Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben er geen fan van. En ik noemde het revolutionair omdat het geen gedegen, statige rust uitstraalt ... wat ik van een S-klasse verwacht ... maar integendeel (zoals je zegt) erg ... euhm ... wufty overkomt. Net alsof de klasse van 't oude geld plots schreeuwerige Polo Ralph Lauren shirts gaat dragen en Abercrombie & Fitch gedoe. Somehow, it doesn't compute (in my mind). Zeker het stuur vind ik regelrechte kitch, vooral in de zevenkleurige versie (hout + plastic + gekleurd leder + zwart leder + chroom + nog wat metallicplastic + nog een streepje alu-imitaat). Ieuw.

    (Je zou denken dat ze 't sinds de Maybach wel hebben geleerd. Daar was 't ook allemaal rococo en de klant moest het niet.)

    Niettemin: dit is wat de mensen willen. Kijk naar Audi. Vroeger zo'n prachtige, statige, beheerste, solide ogende interieurs. Niet teveel poespas. Eerst functionaliteit. Dan afwerkings- en materiaalkwaliteit. Nu is dat ook één en al "geklots" van lijnen (asymmetrie en zo), althans toch in de A6 en consoorten. Ik vind er niks aan (styling) maar de hele wereld blijft daar de loftrompet over schallen. De nieuwe A3 heeft wel nog die beheerste rust en statige ingetogenheid, qua interieurstyling. Dat ligt me dan weer wel.

    En eigenlijk ... in het licht van de wel érg extraverte en "gapende-muil" E-facelift en gezien de designtrend van de A-klasse en CLA e.d. ... is deze S-klasse eigenlijk niet zo revolutionair maar net heel erg te verwachten.


    ...



    't Is allemaal naar de kloten! Benz levert al een hele tijd geen concurrentieloze kwaliteit meer en heult mee met de massa, BMW is soft geworden en mikt op comfort en heult dus mee met de massa, Audi is soft geworden en zwicht voor geforceerde cocooning-trends in plaats van de koelere nuchtere stijl trouw te blijven en heult dus mee met de massa, Porsches zijn vandaag de dag 9 op de 10 diesel SUv's en heult dus mee met de massa, BMW levert geen atmosferische zes-in-lijns meer maar enkel turbomotoren en zet in elk model 4WD in ipv het aandrijfconcept dat hen zo'n naam gaf en heult dus mee met de massa, enz. Waar gaat dat naartoe, zeg.
    En wij maar wachten op Lexus die een knáppe premium compact hatchback brengt, verdomme!
    Last edited by ; 21/05/2013, 16:54.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      't Is allemaal naar de kloten! Benz levert al een hele tijd geen concurrentieloze kwaliteit meer en heult mee met de massa, BMW is soft geworden en mikt op comfort en heult dus mee met de massa, Audi is soft geworden en zwicht voor geforceerde cocooning-trends in plaats van de koelere nuchtere stijl trouw te blijven en heult dus mee met de massa, Porsches zijn vandaag de dag 9 op de 10 diesel SUv's en heult dus mee met de massa, BMW levert geen atmosferische zes-in-lijns meer maar enkel turbomotoren en zet in elk model 4WD in ipv het aandrijfconcept dat hen zo'n naam gaf en heult dus mee met de massa, enz. Waar gaat dat naartoe, zeg.
      En wij maar wachten op Lexus die een knáppe premium compact hatchback brengt, verdomme!
      Euh... ik wacht daar ook op

      Lexus is dan misschien het enige merk in dat rijtje dat niet met de massa meeheult en koppig blijft vasthouden aan een aantal principes (geen stationwagons, geen diesels, eigenzinnig designstijl enz...). Maar dat is evengoed ingegeven door economische maatstaven, weze het dan vooral niet-Europees.

      Comment


      • Liefhebbers zijn per definitie zeikers, want nooit content met wat is of altijd nog een zegske over dit of dat willen doen.

        Benieuwd of er nog V12-motoren komen. Had BMW niet de Ghost gehad die een motor moest krijgen (en de Phantom uiteraard ook), die V12 lag al in de vuilbak denk ik. En m'n kop eraf als AMG niet opnieuw diesel oppikt... ze lanceerden zelf (of was dat Benz en niet AMG) ded triturbodiesel als concept in de SL, ooit, maar ondertussen rijden er al productie-Bimmers rond met drie turbo's.
        Last edited by ; 21/05/2013, 17:36.

        Comment


        • mercedes is altijd wat kitsch geweest, voor onze generatie blijfven de sacco benzen natuurlijk het hardst in ons geheugen hangen
          en omdat we vaker dan andere merken benz oldies blijven zien, vinden we dat 'normaal' tot je gaat vergelijken met creaturen van andere merken van zelfde periode

          dubbele chroombumpers, stokskes om te kunnen parkeren, ori-chroomoverkappingen op de gardebous, vlaggestokken, een in-huis dienst om de sultans van deze wereld te kunnen plezieren

          ja, bij lexus kon je gaan voor oem gouden logo's, een deel van hun eigenzinnig design

          dat ze bij persfoto's gaan voor opvallende(re) interieurs vind ik tof, maar op vorige pagina toch blij om simpelere en wrs goedkopere configuraties te zien

          Comment


          • moet wel toegeven dat die gouden logo's van een lexus in vakantiestemming en onder een californische lichtinval een heel ander cachet geven als hier in europa...net zoals de chroom 15-gaatse het daar op een sl bvb ook ferm doen

            Comment


            • + uni rode lak + beige interieur
              of op een witte

              knap inderdaad, maar niet hier

              Comment




              • valt mee daar, hier ook maar dan ben je idd kitsch

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  moet wel toegeven dat die gouden logo's van een lexus in vakantiestemming en onder een californische lichtinval een heel ander cachet geven als hier in europa...net zoals de chroom 15-gaatse het daar op een sl bvb ook ferm doen


                  Die optionele goudkleur indertijd: imho gewoonweg wansmakelijk... Ze zijn bij Lexus trouwens nu pas de logo's op de officiële merkpylonen en andere identificatie bij de concessiehouders aan het veranderen van goud naar zilvergrijs. Eindelijk

                  Edit: foto is duidelijk in dit geval niet in de Californische zon, maar wel in de Ierse regen...

                  Comment


                  • nog wat kitsch

                    Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten


                    dit is nou toevallig een porsche, maar die matten zijn dus eigenlijk typisch benz, en nee...niet van sjaloekies, maar van duitsers met een wat kitscherige smaak
                    ik ben daar ni trots op, maar dat zijn dus waarschijnlijk geen goekope indische of chinesche op industriele weefgetouwen-matten, maar handgeknoopte persen...reken aan 2k 't stuk

                    nu zie je op mobile het ondertussen veel minder, maar toen'k in 2004 begon te forummen werd er maar wàt mee gelachen...zulke tapijten in een ster

                    nuja een gebrek aan goeie smaak wil ni zeggen dat je ni graag in een goeie auto rijdt

                    Comment


                    • trouwens kwa stuur

                      er zal vast een duurdere mooiere versie optioneel beschikbaar zijn

                      Comment


                      • Die kosten echt geen 2k het stuk hoor Bobo.

                        Comment




                        • die van in een benz wel

                          porschist heeft een goedkopere versie uiteraard

                          Comment


                          • ribbelvrije lichten ?

                            benz ziet de future proper in

                            Comment


                            • De belangrijkste markt voor de s klasse zijn niet dieselminnend europa maar us, china en dubai etc! Maken daar verschillen fundamenteel! Klanten met een basis s 250 zijn de sukkels voor mb, de full option s 500 etc zijn de doelgroep.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                De belangrijkste markt voor de s klasse zijn niet dieselminnend europa maar us, china en dubai etc! Maken daar verschillen fundamenteel! Klanten met een basis s 250 zijn de sukkels voor mb, de full option s 500 etc zijn de doelgroep.
                                benz heeft nogtans een mooie diesel geschiedenis !
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • Waren de eerste met een diesel in een personenwagen, en later nog zoveel meer.

                                  Comment






                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment






                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment






                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X