Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga de komende weken op mijn gemak wat rondkijken en als ik er eentje heb gevonden die mij volledig aanstaat laat ik je wel iets weten. En merci voor het aanbod, altijd handig om iemand met kennis van zaken bij je te hebben.
Zou ik mijn 230E (mopf 0 met smalle bagetten) terug inschrijven, of zou ik 'm verkopen en iets zoeken dat meer m'n gedacht is en daily inzetbaar is (brede bagetten, en mss eens een 300D)...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
230E en 300D zijn razend lastige kandidaten om uit te kiezen.
Hoezo?
Ik heb er vorig jaar bijna 27.000 km mee gereden. Deed minstens 500 km per week (100 per dag) woon-werk verkeer alleen al. Momenteel rij ik met een 190E, maar ik reed toch liever met de W124.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Ik heb er vorig jaar bijna 27.000 km mee gereden. Deed minstens 500 km per week (100 per dag) woon-werk verkeer alleen al. Momenteel rij ik met een 190E, maar ik reed toch liever met de W124.
Deze keer heeft het nog lang geduurd.
Maar ik denk nu dat de prijzen van diesel en benzine zo dicht beginnen te liggen dat het financiële voordeel van een 300D wegvalt.
Zoals Benzfreak zegt....Met het geld dat je voor de 190 en de e30 krijgt kan je gemakkelijk een leuke daily kopen.
Ik heb er vorig jaar bijna 27.000 km mee gereden. Deed minstens 500 km per week (100 per dag) woon-werk verkeer alleen al. Momenteel rij ik met een 190E, maar ik reed toch liever met de W124.
300D doe je voor het geluid en de boeren romance, niet voor de centen.
En zo een 230E is onderhouden zelfs vandaag nog een perfecte daily
Ik begrijp je hoezo in feite niet , lol.
Ze zijn beide pure gold, dat is wat ik wou zeggen.
En waar is uw 230E topic verdorie........ of heb je die niet?
300D doe je voor het geluid en de boeren romance, niet voor de centen.
En zo een 230E is onderhouden zelfs vandaag nog een perfecte daily
Ik begrijp je hoezo in feite niet , lol.
Ze zijn beide pure gold, dat is wat ik wou zeggen.
En waar is uw 230E topic verdorie........ of heb je die niet?
300D is zescilinder, en koppel.
De 230E is ook wel leuk, maar het blijft toch een 4-cilinder.. Voor vaak op de autostrade lijkt een zescilinder me wat aangenamer?
En natuurlijk ook het (misschien vertekende) beeld dat ik heb dat oude Benz diesels onverwoestbaar zijn (als kilometervreter) vergeleken met de benzine's.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
De 230E is ook wel leuk, maar het blijft toch een 4-cilinder.. Voor vaak op de autostrade lijkt een zescilinder me wat aangenamer?
En natuurlijk ook het (misschien vertekende) beeld dat ik heb dat oude Benz diesels onverwoestbaar zijn (als kilometervreter) vergeleken met de benzine's.
Koppel in 230E is net beestig voor zijn tijd hoor. Zat perfect in een G z'n ding te doen.
230E (M103) naast 300D (OM603)
zeeeeeer dicht. 230 piekt vrij laag voor een naft, de 300D gaat hoog.
Maar zes in lijn voelt anders Snelweg is ook kijken naar versnellingen.
Ik zou voor "gerust gemoed" niet zomaar voor een 300D kiezen. 230 zijn geen broze blokjes.
Bottom line: Diesel of benzine heeft hier weinig belang. Het gaat over affectie voor een van de laatste niet-turbo roomdiesels of de nukkige do it all vierpitter.
Oldtimer? tja, aan de andere kant: een w124 niet dagelijks gebruiken is ondanks de leeftijd toch maar wrang. Tis en blijft een E klasse avant la lettre en de beste personenwagen laten staan in een hoekje.....
Klopt, ze blijven heerlijk rijden! Spijtig dat de roverheid ons allemaal in die 'milieuvriendelijke' plastieken hokken wil dwingen.. :/
Qua koppel idd weinig verschil precies. Maar het leuke aan zo'n diesel is dat die of je nu planché geeft of niet, het verbruik amper verandert. Bij een benzine schiet het verbruik meteen de hoogte in als je eens het gaspedaal verder induwt. Heb meer de drang om eco te rijden (wat ook niet echt leuk is). Dat had ik bij m'n 250TD totaal niet (scheelde ook dat daar geen verbruiksmeter te zien was zoals bij de benzines).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Klopt, ze blijven heerlijk rijden! Spijtig dat de roverheid ons allemaal in die 'milieuvriendelijke' plastieken hokken wil dwingen.. :/
Qua koppel idd weinig verschil precies. Maar het leuke aan zo'n diesel is dat die of je nu planché geeft of niet, het verbruik amper verandert. Bij een benzine schiet het verbruik meteen de hoogte in als je eens het gaspedaal verder induwt. Heb meer de drang om eco te rijden (wat ook niet echt leuk is). Dat had ik bij m'n 250TD totaal niet (scheelde ook dat daar geen verbruiksmeter te zien was zoals bij de benzines).
Stebenz was mij voor met de grafiekjes
Goed om hem terug te hebben.
Toen ik met mijn 300D reed maakte eco rijden wel veel uit. Verschil zelfs van 8liter tot 11.5liter. Beide ritten naar de Ardennen, de ene bewust rustig en de andere zwijnen.
Die lage verbruikscijfers die je bij de 6 cilinders ziet is van mensen die eco rijden en met de leeftijden die ze bereikt hebben ondertussen ook sterk afhankelijk van auto tot auto.
Hmm, bij m'n 250 maakte het niet zoveel uit. Die kreeg ik met moeite boven de 8,5L. Met de 230 moest ik moeite doen om hem onder de 9L te houden (als je veel autostrade doet lukte dat meestal, zat dan meestal op 8,5).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment