Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Die zijn er idd maar ik vind voorlopig niks voor de types met Mbux. Dat systeem wordt constant over the air geüpdatet. Heb daarstraks nog ergens op een forum gelezen, alle types behalve Mbux.
    Persoonlijk zou ik mij bovendien toch niet wagen aan het klooien in zo’n systemen zonder echt technische kennis daarvan.
    En al zeker niet a.d.h.v. wat youtube instructies of forumwijsheid.
    Eén of ander verborgen functietje tot daar aan toe, maar zoiets?

Overigens een mooi staaltje van afzetterij in het kwadraat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Persoonlijk zou ik mij bovendien toch niet wagen aan het klooien in zo’n systemen zonder echt technische kennis daarvan.
      En al zeker niet a.d.h.v. wat youtube instructies of forumwijsheid.
      Eén of ander verborgen functietje tot daar aan toe, maar zoiets?

Overigens een mooi staaltje van afzetterij in het kwadraat!
      Uiteraard ga ik daar niet aan klooien, zeker niet bij Mbux. Ik wil niet denken wat het zou kosten bij die dieven moest daar iets kapot aan gaan

Ik weet wel dat vorige systemen bij Mercedes snel gehackt werden maar heb het zelf nooit geprobeerd, en vermits dit met grote waarschijnlijkheid mijn allerlaatste exemplaar daar geweest is ga ik het ook nooit meer proberen
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Nog een paar leuke tips, de meeste kende ik al maar ik leer nog altijd bij

W177 A class Hidden Features - Mercedes A200 MBUX
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Sinds een paar dagen werkt de app niet meer zoals het hoort. Het enige wat voor mij nog niet betaalbaar was kan ik nu ook niet meer zien, het 'op afstand opvragen van de voertuigstatus'

Zo moet het:

Nu zie ik dit. Status blijft nu maar dagen in 'bezig met activeren staan'.

Ondertussen is bijna alles betaalbaar geworden zodat ik binnenkort mijn auto waarschijnlijk niet meer op een correcte manier ga kunnen gebruiken want betalen voor deze oplichtingspraktijken ga ik nooit doen.

Dank u Mercedes! Na jarenlang zoveel nieuwe Mercedessen hadden we dat echt wel verdiend

Voor de zoveelste keer zit ik met een slechte of geen werking van jullie app diensten, alweer werk aan de winkel voor de 'technical experts' , hopelijk krijgen ze nu eindelijk eens iets opgelost

Comment

• Eigenlijk toch wel de omgekeerde wereld, dat die dingetjes, die je zouden moeten "assisteren", net de grote frustratie aan je auto gaan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Eigenlijk toch wel de omgekeerde wereld, dat die dingetjes, die je zouden moeten "assisteren", net de grote frustratie aan je auto gaan zijn.
              Idd! En als je dan nog een goede helpdesk zou hebben, maar die idioten kennen er zelf niks van. Net zoals bij hun stealers, die verkopers lullen zo maar wat uit hun nek en daarna zit je als klant met de gebakken peren want na aflevering moet je aan die nitwits niks meer gaan vragen.

Gelukkig heb ik bij mijn Poolse garage een paar bekwame kerels gevonden. Die lossen in een paar minuten problemen op die hier onoverkomelijk zijn. Ik zal volgende week daar maar weer eens langsgaan want ik ben er dan toch in de buurt.

Comment

• Allez vooruit, de app werkt weer na 5 dagen, zolang het duurt natuurlijk. Een antwoord op mijn app melding was er naar goede gewoonte weer niet bij.

Comment

• Tja, ge moet bijna universitaire studies gedaan hebben als ge in zo'n callcenter werkt en alle systemen van alle verschillende wagens moet kennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Tja, ge moet bijna universitaire studies gedaan hebben als ge in zo'n callcenter werkt en alle systemen van alle verschillende wagens moet kennen.
                    Hahaha, ook al en er blijft blijkbaar niemand lang werken, hoewel dat Mbux systeem zelf schitterend is en eigenlijk voor elk model dezelfde basis heeft. Dat callcenter is in Maastricht en telkens ik toch eens toevallig iemand aan de lijn kreeg hoorde je dadelijk dat hij er niet veel van kende. Altijd maar verwijzen naar hun 'technical experts' en bla, bla, bla naast de kwestie

Ik ken er ondertussen meer van dan hun, ook al omdat ik 4 jaar lang gratis proefkonijn gespeeld heb voor hun

Maar dat weegt nog niet op tegen de belabberde kennis over de app bij (sommige?) van hun stealers hier ten lande

Comment

• Zou dat niks zijn voor u, als bijverdienste de mensen daar gaan opleiden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Zou dat niks zijn voor u, als bijverdienste de mensen daar gaan opleiden ?
                        Toch bedankt! Ik wil in de toekomst nog zo weinig mogelijk met hun 'technical experts' te maken hebben

Comment

• Gisteren in een sneeuwstorm nog eens een verbruiksrecordje gereden

Comment

• Da's ook interessant in het Mbux systeem. Zie je niet zo vaak op een gewone auto, de olietemperatuur.

Comment

• Heel knap dashboard.

Comment

Hahaha, je zou voor minder een bescheiden merk kiezen. Het gaat er bij mij echt niet in zoiets. Na een pak duiten neergedokt te hebben voor een auto met alle mogelijke opties gaan ze je buiten een pokkeduur jaarlijks onderhoud ook nog een pak abo's aansmeren.
                                Hier gaat het niet echt over ene abonnement he. Het is gewoon een betalende optie die je ook achteraf nog kunt aanschaffen omdat de hardware er blijkbaar al in zit. Uiteraard is dit wel belachelijk, maar da's volgens mij al decennia dat zoiets gebeurt (kijk bvb naar motoren die enkel software-matig verschillen maar wel extra betalen voor die pk's extra). Verschil is dat vandaag de dag de wagen compleet connected is, en ze daardoor dit gewoon over-the-air kunnen activeren. Ik zie hetzelfde bvb nu op mijn nieuwe EQB. Daar kan ik betalen voor Dashcam. Overigens is dat een optie die ten tijd van bestellen nog niet eens bestond. Nu staat hij wel in de configurator.

Dat ze geld durven vragen voor Apple Carplay of Android Auto, die dan nog niet eens draadloos is, is natuurlijk een andere discussie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercur Bekijk Berichten

Hier gaat het niet echt over ene abonnement he. Het is gewoon een betalende optie die je ook achteraf nog kunt aanschaffen omdat de hardware er blijkbaar al in zit. Uiteraard is dit wel belachelijk, maar da's volgens mij al decennia dat zoiets gebeurt (kijk bvb naar motoren die enkel software-matig verschillen maar wel extra betalen voor die pk's extra). Verschil is dat vandaag de dag de wagen compleet connected is, en ze daardoor dit gewoon over-the-air kunnen activeren. Ik zie hetzelfde bvb nu op mijn nieuwe EQB. Daar kan ik betalen voor Dashcam. Overigens is dat een optie die ten tijd van bestellen nog niet eens bestond. Nu staat hij wel in de configurator.

Dat ze geld durven vragen voor Apple Carplay of Android Auto, die dan nog niet eens draadloos is, is natuurlijk een andere discussie.
                                  Ik onhoud enkel het woord belachelijk in uw quote en dat is het ook Mij gaan ze op deze manier als particulier geen auto meer verkopen.

https://www.autoforum.be/forum/auto-algemeen/algemeen/6544177-nieuwe-auto’s-zijn-te-duur-voor-particulieren?p=6550157#post6550157

Comment

• Serieus lijstje met een hoop prullen aan premium prijzen, prullen die bij vele/de meeste merken voor het plebs gewoon standaard zijn inbegrepen.
                                    Het enige dat ik moet betalen is het data-abonnement als ik gebruik wens te maken via de ingebouwde sim (Orange), maar dat werkt ook prima via de hotspot van de GSM op het netwerk van mijn keuze.
                                    Connected services zijn 5 jaar inbegrepen en daarna is 't ook betalend. Ik weet niet wat mij dat gaat kosten bij Renault , dat zal ik op z'n Jean Luc's Dehaenes wel zien als het probleem zich stelt. Maar ik ben er vrij gerust in dat het geen Mercedes prijs zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                      Serieus lijstje met een hoop prullen aan premium prijzen, prullen die bij vele/de meeste merken voor het plebs gewoon standaard zijn inbegrepen.
                                      Het enige dat ik moet betalen is het data-abonnement als ik gebruik wens te maken via de ingebouwde sim (Orange), maar dat werkt ook prima via de hotspot van de GSM op het netwerk van mijn keuze.
                                      Connected services zijn 5 jaar inbegrepen en daarna is 't ook betalend. Ik weet niet wat mij dat gaat kosten bij Renault , dat zal ik op z'n Jean Luc's Dehaenes wel zien als het probleem zich stelt. Maar ik ben er vrij gerust in dat het geen Mercedes prijs zal zijn.
                                      Klopt, bij de meeste merken die dit systeem hanteren is het 5 jaar alles inbegrepen. Bij mijn kameraad zijn nieuwe Tucson ook, en daarna is het een eerlijke prijs. En al zeker niet betalen voor Android Car en Apple Carplay. dat zit tegenwoordig standaard op de simpelste auto. Bij Mercedes is het pure diefstal, zeker al na 3 jaar want dan ben je zo goed als alles kwijt.

Nuja, ik kan mij nog behelpen, er zijn wel wat alternatieven. Wel zonde van die vele Euro's die ik kwijt ben door hun leugens en/of incompetentie

Comment

En al zeker niet betalen voor Android Car en Apple Carplay. dat zit tegenwoordig standaard op de simpelste auto. Bij Mercedes is het pure diefstal, zeker al na 3 jaar want dan ben je zo goed als alles kwijt.
                                        Ik heb even gecheckt omdat ik nu toch zelf ook wel schrik kreeg, maar je bent hier wel lichtelijk aan het overdrijven. De enige feature die ik na 3 jaar wel ga missen is het vanop afstand openen/sluiten van de wagen, ruiten en dak. Op mijn 2017 C-klasse had ik dat ook en vond dat wel handig, maar tja, na 3 jaar ineens dus gedaan tenzij ik zelf ervoor wou betalen (leasing ging het alleszins niet doen). En eventueel is vehicle tracking ook nog nuttig.

De rest zijn prullen die een mens nooit gebruikt : music streaming (heb dat op mijn GSM), internet radio (idem), valet protect (ik bezoek geen chique hotels :p), snelheidswaarschuwing (waarom zou ik een notificatie op mijn GSM moeten krijgen wanneer er sneller dan x km/u gereden wordt ?!), In-Car Office (zelfs geen idee welk nut dat heeft), Profiel aanpassen (doe ik wel in de auto zelf), kaartupdates (bij meeste wagens is dat maar beperkt in tijd, en ik gebruik sowieso wel Waze).

Al de rest is onbeperkt in tijd.

Natuurlijk, dat je moet betalen voor Android Auto of Apple Carplay blijft belachelijk, maar op zich heeft dat niets met abonnementen te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercur Bekijk Berichten

Ik heb even gecheckt omdat ik nu toch zelf ook wel schrik kreeg, maar je bent hier wel lichtelijk aan het overdrijven. De enige feature die ik na 3 jaar wel ga missen is het vanop afstand openen/sluiten van de wagen, ruiten en dak. Op mijn 2017 C-klasse had ik dat ook en vond dat wel handig, maar tja, na 3 jaar ineens dus gedaan tenzij ik zelf ervoor wou betalen (leasing ging het alleszins niet doen). En eventueel is vehicle tracking ook nog nuttig.

De rest zijn prullen die een mens nooit gebruikt : music streaming (heb dat op mijn GSM), internet radio (idem), valet protect (ik bezoek geen chique hotels :p), snelheidswaarschuwing (waarom zou ik een notificatie op mijn GSM moeten krijgen wanneer er sneller dan x km/u gereden wordt ?!), In-Car Office (zelfs geen idee welk nut dat heeft), Profiel aanpassen (doe ik wel in de auto zelf), kaartupdates (bij meeste wagens is dat maar beperkt in tijd, en ik gebruik sowieso wel Waze).

Al de rest is onbeperkt in tijd.

Natuurlijk, dat je moet betalen voor Android Auto of Apple Carplay blijft belachelijk, maar op zich heeft dat niets met abonnementen te maken.
                                          Jij spreekt over jou, alles staat in de ik-vorm Wie zegt dat ik of iemand anders dat niet gebruikt?

Bv Navigatiepakket, 139 € per jaar, Exellence-pakket, 329 € per jaar. Dab+, 242 € eenmalig, smartphone integratie, 363€ eenmalig. Zat destijds allemaal in mijn dure opties volgens verkoper.

Als jij dat normaal vindt, ok, maar ik niet. Voor mij is die auto betaald met mijn eigen zuurverdiende centjes (geen leasekrel) en zonder dat iemand ook maar iets over een abo na 3 jaar gezegd heeft.

Trouwens bij de meeste andere merken is het pas na 5 jaar en aan een eerlijke prijs te verlengen.

Comment

Working...