Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT 86
Collapse
X
-
-
Ja dat is een ander beestje natuurlijk... Heb zelf een tijdje een 2 eleven gehad en qua sturen staat dat natuurlijk op een heel ander niveau...
c214748364813092009221805_1.jpgBijgevoegde BestandenLast edited by Elwood; 30/12/2012, 21:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenJa dat is een ander beestje natuurlijk... Heb zelf een tijdje een 2 eleven gehad en qua sturen staat dat natuurlijk op een heel ander niveau...
Comment
-
Schitterende wagen, die GT-86!
Ikzelf heb naderhand ook al geleerd dat pk's en newtonmeters op papier dikke bullshit zijn. dat zegt juist niks over hoe de wagen rijdt. Ik rij nu met een wagen die 25 pk minder heeft dan mijn vorige, en bijna even zwaar is qua leeggewicht. maar door het sportonderstel en betere bakverhoudingen en preciezer sturen e.d. rijdt die een pak leuker en sportiever.
En ik vraag me toch af waar je mee bezig bent als 200pk ineens 'niet genoeg' is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten200 pk is leuk maar dat hangt ook van de auto af. Heb je 200 pk bij 800 kg of 200 pk bij 1500 Kg dat is dag en nacht verschil.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Dat is idd waar. Het gewicht van de wagen speelt een cruciale rol.
Maar ik denk niet dat de GT86 met véél overgewicht kampt en aangezien ik in de tests lees dat de wagen een zéér speels karakter heeft, vermoed ik dat het géén logge beest is...
Comment
-
Conclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Dan kan men zich afvragen welk soort verwachtingen ze hadden.
Je moet natuurlijk je rijtechniek aanpassen aan het voertuig... weinig uitgebalanceerd? Heb ik niks van gemerkt, enkel dat ie verbazend goed op de weg ligt voor op relatief smalle Primacy HP bandjes te liggen...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDan kan men zich afvragen welk soort verwachtingen ze hadden.
Je moet natuurlijk je rijtechniek aanpassen aan het voertuig... weinig uitgebalanceerd? Heb ik niks van gemerkt, enkel dat ie verbazend goed op de weg ligt voor op relatief smalle Primacy HP bandjes te liggen...
Meestal word hij uitgespeeld tegen een Scirocco, RCZ, Megane enz..den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Genoemde wagens, allemaal turbo en FWD zijn allemaal makkelijk snel te rijden en, absoluut, op hun manier heel plezant.
De GT86 spreekt eigenlijk een ander soort chauffeur aan en om er echt van te genieten heb je beide een chauffeur nodig met een bepaalde kunde kwa rijtechniek, en een bochtig weggetje waar je kan doorrijden. Zonder uit de hoogte te doen: beide zijn (zeer) zeldzaam.
Op een manier is heel de hype rond de GT86, én de teleurstelling, een soort van culminatie van een grote illusie der automarketing: prestaties, rijplezier, vrijheid, mannelijkheid etc.
Terwijl de werkelijkheid der autokopen zijnde: lage kosten, goeie stereo voor in de file, comfort op autostrade en slechte onderhouden wegen, estetiek en daaraan verbonden de status van het merk om te tonen dat je meer verdient/verkwist dan uw buurman... en de illusie van de sportiviteit (aka optrekken, vermogen, stuurt lekker).
En GT86 is een wérkelijke sportieve stuurmansauto en puntje bij paaltje, zijn er weinig die daar een gebruik voor hebben. En op een manier hoor ik daar ook bij, als enige auto heb ik liever een hatch/station...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenConclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.
Echte autoliefhebbers en mensen die kunnen rijden of racen, dat zijn de enigen die een deftige review kunnen maken over de GT86.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenConclusie van auto review : De verwachtingen waren torenhoog maar daarvan heeft hij in deze test vrijwel niks kunnen waarmaken.
Motor stelt ernstig teleur en ook het onderstel weet niet te overtuigen. Hij heeft geen schijn van kans tegen de Europese voorwiel aandrijvers. Weinig uitgebalanceerde Toyota.
Maar goed ga er eens mee rijden en oordeel zelf. Mijn leukste rit van 2012 was alvast achter het stuur van een GT86 (ter vergelijking, heb al met meerdere sportieve Europese voorwielaandrijvers gereden en bezit zelf ondermeer een Golf GTI MK6).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk BerichtenToch ook eens een ander boekske lezen. Car of the year in Top Gear, auto van 2012 in Autowereld, lovende kritieken door ondermeer Chris Harris, enzovoort. Ik kan begrijpen dat niet iedereens cup-of-tea is maar geen schijn van kans tegen Europese voorwielaandrijvers...??
Maar goed ga er eens mee rijden en oordeel zelf. Mijn leukste rit van 2012 was alvast achter het stuur van een GT86 (ter vergelijking, heb al met meerdere sportieve Europese voorwielaandrijvers gereden en bezit zelf ondermeer een Golf GTI MK6).
Ik geef dit maar mee omdat ik er zelf van verschoten was. Het waren trouwens internationale tijdschriften. (2 Duitse, 1 Nederlands)
Wat Top Gear betreft, daar hecht ik geen waarde aan.
Ik volg dit al vanaf zijn bestaan en ze geven dikwijls onterechte kritiek omdat het niet hun cup of tea is. Het is allemaal leuk maar de testen moet je met een korrel zout nemen.
Het is nu niet omdat je car of the year bent dat de rij eigenschappen de perfectie benaderen of omgekeerd.
Er spelen heel wat andere factoren mee.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenDie redacteurs en testrijders zijn dan ook geen ex-racepiloten om maar iets te zeggen. Waardoor ik wel twijfel aan hun vermogen om een sportwagen te quoteren. Een artikel over de Opel Zafira kan ik zelf ook nog wel schrijven.
Echte autoliefhebbers en mensen die kunnen rijden of racen, dat zijn de enigen die een deftige review kunnen maken over de GT86.
De mensen die de Gt kopen zijn ook geen piloten en hebben er dan ook niks aan wat de wagen aan kan op een circuit met alle systemen aan of uit.
Want 95% rijd er mee op straat.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat is hier wel mijn mening niet hé.
Ik geef dit maar mee omdat ik er zelf van verschoten was. Het waren trouwens internationale tijdschriften. (2 Duitse, 1 Nederlands)
Wat Top Gear betreft, daar hecht ik geen waarde aan.
Ik volg dit al vanaf zijn bestaan en ze geven dikwijls onterechte kritiek omdat het niet hun cup of tea is. Het is allemaal leuk maar de testen moet je met een korrel zout nemen.
Het is nu niet omdat je car of the year bent dat de rij eigenschappen de perfectie benaderen of omgekeerd.
Er spelen heel wat andere factoren mee.
Comment
-
Comment
Comment