Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Zo een model 3 kan mij echt niet bekoren, mottige koplampen, kleine kofferklep (onhandig om grotere dingen te laden), alles samengepropt op dat scherm, ....
    Doe mij dan maar een model S, liever een model S van een paar jaar oud als een nieuwe model 3.
    een model 3 rijdt wel veel plezanter. en dat scherm werkt in de praktijk ook best handig.
    het grootste nadeel van de model 3 vind ik het feit dat hij zo laag is. voor mij gaat het nog maar mijn vader (70'er) laten in- en uitstappen is lastig.

    Comment


    • Toch wel veel ontevreden Tesla eigenaars in Nederland die een rechtzaak willen aanspannen:

      Comment


      • Situatie in NL is wel anders dan die in B. Daar is door de grote volumes aan Tesla die vorig jaar verkocht zijn er een echt probleem in de SC van Tesla. Blijkbaar is dat in B iets minder een probleem.
        Over de problemen:
        - Autopilot wordt je verkocht als beta-software, dat die niet perfect werkt moet je er dus bijnemen vrees ik
        - Range die niet gehaald wordt. Tja. Er zijn nog altijd randdebielen die blijkbaar niet snappen dat de range die Tesla (en andere merken communiceren) het resultaat is van een geëikte test, en dat het werkelijk verbruik en dus autonomie afhangt van hoe je met de wagen rijdt

        De andere problemen, daar ga ik me niet over uitspreken
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • De nieuwe model 3 SR+ die in europa wordt geleverd, komt blijkbaar uit china, met LFP batterijen.
          Het gewicht is hierdoor wel hoger, maar er zit geen kobalt in en de batterijen gaan wel veel langer mee.
          Dit lijkt mij een goede zaak voor de restwaarde en voor de kindjes in kongo.

          Tesla is starting to export made-in-China Model 3 vehicles to Europe — something the automaker originally said it didn’t plan...
          Last edited by sunking; 20/10/2020, 22:32.

          Comment


          • En de Model SR+ zou geen warmtepomp krijgen. Alleen de Dual motor versies
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Situatie in NL is wel anders dan die in B. Daar is door de grote volumes aan Tesla die vorig jaar verkocht zijn er een echt probleem in de SC van Tesla. Blijkbaar is dat in B iets minder een probleem.
              Over de problemen:
              - Autopilot wordt je verkocht als beta-software, dat die niet perfect werkt moet je er dus bijnemen vrees ik
              - Range die niet gehaald wordt. Tja. Er zijn nog altijd randdebielen die blijkbaar niet snappen dat de range die Tesla (en andere merken communiceren) het resultaat is van een geëikte test, en dat het werkelijk verbruik en dus autonomie afhangt van hoe je met de wagen rijdt

              De andere problemen, daar ga ik me niet over uitspreken
              Was dat ook geen Hollander die ooit tegen Toyota een zaak had aangespannen over het verbruik van zijn Prius om dat dat niet volgens fabrieksopgave was.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Net bericht gekregen van Tesla dat ik mijn model 3 toch nog dit jaar zal uitgeleverd krijgen. Nog twee weken geduld
                En 't is een 2021 model.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Tesla is experiencing a complete network outage that started around 11am ET. Issues are hitting both Tesla's internal systems and some customer side connectivity features in teh app.


                  Klopt het verhaal dat je toegang tot een Tesla via het netwerk van Tesla loopt en als hun servers uitvallen je geen toegang hebt tot je eigen betaalde wagen ?

                  Dat zou dan ook betekenen dat als je bvb in lease je wagen niet meer kan betalen ze de boel gewoon op afstand kunnen afsluiten ?

                  Comment


                  • Je krijgt ook 2 fysieke sleutelkaarten waarmee je altijd de wagen kan openen.
                    Als je je telefoon als bluetooth sleutel hebt ingesteld kan je daar ook altijd de wagen mee openen, ook als er netwerkproblemen zijn.
                    Het kan altijd voorkomen dat je met 4G geen toegang hebt tot de wagen, als je op een plek staat zonder bereik (bv parkeergarage).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Als je je telefoon als bluetooth sleutel hebt ingesteld kan je daar ook altijd de wagen mee openen, ook als er netwerkproblemen zijn.
                      Ik heb me al afgevraagd waarom men niet voor NFC opteert, mijn eerste gedacht zou zijn dat dit wat veiliger is.
                      Via een server van de leverancier doet me altijd wat huiveren... Honeywell met hun slimme thermostaten doen dat ook... en dat loopt toch niet altijd van een leien dakje.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                        Ik heb me al afgevraagd waarom men niet voor NFC opteert, mijn eerste gedacht zou zijn dat dit wat veiliger is.
                        Via een server van de leverancier doet me altijd wat huiveren... Honeywell met hun slimme thermostaten doen dat ook... en dat loopt toch niet altijd van een leien dakje.
                        ik weet niet wat het voordeel van NFC is tov bluetooth, kan jij het uitleggen?
                        Ik zou denken dat tesla hun servers wel vrij deftig op orde heeft (het zal wel meer dan 1 servertje zijn, maar ook failover systemen durven nog altijd af en toe problemen geven).
                        Een voorbeeld van hoe het niet moet is Renault, die een telematica systeem heeft voor hun Zoe's die vaak als deelwagen worden ingezet. Dat draait daar dus effectief maar op 1 server, en daar wordt nauwelijks naar omgekeken, waardoor dat systeem geregeld plat valt en dan staat heel uw vloot stil. Gelukkig zijn er alternatieve telematica systemen die betrouwbaarder zijn, renault gaat dan ook met zijn eigen systeem stoppen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Je krijgt ook 2 fysieke sleutelkaarten waarmee je altijd de wagen kan openen.
                          Als je je telefoon als bluetooth sleutel hebt ingesteld kan je daar ook altijd de wagen mee openen, ook als er netwerkproblemen zijn.
                          Het kan altijd voorkomen dat je met 4G geen toegang hebt tot de wagen, als je op een plek staat zonder bereik (bv parkeergarage).
                          Doe mij toch maar een "normale" sleutel zoals bij de model S en X
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Dit is nu wel een S, maar maakt geen verschil met de model 3 op dit vlak.
                            FSD begint echt wel goed te worden. Auto wijkt uit voor tegeliggers, neemt de beslissing van auto's in te halen, stopt waar nodig...

                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Mwoa... https://t.co/sI5ZUcPIAu


                              Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Dit is nu wel een S, maar maakt geen verschil met de model 3 op dit vlak.
                                FSD begint echt wel goed te worden. Auto wijkt uit voor tegeliggers, neemt de beslissing van auto's in te halen, stopt waar nodig...
                                https://www.youtube.com/watch?v=LpaF52FwzAc
                                Neemt daar op 1:46 wel de verkeerde beslissing vind ik. (bepaalde chauffeurs zouden dat ook doen, daar niet van) als daar kinderen/mensen vanachter die pickup komen om over te steken gaat die dat niet “gezien” hebben.
                                Een doordacht chauffeur zou die beslissing om in te halen normaal niet nemen daar maar daar wil ik mijn hand nu ook weer niet voor in het vuur steken.

                                Al bij al toch een vooruitstrevend systeem.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • In een drukke verkeerssituatie met zwakke weggebruikers en de slechte markeringen / signalisatie hier in belgie zou ik zo’n systeem toch ook niet vertrouwen. Op de snelweg lijkt het wel prima te werken.

                                  Comment


                                  • hmm, heb toch verschillende belangrijke fouten gezien

                                    links afdraaien doet die al niet zo ruim mogelijk
                                    heb vragen bij de voorrangen van rechts (daar misschien niet van toepassing, maar de auto rijdt zonder te vertragen voorbij kruispunten zonder aanduiding)
                                    de voorsorteerstrook links oprijden: blijft daarbij nog een stuk op de middelste strook staan terwijl er nog plek genoeg is om door te schuiven
                                    links afdraaien (of rechts, maakt weinig uit) met meerdere rijstroken: zal wel werken... als er goede aanduiding staat op het wegdek. Ik weet al heel veel plekken in Vlaanderen waar dat niet het geval is.
                                    als de belijning niet goed meer zichtbaar is? Om een voorbeeld te geven voor wie het kent: ring rond Herentals en je rijdt via macdo de stad binnen: belijning van de parkeervakken links EN rechts is quasi verdwenen. Hoe gaat deze hier dan rijden?

                                    Men is duidelijk al heel ver gekomen, maar voor mij toch nog een heel eind te gaan.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • In de meeste andere landen is de belijning wel beter in orde dan in belgistan.
                                      Maar inderdaad die afslag naar links viel mij ook op, die moet zo ruim mogelijk genomen worden.
                                      Of is de amerikaanse wegcode anders op dit vlak?
                                      Last edited by sunking; 10/11/2020, 13:24.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        hmm, heb toch verschillende belangrijke fouten gezien

                                        links afdraaien doet die al niet zo ruim mogelijk
                                        heb vragen bij de voorrangen van rechts (daar misschien niet van toepassing, maar de auto rijdt zonder te vertragen voorbij kruispunten zonder aanduiding)
                                        de voorsorteerstrook links oprijden: blijft daarbij nog een stuk op de middelste strook staan terwijl er nog plek genoeg is om door te schuiven
                                        links afdraaien (of rechts, maakt weinig uit) met meerdere rijstroken: zal wel werken... als er goede aanduiding staat op het wegdek. Ik weet al heel veel plekken in Vlaanderen waar dat niet het geval is.
                                        als de belijning niet goed meer zichtbaar is? Om een voorbeeld te geven voor wie het kent: ring rond Herentals en je rijdt via macdo de stad binnen: belijning van de parkeervakken links EN rechts is quasi verdwenen. Hoe gaat deze hier dan rijden?

                                        Men is duidelijk al heel ver gekomen, maar voor mij toch nog een heel eind te gaan.
                                        Die belijning in Herentals is vorige week eindelijk herschilderd.

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Ja van dat links afdraaien had ik ook wel opgemerkt maar hoeveel chauffeurs doen er dat niet? Het verwonderd me haast dagelijks dat mijn snuit linksvoor er niet wordt afgereden door die links willen afslaan, niet tegenstaande ik nog een stuk vóór de op-rij-lijn stil sta.
                                          Of nog erger, twee rijvakken om links af te slaan die aan de binnenkant hangt, twee rijvakken nodig heeft om zijn bocht te nemen.
                                          Deftig aan een stuur draaien lijkt toch voor velen een hele onderneming te zijn.


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X