Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
    Voor u misschien, maar op de "toegewijde fora" heb ik vaak gelezen dat het vermogen toch wat tekort schiet, net zoals in een aantal reviews. +50 pk en +50nm, dan zouden er heel wat liefhebbers de gt86 in overweging nemen.

    De vraag is dan wel hoeveel de prijs zou omhoog gegaan zijn.
    Dat zal dan de 20 jaar leeftijdsverschil zijn... Toen ik zelf 23 was dacht ik er ook zo over... Nu ik zelf toch al met een en ander heb gereden stel ik vast dat voor de doorsnee ongeschoolde chauffeur met 200pk, achterwielaandrijving en de electronische bewaarengel op off de GT86 al een heel hand vol is... Onlangs reed ik op circuit met de Mazda MX5 raceversie... weinig vermogen maar zelden zoveel fun gehad als hiermee !

    Comment


    • Laat even duidelijk wezen, de gt86 staat hoog op mijn verlanglijstje. Maar als ik moet kiezen een gt 86 of een 2e hands exige, dan zou ik het niet direct weten.

      Comment


      • Ja dat is een ander beestje natuurlijk... Heb zelf een tijdje een 2 eleven gehad en qua sturen staat dat natuurlijk op een heel ander niveau...

        c214748364813092009221805_1.jpg
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by Elwood; 30/12/2012, 21:46.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
          Ja dat is een ander beestje natuurlijk... Heb zelf een tijdje een 2 eleven gehad en qua sturen staat dat natuurlijk op een heel ander niveau...
          Kan iemand mijn uitleggen waarom foto's geplaatst als bijlage geen thumbnail meer zijn. ???

          Comment


          • Schitterende wagen, die GT-86!

            Ikzelf heb naderhand ook al geleerd dat pk's en newtonmeters op papier dikke bullshit zijn. dat zegt juist niks over hoe de wagen rijdt. Ik rij nu met een wagen die 25 pk minder heeft dan mijn vorige, en bijna even zwaar is qua leeggewicht. maar door het sportonderstel en betere bakverhoudingen en preciezer sturen e.d. rijdt die een pak leuker en sportiever.

            En ik vraag me toch af waar je mee bezig bent als 200pk ineens 'niet genoeg' is...
            www.opelklassiek.be

            Comment


            • 200 pk is leuk maar dat hangt ook van de auto af.
              Heb je 200 pk bij 800 kg of 200 pk bij 1500 Kg dat is dag en nacht verschil.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                200 pk is leuk maar dat hangt ook van de auto af. Heb je 200 pk bij 800 kg of 200 pk bij 1500 Kg dat is dag en nacht verschil.
                Idd, mijn Lexus had 218 pk en automaat en daar beleefde ik weinig fun mee, de mini heeft rond de 200pk en dan heb ik fun te over (al is t fwd) Ga toch ook is een testritje vragen, nu staat hij bij de dealer altijd op dezelfde plaats, t lijkt er zelfs op dat er niemand mee (test) rijdt
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • Dat is idd waar. Het gewicht van de wagen speelt een cruciale rol.
                  Maar ik denk niet dat de GT86 met véél overgewicht kampt en aangezien ik in de tests lees dat de wagen een zéér speels karakter heeft, vermoed ik dat het géén logge beest is...
                  www.opelklassiek.be

                  Comment


                  • Conclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
                    Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Dan kan men zich afvragen welk soort verwachtingen ze hadden.

                      Je moet natuurlijk je rijtechniek aanpassen aan het voertuig... weinig uitgebalanceerd? Heb ik niks van gemerkt, enkel dat ie verbazend goed op de weg ligt voor op relatief smalle Primacy HP bandjes te liggen...
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Dan kan men zich afvragen welk soort verwachtingen ze hadden.

                        Je moet natuurlijk je rijtechniek aanpassen aan het voertuig... weinig uitgebalanceerd? Heb ik niks van gemerkt, enkel dat ie verbazend goed op de weg ligt voor op relatief smalle Primacy HP bandjes te liggen...
                        Ik heb er nog niet met gereden maar het is al de derde negatieve test die ik lees.
                        Meestal word hij uitgespeeld tegen een Scirocco, RCZ, Megane enz..
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Genoemde wagens, allemaal turbo en FWD zijn allemaal makkelijk snel te rijden en, absoluut, op hun manier heel plezant.

                          De GT86 spreekt eigenlijk een ander soort chauffeur aan en om er echt van te genieten heb je beide een chauffeur nodig met een bepaalde kunde kwa rijtechniek, en een bochtig weggetje waar je kan doorrijden. Zonder uit de hoogte te doen: beide zijn (zeer) zeldzaam.

                          Op een manier is heel de hype rond de GT86, én de teleurstelling, een soort van culminatie van een grote illusie der automarketing: prestaties, rijplezier, vrijheid, mannelijkheid etc.
                          Terwijl de werkelijkheid der autokopen zijnde: lage kosten, goeie stereo voor in de file, comfort op autostrade en slechte onderhouden wegen, estetiek en daaraan verbonden de status van het merk om te tonen dat je meer verdient/verkwist dan uw buurman... en de illusie van de sportiviteit (aka optrekken, vermogen, stuurt lekker).

                          En GT86 is een wérkelijke sportieve stuurmansauto en puntje bij paaltje, zijn er weinig die daar een gebruik voor hebben. En op een manier hoor ik daar ook bij, als enige auto heb ik liever een hatch/station...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Conclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
                            Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.
                            Die redacteurs en testrijders zijn dan ook geen ex-racepiloten om maar iets te zeggen. Waardoor ik wel twijfel aan hun vermogen om een sportwagen te quoteren. Een artikel over de Opel Zafira kan ik zelf ook nog wel schrijven.
                            Echte autoliefhebbers en mensen die kunnen rijden of racen, dat zijn de enigen die een deftige review kunnen maken over de GT86.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Conclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
                              Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.
                              Toch ook eens een ander boekske lezen. Car of the year in Top Gear, auto van 2012 in Autowereld, lovende kritieken door ondermeer Chris Harris, enzovoort. Ik kan begrijpen dat niet iedereens cup-of-tea is maar geen schijn van kans tegen Europese voorwielaandrijvers...??

                              Maar goed ga er eens mee rijden en oordeel zelf. Mijn leukste rit van 2012 was alvast achter het stuur van een GT86 (ter vergelijking, heb al met meerdere sportieve Europese voorwielaandrijvers gereden en bezit zelf ondermeer een Golf GTI MK6).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                Toch ook eens een ander boekske lezen. Car of the year in Top Gear, auto van 2012 in Autowereld, lovende kritieken door ondermeer Chris Harris, enzovoort. Ik kan begrijpen dat niet iedereens cup-of-tea is maar geen schijn van kans tegen Europese voorwielaandrijvers...??

                                Maar goed ga er eens mee rijden en oordeel zelf. Mijn leukste rit van 2012 was alvast achter het stuur van een GT86 (ter vergelijking, heb al met meerdere sportieve Europese voorwielaandrijvers gereden en bezit zelf ondermeer een Golf GTI MK6).
                                Dat is hier wel mijn mening niet hé.
                                Ik geef dit maar mee omdat ik er zelf van verschoten was. Het waren trouwens internationale tijdschriften. (2 Duitse, 1 Nederlands)
                                Wat Top Gear betreft, daar hecht ik geen waarde aan.
                                Ik volg dit al vanaf zijn bestaan en ze geven dikwijls onterechte kritiek omdat het niet hun cup of tea is. Het is allemaal leuk maar de testen moet je met een korrel zout nemen.
                                Het is nu niet omdat je car of the year bent dat de rij eigenschappen de perfectie benaderen of omgekeerd.
                                Er spelen heel wat andere factoren mee.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Die redacteurs en testrijders zijn dan ook geen ex-racepiloten om maar iets te zeggen. Waardoor ik wel twijfel aan hun vermogen om een sportwagen te quoteren. Een artikel over de Opel Zafira kan ik zelf ook nog wel schrijven.
                                  Echte autoliefhebbers en mensen die kunnen rijden of racen, dat zijn de enigen die een deftige review kunnen maken over de GT86.
                                  Je hebt zeker geen ex race piloot nodig om een auto goed te testen.
                                  De mensen die de Gt kopen zijn ook geen piloten en hebben er dan ook niks aan wat de wagen aan kan op een circuit met alle systemen aan of uit.
                                  Want 95% rijd er mee op straat.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Dat is hier wel mijn mening niet hé.
                                    Ik geef dit maar mee omdat ik er zelf van verschoten was. Het waren trouwens internationale tijdschriften. (2 Duitse, 1 Nederlands)
                                    Wat Top Gear betreft, daar hecht ik geen waarde aan.
                                    Ik volg dit al vanaf zijn bestaan en ze geven dikwijls onterechte kritiek omdat het niet hun cup of tea is. Het is allemaal leuk maar de testen moet je met een korrel zout nemen.
                                    Het is nu niet omdat je car of the year bent dat de rij eigenschappen de perfectie benaderen of omgekeerd.
                                    Er spelen heel wat andere factoren mee.
                                    Evo geeft de GT-86 5/5 en bij hen zijn rijd eigenschappen het belangrijkst

                                    Comment


                                    • Supercharged up to 300 ponies.



                                      Article here: http://www.stanceworks.com/2012/10/b...ged-scion-fr-s

                                      Comment


                                      • Die matte kleur combineert heel goed met de achterlichten. Leuke wrap en ik vraag mij af hoe die zou rijden...

                                        Comment


                                        • Die rode achterlichten zijn toch echt veel beter dan de standaard afgrijselijke exemplaren!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X