Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    laat me raden: je rijdt met een ICE ?
    Ja. Maar ik vraag me af in hoeverre dat relevant zou kunnen zijn.
    En ook ja, ik heb al eens lange afstanden gedaan met een EV: is om knettergek van te worden. Dus als ik volgend jaar overstap naar een EV (vergelijkbare prestaties zijn met een ICE onbetaalbaar) dan ruil ik vanaf dan wel een weekje met iemand die een ICE heeft als ik op vakantie ga. Of ik pak 't vliegtuig of de trein.

    Maar laat ons verder on-topic blijven: de Polestar 2 dus


    Last edited by SKIwi; 24/08/2020, 22:20.

    Comment


    • Wel met een tesla wordt je dus niet knettergek. Ik zit niet elke dag te vloeken owv het interieur. Ik vloek pas als ik in een renault zoe stap.

      Comment


      • Maar het is uw goed recht om het anders aan te pakken en niet met de EV op vakantie te gaan. Ik vind het geweldig dat er andere goeie EV’s op de markt komen. Ben wel benieuwd wat je dan wil kopen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Wel met een tesla wordt je dus niet knettergek. Ik zit niet elke dag te vloeken owv het interieur. Ik vloek pas als ik in een renault zoe stap.
          Hate to bust your bubble: dat was met een Tesla. Een Model S om precies te zijn.
          Leuk dat jij het interieur van jouw auto oké vindt. Voor die prijs verwacht ik (en vele anderen) toch net iets meer. Als je natuurlijk gaat vergelijken met een Zoe...

          Maar dus: de Polestar 2...

          Sent from my SM-G965F using Tapatalk

          Comment


          • Mijn keuze voor tesla had trouwens ook te maken met beschikbaarheid, ik wou deze zomer een auto waar ik mee op reis kon. En ik had er al enkele keren mee gereden, wist dus dat ik aan de rest van het concept goed kon wennen en me niet zou storen aan het minimalistische interieur. Als IT’er vind ik al die technische snufjes ook wel leuk. Hoewel ik eerst harder gecharmeerd was door de conventionelere hyundai kona, ik had mijn twijfels over het feit dat je zo veel via de app en via het scherm moet doen bij tesla, maar na een tijdje zag ik de voordelen en vooral het rijgedrag heeft me over de streep getrokken. En met de kona ook al tegen range anxiety aangelopen en het gebrek aan snellaadmogelijkheden in belgie. (als ik niet in nederland was gestopt om te laden vlak voor de grens, ik zou niet meer thuis geraakt zijn)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Maar het is uw goed recht om het anders aan te pakken en niet met de EV op vakantie te gaan. Ik vind het geweldig dat er andere goeie EV’s op de markt komen. Ben wel benieuwd wat je dan wil kopen?
              Hopelijk gaat de BMW i4 budgettair haalbaar zijn, anders zal het wellicht deze Polestar of zijn broertje de Volvo XC40 Recharge worden. Of wie weet: de Mustang E (al ben ik een beetje bang dat de Amerikaanse afwerking en bouwkwaliteit daar ook het probleem gaan worden)

              Sent from my SM-G965F using Tapatalk

              Comment


              • Waar werd je dan gek van bij de S? Ik heb er nog nooit mee gereden maar de 3 is een totaal andere auto, niet per se op alle vlakken beter maar wel speelser rijgedrag en ik hoor ook minder klachten van rammels bij de 3 dan bij de S.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                  Hopelijk gaat de BMW i4 budgettair haalbaar zijn, anders zal het wellicht deze Polestar of zijn broertje de Volvo XC40 Recharge worden. Of wie weet: de Mustang E (al ben ik een beetje bang dat de Amerikaanse afwerking en bouwkwaliteit daar ook het probleem gaan worden)

                  Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                  Ja voor de afwerking moet je geen amerikaan nemen. Vroeger moest je ook geen japanner nemen voor de afwerking, spartaans dashboard en dunne deurpanelen, en ze dierven ook al eens roesten. Toch waren we er hier thuis zeer tevreden van: nooit pannes en reed goed. Met de duitsers waren veel meer problemen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Waar werd je dan gek van bij de S? Ik heb er nog nooit mee gereden maar de 3 is een totaal andere auto, niet per se op alle vlakken beter maar wel speelser rijgedrag en ik hoor ook minder klachten van rammels bij de 3 dan bij de S.
                    Gewoon het lange wachten bij het laden. Hebben zelfs eens meer dan een uur stilgestaan omdat net voor wij aankwamen plots alle chargers bezet waren (en een andere route/charger dus geen optie meer was).
                    En de hoge vloer, zeker op de achterbank, is met mijn slechte knieën echt een marteling op lange ritten.
                    Verder wel fijne rijervaring, maar het interieur vind ik echt ondermaats voor een wagen die zo duur is.

                    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                    Comment


                    • Tja ik snap uw bedenkingen. Maar een model 3 LR biedt voor mij (en bertVS denk ik ook) op dit moment het best haalbare compromis tussen prijs, prestaties, range en laadmogelijkheden, tot hiertoe zijn mijn verdere trips al goed bevallen. Ik vind het ook tof om met eigen
                      auto op vakantie te gaan en niet aan de luchthaven een fiat te huren. Maar noem mij gerust een een fanboy.
                      Last edited by sunking; 24/08/2020, 22:49.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                        Grappig: 2 Tesla fanboys die in een topic over de Polestar 2 zitten drammen over hoe geweldig hun auto wel is...
                        Draai het of keer het zoals je wil: range/verbruik is nog het enige waarop de Tesla nog een streepje voor heeft (en dat ontkent ook niemand). Op alle andere vlakken zijn ze gelijkwaardig of zit de Polestar een niveautje hoger.

                        En reken maar dat Google zijn zaakjes softwarematig in orde heeft. In de smartphonewereld hebben de Android smartphones van kwaliteitsmerken de Apple iPhone ook al lang voorbijgestoken.
                        Ik heb lang getwijfeld aan de Polestar 2 . Maar ik kreeg totaal geen info van Polestar op eenvoudige vragen toen ik mijn wagen ging bestellen. Bij de derde vraag heb ik gewoon afgehaakt, en ook omdat ik niet zeker was van range/laadsnelheid (daar was toen nog geen betrouwbare info over).

                        Ik reed de voorbije jaren een 20-tal ritten per jaar van 750 km enkel, vaak met 1-2 medewerkers die meereden. Die ritten zouden me met een Polestar 2 zou me enkele rit 1 uur extra kosten aan laadtijd. Als jij me een fanboy wilt noemen omdat ik geen zin heb om 20-25 uur meer aan laadstations te wachten, dan doe je dat maar. Die model 3 was voor mij gewoon de beste wagen, en ik ben nu gewoon blij niet de Polestar gekozen te hebben.

                        En dat interieur? Dat heeft voor mij wel iets. Ik stap van een BMW met een individual interieur inclusief lederen dashboard over, heb er echt geen probleem mee.

                        Ik vind de Polestar echt wel OK. Ik snap alleen niet waarom ze die buitenkant niet wat meer stroomlijnen. De Polestar 2 heeft 20% meer luchtweerstand dan de model 3. Dat kost 12% range.
                        Maar ik hoop echt dat die Polestar 2 goed verkoopt.

                        En de i4 gaat volgens mij een betere EV zijn dan de Model 3. Ik zou die waarschijnlijk gekocht hebben mocht hij al beschikbaar zijn. Maar dat was dus niet mogelijk.

                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Ik kijk ook erg uit naar de moment dat er een veelheid van keuze is bij andere merken. i4 zal vast niet slecht zijn.
                          Ik kan verder ook maar moeilijk begrijpen waarom polestar niet voor een meer gestroomlined design gegaan is.

                          Comment


                          • zo'n gestroomlijnd design is natuurlijk nou ook weer niet zo simpel als copy/paste, de s60 en 90 stranden ook op 0.28, das het cijfer van een w124 uit 1986
                            het éne merk (tesla) steekt daarin zijn tijd, het andere in perfect uitgelijnde panelen

                            maar ik begrijp ook niet dat hedendaagse auto's op zo'n brede basis-banden staan (tenzij het een makkelijk middel is om nadien beter te doen en smallere te monteren...igv co² uitstoot - minder relevant bij ev's natuurlijk)...zet die polestar op 205 en je zit al aan 0.27 rond (ook voor die cijfernerds)...of minder

                            mss gokken ze erop dat het electrisch-verbruik alleen maar bij cijfernerds speelt

                            Comment


                            • Blijkbaar ook bij gewone Volvo garages te koop? Gisteren stonden er 2 gewoon voor Scancar op A12 in Wilrijk.

                              Persoonlijk wat tegenvallend in het echt, mss mooier in andere kleur en met andere vegen maar de 2 die daar stonden kwamen precies heel "hoekkig", weinig elegant/sportief, over.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                zo'n gestroomlijnd design is natuurlijk nou ook weer niet zo simpel als copy/paste, de s60 en 90 stranden ook op 0.28, das het cijfer van een w124 uit 1986
                                het éne merk (tesla) steekt daarin zijn tijd, het andere in perfect uitgelijnde panelen

                                maar ik begrijp ook niet dat hedendaagse auto's op zo'n brede basis-banden staan (tenzij het een makkelijk middel is om nadien beter te doen en smallere te monteren...igv co² uitstoot - minder relevant bij ev's natuurlijk)...zet die polestar op 205 en je zit al aan 0.27 rond (ook voor die cijfernerds)...of minder

                                mss gokken ze erop dat het electrisch-verbruik alleen maar bij cijfernerds speelt
                                De brede banden zijn wel ingegeven door het zware gewicht van de voertuigen denk ik. Maar veel mensen kopen dan toch nog altijd de grotere velgen.
                                De Porsche Taycan is op zijn basisvelg een zuinige auto met een crazy range. Maar wanneer je daar de grotere velgen onder zet, verlies je echt veel van die range

                                En CO2 uitstoot is vandaag nog minder relevant bij EV's. Dat zal ook wel evolueren over tijd.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Ik snap ook niet goed waarom mensen voor grotere velgen gaan bij EV’s. Bij de T**** is het verschil in verbruik tussen 18” aero en 19” al aanzienlijk, en dan is er ook nog de P versie met 20” standaard.

                                  op https://teslike.com/ staat een interessante vergelijkende tabel (scroll naar beneden voor een versie in kilometers). Merk wel op dat snelheid nog een grotere rol speelt.
                                  En dat de LR RWD versie met 18” velgen, die niet meer te krijgen is, de echte range kampioen is.

                                  Comment


                                  • Ja, als je 20 lange ritten op een jaar doet dat begrijp ik dat je range en laadsnelheid belangrijk vindt (waarom je dan geen PHEV of ICE snap ik dan ook weer niet zo goed), maar voor de meeste mensen zal dat maximaal 1 of 2 keer per jaar zijn.
                                    En inderdaad, op dit vlak is de Tesla voorlopig nog de beste keuze.
                                    Maar om daarom te zeggen dat hij 'beter' is dan de Polestar en die laatste dus goedkoper zou moeten zijn? Nee, dan vind ik de punten waarop de Polestar beter scoort zwaarder doorwegen.

                                    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Ik snap ook niet goed waarom mensen voor grotere velgen gaan bij EV’s. Bij de T**** is het verschil in verbruik tussen 18” aero en 19” al aanzienlijk, en dan is er ook nog de P versie met 20” standaard.

                                      op https://teslike.com/ staat een interessante vergelijkende tabel (scroll naar beneden voor een versie in kilometers). Merk wel op dat snelheid nog een grotere rol speelt.
                                      En dat de LR RWD versie met 18” velgen, die niet meer te krijgen is, de echte range kampioen is.
                                      Omdat grotere velgen er beter uitzien natuurlijk!

                                      Langs de buitenzijde vind ik de Model 3 er met die metaalkleur velgen (19 of 20 inch dat weet ik nie precies) nog wel oké uitzien, maar die aero velgen erop zijn echt aartslelijk. Dat is trouwens bij andere merken ook zo: die kleinere velgen voor minder CO2-emissie verpesten nagenoeg altijd de look van een auto.

                                      Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                        Blijkbaar ook bij gewone Volvo garages te koop? Gisteren stonden er 2 gewoon voor Scancar op A12 in Wilrijk.

                                        Persoonlijk wat tegenvallend in het echt, mss mooier in andere kleur en met andere vegen maar de 2 die daar stonden kwamen precies heel "hoekkig", weinig elegant/sportief, over.
                                        Scancar is de dealer die de Polestar showroom in Antwerpen zal uitbaten. Idem voor de Volvo dealer uit Brussel die de showroom van Polestar in Brussel zal uitbaten. Voor Gent is het ACG.

                                        Comment


                                        • die 18” velgen passen qua lelijkheid goed bij de rest van de wagen
                                          Ik had eerst 19” besteld maar door een misverstand (tijdens de lockdown) is de bestelling niet doorgegaan, en heb ik uiteindelijk snel het enige resterende stock model genomen, die op 18” stond. Geen spijt van, de looks wennen, het comfort is hoger, het is goedkoper en de range is geweldig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X