direct injection, an additional particulate filtering system is required downstream, a change that would've added back some of the weight that Lamborghini was determined to shed. As a result of the Aventador's drastic weight-loss program, fuel consumption, exhaust emissions and performance numbers are right near what they might have been had direct fuel injection been baked-in from the start.

There's also a personal aspect to Aventador development; Lamborghini wants to avoid all Gallardo-style skepticism regarding too much involvement from Ingolstadt. "This is a 100-percent Lamborghini-developed car," says president and CEO Stephan Winkelmann. Had Lamborghini done the cost-effective thing and used a latest-version dual-clutch Audi transmission and the FSI direct injection, for instance, then the entire massive wiring harness for the car's systems would have been all-Audi as well, as they are on Gallardo. Lamborghini and, after long persuasion, Audi, did not want this. We salute them both for their purity of purpose and foresight.

Comment

• ^zo kan het dus ook

thanks for the info!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sleurhut Bekijk Berichten
                      Heb in Autowereld gelezen dat de motor in de Aventador geen directe injectie heeft. Vind ik toch wel teleurstellend voor een nieuwe wagen in 2012. Heeft te maken met de euro6 normen die men diende te behalen.
                      raar , want met directe injectie haal je dat toch makkelijker , denk ik toch
                      1991 Audi S2 coupe
                      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• heeft het ook niet te maken met 't feit dat DI-motoren last hebben van afzettingen als de wagens teveel korte afstanden rijden
                        'k dacht dat zowel porsche als VW hier problemen mee hadden

excuus ivm mijn lichtgeraaktheid ivm milieu+auto's, kan soms echt niet aanhoren
                        vleesindustrie ('k heb OOK een diploma slager-spekslager) is een van de grootste vervuilers,
                        vandaar mijn opmerking

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                          excuus ivm mijn lichtgeraaktheid ivm milieu+auto's, kan soms echt niet aanhoren
                          vleesindustrie ('k heb OOK een diploma slager-spekslager) is een van de grootste vervuilers,
                          vandaar mijn opmerking
                          Ik volg u daar zeker in hoor, de hele milieu/auto hetze, om ziek van te worden soms.
                          Ik denk dat je gewoon een beetje "fast on the trigger" was van zodra je euro6-norm zag

Comment

Ik volg u daar zeker in hoor, de hele milieu/auto hetze, om ziek van te worden soms.
                            Ik denk dat je gewoon een beetje "fast on the trigger" was van zodra je euro6-norm zag
                            nope,
                            na 50u werken, en concert sportpaleis, van 't week-end nog 3 keer 's nachts aan 't werk geweest ivm lekken in de machinekamer
                            vriendin kloeg ook over vermoeidheid gerelateerd gedrag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                              gevonden op autoblog.com:

But why no direct injection for added fuel economy and the well-advertised aid it gives to performance? One reason is sheer packaging. Developing Gallardo V10 FSI-style direct injection (thank you, Audi and Volkswagen Group) would have added back on engine height that the crucial Aventador packaging couldn't quite accommodate. Also, with FSI direct injection, an additional particulate filtering system is required downstream, a change that would've added back some of the weight that Lamborghini was determined to shed. As a result of the Aventador's drastic weight-loss program, fuel consumption, exhaust emissions and performance numbers are right near what they might have been had direct fuel injection been baked-in from the start.

There's also a personal aspect to Aventador development; Lamborghini wants to avoid all Gallardo-style skepticism regarding too much involvement from Ingolstadt. "This is a 100-percent Lamborghini-developed car," says president and CEO Stephan Winkelmann. Had Lamborghini done the cost-effective thing and used a latest-version dual-clutch Audi transmission and the FSI direct injection, for instance, then the entire massive wiring harness for the car's systems would have been all-Audi as well, as they are on Gallardo. Lamborghini and, after long persuasion, Audi, did not want this. We salute them both for their purity of purpose and foresight.
                              Het gerucht is dat de Gallardo opvolger een op deze V12 gebaseerde V10 krijgt van 5.4 liter met ± 580-600 pk.

Comment

Hij zaagde niet over de Euro6 norm, maar over het feit dat de wagen geen directe injectie zou hebben, op zich geen domme vraag imo.
                                Technologie staat niet stil en zowat iedereen schakelt over op directe injectie dus ik vind het persoonlijk ook maar raar mocht lamborghini dit niet doen.
                                Zeker op een lamborghini want het enige echte nadeel is de kostprijs en bij een lambo zou dit er toch niet mogen toe doen.

Dus op zich vind ik het een normale vraag (als je tenminste al genoeg op de hoogte bent van de technologie) ALS het ook klopt wat hij zegt.

Maar ipv een volwassen dialoog komt er weer zo een typische "asshole zijn is cool" reactie die je zo vaak ziet op dit forum. Vind het maar een beetje zielig om eerlijk te zijn, dit is tenslotte een topic waar er over nieuwe auto's gesproken wordt en ik zag zijn post totaal niet als zagen over emissienormen (wat uiteraard absurd zou zijn)
                                Iik had inderdaad het woord 'zagen' niet moeten gebruiken, excusi.
                                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

eet minder vlees
                                  Stel je voor zeg, geen biefstuk meer in ruil voor een uurtje V8/V10/V12

ik zou dat kunnen aanvaarden!
                                  Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

en als ge iets voor 't milieu wilt doen: eet minder vlees
                                    Bedankt he , we hebben het al niet gemakkelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Bedankt he , we hebben het al niet gemakkelijk
                                      Eej, collega, me dat BBQ-weer boeren we toch goed

Comment

Eej, collega, me dat BBQ-weer boeren we toch goed
                                        Aaa ' k weet nie ... zijn we collega's ???

Klopt , de mensen eten veel BBQ ....

moa de rest blijft liggen

Comment

nope,
                                          lekken in de machinekamer
                                          vriendin kloeg ook over vermoeidheid gerelateerd gedrag
                                          Is er een verband tss uw vriendin en lekken in de machinekamer?

Comment

Working...
                                          X