Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse Facelift (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

MERCEDES-AMG C63 COUPÉ PROFITEERT VAN FACELIFT

Er staat een lichte facelift voor de Mercedes-Benz C-Klasse te wachten. Ook de Coupé brengt een bezoekje aan de ontwerpafdeling, zo blijkt uit deze foto's van een licht beplakte C 63 Coupé.

De huidige Mercedes C-Klasse is sinds eind 2013 onder ons en mag daarom volgens de heren en dames uit Stuttgart wel weer even opgefrist worden. Hoewel de Coupé pas anderhalf jaar later aan de wereld werd getoond, profiteert die ook gelijk van de facelift. Aan de sportieve topversie de eer om de wijzigingen - gedeeltelijk - te etaleren.

Net als bij de regulier C-Klasse zien we iets anders ingedeelde koplampen. De camouflage op de voor- en achterbumper wijzen erop dat ook daar het één en ander verandert. Aan de voorkant is al duidelijk te zien dat de luchtinlaten iets scherper van vorm worden dan we van de huidige C 63 gewend zijn. Het zou ons niet verbazen als we in september tijdens de IAA in Frankfurt de geüpdate C-Klasse Coupé volledig te zien krijgen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        ja maar niet dezelfde 4matic als op pakweg de C. met het geluid bedoel ik storend geluid van wind, rolgeluiden etc.
        ik zou voor de C43 kiezen, krijg je toch nog iets meer auto voor je geld imo. meer tax ja maar je zit bij amg modellen te shoppen... who cares about some extra tax
        Kheb met beide wagens gereden en prijsofferte scheelt een 1000€ en toch vind ik de cla45 echt wel stukken beter rijden dan de c43. Enige waardoor ik een C43 zou verkiezen zou de praktische kant zijn. Motor van de cla voelt als een echte amg en die van de c eerder een flauw afkooksel, de performance uitlaat brult lekker terwijl je deze optie op de c niet hebt. Interieur van de cla staat mij ook meer aan: sportiever, exclusiever, een echte pook ipv. hendeltje, en nutteloze touchpad zit er niet. Met exclusiever bedoel ik deze uitvoeringen:

1/ http://o.aolcdn.com/dims-global/dims...-amg-008-1.jpg
        2/ http://www.mercedes-benz.nl/content/...3__01-2017.jpg

Comment

Na een 2de testrit, blijkt dat ik Doa toch wel moet gelijk geven,... ik had eigenlijk een GLC43 getest vs een Cla45 en vooral die versnellingsbak in de GLC had rare kuren. Ik heb vorige week in het testcenter de C43 coupé kunnen testen en dat gaf een totaal ander gevoel, performance uitlaat, goed versnellingsbak.. toen ik dit bij m'n dealer melde dat er echt wel iets fout was met die op de GLC hebben ze die getest en er klopte idd iets niet in software afstelling van de eerste 2 versnellingen...

Ondertussen staat de c43 op pole om onze nieuwe aanwinst te worden, aangezien het pas voor half volgend jaar is zal het de facelift worden, ben benieuwd of ze ook veel aan het interieur zullen veranderen, mss een multifunctioneel digitaal instrumentendisplay?

Comment

Im März 2014 ist die C-Klasse (W205) gestartet. Nach 4 Jahren Bauzeit ist das Facelift fällig. Dies wäre im Frühjahr 2018, ehe 2021 dann die ganz neue C-Klasse W206 debütiert.
            Daimler will den technischen Vorsprung jedoch wahren und rüstet die C-Klasse technisch massiv und äußerst umfangreich auf. Dies wird sich besonders unter dem Blech bemerkbar machen. Dadurch erscheint das Facelift erst im gegen Ende des 2. Quartals 2018.

Limousine und T-Modell erhalten das Facelift zeitgleich. Ob auch Cabrio und Coupé ebenfalls zu diesen Zeitpunkt das Facelift erhalten ist nicht bekannt, aber wahrscheinlich.

Hier die Details:
            komplett neue Elektronikarchitektur aus der E-Klasse star2.3 dies ermöglich auch den Drive Pilot wie aus der aktuellen E-Klasse und autonomes Fahren auf Stufe Level 2 ist damit wie in der E-Klasse und S-Klasse (ab Facelift August 2017) gewährleistet.

Das Widescreen Display mit jeweils 2x12,3 Zoll Displays wird es nicht geben. Aber der Comand-Display wird auf rund 10,3 Zoll wachsen (inkl. neuer Telematikgeneration). Dazu gibt es kein digitales Widescreen à la E-Klasse oder S-Klasse bzw. ab 2018 auch in der neuen A-Klasse, sondern ein digitales Kombiinstrument, welches in die bisherigen Tuben integriert wird. Somit muss der gesamte Amarturenträger nicht neu entwickelt werden. (Fotos Ferhat A.)

Das Lenkrad wird mit den zwei Touch-Control Button kommt ebenfalls und wird vom S-Klasse Facelift (August 2017) übernommen.
            Des Weiteren wird der Comand Controller mit Dreh-Drück-Steller nur noch eine Touch-Fläche aufweisen (siehe Foto).
            Der Park-Pilot lässt sich optional dann auch per App aufrüsten (Remote Parking via Handy).
            Multibeam LED-Licht der neusten Generation wird eingeführt.

Durchgängiger Einsatz der 9G-Tronic NAG3 bzw. NAG3VSport beim 63er AMG.

Motorenänderungen:
            Die OM651 Dieselmotoren werden durch die neuen OM654 Generation, die unter RDE die NOX Ausstoß um bis zu 50% im realten Betrieb unterbietet, ersetzt.
            Dabei handelt es sich um den 200d mit 150 PS, 220d mit 194 PS sowie den 300d mit ca. 231 PS.
            Auf der Benzinerseite wird der M274 durch den M264 ersetzt. Teilweise wird dieser auch mit 48 Volt und dem Riehmenstarter-Generator RSG mit 15 PS Booster Leistung gekoppelt. Die Leistung des 2,0 Liter 4-Zylinder wird durch den Twin-Scroll-Turbolader auf bis zu 299 PS steigen.
            Der V6 wird durch den R6 M256 ersetzt. In welcher Leistungsstufe er angeboten wird, ist noch nicht bekannt. Durch die konsequnte Elektrifizierung der Nebenaggregate mittels 48 Volt kann der Riemenantrieb der Nebenaggregate entfallen. Dadurch fällt die Baulänge kürzer aus und trotz der R6 Bauform findet er Platz im C-Klasse Motorraum. Gleichzeitig ist dieser Motor mit dem 20 PS ISG (integrierter Startergenerator) gekoppelt (über 48 Volt Bordnetz).
            Ob der OM656 (R6-Diesel) in der C-Klasse erscheint ist nicht bekannt. Da er nicht den elektrischen ISG hat und somit weiterhin einen Anlasser, Lichtmaschine und Riementrieb benötigt, könnte er nicht in den Motorraum passen.

Der Plug-In-Hybrid wird in der 2. Generation angeboten. Die E-Maschine wird dann nicht mehr 82 PS sondern mehr als 100 PS leisten und die Batterie wird von der Kapazität verdoppelt, sodass mehr als 50 km nach NEFZ möglich sein sollen.

Des Weiteren wird es natürlich die üblichen Auffrischungsmassnahmen wie neue Front- und Heckschürzen sowie ein neues Heckleuchten Layout und Felgen geben.

Bron: http://www.jesmb.de/indexie.htm

Comment

ziet er goed uit!

Comment

Benieuwd naar uitstoot. Als de E al maar net boven de 100gr CO2 zit moet dat met de kleinere c nog beter kunnen zou ik denken

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Ik zie dat helemaal zitten.
                  150 pk, CarPlay, 9G, betere navigatie,...
                  Alleen jammer dat de cruisecontrol met een knopje wordt
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Ik zie dat helemaal zitten.
                    150 pk, CarPlay, 9G, betere navigatie,...
                    Alleen jammer dat de cruisecontrol met een knopje wordt
                    Carplay zat er toch al op? 9G ook

Comment

Toen ik de mijne bestelde niet: 200d was de oude 2.1 van Mercedes met een 7G of een 1.6 van Mercedes met een 6M.
                      Ik heb de laatste, omdat ik de Renault-motor aangenamer (stiller) vond, maar heb heel lang getwijfeld of ik wel manueel of toch automaat ging gaan.
                      Een recente testrit met de E220d van mijn baas heeft me helemaal overtuigd.

En CarPlay is nog maar heel recent. In augustus vorig jaar was er nog geen sprake van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Mitte 2017 dürfte das Facelift in die Showrooms rollen, die Preise werden sich nur wenig verändern.
                        ]
                        Er is nog bitter weinig info omtrent een facelift die nu omtrent in de showroom zou moeten staan , iemand een idee wanneer ze nu effectief de facelift zouden uitbrengen en of het eerst de gewone c ,c break en c coupé zou zijn en dan de AMG versie of zou alles samen vernieuwd worden, weet niet hoe het bij de andere modellen was..

Comment

Zou vanaf einde maart/begin april 2018 te bestellen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Zou vanaf einde maart/begin april 2018 te bestellen zijn.
                            Moest dat kloppen dan zou dit ideaal zijn, zou m'n nieuwe wagen zeker moeten hebben tegen aug/september.

Mss dat ze meer info lossen op het autosalon in Frankfurt.

Comment

T'zal blijkbaar voor autosalon in brussel worden...

Comment

Mocht wel vroeger zijn. Juiqt bestelling gemaakt van nieuwe c . Levering in jan

Comment

interieur ziet er stuk beter uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    interieur ziet er stuk beter uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                                    ben niet overtuigd. ben geen voorstander van digitale klokken en het stuur kan me ook niet echt bekoren.
                                    Geef mij maar zo'n stuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten

ben niet overtuigd. ben geen voorstander van digitale klokken en het stuur kan me ook niet echt bekoren.
                                      Geef mij maar zo'n stuur
                                      http://www.mercedesforum.nl/forum/do...7993&mode=view
                                      Hm stuur kan mij wel bekoren alhoewel ik die met vlakke onderkant ook wel sportief vond. (die van u is wel arg klassiek met die 4 spâken)

Comment

Geen fan van het stuur: het huidige AMG-stuurwiel vind ik persoonlijk mooier: minder knoppen, afgeplatte onderkant.
                                        Over de digitale klokkenwinkel moet ik nog even nadenken... De huidige meters zijn in elk geval niet onaangenaam om naar te kijken (en ze zitten toch een paar uur per dag in mijn gezichtsveld :p )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten

Geef mij maar zo'n stuur
                                          http://www.mercedesforum.nl/forum/do...7993&mode=view
                                          Amaai, dat is antiek , ik zie dat niet onmiddellijk meer zitten in een hedendaagse wagen. Maar kan wel tellen qua 'buildquality'

Comment

Working...