Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik zou mij graag een mercedes 190 aanschaffen, wel liefst een sportline, die vind ik van uitvoering nog altijd het mooist.
Mijn vader had er ook één hij had een 2.0 van het bouwjaar 1989. hij was er zeer tevreden van, hij vertelt mij altijd over de schitterende rijstijl, het comfort, de degelijkheid...
Nu zie ik dat er twee motors zijn de 2.0 en de 1.8, mijn vader zegt dat de 1.8, de minder krachtig is en ook minder plezier biedt en zelfs meer verbruikt.
nu weet ik niet of dit waar is, hij wilt natuurlijk dat ik dezelfde neem als hij toen, maar voor mij is de 1.8 misschien geschikter; minder belasting, misschien verbruik, enzo...
dus mijn vragen zijn;
-biedt de 1.8 echt minder plezier dan de zwaardere motors?
- en is er een groot verschil van kosten tussen beide (verbruik, belasting)?
ik zou mij graag een mercedes 190 aanschaffen, wel liefst een sportline, die vind ik van uitvoering nog altijd het mooist.
Mijn vader had er ook één hij had een 2.0 van het bouwjaar 1989. hij was er zeer tevreden van, hij vertelt mij altijd over de schitterende rijstijl, het comfort, de degelijkheid...
Nu zie ik dat er twee motors zijn de 2.0 en de 1.8, mijn vader zegt dat de 1.8, de minder krachtig is en ook minder plezier biedt en zelfs meer verbruikt.
nu weet ik niet of dit waar is, hij wilt natuurlijk dat ik dezelfde neem als hij toen, maar voor mij is de 1.8 misschien geschikter; minder belasting, misschien verbruik, enzo...
dus mijn vragen zijn;
-biedt de 1.8 echt minder plezier dan de zwaardere motors?
- en is er een groot verschil van kosten tussen beide (verbruik, belasting)?
mvrg,
Elvio
Verschil in verzekering gaat peanuts zijn en 1,8 gaat niet minder verbruiken dan een 2,0
Ik heb beide gehad/gereden, en de 2 liter is toch aanzienlijk aangenamer en plezanter om mee te rijden.
Qua prestatieverschil valt het mee, maar qua koppel en soepelheid is de 2 liter toch plezanter.
De 1.8, 2.0 en 2.3 verbruiken alledrie evenveel, als je dezelfde rijstijl handhaaft. Afhankelijk natuurlijk van de conditie van de KE-jetronic.
Bij een goed injectiesysteem: Zuinige rijstijl rond de 8 liter, vlot rond de 10, sportief 12-13l.
2 liters zijn ook gemakkelijker te vinden, zeker als je Sportline zoekt. Verschil in taks en verzekering zijn verwaarloosbaar, zoals Djenne zegt, dus daarvan zou ik de keuze zeker niet van laten afhangen.
Ikzelf zou zelfs eerder naar een 2.3 zoeken, hoewel de tax daarvan natuurlijk nog eens een stukje hoger ligt.
Alleen snap ik het punt niet echt. Is toch aanzienlijk veel werk zo'n multiklepper blok daarin leggen, en uiteindelijk haal je makkelijk meer dan 150pk uit een 10-klepper.
En als je dan toch de moeite wil doen qua kabelboom en alles passend maken... steek dan meteen een 300 Turbodiesel 177 erin met chip.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ongeveer. Maar die stond voor 1850 te koop een paar dagen geleden, nu aan 3400
Zag er al zo herkenbaar uit.
Zelfde verkoper? Of iemand die denkt snel eens winst te maken?
Comment