Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vraag me af of Mercedes 'm nog met de 250 CDI zal uitrusten gezien ik ergens gelezen had dat deze variant weinig succes oogstte in de W221.
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

    Comment


    • Ik snap wel niet hoe ze nu nog altijd niets gevonden hebben om die afdekking van de Distronic sensor in de grille beter te krijgen. Lijkt zo een gebricoleer nog altijd.

      Comment


      • Wat een overheerlijke knappe bak alweer van Mercedes, de concurrentie mag weer een tandje bijsteken...
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Het slechtst bewaarde geheim van dit jaar? De nieuwe generatie van de Mercedes S-klasse. Nu vindt eindelijk Mercedes-Benz zelf het ook tijd voor de officiële première van de limousine.

          Mercedes is niet bepaald bescheiden over de S-klasse: het moet de beste auto worden die er is. Volgens topman Zetsche ging het bij de ontwikkeling natuurlijk ook om veiligheid, zuinigheid, comfort en dynamiek, maar belangrijker was het overkoepelende motto 'Das Beste oder Nichts' (vrij vertaald: alleen het beste is goed genoeg).
          De S-klasse is ontwikkeld met lange wielbasis. Die versie is 5,25 meter lang, 1,90 meter breed en 1,48 meter hoog. De wielbasis van deze topversie is 3,17 meter. Wie een korte wielbasis genoeg vindt, krijgt een auto met een lengte van 5,12 meter, een breedte van 1,90 meter en een hoogte van 1,48 meter. De wielbasis is dan 3,04 meter.

          Toonaangevende cW-waarde
          De cW-waarde is bijvoorbeeld de laagste van het segment: 0,24. Bij de S 300 Bluetec Hybrid is dit zelfs 0,23 door aangepaste aerodynamica. De nieuwe S-klasse is daarnaast de eerste auto ooit die alleen led-lampen gebruikt en geen enkele gloeilamp meer herbergt. Mercedes-Benz gebruikt maar liefst 500 ledjes voor een S-klasse.
          Met een grotere en steilere radiatorgrille wil Mercedes de autoriteit van de S-klasse onderstrepen. De lange motorkap, vloeiende daklijn en licht aflopende achterzijde moeten de limousine juist de proporties van een klassieke sedan geven.
          Uiteraard barst de S-klasse weer van de noviteiten. Zo is er de Road Surface Scan, die oneffenheden met een stereocamera opmerkt. Als het nodig is, stuurt de sensor een seintje naar de Magic Body Control dat direct het onderstel aanpast aan de omstandigheden. Tot de standaarduitrusting van elke S behoren verder ADS Plus (een geoptimaliseerde versie van Airmatic-luhctvering) en zijwindstabilisatie.

          Veiligheidssystemen
          Veiligheidssystemen, daarvoor kun je natuurlijk ook prima aankloppen bij Mercedes-Benz. De S-klasse pakt uit met Pre Safe Plus, de Gordelbag, Distronic Plus, BAS Plus en Attention Assist.
          Het welzijn van de inzittenden heeft ook een hoge prioriteit bij de fabrikant gekregen. Zo brengt Mercedes voor het eerst een actieve parfumeur en de Energizing Massagefunctie. High-end audiosystemen en een navigatiesysteem met Google Maps tonen aan dat het Duitse merk ook op dat front stappen heeft gemaakt.

          Aandrijflijnen
          In de eerste instantie komt de S-klasse met vier aandrijflijnen: twee hybrides, een diesel en een benzinemotor. Alle motoriseringen zijn zo'n 20 procent zuiniger dan de vorige generatie. Op termijn volgt ook een S 500 Plug-in Hybrid, de eerste S-klasse met een verbruik lager dan vier liter per 100 km.
          Tot het zo ver is, heeft de S 300 Bluetec Hybrid de eer om de zuinigste S-klasse te zijn. Deze versie koppelt een viercilinder diesel met een vermogen van 204 pk aan een elektromotor met 27 pk. Het gemiddeld verbruik is 4,4 l/100 km, de CO2-uitstoot is 115 g/km. De sprint naar 100 km kost 7,6 seconden, de topsnelheid is 240 km/h.
          De tweede hybride is de S 400 Hybrid. Deze koppelt een 3,5-liter V6 benzinemotor met een vermogen van 306 pk aan een elektromotor met een vermogen van 27 pk. Het gemiddeld verbruik is 6,3 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 147 g/km. De sprint naar 100 km/h kost 6,8 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
          Wie het liever zonder elektromotor wil doen, kan in de eerste plaats kiezen voor de S 350 Bluetec. Deze heeft een 3,0-liter V6 turbodiesel met een vermogen van 258 pk onder de kap. Het maximumkoppel is 620 Nm. Deze S-klasse heeft 5,5 l/100 km nodig (5,6 l/100 km voor de versie met lange wielbasis) en de CO2-uitstoot is 146-148 g/km. De sprint naar 100 km/h kost 6,8 seconden en de topsnelheid is ook hier 250 km/h.
          Voor de echte prestaties is er een benzinemotor beschikbaar. De S 500 heeft namelijk een V8 biturbo met een vermogen van 455 pk onder de kap. Het maximumkoppel is 700 Nm. Het gemiddeld verbruik is 8,6 l/100 km en de CO2-uitstoot is 199 g/km. De sprint van 0 tot 100 km/h kost 4,8 seconden en de topsnelheid is 250 km/h.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Heerlijk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
              Ik vraag me af of Mercedes 'm nog met de 250 CDI zal uitrusten gezien ik ergens gelezen had dat deze variant weinig succes oogstte in de W221.
              Ik heb ergens gelezen (maar ik weet niet meer waar) dat de 250cdi er niet zou komen gezien inderdaad zijn beperkt suuces in de w221.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Tot het zo ver is, heeft de S 300 Bluetec Hybrid de eer om de zuinigste S-klasse te zijn. Deze versie koppelt een viercilinder diesel met een vermogen van 204 pk aan een elektromotor met 27 pk.

                Dus wel.

                Comment


                • Ik ben echt eens benieuwd hoe goed zo'n Road Surface Scan werkt. 'k Zou dat graag eens irl ondervinden om bijvoorbeeld eens het comfort te ervaren op een kasseistrook of dergelijke.
                  freude am fahren

                  Comment


                  • Filmpjes,

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]

                    [www.youtube.com]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                      Ik heb ergens gelezen (maar ik weet niet meer waar) dat de 250cdi er niet zou komen gezien inderdaad zijn beperkt suuces in de w221.
                      Ik had het in dit artikel een aantal dagen terug gelezen: http://www.carscoops.com/2013/05/mor...bout-2014.html
                      Nu komt ie er toch in blijkbaar, weliswaar onder een andere vorm. Ik geloof niet dat ze de gewone 250 CDI dan nog zullen lanceren.
                      Bovenstaand artikel geeft ook een idee van wat de startprijs zou bedragen, net iets onder de € 80.000,00.
                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                      Comment


                      • Ferme bak!

                        Comment





                        • Indrukwekkende entree

                          Comment







                          • Scherm is echt zo groot.

                            Comment


                            • prachtig
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Dat interieur !
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • Dat bleek interieur vind ik toch wel ferm.
                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • Kost ook een duit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                      Dat interieur !
                                      heb moeite om er een naam op te kleven.. stijlvol, modern maar toch ook retro stijl... me gusta

                                      Comment


                                      • Het interieur oogt eigenlijk heel klassiek, vooral door de Brits aandoende luchtroosters en het tweespaaks stuurwiel.
                                        Dat wordt dan weer gecompenseerd door hypermoderne giga beeldschermen.
                                        Ik ben fan van deze wagen en vind hem zowieso meer geslaagd dan de W221.

                                        Comment


                                        • brits ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X