Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Rifter (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ik vind dat ook supergemakkelijk zo'n automatische kofferklep, optie zal ik altijd aanvinken.
    Ik heb dat nu de eerste keer en dat was een must. Baas en een collega hebben zo met voetvegen. En dan staat mijne baas met zijn gerief voor de auto te wachten tot zijne koffer open is

Ik zelf heb enkel met de afstandsbediening. Dus als ik op het werk buiten kom met mijn laptop, dossiertas, boterhammendoos, ... . Dan heb ik nog een vinger vrij om te drukken en tegen dat ik aan de auto ben ik die helemaal open. Nu met die Fabia steekt dat tegen van altijd weer die koffer handmatig open en dicht te doen

Dit een nutteloze optie noemen klinkt hetzelfde als: 'Ik heb stoffen zetels genomen, want leder is te warm aan mijn billen'

Comment

Ieder zijn ding uiteraard, luie mensen! Gemak is men snel gewoon natuurlijk.

Nu nog een wagen die volautomatisch rijdt en het forum kan dicht!

Ipv autoforum is het meer een janetten forum geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik heb dat nu de eerste keer en dat was een must. Baas en een collega hebben zo met voetvegen. En dan staat mijne baas met zijn gerief voor de auto te wachten tot zijne koffer open is

Ik zelf heb enkel met de afstandsbediening. Dus als ik op het werk buiten kom met mijn laptop, dossiertas, boterhammendoos, ... . Dan heb ik nog een vinger vrij om te drukken en tegen dat ik aan de auto ben ik die helemaal open. Nu met die Fabia steekt dat tegen van altijd weer die koffer handmatig open en dicht te doen

Dit een nutteloze optie noemen klinkt hetzelfde als: 'Ik heb stoffen zetels genomen, want leder is te warm aan mijn billen'
        Idd ! Hier eveneens met afstandsbediening. Was er in het begin ook sceptisch over maar vindt dat nu super gemakkelijk. Ik wil nooit meer zonder!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Dat zeggen ze van MX5 rijders ook

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ieder zijn ding uiteraard, luie mensen! Gemak is men snel gewoon natuurlijk.

Nu nog een wagen die volautomatisch rijdt en het forum kan dicht!

Jama, ge moet nu niets afkraken omdat het niet verkrijgbaar is op uwe jap hé

Comment

Idd ! Hier eveneens met afstandsbediening. Was er in het begin ook sceptisch over maar vindt dat nu super gemakkelijk. Ik wil nooit meer zonder!
              Idem hier. Is een zaligheid. Merk het nu goed met de vervangwagen.

Comment

Dat zeggen ze van MX5 rijders ook

Jama, ge moet nu niets afkraken omdat het niet verkrijgbaar is op uwe jap hé
                Ik wist da ik er mij kon aan verwachten!

Comment

‘Ja, ik heb geen electrische ramen genomen, want als ge dan het kanaal in rijdt, krijgt ge uw venster ni meer open’, is ook zo ne klassieker

Comment

'Ik heb stoffen zetels genomen, want leder is te warm aan mijn billen'
                    Ook al gehoord: "Ik wil geen lederen interieur meer, da's veel te koud aan mijn foef !" ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Ook al gehoord: "Ik wil geen lederen interieur meer, da's veel te koud aan mijn foef !" ...
                      Madam Packard ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Jama als ge leder interieur ed moet daar tenminste zetelverwarming bij zijn e!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

Madam Packard ?
                          Nope, die heeft zetelverwarming ter beschikking.

Vrouw van een collega.

Jama als ge leder interieur ed moet daar tenminste zetelverwarming bij zijn e!
                          Da's inderdaad een must.

Comment

Comment

Na Opel en Citroën heeft ook Peugeot het doek getrokken van zijn nieuwe besteller. Waar de personenversie van Peugeots ludospace Rifter heet, draagt deze bestelversie weer de naam van zijn voorganger.

Eerlijk is eerlijk: het is geen verrassing dat ook de nieuwe Peugeot Partner in twee lengtematen leverbaar wordt. Net als zijn Opel- en Citroën-broertjes is ook de nieuwe Partner leverbaar als M- en als XL-variant, waarbij de eerste 4,4 meter lang is. De XL-versie schopt het tot een lengte van 4,75 meter. De korte versie heeft een wielbasis van 2,79 meter en heeft een laadruimte met een inhoud van 3,3 tot 3,8 kubieke meter.

Ook hier vinden we op de motorenlijst de bekende PureTech-benzinemotoren en BlueHDi-diesels. De 1.2 PureTech is leverbaar met 110 pk en met 130 pk, waarbij die laatste versie - gekoppeld aan een achttrapsautomaat - later beschikbaar komt. Dieselen kan met de 1.5 BlueHDi met 75, 100 of 130 pk. De 75 pk sterke variant is net als de 100 pk sterke versie gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Hetzelfde geldt voor de 130 pk sterke versie van die 1.5, al is deze ook aan een achttrapsautomaat te koppelen. Net als zijn broertjes is ook de Partner leverbaar met Advanced Grip Control.

Met een concept-car liet Peugeot al weten dat ook een Dangel-versie met volwaardige vierwielaandrijving in het vat zit. Uiteraard onderscheidt de Partner zich met zijn i-Cockpit van de Combo en de Berlingo.

Comment

Comment

Ik blijf het een ongewone naam vinden. 1 letter verkeerd en het krijgt een heel andere betekenis

Comment

mochten ze zoiets nu eens maken met een 208 gti motor ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                      mochten ze zoiets nu eens maken met een 208 gti motor ....
                                      Dat zijn dingen die ik mij vaak afvraag. Maar dat heeft wss ook te maken met de afweging van afzet en kosten voor homologatie. Want elk model moet gehomologeerd worden en kost naar het schijnt enorm veel geld. Daarom dat meestal de motoren wat beperkt zijn. Zo zou bv ook de GTI motor van VW in de Tiguan of Passat kunnen, maar wordt ook niet gedaan. Wss omdat de afzet hiervoor de kosten van de homologatie niet zou dekken.

Idem voor andere merken. Ik vind bv de Peugeot 5008 wel knap, maar enkel dan de GT en die is enkel maar in de 180pk diesel te krijgen. Dus geen benzine en de benzine motoren zijn vrij triest bij dat model, terwijl ze bij PSA wel degelijk een 200pk benzinemotor hebben. Dus waarom die GT niet aanbieden met deze motor? Want niemand wil nog een diesel.

Comment

Persoonlijk denk ik dat de afzetmarkt van een Rifter met een zware motor (of dat dan diesel of benzine is, is bijzaak) écht wel heel klein is hoor.
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

De Tiguan is wel te krijgen met de GTI motor.
                                          Ze noemen het wel niet GTI.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X