Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geert je bent een wijze man... relativeren is de boodschap !

Comment

• Ik hoef ook niet zo veel te reizen. Ik kan er erg van genieten om op een mooie dag een uitstap te maken met mijn wederhelft in een hobbywagen. Genieten van de rit, een leuke bestemming kiezen, iets lekker eten en drinken, en dan een leuke terugrit in het mooie Vlaanderen. Na 35 jaar motorrijden ken ik de mooie streken, baantjes en bestemmingen. Af en toe zoeken we eens iets nieuws. Of op ons terras genieten van muziek, een goede sigaar en een biertje. Mensen gaan soms ver omdat het nu eenmaal moet en een statussymbool is. Een drukke reis kan ook stress en vermoeidheid geven als je thuiskomt. Je moet ontspanning niet altijd ver gaan zoeken.
      Last edited by order66; 19/03/2019, 08:24.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Zullen we op reis gaan met de Tesla model Y en een pintje gaan drinken met de Tesla model Y?

Comment

• Op reis met een Tesla Model Y is zoeken naar stress wegens range anxiety... dan liever een pintje gaan drinken !

Comment

• tesla superchargers he, ge moet uw vakantie dan wel wat plannen vlg hun netwerk

heb beesten, behalve huis be-kust en een caravan, altijd staycation sinds 21 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Op reis met een Tesla Model Y is zoeken naar stress wegens range anxiety... dan liever een pintje gaan drinken !
              Is dit niet gewoon een mindset...

Ik heb me de bedenking gemaakt toen ik 2 weken geleden ging skiën: 400 km rijden, een half uur chargen, 300 km rijden, half uur chargen en hopsakee, aangekomen! Misschien is dit wel net minder stress dan mordicus zo snel mogelijk op je bestemming te willen zijn, zeker als je wat langere stukken met autopilot doet...

Comment

• Eindelijk terug on topic! Zolang het duurt

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  tesla superchargers he, ge moet uw vakantie dan wel wat plannen vlg hun netwerk

heb beesten, behalve huis be-kust en een caravan, altijd staycation sinds 21 jaar
                  Ik vraag mij wel af, na uitbreiding van het aantal EV’s, hoe de mensen zich gaan voelen als ze na hun range opgebruikt zullen hebben moeten vaststellen dat alle superchargers reeds in gebruik zijn. De ongemakken van het bijladen worden nog altijd geminimaliseerd, zo te zien aan de real life testen.
                  Met een eigen laadsysteem thuis is het wel dagdagelijks ok, maar om te reizen zal een ICE huurwagen toch gemakkelijker. En niet vergeten dat je best 90km/u niet overschrijdt als je ver wenst te geraken; op lange autostraderitten kan dat erg vervelend en nog meer frustrerend werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Ik vraag mij wel af, na uitbreiding van het aantal EV’s, hoe de mensen zich gaan voelen als ze na hun range opgebruikt zullen hebben moeten vaststellen dat alle superchargers reeds in gebruik zijn.
                    Als je met je EV niet verder dan de dichts bijzijnde kerktoren rijdt ga je daar weinig last van ondervinden.
                    Trouwens als je in het leven zoveel mogelijk stress wenst te vermijden kan je beter de "en/en" strategie gebruiken dan je te beperken tot één optie. Een auto is niet per definitie het enige vervoermiddel om je ontspannen te verplaatsen. Een EV is al het perfecte vervoermiddel voor WW-verkeer en middellange afstanden in eigen land of de buurlanden. Voor verdere verplaatsingen verkies ik liever andere vervoersmiddelen die dan meer voordelen bieden dan de auto maar weer minder voordelen bieden voor WW-verkeer en middellange afstanden.
                    Last edited by ivob2; 19/03/2019, 10:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

Ik heb me de bedenking gemaakt toen ik 2 weken geleden ging skiën: 400 km rijden, een half uur chargen, 300 km rijden, half uur chargen en hopsakee, aangekomen! Misschien is dit wel net minder stress dan mordicus zo snel mogelijk op je bestemming te willen zijn, zeker als je wat langere stukken met autopilot doet...
                      Je kan in bv. Frankrijk perfect op een skivakantie locatie geraken met de TGV. Je vakantie begint dan al in Brussel, Antwerpen of het dichts bijzijnde station. De skipiste begint er ook al vanaf de voordeur van het hotel. Zie ik het stressgehalte ook niet van in. Gewoon een andere vorm van mindset. Niet dat de ene beter is dan de andere. Maar voor alles kan je wel een redelijke oplossing bedenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Eigenlijk wel jammer dat we altijd maar moeten werken terwijl er zoveel te zien is in de wereld!
                        Niets moet. Dat doe je tenslotte jezelf aan. Als men (geleend) geld wens te besteden aan een huis dat je het grootste deel van het leven aan een bank en werkgever vastketend is ook een eigen keuze. Zoals je zelf al zegt: je bent slaaf van je eigen gecreëerde behoeften. Ook goed, maar je moet de reden voor iets dat je jezelf aandoet en je vrijheid beperkt dan niet bij anderen leggen.
                        Of ik ver of kortbij reis en wanneer bepaal ik nog altijd zelf. Niet mijn omgeving. Als je je eigen agenda bepaalt en niet laat opleggen door anderen worden je keuzemogelijkheden zelfs nog groter: zelf je reisbestemming kiezen (ver of kortbij), het tijdstip van de reis (buiten de massatrek reizen kan de kostprijs nogal eens naar beneden halen), zelf je reiscompagnons kiezen,.....of gewoon thuisblijven en je eigen omgeving verkennen. Ik kies voor een mix van dat alles. Met de nadruk op "kies" en niet moeten. Zoals het jezelf best uitkomt. Als je thuis blijft en het dan niet kan laten om te klussen doe je dat ofwel graag ofwel doe het je ook weer jezelf aan. Al mijn "gazon" gaat er dit jaar bv. uit en wordt vervangen door wilde bloementuinen, kruiden en vruchtdragende bomen en struiken => veel minder werk, ziet er veel beter uit, de fauna vaart er wel bij en ik voel me altijd op vakantie. alleen maar voordelen dus.
                        Als je leeft volgens je eigen regels zie ik niet in hoe je dan stress kan krijgen. Die zoek je tenslotte zelf op.
                        Btw. Ik had vroeger een collega die altijd maar zat te roepen dat iedereen om hem heen gek geworden was. Ik vroeg hem toen droogweg of het dan niet eerder voor de hand lag dat hij de gek was en iedereen rond hem normaal. Hij had gelukkig nog genoeg relativeringsvermogen om er zelf mee te kunnen lachen.
                        Last edited by ivob2; 19/03/2019, 10:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                          Niets moet. Dat doe je tenslotte jezelf aan. Als men (geleend) geld wens te besteden aan een huis dat je het grootste deel van het leven aan een bank en werkgever vastketend is ook een eigen keuze. Zoals je zelf al zegt: je bent slaaf van je eigen gecreëerde behoeften. Ook goed, maar je moet de reden voor iets dat je jezelf aandoet en je vrijheid beperkt dan niet bij anderen leggen.
                          Of ik ver of kortbij reis en wanneer bepaal ik nog altijd zelf. Niet mijn omgeving. Als je je eigen agenda bepaalt en niet laat opleggen door anderen worden je keuzemogelijkheden zelfs nog groter: zelf je reisbestemming kiezen (ver of kortbij), het tijdstip van de reis (buiten de massatrek reizen kan de kostprijs nogal eens naar beneden halen), zelf je reiscompagnons kiezen,.....of gewoon thuisblijven en je eigen omgeving verkennen. Ik kies voor een mix van dat alles. Met de nadruk op "kies" en niet moeten. Zoals het jezelf best uitkomt. Als je thuis blijft en het dan niet kan laten om te klussen doe je dat ofwel graag ofwel doe het je ook weer jezelf aan. Al mijn "gazon" gaat er dit jaar bv. uit en wordt vervangen door wilde bloementuinen, kruiden en vruchtdragende bomen en struiken => veel minder werk, ziet er veel beter uit, de fauna vaart er wel bij en ik voel me altijd op vakantie. alleen maar voordelen dus.
                          Als je leeft volgens je eigen regels zie ik niet in hoe je dan stress kan krijgen. Die zoek je tenslotte zelf op.
                          Btw. Ik had vroeger een collega die altijd maar zat te roepen dat iedereen om hem heen gek geworden was. Ik vroeg hem toen droogweg of het dan niet eerder voor de hand lag dat hij de gek was en iedereen rond hem normaal. Hij had gelukkig nog genoeg relativeringsvermogen om er zelf mee te kunnen lachen.
                          Is natuurlijk iets dat je meekrijgt van thuis, huisje tuintje kindjes. Ik heb in ieder geval geleerd dat je gewoon je eigen ding moet doen en je niet moet laten leiden door je omgeving zoals je zelf zegt, maar soms maken ze het u ni gemakkelijk.

Maar ik bedoelde ook, als we iets willen veranderen aan het klimaat, iedereen moet bijdragen en niet altijd de schuld bij iemand anders moet leggen. Maar als je dan al begint van minder reizen ofzo gaan de meeste al op hun achterste poten staan, zo gaan we der nooit komen natuurlijk. Kwestie van geven en nemen. Swat laat ons terug on topic gaan!

Comment

• Probleem is dat je op een Tesla Topic meestal vlug uitgepraat bent.
                            Ze stellen iets voor en dat moet je jaren wachten op gebruikerservaringen. Zo schiet het natuurlijk niet op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

Hier kan ik zeker inkomen, is een mindset en tegelijk een gezonde pauze. Maar voor ervaringsdeskundigen, is er geen stress op vakantie omdat laadpalen (kunnen) bezet zijn?
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Probleem is dat je op een Tesla Topic meestal vlug uitgepraat bent.
                                Ze stellen iets voor en dat moet je jaren wachten op gebruikerservaringen. Zo schiet het natuurlijk niet op.
                                Sarcastisch bedoeld natuurlijk, maar bij andere merken is het eigenlijk slechter gesteld.
                                Ik heb even het Porsche Mission E topic opgezocht:

Porsche Mission E Concept

15/09/2015, 00:01
                                Inderdaad 2015, in september 2019 is de officiële onthulling => 4 jaar dus, maar wanneer ga je er mee kunnen rijden? Niet voor 2020 schat ik.

Tesla Model 3 is op 31 maart 2016 getoond, startdatum van het model 3 topic staat op 29/03/2016.
                                Eerste leveringen in US in zomer 2017, eerste in België februari 2019 => 1,5 jaar a 3 jaar dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Hier kan ik zeker inkomen, is een mindset en tegelijk een gezonde pauze. Maar voor ervaringsdeskundigen, is er geen stress op vakantie omdat laadpalen (kunnen) bezet zijn?
                                  Grappig eigenlijk: mensen die geen EV hebben zitten continu met de lange reizen in hun hoofd.
                                  De mensen die ik hier, op tesla forum en in real-life spreek zeggen me bijna allemaal dat dit geen enkel probleem is.

Uitstoot van luchttransport hetzelfde belasten als uitstoot van auto's en de autoslaaptrein zal er snel terug zijn.
                                  Dan is er geen enkele stress meer bij het rijden naar het zuiden.
                                  Ik zie geen enkel nadeel van zo'n autoslaaptrein: jij en je wagen komen volledig opgeladen aan, geen files.
                                  Ook na je vakantie ben je niet uitgeput van de lange autorit, maar kom je ook uitgerust van je vakantie terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Uitstoot van luchttransport hetzelfde belasten als uitstoot van auto's en de autoslaaptrein zal er snel terug zijn.
                                    Ik zie geen enkel nadeel van zo'n autoslaaptrein: jij en je wagen komen volledig opgeladen aan, geen files.
                                    Ook na je vakantie ben je niet uitgeput van de lange autorit, maar kom je ook uitgerust van je vakantie terug.
                                    Vraag mij af waarom ze dit ooit afgeschaft hebben? Jaren terug, aangezien mijn vader toch bij de spoorwegen werkte, met de slaaptrein naar Spanje geweest en moet zeggen dat ik da eigenlijk nog wel plezant vond. Vooral de vrijheid die je hebt op een trein, je bent wel lang onderweg, maar je ziet toch wel het een en ander.
                                    Mijn vader heeft zelf nog een tijdje in Denderleeuw gewerkt, waar ze de wagens op de treinen reden, werd zelf vrij veel gebruik van gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Grappig eigenlijk: mensen die geen EV hebben zitten continu met de lange reizen in hun hoofd.
                                      De mensen die ik hier, op tesla forum en in real-life spreek zeggen me bijna allemaal dat dit geen enkel probleem is.

Dat heb ik niet gevraagd denk ik. Trouwens jij hebt totaal geen idee waar ik continu mee in mijn hoofd zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Vraag mij af waarom ze dit ooit afgeschaft hebben? Jaren terug, aangezien mijn vader toch bij de spoorwegen werkte, met de slaaptrein naar Spanje geweest en moet zeggen dat ik da eigenlijk nog wel plezant vond. Vooral de vrijheid die je hebt op een trein, je bent wel lang onderweg, maar je ziet toch wel het een en ander.
                                        Mijn vader heeft zelf nog een tijdje in Denderleeuw gewerkt, waar ze de wagens op de treinen reden, werd zelf vrij veel gebruik van gemaakt.
                                        Mijn grootouders hebben 30 jaar in het Zuiden van Frankrijk gewoond. Op het einde deden die constant de autoslaaptrein om naar Belgie te komen en terug.

Comment

• vraag hen eens naar de prijs, ben benieuwd ernaar, en of we dat er nog voor over zouden hebben

Comment

Working...
                                          X